Drugsverslaving (27 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

18-10-2012 | Vrouw | 29
methadon
Omdat ik niet tegen morfine(preparaten) kan en de infusen die ik regelmatig kreeg tegen de pijn niet meer hielpen, heeft de pijnspecialist me bijna 2jr geleden methadon voorgeschreven. De dosis is in verhouding met de "afkickdosis) erg laag met gemiddeld 4 maal daags 5mg maar iets beters heb ik nog niet gevonden. Mijn pijn gaat waarschijnlijk nooit meer over omdat [lees meer...]er nog altijd geen medicijn gevonden is wat CRPS kan genezen maar met de methadon is het dragelijker. Ik heb zo tenminste nog een beetje een leven. Voor de methadon lag ik alleen maar op bed, in stilte en zonder plezier. Met de methadon kan ik weer zitten, plezier maken en in mijn rolstoel dansen. Bijwerkingen heb ik trouwens niet, heel misschien ad en toe wat obstipatie maar dat had ik ook voor de methadon al.

30-03-2015 | Vrouw | 30
Polyneuropathie

20-04-2018 | Man | 32
methadon (60mg)
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen

26-01-2014 | Man | 32
methadon (140)
Drugsverslaving
ik zeg 1 ding het helpt super tegen ontwenning, maar brengt heel wat leed en woede mee als heroine. dan vind ik subuxone 80keer beter, ten eerste van methadon geen sexlust meer bij hoge dosis zoals ik had geen gevoel bijna in penis, ten 2de bijna niet meer naar wc kunnen gaan door constante verstopping. ten derde na jaren gebruik vergrote prostaat krijgen plus ik kon maar [lees meer...]niet onder 30ml geraken, zelfs niet met lage afbouw. heb hel afgezien van 140mg naar 50mg op 6maand was ik naar 50gegaan maar wel 6maand in zetel gehangen constant pijn. 1 goede raad probeer subuxone in plaats van metadon. voor mij was methadon hetzelfde als heroine want methadon kon je ook roken zoals hero. na lang zwoegen en 20jaar verslaving ben ik nu 32jaar in 2014 en clean van methadon en subuxone. kan alleen maar zeggen je weet het als je echt ma echt wilt stoppen. succes iedereen nu juist nog een goe lief en ik kan eindelijk aan men echte leven beginnen. grts christoff

05-03-2013 | Vrouw | 32
methadon
zeer effectief om te stoppen met heroine maar nadien zit je jarenlang vast aan een nieuwe verslaving. Zééér moeilijk om mee te stoppen mits een ijzerhard karakter en doorzettingsvermogen. Bijwerkingen verschillen van persoon tot persoon.Ik ben er goed meegeweest in de eerste jaren dat ik het nam.Begonnen op 87 mg en afgebouwd tot 32 mg. Pogingen om te stoppen ermee door m[lees meer...]iddel van verdere afbouwingen zijn mislukt en zo schommelde ik tussen 45 mg en 32 mg . Na mijn eerste zwangerschap had de methadone een andere werking op mij. Ik had een normaal leven terug opgebouwd maar het was net of ik niet aanwezig was. Kort na inname kon iedereen zien dat ik iets 'gebruikt' had. Ik was meer een zombie dan een mens. Na 8 jaar is het me gelukt om te stoppen met methadone door 2 dagen niets te nemen en dan de afkickverschijnselen te onderdrukken met suboxone. Met suboxone voelde ik me sinds jaren voor het eerst weer klaar in mijn hoofd.Ik zag de wereld weer zoals hij was voor mijn eerste gebruik van heroine en dat kunnen er niet veel zeggen.Maar methadone was wel de eerste stap hiernaartoe. Weet wel dat het een weg is dat je moet afleggen van vééle jaren voor je weer echt clean kan zijn.

17-06-2012 | Man | 32
methadon
ik ben heroine verslaafd en methadon zort alleen maar dat ik niet ziek word maar het nadeel is dat ik ook steeds meer methadon wil dus wat is erger de kwaal of de medicijn verder hoor ik ook niemand over een groot bijwerking dat je een verschrikkelijke stoelgang van krijg het blijft soms 5 dagen uit en als je dan wel moet dan is het zeer pijnlijk . nee hyet is echt geen wo[lees meer...]ndermiddel maar ik zeg wel voor het afkicken best efectief want je word er niet meer zo ziek door

01-06-2013 | Man | 33
methadon
na 10 jaar perioden van enkele maanden gebruiken en hervallen. Soms weekend gebruik soms tot 5a6 maand gemiddeld om de 2 dagen, gemiddeld uitgerekend 1/2 gram per dag. Nu op 50ml/mg methadon per dag. (25 mg/ml was genoeg geweest naar mijn mening)

