Drugsverslaving (28 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

08-12-2012 | Man | 57
methadon
Gebruikte dit middel tegende pijn van chronische prostaat ontsteking. Heb het 16 jaar gebruikt. Nu geheel afgebouwd ,maar mensen dit is een hel waar jedoor heen moet..Weken niet slapen, onrust in benen en armen.vooral snachts. Ik ben nu 7 dagen clean en nog steeds veel last van ontwennigsverschijnselen. Dit middel gebruik ik echt nooit meer. Het kan een heel goed pijn[lees meer...]medicatie zijn,maar om ervan af te komen is een ramp. Dit middel zouden ze nooit voor mogen schrijven. Afbouwen heb ik gedaan op de colt turky manier, dit om geen andere rotzooi te moeten slikken. Hoop dat de afkickverschijnselen snel verdwijnen want het is echt een ramp als je hier doorheen moet. Begin er niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen. Groetjes hans

23-07-2012 | Vrouw | 54
methadon
Wegens zeer pijnlijke blaasaandoening slik ik sinds 4 juli 2 x per dag 1.25 ml. methadon, in vloeibare vorm. 2 weken geleden overgestapt op 2 x 1/2 tablet Symoron, ook 2 x per dag 1.25 mg. Het is dus een heel lage dosering, maar na een dag of 4 nadat ik ermee begonnen ben kreeg ik ernstige hoestaanvallen. Ik dacht dat het bronchitis was, want dat heb ik wel vaker. Ik kreeg[lees meer...] een anti-bioticum kuurtje, maar de vreselijke kriebelhoest bleef. Daar heb ik nu weer andere pillen voor gekregen, maar ik ben zo bang dat ik door de methadon zo ben gaan hoesten. Ik hoop dat mijn arts me deze week beld, hij was vorige week niet bereikbaar, en dat hij mij kan uiitleggen of die hoest door de methadon komt. Daar zou ik enorm van balen want sinds 6 jaar ben ik eindelijk redelijk pijnvrij door het gebruik van de Methadon. Herkent iemand deze syptomen van benauwdheid? Ik hoest me een ongeluk, ik heb zelfs overal pijn van het hoesten. Ik heb ook geen stem meer door het hoesten. Iemand ervaring met hoesten als bijwerking?

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!

12-03-2020 | Man | 49
Hernia

24-05-2019 | Vrouw | 42
methadon (180)
Drugsverslaving
Ik kreeg er naast veel graving en dan werdt het verhoogd. Een x afgebouwd kreeg geen steun van methadon post alleen als ik wou verhogen. Lange afkick veel bijwerkingen en was vlak. Toen ik eem paar x op 0 was heel heftige afkick. Je bent ook niet clean als je het gebruikt

17-12-2018 | Vrouw | 63
methadon (5mg)
Tabletten van 5 Mg, niet te delen in exact 2 x 2,5 Mg Verpulveren. Geprobeert met mesje, schaar, pillenscheider, een puinhoop. Verder krijg ik dit bij decDiazepam en ‘smorgens weer innemen. Ik wil maar 1 ding slapen, niet hoeven na te denken. Volgens mij is het voor iemand als ik die overgevoelig is voor allerlei medicijnen veel te zwaar.

21-08-2018 | Vrouw | 43
methadon (20mg)
Was heroïne verslaafde. Verschrikkelijk veel bijwerkingen een absolute afradee over algemeen wordt het voorgeschreven aan heroïne verslaafden

12-01-2016 | Vrouw | 66
methadon (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.

30-03-2015 | Vrouw | 30
Polyneuropathie

20-06-2013 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daa[lees meer...]rna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

06-06-2013 | Man | 59
methadon
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.

13-05-2012 | Vrouw | 65
methadon
Ik heb al 40 jaar een ernstige vorm van RLS. 10 Jaar geleden ben ik begonnen met een medicijn hiervoor. Helaas werkte dit na 10 jaar niet meer (augmentatie). Op aanraden van de neuroloog ben ik overgestapt op methadon. De eerste weken: halleluia!: geen onrust, weinig bijwerkingen, goed geslapen. Daarna nam de werking af. de RLS-klachten namen weer toe, evenals de bijwerkin[lees meer...]gen: ik heb iedere dag opvliegers, ben suf, val overdag vaak bijna in slaap en mijn linkerhand doet 's morgens "brandend"" pijn. Wie heeft deze bijwerkingen ook en.... gaat het over?

