Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

16-04-2017 | Vrouw | 51
methadon (20mg)
Peesontsteking schouder
Ik heb sinds enige maanden een verdikking in mijn linker bovenarm, aan de onderkant, die eerst rood/blauw/paars werd (de verkleuring is nu nagenoeg weggetrokken), met een felle stekende pijn naar mijn linkerschouder toe. Door het gebruik van methadon 14 tabletten, van 20 mg, inname 's ochtends om 8.00 uur 7 en om 18.00 7. Methadon helpt heel goed tegen de pijn en werkt lan[lees meer...]g door..

20-04-2015 | Man | 57
methadon (45mg)
Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd

13-02-2015 | Man | 45
Drugsverslaving
Als je de medicatie op de juiste manier gebruikt is het goed haalbaar om geen drugs meer te gebruiken.Mijn ervaring is dat je je kan richten op de omliggende problematiek die bij een verslaving hoort.

01-06-2013 | Man | 33
methadon
na 10 jaar perioden van enkele maanden gebruiken en hervallen. Soms weekend gebruik soms tot 5a6 maand gemiddeld om de 2 dagen, gemiddeld uitgerekend 1/2 gram per dag. Nu op 50ml/mg methadon per dag. (25 mg/ml was genoeg geweest naar mijn mening)

18-02-2013 | Man | 45
methadon
Mijn naam is Hans. Via mijn uitgaangewoonte ben ik verslaaft geraakt aan allerlei middelen. ik was een echte houseparty ganger. Elk weekend was ik wel ergens in ned op een party... door geen nee te kunnen zeggen tegen drugs ben ik na allerlei partydrugs aan de heroine geraakt....en ik ben na 12 jaar gebruik aan de methadon begonnen. ben ontzettend bang om hiervan af t[lees meer...]e kicken. Maar wat zou ik het graag willen. Ik ben op 40 mg begonnen maar merkte dat mijn lichaam eraan gewent raakte en dan kwam toch een zware afkick verschijnsel. Ondertussen sta ik nu op 140 mg na 9 jaar alleen methadon in mijn leven Ik drink het vloeibaar en ekle morgen is het of ik een chemi-fabriek opdrink. ik ben zo bang wat al deze jaren gebruik van methadon met mijn lichaam gedaan heeft. Mijn advies voor iemand met een heroine verslaving is nu... kick af ...moeilijk maar na 2 weken ben je er van af. ik begrijp dat mijn ontwennings verschijnselen vele maanden in beslag gaan nemen maar ik durf nu nog de stap niet te maken. Hoop dat god me genadig is. gods zegen toegewenst . (Red; achternaam verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg MijnMedicijn)

07-05-2012 | Vrouw | 51
methadon
Ik gebruik al heel erg lang methadon.Eerst v.w mijn heroine verslaving,en daarna toen ik daar alleen na twintig jaar gebruik mee gestopt ben,heb ik het 9 jaar niet meer gebruikt. Ik ging toen erg veel drinken,en ik kreeg toen van een kennis 1 methadon. Ik voelde me geweldig,maar had er toch bezwaren tegen.Ik ben toen naar het CAD,gegaan voor een gesprek.Daar kreeg ik te [lees meer...]horen dat wel meer mensen die zo lang hadden gebruikt als ik,weer methadon gingen gebruiken om ,,normaal",te kunnen functioneren.En dat werkt dus voor mij,echt heel goed,en zonder drugs te gebruiken,heerlijk.Wél heb ik nog steeds last van soms teveel prikkels,als er teveel mensen zijn naar mijn zin,of soms in een winkel.Maar al met al,ben ik wel gelukkig,samen met mijn lieve vriend,en hond.

15-01-2012 | Vrouw | 36
methadon
Sinds september 2008 slik ik methadon.eerst kreeg ik symoron dat is een soort van vervanging van methadon.Ik begon met 35mg.Ik ben niet heroïne verslaafd(geweest,want daar word t over t algemeen voor voorgeschreven) maar ik heb erg veel dingen meegemaakt die heftig zijn en niet kon verwerken en heb erg veel last van zenuwpijnen in mijn onderrug(hernia).In het verleden heb [lees meer...]ik diazepam,oxazepam enz gebruikt voor rust maar niks hielp mij en ik werd afhankelijk van die medicatie.Toen kwam ik een "vriend"tegen en die bood mij symoron aan,want dat zal me goed helpen te relaxen en m`n zorgen te verzachten,en de zenuwpijn zal ook verzachten en ik zou dan rustig kunnen slapen.En na ongeveer 2 a 3 maanden was ik de pineut dus.Toen hoorde ik van de Bouman(verslavingszorg)en ben daar heen gegaan en heb daar hulp gekregen/Waar ik erg blij mee ben,want nu na 3 jaar ben ik eindelijk bijna klaar met de methadon.(sinds 1 jaar hebben ze de symoron weggedaan en methadon ervoor in de plaats gegeven.Methadon word over `t algemeen aan heroïneverslaafde verstrekt,maar word in uiterste gevallen ook aan mensen met zenuwpijnen zoals hernia enz voorgeschreven.)Ik heb er heel veel spijt van dat ik aan dit medicijn ben begonnen(op de zwarte markt),want ik heb een lieve zoon van 7 jaar en ik wil een "gezonde"mama zijn,die `morgens opstaat zonder dat ze pillen moet nemen om zich goed te kunnen voelen.Als je methadon niet inneemt dan word je na een paar uur "ziek"overgeven,koud,rillen, diarree,erge onrust,zweten en ga zo maar door.Het is net als andere opiaten en een soort van ontwenning net als diazepam(ik ben daar ook van afgekickt dus weet hoe of wat jammer genoeg).mensen,alsjeblieft...kijk uit met wat je slikt en ga even op internet voordat je slikt wat je hebt voorgeschreven gekregen alsjeblieft,voordat t te laat is.Thanks

06-11-2011 | Man | 45
Verslaving
Sinds begin jaren 90tig slik ik methadon en dit middel heeft me volledig van de heroine afgeholpen, maar ik heb er nu wel een methadon verslaving bij, waarvan de afbouw en eventueel stoppen ontzettend veel moeilijker en langer is dan ontwennen van heroine, dus ik zal de rest van mijn leven methadon slikken in een hoge dosis namelijk 160 mg op het moment. Iemand zegt dat me[lees meer...]thadon zeven opiaten bevat, dit is volkomen nonsens methadon is de naam van het opiaat en is het enige opiaat in de vloeistof of symoron pillen. Naast de methadon slik ik ook nog 800 mg seroquel en 40 mg tranxene. De methadon houd me goed voor meer dan 24 uur en zo hoort het ook anders is de dosis te laag. De 160 mg die ik neem zijn dodelijk voor iemand zonder hoge opiaat tolerantie en om nog duidelijker te zijn voor iemand zonder tolerantie kan 40 mg genomen in een keer al een overdosis zijn, dus wees gewaarschuwd en gebruik methadon nooit 'voor de lol'. Voor mij werkt het prima en ik functioneer normaal. Freek.

25-09-2011 | Vrouw | 27
Heroineverslaving
Ik heb ongeveer 1 jaar heroine gebruikt en ben toen om af te kicken methadon gaan gebruiken.In het begin was het niet echt moeilijk,en het begin van het afbouwen was ook niet moeilijk,maar bij de laatste 12mg begon het moeilijk te worden,en bij elke verlaging was ik een week ziek.Toen heb ik besloten er in een keer mee te stoppen.Dat was echt vreselijk moeilijik,maar ik be[lees meer...]n blij dat ik het gedaan heb.Hoe langer ik de methadon gebruikte_ik heb het in een half jaartje afgebouwd)hoe rotter en moeier ik me voelde en ik ging er ook slechter uitzien.Ook werd mijn haar steeds dunner,is er iemand die dat herkend?Ik vindt het fijn dat de methadon er is om van je verslaving af te komen,maar de afbouw is zwaar en slopend.

