Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

13-11-2016 | Man | 47
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
medicijn hielp goed tegen de rusteloze benen, maar kreeg op den duur last van ernstige 'groeipijnen in mijn benen die geen dokter kon verklaren . Verder stond ik elke dag op met een griepachtig gevoel dat duurde de hele dag tot ik de methadon weer kon gaan innemen . Ook last van wazig zien, vermoeidheid en pijnlijke benen.

21-09-2016 | Man | 57
methadon (10mg/ml)
Na jaren geknoeid te hebben met medicijnen, nadat symoron uit de handel werd gehaald, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden. Morfine helpt niet tegen zenuwpijn, wel in combinatie met bv lyrica etc., maar metadon heeft zeker mijn voorkeur, veel minder medicijnen slikken en een hele goede werking!! Na de symoron werd algemeen als vervanger sandoz methadon gegeven, di[lees meer...]t werkte voor mij totaal niet en werd er goed beroerd van, rotzooi!! Toen de combo van morfine en lyrica, werkte redelijk. Sinds 2014 is ook Apotex begonnen met de produktie van methadon, dit was moeilijk te vinden via de diverse zoekmachines, maar uiteindelijk toch belukt!! Na overleg met mijn huisarts begonnen met Apotex methadon 10mg tabletten, en wat een opluchting, werkt bijzonder goed en nagenoeg geen bijwerkingen!!! Het is geen symoron maar komt toch redelijk in de buurt, gelukkig!! Ik hoop anderen die ook zo zitten te knoeien met sandoz hiermee te helpen, want Apotex is helaas behoorlijk onbekend, maar werkt prima!! Succes iedereen!!

12-08-2016 | Man | 38
methadon (10mg)
Ziekte van Lyme
Ik kreeg de methadon voor de pijn die ik had van mijn chronische Lyme ziekte. Ik had erg veel pijn en wilde verlichting! Ik heb voor de methadon vele andere soorten pijnstillers geprobeerd maar deze waren met veel bijwerkingen waardoor het tegenover de pijn geen ondersteuning was en geen toevoeging. Ik heb heel lang oxycodon genomen maar was daar ook niet tevreden over van[lees meer...]wege bijwerkingen en had nog steeds veel pijn. Tramadol ben ik mee begonnen maar hielp ook niks! Totaal gebruik ik alles bij elkaar al 3,5 jaar zware pijnstillers. Toen ik een paar maanden overstapte naar Fentanyl en mijn huisarts had gezegd dat ik kon stoppen met de methadon kreeg ik zeer heftige afkickverschijnselen. Ik ging dus coldturkey zonder dat ik het wist! 3 nachten achter elkaar niet geslapen. onrustige benen en armen en onbeschrijfelijke pijn!! Geestelijk draaide ik helemaal door. De huisarts heeft daarna zijn excuses daarvoor aangeboden maar was wel door een hel gegaan. toen begonnen af te bouwen van 20mg per dag naar 5 per dag en nu zit ik een 9 dagen op 2,5 per dag maar deze laatste stapjes zijn het moeilijkste. Ik lig aan de bank gekluisterd! Ik heb erg veel pijn en verschrikkelijk moe en misselijk! Nu na dag 9 gaat het ietsje beter en overweeg van 2,5 naar nul te gaan of om de dag 2,5 mg. Toen ik mezelf ging verdiepen na de coldturkey ervaring kwam ik er achter hoe verschrikkelijk verslavend het is en hoe verdomd moeilijk er van af te raken!! Toen heb ik besloten te stoppen en zo gezond en clean mogelijk te gaan leven en de pijn te gaan bestrijden met alleen natuurlijke pijnstillers zoals cannabis. Waarom word je toch niet goed voorgelicht door de mensen die het voorschrijven!! Het zou verboden moeten worden omdat het zo verslavend is. Er zijn zat andere pijnstillers die net zo goed werken en niet verslavend zijn! Duister spul die methadon dus begin er nooit aan!! Ik wens ieder die af aan het kicken is heel veel succes!

04-04-2016 | Vrouw | 47
methadon (50mg)
Drugsverslaving
Hoi, Ik ben zeg maar 25 jaar geleden in aanraking gekomen met drugs. Mijn vriend, de vader van mijn zoon, was verslaafd. Moest er zelf eigelijk niks van weten, was zelf zo tegen drugs. Heb het 4 jaar aangezien met de nodige problemen en ben zelf ook in gebruik gegaan, waar ik op een gegeven moment niet meer uitkwam. Met de nodige problemen. Alleen was er zo flauw van, ben [lees meer...]op een gegeven moment in een heroïne behandelunit gekomen. Om niet meer te hoeven scoren. Ben op een gegeven moment afgelopen jaar, toen ik gestopt was met methadon, overgestapt op suboxone om weer wat helder te worden. En ook als airbag niet terug te vallen in de heroïne. Alleen had zoveel last van bijwerkingen alles ging bij mij wel 10 keer zo snel in mijn hoofd had het gevoel dat ik pep op had. Zo onrustig, ben radicaal gestopt van 16 mg zo naar niks. Zo wat was ik ziek, nu ben ik teruggevallen in de heroïne baal zo van mijzelf, heb zoveel energie er in gegooid. Heb in 2015 emdr sessies gedaan. Daarna emotieve therapie nog een laatste sessie ben n ik klaar. Maar nu schaam mij zo dat ik in gebruik ben. Wil hier vanaf. Wat kan ik nu het beste gaan doen om hier vanaf te komen. Kan ik ook gewoon snel afbouwen op de meth dat ik niks voel? Wie kan mij hier raad in geven? Ik wil zo graag. Heb cold turkey geprobeerd. Dat lukt me nu niet. Ben ten einde raad.

