Drugsverslaving (27 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

18-02-2013 | Man | 45
methadon
Mijn naam is Hans. Via mijn uitgaangewoonte ben ik verslaaft geraakt aan allerlei middelen. ik was een echte houseparty ganger. Elk weekend was ik wel ergens in ned op een party... door geen nee te kunnen zeggen tegen drugs ben ik na allerlei partydrugs aan de heroine geraakt....en ik ben na 12 jaar gebruik aan de methadon begonnen. ben ontzettend bang om hiervan af t[lees meer...]e kicken. Maar wat zou ik het graag willen. Ik ben op 40 mg begonnen maar merkte dat mijn lichaam eraan gewent raakte en dan kwam toch een zware afkick verschijnsel. Ondertussen sta ik nu op 140 mg na 9 jaar alleen methadon in mijn leven Ik drink het vloeibaar en ekle morgen is het of ik een chemi-fabriek opdrink. ik ben zo bang wat al deze jaren gebruik van methadon met mijn lichaam gedaan heeft. Mijn advies voor iemand met een heroine verslaving is nu... kick af ...moeilijk maar na 2 weken ben je er van af. ik begrijp dat mijn ontwennings verschijnselen vele maanden in beslag gaan nemen maar ik durf nu nog de stap niet te maken. Hoop dat god me genadig is. gods zegen toegewenst . (Red; achternaam verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg MijnMedicijn)

07-05-2012 | Vrouw | 51
methadon
Ik gebruik al heel erg lang methadon.Eerst v.w mijn heroine verslaving,en daarna toen ik daar alleen na twintig jaar gebruik mee gestopt ben,heb ik het 9 jaar niet meer gebruikt. Ik ging toen erg veel drinken,en ik kreeg toen van een kennis 1 methadon. Ik voelde me geweldig,maar had er toch bezwaren tegen.Ik ben toen naar het CAD,gegaan voor een gesprek.Daar kreeg ik te [lees meer...]horen dat wel meer mensen die zo lang hadden gebruikt als ik,weer methadon gingen gebruiken om ,,normaal",te kunnen functioneren.En dat werkt dus voor mij,echt heel goed,en zonder drugs te gebruiken,heerlijk.Wél heb ik nog steeds last van soms teveel prikkels,als er teveel mensen zijn naar mijn zin,of soms in een winkel.Maar al met al,ben ik wel gelukkig,samen met mijn lieve vriend,en hond.

15-01-2012 | Vrouw | 36
methadon
Sinds september 2008 slik ik methadon.eerst kreeg ik symoron dat is een soort van vervanging van methadon.Ik begon met 35mg.Ik ben niet heroïne verslaafd(geweest,want daar word t over t algemeen voor voorgeschreven) maar ik heb erg veel dingen meegemaakt die heftig zijn en niet kon verwerken en heb erg veel last van zenuwpijnen in mijn onderrug(hernia).In het verleden heb [lees meer...]ik diazepam,oxazepam enz gebruikt voor rust maar niks hielp mij en ik werd afhankelijk van die medicatie.Toen kwam ik een "vriend"tegen en die bood mij symoron aan,want dat zal me goed helpen te relaxen en m`n zorgen te verzachten,en de zenuwpijn zal ook verzachten en ik zou dan rustig kunnen slapen.En na ongeveer 2 a 3 maanden was ik de pineut dus.Toen hoorde ik van de Bouman(verslavingszorg)en ben daar heen gegaan en heb daar hulp gekregen/Waar ik erg blij mee ben,want nu na 3 jaar ben ik eindelijk bijna klaar met de methadon.(sinds 1 jaar hebben ze de symoron weggedaan en methadon ervoor in de plaats gegeven.Methadon word over `t algemeen aan heroïneverslaafde verstrekt,maar word in uiterste gevallen ook aan mensen met zenuwpijnen zoals hernia enz voorgeschreven.)Ik heb er heel veel spijt van dat ik aan dit medicijn ben begonnen(op de zwarte markt),want ik heb een lieve zoon van 7 jaar en ik wil een "gezonde"mama zijn,die `morgens opstaat zonder dat ze pillen moet nemen om zich goed te kunnen voelen.Als je methadon niet inneemt dan word je na een paar uur "ziek"overgeven,koud,rillen, diarree,erge onrust,zweten en ga zo maar door.Het is net als andere opiaten en een soort van ontwenning net als diazepam(ik ben daar ook van afgekickt dus weet hoe of wat jammer genoeg).mensen,alsjeblieft...kijk uit met wat je slikt en ga even op internet voordat je slikt wat je hebt voorgeschreven gekregen alsjeblieft,voordat t te laat is.Thanks

06-11-2011 | Man | 45
Verslaving
Sinds begin jaren 90tig slik ik methadon en dit middel heeft me volledig van de heroine afgeholpen, maar ik heb er nu wel een methadon verslaving bij, waarvan de afbouw en eventueel stoppen ontzettend veel moeilijker en langer is dan ontwennen van heroine, dus ik zal de rest van mijn leven methadon slikken in een hoge dosis namelijk 160 mg op het moment. Iemand zegt dat me[lees meer...]thadon zeven opiaten bevat, dit is volkomen nonsens methadon is de naam van het opiaat en is het enige opiaat in de vloeistof of symoron pillen. Naast de methadon slik ik ook nog 800 mg seroquel en 40 mg tranxene. De methadon houd me goed voor meer dan 24 uur en zo hoort het ook anders is de dosis te laag. De 160 mg die ik neem zijn dodelijk voor iemand zonder hoge opiaat tolerantie en om nog duidelijker te zijn voor iemand zonder tolerantie kan 40 mg genomen in een keer al een overdosis zijn, dus wees gewaarschuwd en gebruik methadon nooit 'voor de lol'. Voor mij werkt het prima en ik functioneer normaal. Freek.

25-09-2011 | Vrouw | 27
Heroineverslaving
Ik heb ongeveer 1 jaar heroine gebruikt en ben toen om af te kicken methadon gaan gebruiken.In het begin was het niet echt moeilijk,en het begin van het afbouwen was ook niet moeilijk,maar bij de laatste 12mg begon het moeilijk te worden,en bij elke verlaging was ik een week ziek.Toen heb ik besloten er in een keer mee te stoppen.Dat was echt vreselijk moeilijik,maar ik be[lees meer...]n blij dat ik het gedaan heb.Hoe langer ik de methadon gebruikte_ik heb het in een half jaartje afgebouwd)hoe rotter en moeier ik me voelde en ik ging er ook slechter uitzien.Ook werd mijn haar steeds dunner,is er iemand die dat herkend?Ik vindt het fijn dat de methadon er is om van je verslaving af te komen,maar de afbouw is zwaar en slopend.

31-08-2011 | Vrouw | 27
Afkicken
Sinds 2003 gebruik ik methadon na een heroineverslaving. Ik ben begonnen met 60mg per dag (vloeibaar), geleidelijk aan afgebouwd, na een tijdje terug hervallen, terug opnieuw begonnen, ... Sinds vorig jaar ondervind ik nu dat mijn tanden erg achteruit gaan. Ik bedoel dat ik overal gaten krijg en dikwijls tandpijn heb. In het centrum waar ik in begeleiding ben weten ze h[lees meer...]ier niets van. Heeft hier soms nog iemand last van? Want ik heb altijd heel goede tanden gehad. Tot vorig jaar heb ik eigenlijk nog nooit een gaatje gehad. En vorig jaar had ik er ineens 8! Dit is opgelost door de tandarts, maar nu heb ik er ineens terug 3! En vorige week was dit nog niet!

11-04-2011 | Man | 34
Pijn bestrijding

18-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn door polyneuropathie t.g.v. diabetes type 1

06-06-2020 | Man | 38
methadon (5mg/ml)
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

26-11-2019 | Man | 51
methadon (50mg)
Ik heb 35 jaar methadon gebruikt was verslaafd aan heroïne stond op 50 miligram ,ook een benzo verslaving ben met subrexone afgekick ben 5 maanden medicijn vrij en het was een hel ik slaap nog slecht ,voel me nog niet goed maar gaat met ups en downs .Ik voel na 5 maanden nog een leegte al gaat het wel beter maar heb echt met me kop tegen de muur aangelopen gun je je ergste[lees meer...] vijand nog geeeens .Ik raad mensen aan om tot 20 milligram af te bouwen en dan over op subrexone 12 milligram en dat snel af te bouwen ,en in veilige omgeving ,en veel douchen of sauna gaan succes waar een wil een weg

12-05-2018 | Vrouw | 51
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sinds gebruik Methadon nergens last meer van!

11-01-2018 | Man | 36
methadon (90mg)
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

30-12-2017 | Man | 57
methadon (200mg)
Ben al in 1977 aan de heroine verslaafd geraakt, maar rond 1985 voor het eerst begonnen met methadone. Ik zit nu momenteel op 100mg/pd. maar heb jaren op de begindosis van 200mg/pd. gestaan. Veel mensen die methadone kennen zeggen me wel eens dat 200mg/d best wel veel is, maar voor mezelf was dat echt nodig om de zin en hang naar heroine te onderdrukken. Dat is de manier[lees meer...] voor mij zoals ik er van af ben geraakt!

11-10-2017 | Man | 25
Drugsverslaving
ik was een 2/3 maanden verslaafd aan heroine. Ik heb de dokter toen gevraagd voor methadon om te stoppen. Maandje gebruikt, nu stop ik al een week met methadon en werk ook weer, dus het heeft bij mij wel geholpen, want ik gebruik niks meer, af en toe een jointje.

01-08-2017 | Man | 47
methadon (10mg)
Pijn (algemeen)
ik weet uit ervaring dat het een pijnstiller is waarvan je geen bijklachten krijgt. nu kan ik weer alles, dansen, plus mijn whiplash geen last meer van. Dus zo kan de werkmens langer genieten van zijn werk, je mag na 2 weken gebruik gewoon autorijden.

15-07-2017 | Man | 52
methadon (5mg)
Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum