methadon

Drugsverslaving (28 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

13-02-2019 | Man | 50
moeilijk om te stoppen heel moeilijk zelfs . suboxone is 100 x beter

17-08-2018 | Man | 51
goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn

28-03-2018 | Man | 56
Lage rugpijn
Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik op methadon terechtgekomen. Eerst 2x 10 mg per dag, nu 2x 20 mg per dag in combinatie met 2x 150 mg Pregabaline, nu is de pijn draaglijker geworden.

19-12-2017 | Man | 51
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)

01-12-2017 | Man | 56
methadon (150mg)

12-08-2017 | Man | 65
methadon (5mg/ml)
Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...

29-07-2017 | Vrouw | 29
Polyneuropathie
In verband met dunnevezel neuropathie gebruik ik tweemaal daags 20 mg Methadon. Alle andere pijnmedicatie, infusen en hulpmiddelen al geprobeerd, evenals alle soorten passende anti-depressiva, anti-epileptica en verschillende soorten opiaten. Methadon is mijn laatste redmiddel en het werkt redelijk goed. Ik heb nog dagelijks veel last van doorbraakpijn, maar zal hier, gezi[lees meer...]en de (ernst van de) aandoening mee moeten leren leven.

20-06-2017 | Vrouw | 56
methadon (10mg/ml)
zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.

28-05-2017 | Man | 63
Chronisch pijnsyndroom
Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.

16-04-2017 | Vrouw | 51
Peesontsteking schouder
Ik heb sinds enige maanden een verdikking in mijn linker bovenarm, aan de onderkant, die eerst rood/blauw/paars werd (de verkleuring is nu nagenoeg weggetrokken), met een felle stekende pijn naar mijn linkerschouder toe. Door het gebruik van methadon 14 tabletten, van 20 mg, inname 's ochtends om 8.00 uur 7 en om 18.00 7. Methadon helpt heel goed tegen de pijn en werkt lan[lees meer...]g door..

20-04-2015 | Man | 57
methadon (45mg)
Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd

13-02-2015 | Man | 45
methadon
Drugsverslaving
Als je de medicatie op de juiste manier gebruikt is het goed haalbaar om geen drugs meer te gebruiken.Mijn ervaring is dat je je kan richten op de omliggende problematiek die bij een verslaving hoort.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum