Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

05-03-2013 | Vrouw | 32
methadon
zeer effectief om te stoppen met heroine maar nadien zit je jarenlang vast aan een nieuwe verslaving. Zééér moeilijk om mee te stoppen mits een ijzerhard karakter en doorzettingsvermogen. Bijwerkingen verschillen van persoon tot persoon.Ik ben er goed meegeweest in de eerste jaren dat ik het nam.Begonnen op 87 mg en afgebouwd tot 32 mg. Pogingen om te stoppen ermee door m[lees meer...]iddel van verdere afbouwingen zijn mislukt en zo schommelde ik tussen 45 mg en 32 mg . Na mijn eerste zwangerschap had de methadone een andere werking op mij. Ik had een normaal leven terug opgebouwd maar het was net of ik niet aanwezig was. Kort na inname kon iedereen zien dat ik iets 'gebruikt' had. Ik was meer een zombie dan een mens. Na 8 jaar is het me gelukt om te stoppen met methadone door 2 dagen niets te nemen en dan de afkickverschijnselen te onderdrukken met suboxone. Met suboxone voelde ik me sinds jaren voor het eerst weer klaar in mijn hoofd.Ik zag de wereld weer zoals hij was voor mijn eerste gebruik van heroine en dat kunnen er niet veel zeggen.Maar methadone was wel de eerste stap hiernaartoe. Weet wel dat het een weg is dat je moet afleggen van vééle jaren voor je weer echt clean kan zijn.

17-06-2012 | Man | 32
methadon
ik ben heroine verslaafd en methadon zort alleen maar dat ik niet ziek word maar het nadeel is dat ik ook steeds meer methadon wil dus wat is erger de kwaal of de medicijn verder hoor ik ook niemand over een groot bijwerking dat je een verschrikkelijke stoelgang van krijg het blijft soms 5 dagen uit en als je dan wel moet dan is het zeer pijnlijk . nee hyet is echt geen wo[lees meer...]ndermiddel maar ik zeg wel voor het afkicken best efectief want je word er niet meer zo ziek door

19-05-2012 | Man | 52
Depressief

27-11-2010 | Vrouw
Ter vervanging van oxycontin
Voorlopig heb ik voor zo'n 3 maanden een dosis van 2 maal 15 mg methadon per dag voorgeschreven gekregen ter vervanging van oxycontin (morfine). Ik neem aan dat ik daar straks ook weer van af moet. Nu heb ik heel veel last (gehad) van de overstap van oxycontin naar de methadon. Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen hoe dat gaat? Ik heb me namelijk l[lees meer...]aten vertellen dat het stoppen c.q. afbouwen van methadon stukken erger nog zou zijn dan het stoppen van oxycontin.

14-11-2010 | Vrouw
methadon
Rugklachten w.o. hernia, slijtage, scheefstand en botontkalking.
Slik nu voor de derde dag 2 maal daags 15 mg methadon omdat de prikken die ik zo om het half jaar krijg bij de pijnpoli dit keer niet het gewenste resultaat opleverden. Ik ben afgelopen donderdag bij de arts van de pijnpoli geweest omdat ik ook 3 maal daags 10 mg oxycontin gebruikte. (Al ruim 7 maanden) Hier moest ik met onmiddelijke ingang mee stoppen en overstappen naar[lees meer...] de methadon. Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo beroerd heb gevoeld en hopelijk is dit van tijdelijke aard. Heb klachten van duizeligheid en ging afgelopen vrijdag zelfs "languit gestrekt" tijdens het lopen. Continu misselijk, zweetbuien, trillen en een algeheel onbehaaglijk gevoel. (Zeer onrustig en weinig van mijn omgeving kunnen verdragen). Het is volgens de arts een zo kort mogelijk gebruik van dit medicijn en dan maar afwachten wat de volgende stap is. Voel me nu dus alles behalve happy. Zou het misschien ook kunnen dat er "afkickverschijnselen" van de oxycontin bij zitten? Ik heb zelf geen idee maar mocht ik me morgen nog zo rottig voelen ga ik toch eens een telefoontje plegen met de desbetreffende arts.