31-08-2011 | Vrouw | 27
Afkicken
Sinds 2003 gebruik ik methadon na een heroineverslaving. Ik ben begonnen met 60mg per dag (vloeibaar), geleidelijk aan afgebouwd, na een tijdje terug hervallen, terug opnieuw begonnen, ... Sinds vorig jaar ondervind ik nu dat mijn tanden erg achteruit gaan. Ik bedoel dat ik overal gaten krijg en dikwijls tandpijn heb. In het centrum waar ik in begeleiding ben weten ze h[lees meer...]ier niets van. Heeft hier soms nog iemand last van? Want ik heb altijd heel goede tanden gehad. Tot vorig jaar heb ik eigenlijk nog nooit een gaatje gehad. En vorig jaar had ik er ineens 8! Dit is opgelost door de tandarts, maar nu heb ik er ineens terug 3! En vorige week was dit nog niet!

11-04-2011 | Man | 34
Pijn bestrijding

10-02-2023 | Man | 49
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Methadon is inderdaad verslavender dan heroïne en het is ontzettend moeilijk om hier vanaf te komen wat ik alleen niet begrijp Is dat ik veel verhalen lees over mensen die meer dan 100 mg per dag pakken en al ziek worden als ze afzakken naar 80 MG Ik begrijp dit niet twee maanden geleden zat ik nog op 100 mg dan bouw ik af met 20 MG per week 4 weken later zit ik op 20 MG w[lees meer...]eer een week later zit ik nog maar op 10 mg per dag nu op dit moment pak ik een tablet van 20 MG breek die in 4 stukken en pak 's morgens 2,5 MG en 's avonds 2,5 MG volgende week pak ik nog maar één keer 2,5 mg en 2 weken daarna slik ik helemaal niks meer oké dan heb ik het even een week een beetje koude rillingen aan tranende ogen en dan lopen neus maar ik heb een vest gekocht met een batterij en een accu die warmte afgeeft waardoor mijn kachel niet eens meer aan moet ik heb het nu snikheet misschien een idee voor jullie maar ik ben in ieder geval in razend tempo van die rot metadon.af

03-02-2023 | Man | 50
methadon (20mg)
Heb jaren pijn in mijn boven benen net als een tennis,elleboog dan 40keer zo erg en zonder de medicatie kan ik wel door het dak gaan van de pijn en dan nog zeggen het zit tussen je oren van af men 26ste tot nu ben van 1972 de methadon verzacht de scherpste pijn wat minder

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

20-12-2020 | Vrouw | 16
methadon (5mg/ml)
Ik ben al geek lang bezig met het vinden van de juiste pijnstilling, ik heb ondertussen al zo'n 7 verschillende dingen geprobeerd (waaronder esketamine) maar niks hielp. Dit medicijn werkt voor mij erg goed, alleen blijven de bijwerkingen bij mij erg lang aanhouden. Zelf merk ik dat ik er erg moe van wordt waardoor ik soms zelf amper energie heb om uit bed te komen en ik v[lees meer...]al bijna in slaap overdag... Nou ben ik zelf ook pas 16 en vrij klein dus ik geloof ook wel dat het dan wat meer impact op mij heeft dan een groter iemand. Ik ben zelf ook aardig wat gewend maar mn bijwerkingen zijn nog nooit zo erg geweest met normale medicatie...De enige rede waarom ik het gebruik is omdat het helpt tegen de pijn en er niet echt andere opties zijn... Ik raad anderen aan om eerst andere medicijnen te overwegen en methadon echt als laatste optie te zien, zo heb ik het zelf ook gedaan.

24-09-2020 | Man | 54
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! 😃 Jeroen