Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

03-12-2014 | Man | 65
Drugsverslaving
Sinds een halve eeuw verslaafd , 50 jaar . Wonder boven wonder leef ik nog en kan mijn verhaal doen . Ik ben drugs gaan gebruiken , door een gebrek aan zelfvertrouwen en een verkeerd zelfbeeld . Dat ben ik na 5o jaar gaan inzien . Na ongeveer 5 jaar gebruik kwam ik een psychiater tegen die mij geval interessant vond en mijn geval op zich ook . Van hem kreeg ik voor de eers[lees meer...]te keer Methadon. Ik kwam ziek bij hem , in die tijd was er nog een praktijk apotheek , en ging zonder ziek zijn naar buiten . Van de hel in de hemel, zo zou ik het willen noemen . Dus het middel is uiterst effectief , met 1 grote maar , het is net zo verslavend als de ziekte die je probeert te bestrijden( Verslaving). Dus het enigste wat je kunt doen als verslaafde is , het accepteren dat je verslaafd bent , en op een onderhoudsdosering methadon komt . Of je moet onmiddellijk naar een kliniek , waar je behandeld wordt door een staf van medici . Ik koos ervoor om een onderhoudsdosering te krijgen en aan het werk te blijven . Gelukkig is de behandeling van verslaafden met sprongen vooruit gegaan , en is het heden ten dage ook mogelijk om naast de methadon , diacetyl morfine te gebruiken , zodat je nooit meer ziek wordt . Methadon heeft mij veel goed gedaan , maar toch denk ik dat het van de persoon op zich afhangt hoe iemand er over denkt !

09-12-2013 | Vrouw | 46
methadon
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Ik heb ontzettend veel baat bij dit medicijn, heb oxicontin, fentanyl i.v. en fentanyl pleisters gehad. Maar had altijd nog enorm veel pijn en werd er moe en uitgeput van, ik voelde me er ellendig door. Met methadon voel ik de pijn na een half uurwegzakken en kan soms wel een etmaal wegblijven; dit omdat ik er een spiegel van heb opgebouwd. In het begin bleef de pijn zo'n [lees meer...]8 uur weg. Toen nam ik drie maal daags 15mg. Nu neem ik elke ochtend 50mg. En ben fan de hele dag pijn vrij . 50 mg. Is tamelijk veel, je zult met iets minder moeten starten hoor. Met een hogere dosering ga ik bijwerkingen opmerken, zoals moe, suf (sommige mensen vinden dit juist fijn...) Ik heb een gaatje in mijn darmen en er loopt dus altijd darmvocht mijn buik in, opereren is nog niet mogelijk, gezien de slechte staat van mijn darmen, ik heb altijd pijn.... Ik vind het een wonder middel zolang je de dosering maar goed afstemt. Ik ben wel een beetje huiverig voor het afbouwen in de toekomst, maar misschien blijft de situatie wel altijd zo.... Maar goed, elke week een paar mg. eraf zal niet tot ernstige ontwenning leiden hoor ! Mvg. joost

18-10-2012 | Vrouw | 29
methadon
Omdat ik niet tegen morfine(preparaten) kan en de infusen die ik regelmatig kreeg tegen de pijn niet meer hielpen, heeft de pijnspecialist me bijna 2jr geleden methadon voorgeschreven. De dosis is in verhouding met de "afkickdosis) erg laag met gemiddeld 4 maal daags 5mg maar iets beters heb ik nog niet gevonden. Mijn pijn gaat waarschijnlijk nooit meer over omdat [lees meer...]er nog altijd geen medicijn gevonden is wat CRPS kan genezen maar met de methadon is het dragelijker. Ik heb zo tenminste nog een beetje een leven. Voor de methadon lag ik alleen maar op bed, in stilte en zonder plezier. Met de methadon kan ik weer zitten, plezier maken en in mijn rolstoel dansen. Bijwerkingen heb ik trouwens niet, heel misschien ad en toe wat obstipatie maar dat had ik ook voor de methadon al.

