Drugsverslaving (29 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

07-05-2012 | Vrouw | 51
methadon
Ik gebruik al heel erg lang methadon.Eerst v.w mijn heroine verslaving,en daarna toen ik daar alleen na twintig jaar gebruik mee gestopt ben,heb ik het 9 jaar niet meer gebruikt. Ik ging toen erg veel drinken,en ik kreeg toen van een kennis 1 methadon. Ik voelde me geweldig,maar had er toch bezwaren tegen.Ik ben toen naar het CAD,gegaan voor een gesprek.Daar kreeg ik te [lees meer...]horen dat wel meer mensen die zo lang hadden gebruikt als ik,weer methadon gingen gebruiken om ,,normaal",te kunnen functioneren.En dat werkt dus voor mij,echt heel goed,en zonder drugs te gebruiken,heerlijk.WĆ©l heb ik nog steeds last van soms teveel prikkels,als er teveel mensen zijn naar mijn zin,of soms in een winkel.Maar al met al,ben ik wel gelukkig,samen met mijn lieve vriend,en hond.

15-07-2017 | Man | 52
methadon (5mg)
Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.

19-05-2012 | Man | 52
Depressief

24-09-2020 | Man | 54
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! šŸ˜ƒ Jeroen

22-06-2017 | Vrouw | 54
methadon (5mg)
Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.

23-07-2012 | Vrouw | 54
methadon
Wegens zeer pijnlijke blaasaandoening slik ik sinds 4 juli 2 x per dag 1.25 ml. methadon, in vloeibare vorm. 2 weken geleden overgestapt op 2 x 1/2 tablet Symoron, ook 2 x per dag 1.25 mg. Het is dus een heel lage dosering, maar na een dag of 4 nadat ik ermee begonnen ben kreeg ik ernstige hoestaanvallen. Ik dacht dat het bronchitis was, want dat heb ik wel vaker. Ik kreeg[lees meer...] een anti-bioticum kuurtje, maar de vreselijke kriebelhoest bleef. Daar heb ik nu weer andere pillen voor gekregen, maar ik ben zo bang dat ik door de methadon zo ben gaan hoesten. Ik hoop dat mijn arts me deze week beld, hij was vorige week niet bereikbaar, en dat hij mij kan uiitleggen of die hoest door de methadon komt. Daar zou ik enorm van balen want sinds 6 jaar ben ik eindelijk redelijk pijnvrij door het gebruik van de Methadon. Herkent iemand deze syptomen van benauwdheid? Ik hoest me een ongeluk, ik heb zelfs overal pijn van het hoesten. Ik heb ook geen stem meer door het hoesten. Iemand ervaring met hoesten als bijwerking?

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

28-03-2018 | Man | 56
methadon (20mg)
Lage rugpijn
Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik op methadon terechtgekomen. Eerst 2x 10 mg per dag, nu 2x 20 mg per dag in combinatie met 2x 150 mg Pregabaline, nu is de pijn draaglijker geworden.

01-12-2017 | Man | 56
methadon (150mg)

20-06-2017 | Vrouw | 56
methadon (10mg/ml)
zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.

27-03-2019 | Man | 57
methadon (20mg)
Ik gebruik onderhand al jaren METHADON, de dosering is in de loop van de jaren verdubbeld, maar geeft geen verlichting van mijn pijnklachten als gevolg van versleten rug. Je hoort allerlei spookverhalen over METHADON, maar voor mij is het niet meer als een ASPIRIENTJE. Totdat ik besloot te gaan minderen/stoppen. Het minderen is al zo vaak mislukt dat je er hopeloos van [lees meer...]wordt. Nu onder begeleiding van een verslavingsarts die goede tips geeft. En...............het lukt, nu na ongeveer 2 maanden gebruik ik 2x8 mg per dag. Dus van 40mg naar 16mg, dat is een hele stap, normaal gesproken ga je door een HEL. Maar de verslavingsarts heeft me CurcuDyn/Glucosamine/Thiamine/Colecalciferol voorgeschreven en dat ondersteunt het afbouwen GEWELDIG!!! Nu gebruik ik daarnaast nog 2x150mg PREGABALINE en dat werkt als pijnstiller. EIGENLIJK IS HET NIET NORMAAL DAT METHADON ZO GEMAKKELIJK WORDT VOORGESCHREVEN, HET IS HET ERGSTE MIDDEL WAT ER BESTAAT, IK HAD PRAKTISCH GEEN BIJWERKINGEN MAAR HET AFOUWEN IS EEN H E L . EN DAT IS ZACHT UITGEDRUKT. MENSEN DENK NA VOOR JE WAT SLIKT, EN IK KAN HET WETEN, HEB AL JAAAAAREN ALLE VOORGESCHREVEN ROMMEL GESLIKT (MORFINE, FENTANYL ENZ.ENZ.ENZ.) IN DE HOOP DAT DE PIJN AFNEEMT DOE JE ALLES. MAAR KAN IEDEREEN ZEGGEN......NEEM N O O I T METHADON !!!!!!!! EN VOOR DE MANNEN.....IK HAD GEEN TESTOSTERON-AANMAAK MEER !!! Nu door hormoonpreparaat weer op peil DUS JE WORDT OOK NOG EENS IMPOTENT HIERDOOR (GELUKKIG TIJDELIJK BIJ MIJ)

30-12-2017 | Man | 57
methadon (200mg)
Ben al in 1977 aan de heroine verslaafd geraakt, maar rond 1985 voor het eerst begonnen met methadone. Ik zit nu momenteel op 100mg/pd. maar heb jaren op de begindosis van 200mg/pd. gestaan. Veel mensen die methadone kennen zeggen me wel eens dat 200mg/d best wel veel is, maar voor mezelf was dat echt nodig om de zin en hang naar heroine te onderdrukken. Dat is de manier[lees meer...] voor mij zoals ik er van af ben geraakt!

21-09-2016 | Man | 57
methadon (10mg/ml)
Na jaren geknoeid te hebben met medicijnen, nadat symoron uit de handel werd gehaald, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden. Morfine helpt niet tegen zenuwpijn, wel in combinatie met bv lyrica etc., maar metadon heeft zeker mijn voorkeur, veel minder medicijnen slikken en een hele goede werking!! Na de symoron werd algemeen als vervanger sandoz methadon gegeven, di[lees meer...]t werkte voor mij totaal niet en werd er goed beroerd van, rotzooi!! Toen de combo van morfine en lyrica, werkte redelijk. Sinds 2014 is ook Apotex begonnen met de produktie van methadon, dit was moeilijk te vinden via de diverse zoekmachines, maar uiteindelijk toch belukt!! Na overleg met mijn huisarts begonnen met Apotex methadon 10mg tabletten, en wat een opluchting, werkt bijzonder goed en nagenoeg geen bijwerkingen!!! Het is geen symoron maar komt toch redelijk in de buurt, gelukkig!! Ik hoop anderen die ook zo zitten te knoeien met sandoz hiermee te helpen, want Apotex is helaas behoorlijk onbekend, maar werkt prima!! Succes iedereen!!

20-04-2015 | Man | 57
methadon (45mg)
Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd

08-12-2012 | Man | 57
methadon
Gebruikte dit middel tegende pijn van chronische prostaat ontsteking. Heb het 16 jaar gebruikt. Nu geheel afgebouwd ,maar mensen dit is een hel waar jedoor heen moet..Weken niet slapen, onrust in benen en armen.vooral snachts. Ik ben nu 7 dagen clean en nog steeds veel last van ontwennigsverschijnselen. Dit middel gebruik ik echt nooit meer. Het kan een heel goed pijn[lees meer...]medicatie zijn,maar om ervan af te komen is een ramp. Dit middel zouden ze nooit voor mogen schrijven. Afbouwen heb ik gedaan op de colt turky manier, dit om geen andere rotzooi te moeten slikken. Hoop dat de afkickverschijnselen snel verdwijnen want het is echt een ramp als je hier doorheen moet. Begin er niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen. Groetjes hans

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!