Drugsverslaving (27 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

20-06-2013 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daa[lees meer...]rna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

01-08-2017 | Man | 47
methadon (10mg)
Pijn (algemeen)
ik weet uit ervaring dat het een pijnstiller is waarvan je geen bijklachten krijgt. nu kan ik weer alles, dansen, plus mijn whiplash geen last meer van. Dus zo kan de werkmens langer genieten van zijn werk, je mag na 2 weken gebruik gewoon autorijden.

13-11-2016 | Man | 47
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
medicijn hielp goed tegen de rusteloze benen, maar kreeg op den duur last van ernstige 'groeipijnen in mijn benen die geen dokter kon verklaren . Verder stond ik elke dag op met een griepachtig gevoel dat duurde de hele dag tot ik de methadon weer kon gaan innemen . Ook last van wazig zien, vermoeidheid en pijnlijke benen.

04-04-2016 | Vrouw | 47
methadon (50mg)
Drugsverslaving
Hoi, Ik ben zeg maar 25 jaar geleden in aanraking gekomen met drugs. Mijn vriend, de vader van mijn zoon, was verslaafd. Moest er zelf eigelijk niks van weten, was zelf zo tegen drugs. Heb het 4 jaar aangezien met de nodige problemen en ben zelf ook in gebruik gegaan, waar ik op een gegeven moment niet meer uitkwam. Met de nodige problemen. Alleen was er zo flauw van, ben [lees meer...]op een gegeven moment in een heroïne behandelunit gekomen. Om niet meer te hoeven scoren. Ben op een gegeven moment afgelopen jaar, toen ik gestopt was met methadon, overgestapt op suboxone om weer wat helder te worden. En ook als airbag niet terug te vallen in de heroïne. Alleen had zoveel last van bijwerkingen alles ging bij mij wel 10 keer zo snel in mijn hoofd had het gevoel dat ik pep op had. Zo onrustig, ben radicaal gestopt van 16 mg zo naar niks. Zo wat was ik ziek, nu ben ik teruggevallen in de heroïne baal zo van mijzelf, heb zoveel energie er in gegooid. Heb in 2015 emdr sessies gedaan. Daarna emotieve therapie nog een laatste sessie ben n ik klaar. Maar nu schaam mij zo dat ik in gebruik ben. Wil hier vanaf. Wat kan ik nu het beste gaan doen om hier vanaf te komen. Kan ik ook gewoon snel afbouwen op de meth dat ik niks voel? Wie kan mij hier raad in geven? Ik wil zo graag. Heb cold turkey geprobeerd. Dat lukt me nu niet. Ben ten einde raad.

14-02-2018 | Vrouw | 48
methadon (20mg)
Ik liep vanwege een misdiagnose al 20 jaar rond met de ziekte van Lyme toen er eindelijk na zeuren en zeuren en 1000 euro eigen geld werdt er via een bloedonderzoek op DNA niveau de ellende gevonden zeldzame vorm van lyme een teek die in het zuiden van Europa voorkomt vooral bij herten deze strain is verwoestend voor mijn spieren ( enorme afbraak ) gewrichten ontkalking vi[lees meer...]tamines worden direct afgebroken structureel altijd ver onder de norm! Ik weeg nog maar 48 kilo ben 170 en nu 48 jaar moeder en Oma ! Mijn leven is een hel maar mijn moeder helaas is ze al 30 jaar overleden heeft mij opgevoed met de norm keep smiling niemand hoeft je pijn te zien als je krom loopt van de pijn doet dat dan even zeer als je gewoon rechtop loopt vroeg ze ooit aan mij ( ....) , DUS IK GA NIET KROM LOPEN ZODAT IEDEREEN AAN DE BUITENKANT ZIET DAT ER IETS IS! Ik loop nu wel door die houding tegen familie leden asn due denken het valt wel mee😂 een schaatser die de 1500 meter rijd heeft pijn na die race DIE PIJN IN JE SPIEREN DIE VERZURING EN VERKRAMPING DIE WEGEBT NA EEN AANTAL UUR DIE PIJN HEB IK 24 uur per dag , zelfs in mijn slaap ik droom zelfs dat ik pijn heb nu sinds een jaar slik ik METHADON IPV OXYNORM SMELTTABLETTEN EN OXYCODON LANGE AFGIFTE IK KON NIET TEGEN DIE MOFINE VIND HET GEVOEL NIET FIJN DAT HIGH ACHTIGE IK VERGAT DINGEN EN WAS SUF TOT IK OVERGING IN EEN KLINIEK NAAR METHADON ALLEEN IK KRIJG OPGEHOOGD EN HOUD DIE STERKTE IN TEGENSTELLING TOT VERSLAAFDEN DIE HOOG BEGINNEN MET METHADON EN DAN AFBOUWEN ZOJUIST BEN IK WEER VERHOOGD NAAR 100 MG HIERNA MOET IK EEN CARDIOGRAM (....) heb niets daartegen een verslaving in welke vorm is een ziekte maar ik rook drink gok etc niet ik wil alleen een beetje rust in de pijn als ik opeens een aanval heb kan ik niet extra methadon nemen voorheen kon ik een snelwerkende oxynorm Smelttablet nemen en binnen 15 min zakte de pijn maar werd ik ook suf? Had ik minder pijn door de sufheid? Ik word dus niet suf van methadon ben nog nooit zo helder geweest mijn zintuigen die door morfine worden onderdrukt zijn weer terug geluid is harder zon schijnt helderder ik heb geen bril meer nodig en een soort elektrische pijn die ik had is weg een fijne bijwerking WIE HERKENT ER IETS WIE HEEFT LYME XOALS IK WAARBIJ IK HEEL GOED IEDERE DAG 3 x moet tempen zodat ik geen ontsteking van een spier bv long hart etc krijg is al eens bijna gebeurt waren er op tijd bij . Uiteraard krijg ik ook mijn infusen met antibiotica maar is dat wel Zo goed? Mijn arts zit in Rotterdam maar ik kan de reis niet aan omdat ik niet kan zitten zenuwpijn zitgebied.. wie weet een lyme arts in Noord Holland (Mijn medicijn.nl : tekst ingekort vanwege privé gegevens)