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Ik heb ontzettend veel baat bij dit medicijn, heb oxicontin, fentanyl i.v. en fentanyl pleisters gehad. Maar had altijd nog enorm veel pijn en werd er moe en uitgeput van, ik voelde me er ellendig door. Met methadon voel ik de pijn na een half uurwegzakken en kan soms wel een etmaal wegblijven; dit omdat ik er een spiegel van heb opgebouwd. In het begin bleef de pijn zo'n [lees meer...]8 uur weg. Toen nam ik drie maal daags 15mg. Nu neem ik elke ochtend 50mg. En ben fan de hele dag pijn vrij . 50 mg. Is tamelijk veel, je zult met iets minder moeten starten hoor. Met een hogere dosering ga ik bijwerkingen opmerken, zoals moe, suf (sommige mensen vinden dit juist fijn...) Ik heb een gaatje in mijn darmen en er loopt dus altijd darmvocht mijn buik in, opereren is nog niet mogelijk, gezien de slechte staat van mijn darmen, ik heb altijd pijn.... Ik vind het een wonder middel zolang je de dosering maar goed afstemt. Ik ben wel een beetje huiverig voor het afbouwen in de toekomst, maar misschien blijft de situatie wel altijd zo.... Maar goed, elke week een paar mg. eraf zal niet tot ernstige ontwenning leiden hoor ! Mvg. joost

26-07-2018 | Man | 34
methadon (20mg)
Hoofdpijn
Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.

05-12-2013 | Man | 34
Drugsverslaving
Ik gebruik 60-70 tab. van 5 Mg . Ik wil graag vanaf maar het is zo moeilijk Het is idd 300mg (1d60t) en soms 350mg. Maar nu ben ik paar dagen op 100mg. Dus 4d5t à 5mg. Ben benieuwd of ik de lijn door kan zetten.

06-08-2011 | Man | 34
AFKICKVERSCHIJNSELEN VAN HEROINE TEGENGAAN
Symoron vind ik de allerbeste soort methadon. Zeer effectief en makkelijke te doseren. Word bijna niet meer verstrekt omdat het erg duur blijkt te zijn.

11-04-2011 | Man | 34
Pijn bestrijding

01-01-2016 | Man | 35
methadon (120/ml)
Drugsverslaving
Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !

11-01-2018 | Man | 36
methadon (90mg)
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

07-02-2016 | Man | 36
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.

15-01-2012 | Vrouw | 36
methadon
Sinds september 2008 slik ik methadon.eerst kreeg ik symoron dat is een soort van vervanging van methadon.Ik begon met 35mg.Ik ben niet heroïne verslaafd(geweest,want daar word t over t algemeen voor voorgeschreven) maar ik heb erg veel dingen meegemaakt die heftig zijn en niet kon verwerken en heb erg veel last van zenuwpijnen in mijn onderrug(hernia).In het verleden heb [lees meer...]ik diazepam,oxazepam enz gebruikt voor rust maar niks hielp mij en ik werd afhankelijk van die medicatie.Toen kwam ik een "vriend"tegen en die bood mij symoron aan,want dat zal me goed helpen te relaxen en m`n zorgen te verzachten,en de zenuwpijn zal ook verzachten en ik zou dan rustig kunnen slapen.En na ongeveer 2 a 3 maanden was ik de pineut dus.Toen hoorde ik van de Bouman(verslavingszorg)en ben daar heen gegaan en heb daar hulp gekregen/Waar ik erg blij mee ben,want nu na 3 jaar ben ik eindelijk bijna klaar met de methadon.(sinds 1 jaar hebben ze de symoron weggedaan en methadon ervoor in de plaats gegeven.Methadon word over `t algemeen aan heroïneverslaafde verstrekt,maar word in uiterste gevallen ook aan mensen met zenuwpijnen zoals hernia enz voorgeschreven.)Ik heb er heel veel spijt van dat ik aan dit medicijn ben begonnen(op de zwarte markt),want ik heb een lieve zoon van 7 jaar en ik wil een "gezonde"mama zijn,die `morgens opstaat zonder dat ze pillen moet nemen om zich goed te kunnen voelen.Als je methadon niet inneemt dan word je na een paar uur "ziek"overgeven,koud,rillen, diarree,erge onrust,zweten en ga zo maar door.Het is net als andere opiaten en een soort van ontwenning net als diazepam(ik ben daar ook van afgekickt dus weet hoe of wat jammer genoeg).mensen,alsjeblieft...kijk uit met wat je slikt en ga even op internet voordat je slikt wat je hebt voorgeschreven gekregen alsjeblieft,voordat t te laat is.Thanks