Drugsverslaving (27 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

25-12-2011 | Man | 23
methadon
Ik gebruik nu een klein jaar 60mg methadon (in pilvorm, drie keer 20mg) en het doet me goed sindsdien. Ik ben van de straat af en heb bijna weer een eigen plekkie. Zonder methadon was ik niet zover gekomen, daarvan ben ik overtuigd. In 2007een naltrexon programma gevolgd, eerst in pilvorm maar later als implantaat (6maand model) maar dat was een drama.. Kort gezegd voldoet[lees meer...] methadon een stuk beter. In de eerste maanden van methadon gebruik kon ik (geringe) terugval niet voorkomen(+/-1g per keer, per injectie). Maar succes is gemaakt. Misschien ben ik de komende jaren wel afhankelijk van een onderhoudsdosis maar dat is niet erg. Voor mij beter dan de opnames die ik ben ondergaan, anderhalf jaar (verplicht) in opname gezeten, dit omdat ik nog minderjarig was destijds. Vanaf dag 1 sinds ik weer buiten stond weer zware terugval etc..Methadon is voor mij succes, terwijl zoveel mensen het tegenovergestelde hadden gedacht. Groet jan

28-11-2011 | Vrouw | 44
Primaire RLS
Sinds begin van het gebruik van Methadon geen enkele last meer van RLS!

06-11-2011 | Man | 45
Verslaving
Sinds begin jaren 90tig slik ik methadon en dit middel heeft me volledig van de heroine afgeholpen, maar ik heb er nu wel een methadon verslaving bij, waarvan de afbouw en eventueel stoppen ontzettend veel moeilijker en langer is dan ontwennen van heroine, dus ik zal de rest van mijn leven methadon slikken in een hoge dosis namelijk 160 mg op het moment. Iemand zegt dat me[lees meer...]thadon zeven opiaten bevat, dit is volkomen nonsens methadon is de naam van het opiaat en is het enige opiaat in de vloeistof of symoron pillen. Naast de methadon slik ik ook nog 800 mg seroquel en 40 mg tranxene. De methadon houd me goed voor meer dan 24 uur en zo hoort het ook anders is de dosis te laag. De 160 mg die ik neem zijn dodelijk voor iemand zonder hoge opiaat tolerantie en om nog duidelijker te zijn voor iemand zonder tolerantie kan 40 mg genomen in een keer al een overdosis zijn, dus wees gewaarschuwd en gebruik methadon nooit 'voor de lol'. Voor mij werkt het prima en ik functioneer normaal. Freek.

25-09-2011 | Vrouw | 27
Heroineverslaving
Ik heb ongeveer 1 jaar heroine gebruikt en ben toen om af te kicken methadon gaan gebruiken.In het begin was het niet echt moeilijk,en het begin van het afbouwen was ook niet moeilijk,maar bij de laatste 12mg begon het moeilijk te worden,en bij elke verlaging was ik een week ziek.Toen heb ik besloten er in een keer mee te stoppen.Dat was echt vreselijk moeilijik,maar ik be[lees meer...]n blij dat ik het gedaan heb.Hoe langer ik de methadon gebruikte_ik heb het in een half jaartje afgebouwd)hoe rotter en moeier ik me voelde en ik ging er ook slechter uitzien.Ook werd mijn haar steeds dunner,is er iemand die dat herkend?Ik vindt het fijn dat de methadon er is om van je verslaving af te komen,maar de afbouw is zwaar en slopend.

31-08-2011 | Vrouw | 27
Afkicken
Sinds 2003 gebruik ik methadon na een heroineverslaving. Ik ben begonnen met 60mg per dag (vloeibaar), geleidelijk aan afgebouwd, na een tijdje terug hervallen, terug opnieuw begonnen, ... Sinds vorig jaar ondervind ik nu dat mijn tanden erg achteruit gaan. Ik bedoel dat ik overal gaten krijg en dikwijls tandpijn heb. In het centrum waar ik in begeleiding ben weten ze h[lees meer...]ier niets van. Heeft hier soms nog iemand last van? Want ik heb altijd heel goede tanden gehad. Tot vorig jaar heb ik eigenlijk nog nooit een gaatje gehad. En vorig jaar had ik er ineens 8! Dit is opgelost door de tandarts, maar nu heb ik er ineens terug 3! En vorige week was dit nog niet!

06-08-2011 | Man | 34
AFKICKVERSCHIJNSELEN VAN HEROINE TEGENGAAN
Symoron vind ik de allerbeste soort methadon. Zeer effectief en makkelijke te doseren. Word bijna niet meer verstrekt omdat het erg duur blijkt te zijn.

11-04-2011 | Man | 34
methadon (5mg)
Pijn bestrijding

27-11-2010 | Vrouw
Ter vervanging van oxycontin
Voorlopig heb ik voor zo'n 3 maanden een dosis van 2 maal 15 mg methadon per dag voorgeschreven gekregen ter vervanging van oxycontin (morfine). Ik neem aan dat ik daar straks ook weer van af moet. Nu heb ik heel veel last (gehad) van de overstap van oxycontin naar de methadon. Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen hoe dat gaat? Ik heb me namelijk l[lees meer...]aten vertellen dat het stoppen c.q. afbouwen van methadon stukken erger nog zou zijn dan het stoppen van oxycontin.

14-11-2010 | Vrouw
methadon
Rugklachten w.o. hernia, slijtage, scheefstand en botontkalking.
Slik nu voor de derde dag 2 maal daags 15 mg methadon omdat de prikken die ik zo om het half jaar krijg bij de pijnpoli dit keer niet het gewenste resultaat opleverden. Ik ben afgelopen donderdag bij de arts van de pijnpoli geweest omdat ik ook 3 maal daags 10 mg oxycontin gebruikte. (Al ruim 7 maanden) Hier moest ik met onmiddelijke ingang mee stoppen en overstappen naar[lees meer...] de methadon. Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo beroerd heb gevoeld en hopelijk is dit van tijdelijke aard. Heb klachten van duizeligheid en ging afgelopen vrijdag zelfs "languit gestrekt" tijdens het lopen. Continu misselijk, zweetbuien, trillen en een algeheel onbehaaglijk gevoel. (Zeer onrustig en weinig van mijn omgeving kunnen verdragen). Het is volgens de arts een zo kort mogelijk gebruik van dit medicijn en dan maar afwachten wat de volgende stap is. Voel me nu dus alles behalve happy. Zou het misschien ook kunnen dat er "afkickverschijnselen" van de oxycontin bij zitten? Ik heb zelf geen idee maar mocht ik me morgen nog zo rottig voelen ga ik toch eens een telefoontje plegen met de desbetreffende arts.

21-10-2010 | Vrouw
Verslaving
Methadon is de vervanger voor mensen die willen stoppen met heroine om de pijn klachten te ondervangen. Na kort verslaafd geweest te zijn aan heroine, kregg ik methadon ter vervanging. Helaas bevat dit product zeven opiaten. Na geprobeerd te hebben om in een afcik kliniek hier mee te stoppen en wat niet gelukt is. Ga ik er nu maar van uit dat ik dit mijn hele leven door za[lees meer...]l moeten nemen.. Als ik lager kom dan de boven genoemde dosis. Gaat mijn lichaam , vooral mijn benen ontzettend veel pijn geven en ben ik niet meer in staat om te lopen. Het heeft mij wel de mogelijk heid gegeven. Om een normaal bestaan op te bouwen en zelfstandig te wonen.

18-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn door polyneuropathie t.g.v. diabetes type 1

11-08-2010 | Man
Per abuis.
ik neem alleen meta. het is per abuis gegaan in 2004, er is haast niet van af te komen. dus pas op! het lukt wel. maar je moet heel sterk in je schoenen staan!!veel strekte. ik hoop dat het u lukt?

07-08-2010 | Vrouw
Opiatenverslaving
sinds anderhalf jaar slik ik methadon in tabletvorm. In het begin slikte ik 35 mg en sinds 1 jar 20 mg,dus onderhoudsdoses.Sinds 3 maanden slik ik ook truxal en refusal erbij omdat ik borderliner ben,heb ik soms erg de neiging om mezelf tesnijden,ik heb ook last van angststoornissen en heb/had een alcoholprobleem. Ik moet elke dag m`n methadon op tijd innemen anders word[lees meer...] ik "ziek" ,het is tevergelijken met afkicken van benzo`s en alcohol dus geen pretje en ik heb net over tramadol gelezen en het lijkt er erg op, op afkicken.Ik denk dat ik er niet meer af kom,maar ik leef ermee.Somss kan je niet anders. Het helpt ook goed tegen miijn pijn als ik last van m`n hernia heb.

26-04-2010 | Vrouw
Heroine verslaving
ik heb er over het algemeen geen last van als ik het heb ingenomen.ik voel me er goed op,ik weet ook wel dat het niet goed is.maar ja mij helpt het goed.vriendelijke groeten

12-04-2010 | Man
Tumor in het ruggemerg
Als men zenuwpijn heeft werkt alleen de Methadon tablet uitstekend, beter dan alle andere medicijnen. Morfine helpt totaal niet.

11-04-2010 | Man
Verslaving
Methadon werkt erg goed wanneer het hoog genoeg gedoseerd, rond 100mg, elke dag wordt ingenomen op en een vaste tijd. De zucht naar andere opiaten gaat weg en goedvoelen komt in de plaats.