20-12-2020 | Vrouw | 16
methadon (5mg/ml)
Ik ben al geek lang bezig met het vinden van de juiste pijnstilling, ik heb ondertussen al zo'n 7 verschillende dingen geprobeerd (waaronder esketamine) maar niks hielp. Dit medicijn werkt voor mij erg goed, alleen blijven de bijwerkingen bij mij erg lang aanhouden. Zelf merk ik dat ik er erg moe van wordt waardoor ik soms zelf amper energie heb om uit bed te komen en ik v[lees meer...]al bijna in slaap overdag... Nou ben ik zelf ook pas 16 en vrij klein dus ik geloof ook wel dat het dan wat meer impact op mij heeft dan een groter iemand. Ik ben zelf ook aardig wat gewend maar mn bijwerkingen zijn nog nooit zo erg geweest met normale medicatie...De enige rede waarom ik het gebruik is omdat het helpt tegen de pijn en er niet echt andere opties zijn... Ik raad anderen aan om eerst andere medicijnen te overwegen en methadon echt als laatste optie te zien, zo heb ik het zelf ook gedaan.

24-09-2020 | Man | 54
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! 😃 Jeroen

20-04-2018 | Man | 32
methadon (60mg)
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen

14-02-2018 | Vrouw | 48
methadon (20mg)
Ik liep vanwege een misdiagnose al 20 jaar rond met de ziekte van Lyme toen er eindelijk na zeuren en zeuren en 1000 euro eigen geld werdt er via een bloedonderzoek op DNA niveau de ellende gevonden zeldzame vorm van lyme een teek die in het zuiden van Europa voorkomt vooral bij herten deze strain is verwoestend voor mijn spieren ( enorme afbraak ) gewrichten ontkalking vi[lees meer...]tamines worden direct afgebroken structureel altijd ver onder de norm! Ik weeg nog maar 48 kilo ben 170 en nu 48 jaar moeder en Oma ! Mijn leven is een hel maar mijn moeder helaas is ze al 30 jaar overleden heeft mij opgevoed met de norm keep smiling niemand hoeft je pijn te zien als je krom loopt van de pijn doet dat dan even zeer als je gewoon rechtop loopt vroeg ze ooit aan mij ( ....) , DUS IK GA NIET KROM LOPEN ZODAT IEDEREEN AAN DE BUITENKANT ZIET DAT ER IETS IS! Ik loop nu wel door die houding tegen familie leden asn due denken het valt wel mee😂 een schaatser die de 1500 meter rijd heeft pijn na die race DIE PIJN IN JE SPIEREN DIE VERZURING EN VERKRAMPING DIE WEGEBT NA EEN AANTAL UUR DIE PIJN HEB IK 24 uur per dag , zelfs in mijn slaap ik droom zelfs dat ik pijn heb nu sinds een jaar slik ik METHADON IPV OXYNORM SMELTTABLETTEN EN OXYCODON LANGE AFGIFTE IK KON NIET TEGEN DIE MOFINE VIND HET GEVOEL NIET FIJN DAT HIGH ACHTIGE IK VERGAT DINGEN EN WAS SUF TOT IK OVERGING IN EEN KLINIEK NAAR METHADON ALLEEN IK KRIJG OPGEHOOGD EN HOUD DIE STERKTE IN TEGENSTELLING TOT VERSLAAFDEN DIE HOOG BEGINNEN MET METHADON EN DAN AFBOUWEN ZOJUIST BEN IK WEER VERHOOGD NAAR 100 MG HIERNA MOET IK EEN CARDIOGRAM (....) heb niets daartegen een verslaving in welke vorm is een ziekte maar ik rook drink gok etc niet ik wil alleen een beetje rust in de pijn als ik opeens een aanval heb kan ik niet extra methadon nemen voorheen kon ik een snelwerkende oxynorm Smelttablet nemen en binnen 15 min zakte de pijn maar werd ik ook suf? Had ik minder pijn door de sufheid? Ik word dus niet suf van methadon ben nog nooit zo helder geweest mijn zintuigen die door morfine worden onderdrukt zijn weer terug geluid is harder zon schijnt helderder ik heb geen bril meer nodig en een soort elektrische pijn die ik had is weg een fijne bijwerking WIE HERKENT ER IETS WIE HEEFT LYME XOALS IK WAARBIJ IK HEEL GOED IEDERE DAG 3 x moet tempen zodat ik geen ontsteking van een spier bv long hart etc krijg is al eens bijna gebeurt waren er op tijd bij . Uiteraard krijg ik ook mijn infusen met antibiotica maar is dat wel Zo goed? Mijn arts zit in Rotterdam maar ik kan de reis niet aan omdat ik niet kan zitten zenuwpijn zitgebied.. wie weet een lyme arts in Noord Holland (Mijn medicijn.nl : tekst ingekort vanwege privé gegevens)

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum