Drugsverslaving (31 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

06-11-2011 | Man | 45
Verslaving
Sinds begin jaren 90tig slik ik methadon en dit middel heeft me volledig van de heroine afgeholpen, maar ik heb er nu wel een methadon verslaving bij, waarvan de afbouw en eventueel stoppen ontzettend veel moeilijker en langer is dan ontwennen van heroine, dus ik zal de rest van mijn leven methadon slikken in een hoge dosis namelijk 160 mg op het moment. Iemand zegt dat me[lees meer...]thadon zeven opiaten bevat, dit is volkomen nonsens methadon is de naam van het opiaat en is het enige opiaat in de vloeistof of symoron pillen. Naast de methadon slik ik ook nog 800 mg seroquel en 40 mg tranxene. De methadon houd me goed voor meer dan 24 uur en zo hoort het ook anders is de dosis te laag. De 160 mg die ik neem zijn dodelijk voor iemand zonder hoge opiaat tolerantie en om nog duidelijker te zijn voor iemand zonder tolerantie kan 40 mg genomen in een keer al een overdosis zijn, dus wees gewaarschuwd en gebruik methadon nooit 'voor de lol'. Voor mij werkt het prima en ik functioneer normaal. Freek.

25-09-2011 | Vrouw | 27
Heroineverslaving
Ik heb ongeveer 1 jaar heroine gebruikt en ben toen om af te kicken methadon gaan gebruiken.In het begin was het niet echt moeilijk,en het begin van het afbouwen was ook niet moeilijk,maar bij de laatste 12mg begon het moeilijk te worden,en bij elke verlaging was ik een week ziek.Toen heb ik besloten er in een keer mee te stoppen.Dat was echt vreselijk moeilijik,maar ik be[lees meer...]n blij dat ik het gedaan heb.Hoe langer ik de methadon gebruikte_ik heb het in een half jaartje afgebouwd)hoe rotter en moeier ik me voelde en ik ging er ook slechter uitzien.Ook werd mijn haar steeds dunner,is er iemand die dat herkend?Ik vindt het fijn dat de methadon er is om van je verslaving af te komen,maar de afbouw is zwaar en slopend.

31-08-2011 | Vrouw | 27
Afkicken
Sinds 2003 gebruik ik methadon na een heroineverslaving. Ik ben begonnen met 60mg per dag (vloeibaar), geleidelijk aan afgebouwd, na een tijdje terug hervallen, terug opnieuw begonnen, ... Sinds vorig jaar ondervind ik nu dat mijn tanden erg achteruit gaan. Ik bedoel dat ik overal gaten krijg en dikwijls tandpijn heb. In het centrum waar ik in begeleiding ben weten ze h[lees meer...]ier niets van. Heeft hier soms nog iemand last van? Want ik heb altijd heel goede tanden gehad. Tot vorig jaar heb ik eigenlijk nog nooit een gaatje gehad. En vorig jaar had ik er ineens 8! Dit is opgelost door de tandarts, maar nu heb ik er ineens terug 3! En vorige week was dit nog niet!

11-04-2011 | Man | 34
Pijn bestrijding

18-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn door polyneuropathie t.g.v. diabetes type 1

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

20-12-2020 | Vrouw | 16
methadon (5mg/ml)
Ik ben al geek lang bezig met het vinden van de juiste pijnstilling, ik heb ondertussen al zo'n 7 verschillende dingen geprobeerd (waaronder esketamine) maar niks hielp. Dit medicijn werkt voor mij erg goed, alleen blijven de bijwerkingen bij mij erg lang aanhouden. Zelf merk ik dat ik er erg moe van wordt waardoor ik soms zelf amper energie heb om uit bed te komen en ik v[lees meer...]al bijna in slaap overdag... Nou ben ik zelf ook pas 16 en vrij klein dus ik geloof ook wel dat het dan wat meer impact op mij heeft dan een groter iemand. Ik ben zelf ook aardig wat gewend maar mn bijwerkingen zijn nog nooit zo erg geweest met normale medicatie...De enige rede waarom ik het gebruik is omdat het helpt tegen de pijn en er niet echt andere opties zijn... Ik raad anderen aan om eerst andere medicijnen te overwegen en methadon echt als laatste optie te zien, zo heb ik het zelf ook gedaan.

24-09-2020 | Man | 54
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! šŸ˜ƒ Jeroen

20-04-2018 | Man | 32
methadon (60mg)
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen

14-02-2018 | Vrouw | 48
methadon (20mg)
Ik liep vanwege een misdiagnose al 20 jaar rond met de ziekte van Lyme toen er eindelijk na zeuren en zeuren en 1000 euro eigen geld werdt er via een bloedonderzoek op DNA niveau de ellende gevonden zeldzame vorm van lyme een teek die in het zuiden van Europa voorkomt vooral bij herten deze strain is verwoestend voor mijn spieren ( enorme afbraak ) gewrichten ontkalking vi[lees meer...]tamines worden direct afgebroken structureel altijd ver onder de norm! Ik weeg nog maar 48 kilo ben 170 en nu 48 jaar moeder en Oma ! Mijn leven is een hel maar mijn moeder helaas is ze al 30 jaar overleden heeft mij opgevoed met de norm keep smiling niemand hoeft je pijn te zien als je krom loopt van de pijn doet dat dan even zeer als je gewoon rechtop loopt vroeg ze ooit aan mij ( ....) , DUS IK GA NIET KROM LOPEN ZODAT IEDEREEN AAN DE BUITENKANT ZIET DAT ER IETS IS! Ik loop nu wel door die houding tegen familie leden asn due denken het valt wel meešŸ˜‚ een schaatser die de 1500 meter rijd heeft pijn na die race DIE PIJN IN JE SPIEREN DIE VERZURING EN VERKRAMPING DIE WEGEBT NA EEN AANTAL UUR DIE PIJN HEB IK 24 uur per dag , zelfs in mijn slaap ik droom zelfs dat ik pijn heb nu sinds een jaar slik ik METHADON IPV OXYNORM SMELTTABLETTEN EN OXYCODON LANGE AFGIFTE IK KON NIET TEGEN DIE MOFINE VIND HET GEVOEL NIET FIJN DAT HIGH ACHTIGE IK VERGAT DINGEN EN WAS SUF TOT IK OVERGING IN EEN KLINIEK NAAR METHADON ALLEEN IK KRIJG OPGEHOOGD EN HOUD DIE STERKTE IN TEGENSTELLING TOT VERSLAAFDEN DIE HOOG BEGINNEN MET METHADON EN DAN AFBOUWEN ZOJUIST BEN IK WEER VERHOOGD NAAR 100 MG HIERNA MOET IK EEN CARDIOGRAM (....) heb niets daartegen een verslaving in welke vorm is een ziekte maar ik rook drink gok etc niet ik wil alleen een beetje rust in de pijn als ik opeens een aanval heb kan ik niet extra methadon nemen voorheen kon ik een snelwerkende oxynorm Smelttablet nemen en binnen 15 min zakte de pijn maar werd ik ook suf? Had ik minder pijn door de sufheid? Ik word dus niet suf van methadon ben nog nooit zo helder geweest mijn zintuigen die door morfine worden onderdrukt zijn weer terug geluid is harder zon schijnt helderder ik heb geen bril meer nodig en een soort elektrische pijn die ik had is weg een fijne bijwerking WIE HERKENT ER IETS WIE HEEFT LYME XOALS IK WAARBIJ IK HEEL GOED IEDERE DAG 3 x moet tempen zodat ik geen ontsteking van een spier bv long hart etc krijg is al eens bijna gebeurt waren er op tijd bij . Uiteraard krijg ik ook mijn infusen met antibiotica maar is dat wel Zo goed? Mijn arts zit in Rotterdam maar ik kan de reis niet aan omdat ik niet kan zitten zenuwpijn zitgebied.. wie weet een lyme arts in Noord Holland (Mijn medicijn.nl : tekst ingekort vanwege privĆ© gegevens)

13-10-2017 | Man | 46
Drugsverslaving
Nooit te lang gebruiken stoppen word steeds moeilijker en vergeet ze nooit want je word behoorlijk ziek als je het niet bij de hand hebt dan kun je ze niet zo even gaan halen dan ben je te ziek op jezelf te vervoeren! Ik heb erg last van verstopping en krampen in mn darm maag! Krimpen van kringspier bij stoelgang slechter wazig zien! Pijnlijke vermoeide spieren verzuring?

22-07-2017 | Man | 64
Chronisch pijnsyndroom
Na ruim 2 jaar Oxycodon hebben geslikt ben ik naar een detox kliniek gegaan daar kreeg ik Methadon 20 mg voorgeschreven. Het werkte goed, binnen 2 weken mocht ik weer naar huis maar helaas na ruim anderhalve maand kwam de pijn weer terug. Ik belde de verslaving arts en vertelde mijn verhaal. Hij zei: "ik zorg dat je weer naar de detox kliniek kan" en daar heb ik binnen and[lees meer...]erhalve week de methadon afgebouwd naar 0 en sta nu 17 dagen op nul, wat een hel is dit heb veel last van het afbouwen slaap slecht, spierpijnen, geĆÆrriteerd diarree etc. Hebben jullie ook deze ervaringen en hoe lang gaat deze ellende nog duren. Heb nu wel slaapmedicatie Mirtazapine 7,5 mg maar dat is ook niet echt de oplossing.

22-06-2017 | Vrouw | 54
methadon (5mg)
Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.

15-05-2017 | Man | 74
Polyneuropathie
Gebruik het te kort voor gedegen oordeel. Goede bijdrage in pijnbestrijding. Bijwerkingen: slechte concentratie, duizeligheid, gezichtsvermogen en vergeetachtigheid.

13-11-2016 | Man | 47
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
medicijn hielp goed tegen de rusteloze benen, maar kreeg op den duur last van ernstige 'groeipijnen in mijn benen die geen dokter kon verklaren . Verder stond ik elke dag op met een griepachtig gevoel dat duurde de hele dag tot ik de methadon weer kon gaan innemen . Ook last van wazig zien, vermoeidheid en pijnlijke benen.

01-04-2015 | Man | 39
methadon (260)
Polyneuropathie
Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum