Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

01-06-2013 | Man | 33
methadon
na 10 jaar perioden van enkele maanden gebruiken en hervallen. Soms weekend gebruik soms tot 5a6 maand gemiddeld om de 2 dagen, gemiddeld uitgerekend 1/2 gram per dag. Nu op 50ml/mg methadon per dag. (25 mg/ml was genoeg geweest naar mijn mening)

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Ik heb ontzettend veel baat bij dit medicijn, heb oxicontin, fentanyl i.v. en fentanyl pleisters gehad. Maar had altijd nog enorm veel pijn en werd er moe en uitgeput van, ik voelde me er ellendig door. Met methadon voel ik de pijn na een half uurwegzakken en kan soms wel een etmaal wegblijven; dit omdat ik er een spiegel van heb opgebouwd. In het begin bleef de pijn zo'n [lees meer...]8 uur weg. Toen nam ik drie maal daags 15mg. Nu neem ik elke ochtend 50mg. En ben fan de hele dag pijn vrij . 50 mg. Is tamelijk veel, je zult met iets minder moeten starten hoor. Met een hogere dosering ga ik bijwerkingen opmerken, zoals moe, suf (sommige mensen vinden dit juist fijn...) Ik heb een gaatje in mijn darmen en er loopt dus altijd darmvocht mijn buik in, opereren is nog niet mogelijk, gezien de slechte staat van mijn darmen, ik heb altijd pijn.... Ik vind het een wonder middel zolang je de dosering maar goed afstemt. Ik ben wel een beetje huiverig voor het afbouwen in de toekomst, maar misschien blijft de situatie wel altijd zo.... Maar goed, elke week een paar mg. eraf zal niet tot ernstige ontwenning leiden hoor ! Mvg. joost

26-07-2018 | Man | 34
methadon (20mg)
Hoofdpijn
Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.

05-12-2013 | Man | 34
Drugsverslaving
Ik gebruik 60-70 tab. van 5 Mg . Ik wil graag vanaf maar het is zo moeilijk Het is idd 300mg (1d60t) en soms 350mg. Maar nu ben ik paar dagen op 100mg. Dus 4d5t à 5mg. Ben benieuwd of ik de lijn door kan zetten.

06-08-2011 | Man | 34
AFKICKVERSCHIJNSELEN VAN HEROINE TEGENGAAN
Symoron vind ik de allerbeste soort methadon. Zeer effectief en makkelijke te doseren. Word bijna niet meer verstrekt omdat het erg duur blijkt te zijn.

11-04-2011 | Man | 34
Pijn bestrijding

01-01-2016 | Man | 35
methadon (120/ml)
Drugsverslaving
Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !

11-01-2018 | Man | 36
methadon (90mg)
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

07-02-2016 | Man | 36
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.

15-01-2012 | Vrouw | 36
methadon
Sinds september 2008 slik ik methadon.eerst kreeg ik symoron dat is een soort van vervanging van methadon.Ik begon met 35mg.Ik ben niet heroïne verslaafd(geweest,want daar word t over t algemeen voor voorgeschreven) maar ik heb erg veel dingen meegemaakt die heftig zijn en niet kon verwerken en heb erg veel last van zenuwpijnen in mijn onderrug(hernia).In het verleden heb [lees meer...]ik diazepam,oxazepam enz gebruikt voor rust maar niks hielp mij en ik werd afhankelijk van die medicatie.Toen kwam ik een "vriend"tegen en die bood mij symoron aan,want dat zal me goed helpen te relaxen en m`n zorgen te verzachten,en de zenuwpijn zal ook verzachten en ik zou dan rustig kunnen slapen.En na ongeveer 2 a 3 maanden was ik de pineut dus.Toen hoorde ik van de Bouman(verslavingszorg)en ben daar heen gegaan en heb daar hulp gekregen/Waar ik erg blij mee ben,want nu na 3 jaar ben ik eindelijk bijna klaar met de methadon.(sinds 1 jaar hebben ze de symoron weggedaan en methadon ervoor in de plaats gegeven.Methadon word over `t algemeen aan heroïneverslaafde verstrekt,maar word in uiterste gevallen ook aan mensen met zenuwpijnen zoals hernia enz voorgeschreven.)Ik heb er heel veel spijt van dat ik aan dit medicijn ben begonnen(op de zwarte markt),want ik heb een lieve zoon van 7 jaar en ik wil een "gezonde"mama zijn,die `morgens opstaat zonder dat ze pillen moet nemen om zich goed te kunnen voelen.Als je methadon niet inneemt dan word je na een paar uur "ziek"overgeven,koud,rillen, diarree,erge onrust,zweten en ga zo maar door.Het is net als andere opiaten en een soort van ontwenning net als diazepam(ik ben daar ook van afgekickt dus weet hoe of wat jammer genoeg).mensen,alsjeblieft...kijk uit met wat je slikt en ga even op internet voordat je slikt wat je hebt voorgeschreven gekregen alsjeblieft,voordat t te laat is.Thanks