23-06-2012 | Man | 18
methadon
Na een peroide van 4 jaar dagelijks gebruik van heroine ben ik eindelijk naar Jellinek gegaan. Daar werd ik direcht doorgestuurd naar de arts. De arts schreef mij 80 mg Methadon p.d voor. Vanaf dat moment kan ik gelukkig mijn leven weer helemaal normaal lijden. 's-ochtends niet meer dood ziek wakker worden en de hele dag op zoek moeten gaan naar geld om hero en methadon te[lees meer...] kunnen scoren. Nu ik eindelijk Methadon gewoon op recept heb en het dus gewoon in huis heb, heb ik eindelijk RUST!!! Ik zie nu al in een hele korte periode dat mijn lichamelijke gesteldheid veel beter is. Ik ben nu in 4 weken al 3.7 kg aangekomen. Omdat ik mij zelf nu gewoon de hele dag normaal voel ( niet ziek ), eet ik ook weer veel beter, ik verzorg mij zelf veel beter, slaap gewoon 's-nachts en zet gewoon 'sochtends mijn wekker om 08.00 uur, zodat ik op die manier weer helemaal in een normaal ritme kom. Het enige nadeel van Methadon vind ik dat je heel erg last krijgt van obstipatie!! Gelukkig heb ik daar nu Movicolon voor gekregen( laxeermiddel) en let ik erg goed op mijn voeding. Ik ben dus zeer tevreden over dit middel, want het helpt mijn echt om weer een normaal leven te kunnen krijgen. Ook staat er nu een opname gepland voor over 3 weken bij Jellinek. Tijdens deze opname wil ik heel graag gaan afbouwen met methadon en heel graag van mijn valium gebruik minderen. Want ook slik ik naast de Methadon ook nog Valium ( Diazepam ) 3 keer pd 20 mg. Dit is een zeer hoge dosis, maar mijn lichaam is er helemnaal aan gewend en stop ik dit nu plotseling, komen er ook allerlei ontwenningsverschijnselen! Ik heb dus nog een heel hoop om aan te werken tijdens mijn opname, maar voor nu ben ik heel erg blij dat ik in deze paar weken niet meer elke dag de criminaliteit in moet!!!! Kijk wel uit met Methadon dat je dit niet jaren achter elkaar gebruikt, want het afkicken van Methadon is echt nnog 10 x zwaarder dan het acfkicken van heroine!!!

14-05-2012 | Vrouw | 45
methadon
Sinds aanvang Methadon geen enkele klacht meer.

25-12-2011 | Man | 50
methadon
ben nu sinds 3maanden aan het afbouwen begon met 50mg zit nu aan mijn laatste weken 18mg...... per week 2mg minder nu erg hard deze fase voel me er niet zo lekker bij maar wil ook hier vanaf... kent iemand ook dit probleem?

25-12-2011 | Man | 23
methadon
Ik gebruik nu een klein jaar 60mg methadon (in pilvorm, drie keer 20mg) en het doet me goed sindsdien. Ik ben van de straat af en heb bijna weer een eigen plekkie. Zonder methadon was ik niet zover gekomen, daarvan ben ik overtuigd. In 2007een naltrexon programma gevolgd, eerst in pilvorm maar later als implantaat (6maand model) maar dat was een drama.. Kort gezegd voldoet[lees meer...] methadon een stuk beter. In de eerste maanden van methadon gebruik kon ik (geringe) terugval niet voorkomen(+/-1g per keer, per injectie). Maar succes is gemaakt. Misschien ben ik de komende jaren wel afhankelijk van een onderhoudsdosis maar dat is niet erg. Voor mij beter dan de opnames die ik ben ondergaan, anderhalf jaar (verplicht) in opname gezeten, dit omdat ik nog minderjarig was destijds. Vanaf dag 1 sinds ik weer buiten stond weer zware terugval etc..Methadon is voor mij succes, terwijl zoveel mensen het tegenovergestelde hadden gedacht. Groet jan

28-11-2011 | Vrouw | 44
Primaire RLS
Sinds begin van het gebruik van Methadon geen enkele last meer van RLS!

06-08-2011 | Man | 34
AFKICKVERSCHIJNSELEN VAN HEROINE TEGENGAAN
Symoron vind ik de allerbeste soort methadon. Zeer effectief en makkelijke te doseren. Word bijna niet meer verstrekt omdat het erg duur blijkt te zijn.