26-03-2024 | Man | 53
methadon (10mg)

verslavend

Zal een heel lang verhaal zo kort mogelijk houden. Ik ben 53 jaar (man) en ben al vele jaren afhankelijk van medicatie(pijnbestrijding) vanwege mijn rug,,meerdere keren geopereerd en vervolgens een neurostimulator ingebouwd gekregen. Tijdens het plaatsen van de neurostimulator zat ik nog zwaar aan de oxycodon dat kon geen kwaad vertelde de desbetreffende arts mij terwijl[lees meer...] ze in België jou niet eens opereren als je aan de opiaten zit omdat dan de neurostimulator geen effect heeft. Bijna 6 jaar heb ik hem al dus voor nop in mijn lijf zitten,, Ben vervolgens gaan afkicken van de oxycodon wat erg zwaar en moeilijk is geweest ik zat over de 200mg per destijds,,daarvoor in de plaats kreeg ik morfine wat ook alweer snel uitliep op resistentie nadat ik ook daar al vrij snel op 200mg per dag kwam te staan,,daarbij kreeg ik zonder problemen fentanyl bij nou ik kan jullie vertellen dat helpt verschrikkelijk goed MAAR pas op dat spul grijpt je bij de keel en voordat je het weet zit je aan een dodelijke dosis per dag zo snel raakt je ook daarvoor resistent,,ik moest van mijn huisarts per direct stoppen wilde ik mijn leven op kort termijn niet in gevaar brengen en ook dat is mij gelukt om de verslaving van de morfine en de fentanyl te overwinnen wat net als bij de oxycodon de hel op aarde is geweest om daarvan te komen,,ik heb hiervoor methadon voorgeschreven gekregen en dat werkt heel goed om dan daarvan te komen,,maar nu, volgens mijn arts moet ik ruim de tijd nemen om ook hiervan af te kicken waar ik nu dus ook mee bezig ben maar ik kan ook hierbij zeggen dat het een ware hel is om hier vanaf te komen,,ik zit nu nog maar op 2x 5mg maar je kunt je niet voorstellen hoe moeilijk het is om dit op 0 te krijgen, ik verga van de pijn omdat mijn brein schreeuwt om methadon en voel me vreselijk slecht,,moet erdoorheen om er vanaf te komen maar ik wil mensen waarschuwen om indien niet noodzakelijk om aan deze medicijnen te beginnen, ze worden veel te makkelijk voorgeschreven en trekken je uiteindelijk rechtstreeks de afgrond in om er vanaf te komen. Ik hoop over een paar maanden clean te zijn en ga deze troep nooit meer opnieuw gebruiken ik heb er nu al een jaar last van van dat afkicken en het is zonder hulp vrijwel niet te doen tenzij je net als ik mentaal HEEL sterk in je schoenen staat. Wees gewaarschuwd voordat je hieraan begint ook al geeft het in het begin voldoening dat gaat een keer over wanneer je te hoog in je dosering komt te zitten en dan begint een hele lange en zware periode om er vanaf te komen.

09-10-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
40 jaar verslaafd gewwest , eerst heroine, later medicijnen vooral kalmeringsmiddelen etc. 10 jaar geleden methadon gaan gebruiken, geen heroine meer, soms nog medicijnen sinds ik methadon gebruik heb ik een stabiel leven, drink niet meer , rook bijna niet meer heb een gezin, kinderen kleinkinderen voor mij is het mijn redding geweest zonder methadon en mijn eigen st[lees meer...]erke wil en hulp van mijn man was ik er nu niet meer geweest.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
U bent nu al 70 jaar ; ik zou me niet zo zorgen maken om afhankelijk van de medicatie te worden , zeker als't uw laatste jaren dragelijk kan maken.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
Begon omstreeks 1971 te experimenteren met opiaten en methadon. Sinds 1973 in een vast methadon onderhouds programma , waarvan de laatste 30 jaar twee wekelijks via de apotheek . Ondervind sinds 2022 verminderde werking met last van overspannen heid gevoelens met niet aflatende spannings hoofdpijn waarvoor de huisarts diclofinac heeft voorgeschreven dat nauwelijks helpt[lees meer...] . Afkicken zal nooit meer gaan , maar overweeg een methadon vervanger te proberen. Ben benieuwd naar andere ervaringen met langdurig methadon gebruik.

30-05-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
ik ben 10 jaar geleden van polygebruik van drugs overgestapt naar methadon, een nieuwe wereld ging voor me open, geen heroine en andere drugs meer gebruikt. nu merk ik niets meer van de hoeveelheid die ik slik per dag maar oh wee als ik ze een dag of 2 niet neem. vreselijke ontwenningsverschijnselen, nog erger dan bij heroine ik slik ze dus maar ik denk dat ik ze eigenlij[lees meer...]k niet meer nodig heb maar afkicken gaat niet.

25-02-2023 | Man | 49
methadon (80)

11-01-2023 | Man | 38
methadon (5mg)
Ik gebruik methadon om zenuwpijn in mijn geamputeerde been te bestrijden. Na jaren van diverse opiaten te hebben gebruikt, kreeg ik het advies om methadon te gaan gebruiken. Schrok daar erg van. Gebruiken junks toch!!!! Bij mij heeft het erg goed geholpen, en nog steeds. Gebruik nu 30 mg methadon per dag en ervaar geen bijwerkingen. Zeker een aanrader voor mensen met zenuw[lees meer...]pijn .

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon (2mg)
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.