11-01-2023 | Man | 38
methadon (5mg)
Ik gebruik methadon om zenuwpijn in mijn geamputeerde been te bestrijden. Na jaren van diverse opiaten te hebben gebruikt, kreeg ik het advies om methadon te gaan gebruiken. Schrok daar erg van. Gebruiken junks toch!!!! Bij mij heeft het erg goed geholpen, en nog steeds. Gebruik nu 30 mg methadon per dag en ervaar geen bijwerkingen. Zeker een aanrader voor mensen met zenuw[lees meer...]pijn .

06-06-2020 | Man | 38
methadon (5mg/ml)
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

12-08-2016 | Man | 38
methadon (10mg)
Ziekte van Lyme
Ik kreeg de methadon voor de pijn die ik had van mijn chronische Lyme ziekte. Ik had erg veel pijn en wilde verlichting! Ik heb voor de methadon vele andere soorten pijnstillers geprobeerd maar deze waren met veel bijwerkingen waardoor het tegenover de pijn geen ondersteuning was en geen toevoeging. Ik heb heel lang oxycodon genomen maar was daar ook niet tevreden over van[lees meer...]wege bijwerkingen en had nog steeds veel pijn. Tramadol ben ik mee begonnen maar hielp ook niks! Totaal gebruik ik alles bij elkaar al 3,5 jaar zware pijnstillers. Toen ik een paar maanden overstapte naar Fentanyl en mijn huisarts had gezegd dat ik kon stoppen met de methadon kreeg ik zeer heftige afkickverschijnselen. Ik ging dus coldturkey zonder dat ik het wist! 3 nachten achter elkaar niet geslapen. onrustige benen en armen en onbeschrijfelijke pijn!! Geestelijk draaide ik helemaal door. De huisarts heeft daarna zijn excuses daarvoor aangeboden maar was wel door een hel gegaan. toen begonnen af te bouwen van 20mg per dag naar 5 per dag en nu zit ik een 9 dagen op 2,5 per dag maar deze laatste stapjes zijn het moeilijkste. Ik lig aan de bank gekluisterd! Ik heb erg veel pijn en verschrikkelijk moe en misselijk! Nu na dag 9 gaat het ietsje beter en overweeg van 2,5 naar nul te gaan of om de dag 2,5 mg. Toen ik mezelf ging verdiepen na de coldturkey ervaring kwam ik er achter hoe verschrikkelijk verslavend het is en hoe verdomd moeilijk er van af te raken!! Toen heb ik besloten te stoppen en zo gezond en clean mogelijk te gaan leven en de pijn te gaan bestrijden met alleen natuurlijke pijnstillers zoals cannabis. Waarom word je toch niet goed voorgelicht door de mensen die het voorschrijven!! Het zou verboden moeten worden omdat het zo verslavend is. Er zijn zat andere pijnstillers die net zo goed werken en niet verslavend zijn! Duister spul die methadon dus begin er nooit aan!! Ik wens ieder die af aan het kicken is heel veel succes!

01-04-2015 | Man | 39
methadon (260)
Polyneuropathie
Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!

22-03-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben van de heroine af maar methadon vind ik veel fijner middel en ik krijg er helaas wel een high van wat je zogenaamd alleen van heroine krijgt..ik ga zo afbouwen met 1 tablet(5mg) per maand en dan heb je letterlijk nergens last van...pas vanaf de laatste 20 mg word het moeilijk en bij de laatste tablet is even doorbijten...heb het allemaal al een keer gedaan en kwam [lees meer...]toen van 200 mg af dus weet waar ik het over heb

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....