12-03-2020 | Man | 49
Hernia

13-02-2019 | Man | 50
moeilijk om te stoppen heel moeilijk zelfs . suboxone is 100 x beter

25-12-2011 | Man | 50
methadon
ben nu sinds 3maanden aan het afbouwen begon met 50mg zit nu aan mijn laatste weken 18mg...... per week 2mg minder nu erg hard deze fase voel me er niet zo lekker bij maar wil ook hier vanaf... kent iemand ook dit probleem?

26-11-2019 | Man | 51
methadon (50mg)
Ik heb 35 jaar methadon gebruikt was verslaafd aan heroïne stond op 50 miligram ,ook een benzo verslaving ben met subrexone afgekick ben 5 maanden medicijn vrij en het was een hel ik slaap nog slecht ,voel me nog niet goed maar gaat met ups en downs .Ik voel na 5 maanden nog een leegte al gaat het wel beter maar heb echt met me kop tegen de muur aangelopen gun je je ergste[lees meer...] vijand nog geeeens .Ik raad mensen aan om tot 20 milligram af te bouwen en dan over op subrexone 12 milligram en dat snel af te bouwen ,en in veilige omgeving ,en veel douchen of sauna gaan succes waar een wil een weg

17-08-2018 | Man | 51
goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn

12-05-2018 | Vrouw | 51
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sinds gebruik Methadon nergens last meer van!

19-12-2017 | Man | 51
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)

16-04-2017 | Vrouw | 51
Peesontsteking schouder
Ik heb sinds enige maanden een verdikking in mijn linker bovenarm, aan de onderkant, die eerst rood/blauw/paars werd (de verkleuring is nu nagenoeg weggetrokken), met een felle stekende pijn naar mijn linkerschouder toe. Door het gebruik van methadon 14 tabletten, van 20 mg, inname 's ochtends om 8.00 uur 7 en om 18.00 7. Methadon helpt heel goed tegen de pijn en werkt lan[lees meer...]g door..

07-05-2012 | Vrouw | 51
methadon
Ik gebruik al heel erg lang methadon.Eerst v.w mijn heroine verslaving,en daarna toen ik daar alleen na twintig jaar gebruik mee gestopt ben,heb ik het 9 jaar niet meer gebruikt. Ik ging toen erg veel drinken,en ik kreeg toen van een kennis 1 methadon. Ik voelde me geweldig,maar had er toch bezwaren tegen.Ik ben toen naar het CAD,gegaan voor een gesprek.Daar kreeg ik te [lees meer...]horen dat wel meer mensen die zo lang hadden gebruikt als ik,weer methadon gingen gebruiken om ,,normaal",te kunnen functioneren.En dat werkt dus voor mij,echt heel goed,en zonder drugs te gebruiken,heerlijk.Wél heb ik nog steeds last van soms teveel prikkels,als er teveel mensen zijn naar mijn zin,of soms in een winkel.Maar al met al,ben ik wel gelukkig,samen met mijn lieve vriend,en hond.

15-07-2017 | Man | 52
methadon (5mg)
Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.

19-05-2012 | Man | 52
Depressief