07-02-2016 | Man | 36
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.

12-01-2016 | Vrouw | 66
methadon (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.

01-01-2016 | Man | 35
methadon (120/ml)
Drugsverslaving
Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !

20-10-2015 | Vrouw | 66
Pijn (algemeen)
er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, [lees meer...]heb dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.

14-06-2015 | Vrouw | 44
methadon (20mg)
Omdat ik van mijn vorige huisarts alleen maar Dicloflinac kreeg wat mij niks deed en het blijkt zeer slecht voor je maag te zijn. Ik had iets nodig tegen hevige pijnklachten, nu zijn er op de zwarte markt wel middeltjes die goed werken maar die je maar heel eventjes van de pijn af helpen. Daarna is het een snelweg naar de verdommenis. Om van die snelweg af te komen is m[lees meer...]ij Methadon verstrekt en sindsdien heb ik ook geen pijnklachten meer. Ik kan alles doen , zonder pijnklachten ik heb mijn leven hierdoor teruggekregen. Maar het blijft een leven met medicatie, die onder de opiaat wet vallen waardoor je met ongemakken te maken krijgt. Anders kon ik deze tabletten ook wel gewoon bij de apotheek krijgen, maar dit moet bij het CAD wekelijks (sommige dagelijks) opgehaald worden door mijzelf.

20-04-2015 | Man | 57
methadon (45mg)
Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd

01-04-2015 | Man | 39
methadon (260)
Polyneuropathie
Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!

30-03-2015 | Vrouw | 30
Polyneuropathie

23-02-2015 | Man | 45
methadon (20mg)
Ik ben 25 jaar verslaafd geweest aan methadone en heroïne ben nu ongeveer 3 maanden volledig clean. Ik ben nog altijd ni 100%, maar ik kan je verzekeren afkicken van methadone is een hel heb 2 maanden echt zwaar afgezien. Ik heb toch op mijn tanden gebeten waar een wil is is er een weg.Voor mij methadone nooit NOOIT MEER, als ik terug moest hervallen dan zal ik wel e[lees meer...]en week afzien i.p.v. 2 maanden en daar bedoel ik mee cold turkey van heroïne .

13-02-2015 | Man | 45
Drugsverslaving
Als je de medicatie op de juiste manier gebruikt is het goed haalbaar om geen drugs meer te gebruiken.Mijn ervaring is dat je je kan richten op de omliggende problematiek die bij een verslaving hoort.

15-12-2014 | Vrouw | 45
methadon (5mg/ml)
Drugsverslaving
Het afkicken van heroine duurt een week, heb zelf 5 gram per dag gerookt. Ben al 15 jaar clean. Ik heb mijn methadon altijd in 2 weken afgebouwd, eerste dag 20 pillen, dan 16, daarna 12, op de vijfde dag nog 6 pillen en dan de komende acht dagen afbouwen naar 2 mg. de laatste 2 mg is het moeilijkst je slaapt dan zeker nog een week slecht, gewoon psychisch. Naar bijna 3 w[lees meer...]eken ging ik dus weer als een clean mens de wereld door. t,is effe doorbijten maar door snel af te bouwen voorkom je een methadon verslaving die nog erger is dan de heroine verslaving. Ging alleen de eerste 4 dagen door een hel ondanks de hoge dosis methadon, daarna is het ergste voorbij en kan je snel afbouwen.

03-12-2014 | Man | 65
Drugsverslaving
Sinds een halve eeuw verslaafd , 50 jaar . Wonder boven wonder leef ik nog en kan mijn verhaal doen . Ik ben drugs gaan gebruiken , door een gebrek aan zelfvertrouwen en een verkeerd zelfbeeld . Dat ben ik na 5o jaar gaan inzien . Na ongeveer 5 jaar gebruik kwam ik een psychiater tegen die mij geval interessant vond en mijn geval op zich ook . Van hem kreeg ik voor de eers[lees meer...]te keer Methadon. Ik kwam ziek bij hem , in die tijd was er nog een praktijk apotheek , en ging zonder ziek zijn naar buiten . Van de hel in de hemel, zo zou ik het willen noemen . Dus het middel is uiterst effectief , met 1 grote maar , het is net zo verslavend als de ziekte die je probeert te bestrijden( Verslaving). Dus het enigste wat je kunt doen als verslaafde is , het accepteren dat je verslaafd bent , en op een onderhoudsdosering methadon komt . Of je moet onmiddellijk naar een kliniek , waar je behandeld wordt door een staf van medici . Ik koos ervoor om een onderhoudsdosering te krijgen en aan het werk te blijven . Gelukkig is de behandeling van verslaafden met sprongen vooruit gegaan , en is het heden ten dage ook mogelijk om naast de methadon , diacetyl morfine te gebruiken , zodat je nooit meer ziek wordt . Methadon heeft mij veel goed gedaan , maar toch denk ik dat het van de persoon op zich afhangt hoe iemand er over denkt !