26-03-2024 | Man | 53
methadon (10mg)

verslavend

Zal een heel lang verhaal zo kort mogelijk houden. Ik ben 53 jaar (man) en ben al vele jaren afhankelijk van medicatie(pijnbestrijding) vanwege mijn rug,,meerdere keren geopereerd en vervolgens een neurostimulator ingebouwd gekregen. Tijdens het plaatsen van de neurostimulator zat ik nog zwaar aan de oxycodon dat kon geen kwaad vertelde de desbetreffende arts mij terwijl[lees meer...] ze in België jou niet eens opereren als je aan de opiaten zit omdat dan de neurostimulator geen effect heeft. Bijna 6 jaar heb ik hem al dus voor nop in mijn lijf zitten,, Ben vervolgens gaan afkicken van de oxycodon wat erg zwaar en moeilijk is geweest ik zat over de 200mg per destijds,,daarvoor in de plaats kreeg ik morfine wat ook alweer snel uitliep op resistentie nadat ik ook daar al vrij snel op 200mg per dag kwam te staan,,daarbij kreeg ik zonder problemen fentanyl bij nou ik kan jullie vertellen dat helpt verschrikkelijk goed MAAR pas op dat spul grijpt je bij de keel en voordat je het weet zit je aan een dodelijke dosis per dag zo snel raakt je ook daarvoor resistent,,ik moest van mijn huisarts per direct stoppen wilde ik mijn leven op kort termijn niet in gevaar brengen en ook dat is mij gelukt om de verslaving van de morfine en de fentanyl te overwinnen wat net als bij de oxycodon de hel op aarde is geweest om daarvan te komen,,ik heb hiervoor methadon voorgeschreven gekregen en dat werkt heel goed om dan daarvan te komen,,maar nu, volgens mijn arts moet ik ruim de tijd nemen om ook hiervan af te kicken waar ik nu dus ook mee bezig ben maar ik kan ook hierbij zeggen dat het een ware hel is om hier vanaf te komen,,ik zit nu nog maar op 2x 5mg maar je kunt je niet voorstellen hoe moeilijk het is om dit op 0 te krijgen, ik verga van de pijn omdat mijn brein schreeuwt om methadon en voel me vreselijk slecht,,moet erdoorheen om er vanaf te komen maar ik wil mensen waarschuwen om indien niet noodzakelijk om aan deze medicijnen te beginnen, ze worden veel te makkelijk voorgeschreven en trekken je uiteindelijk rechtstreeks de afgrond in om er vanaf te komen. Ik hoop over een paar maanden clean te zijn en ga deze troep nooit meer opnieuw gebruiken ik heb er nu al een jaar last van van dat afkicken en het is zonder hulp vrijwel niet te doen tenzij je net als ik mentaal HEEL sterk in je schoenen staat. Wees gewaarschuwd voordat je hieraan begint ook al geeft het in het begin voldoening dat gaat een keer over wanneer je te hoog in je dosering komt te zitten en dan begint een hele lange en zware periode om er vanaf te komen.

09-10-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
40 jaar verslaafd gewwest , eerst heroine, later medicijnen vooral kalmeringsmiddelen etc. 10 jaar geleden methadon gaan gebruiken, geen heroine meer, soms nog medicijnen sinds ik methadon gebruik heb ik een stabiel leven, drink niet meer , rook bijna niet meer heb een gezin, kinderen kleinkinderen voor mij is het mijn redding geweest zonder methadon en mijn eigen st[lees meer...]erke wil en hulp van mijn man was ik er nu niet meer geweest.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
U bent nu al 70 jaar ; ik zou me niet zo zorgen maken om afhankelijk van de medicatie te worden , zeker als't uw laatste jaren dragelijk kan maken.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
Begon omstreeks 1971 te experimenteren met opiaten en methadon. Sinds 1973 in een vast methadon onderhouds programma , waarvan de laatste 30 jaar twee wekelijks via de apotheek . Ondervind sinds 2022 verminderde werking met last van overspannen heid gevoelens met niet aflatende spannings hoofdpijn waarvoor de huisarts diclofinac heeft voorgeschreven dat nauwelijks helpt[lees meer...] . Afkicken zal nooit meer gaan , maar overweeg een methadon vervanger te proberen. Ben benieuwd naar andere ervaringen met langdurig methadon gebruik.

30-05-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
ik ben 10 jaar geleden van polygebruik van drugs overgestapt naar methadon, een nieuwe wereld ging voor me open, geen heroine en andere drugs meer gebruikt. nu merk ik niets meer van de hoeveelheid die ik slik per dag maar oh wee als ik ze een dag of 2 niet neem. vreselijke ontwenningsverschijnselen, nog erger dan bij heroine ik slik ze dus maar ik denk dat ik ze eigenlij[lees meer...]k niet meer nodig heb maar afkicken gaat niet.

25-02-2023 | Man | 49
methadon (80)