Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

20-04-2018 | Man | 32
methadon (60mg)
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen

14-02-2018 | Vrouw | 48
methadon (20mg)
Ik liep vanwege een misdiagnose al 20 jaar rond met de ziekte van Lyme toen er eindelijk na zeuren en zeuren en 1000 euro eigen geld werdt er via een bloedonderzoek op DNA niveau de ellende gevonden zeldzame vorm van lyme een teek die in het zuiden van Europa voorkomt vooral bij herten deze strain is verwoestend voor mijn spieren ( enorme afbraak ) gewrichten ontkalking vi[lees meer...]tamines worden direct afgebroken structureel altijd ver onder de norm! Ik weeg nog maar 48 kilo ben 170 en nu 48 jaar moeder en Oma ! Mijn leven is een hel maar mijn moeder helaas is ze al 30 jaar overleden heeft mij opgevoed met de norm keep smiling niemand hoeft je pijn te zien als je krom loopt van de pijn doet dat dan even zeer als je gewoon rechtop loopt vroeg ze ooit aan mij ( ....) , DUS IK GA NIET KROM LOPEN ZODAT IEDEREEN AAN DE BUITENKANT ZIET DAT ER IETS IS! Ik loop nu wel door die houding tegen familie leden asn due denken het valt wel mee😂 een schaatser die de 1500 meter rijd heeft pijn na die race DIE PIJN IN JE SPIEREN DIE VERZURING EN VERKRAMPING DIE WEGEBT NA EEN AANTAL UUR DIE PIJN HEB IK 24 uur per dag , zelfs in mijn slaap ik droom zelfs dat ik pijn heb nu sinds een jaar slik ik METHADON IPV OXYNORM SMELTTABLETTEN EN OXYCODON LANGE AFGIFTE IK KON NIET TEGEN DIE MOFINE VIND HET GEVOEL NIET FIJN DAT HIGH ACHTIGE IK VERGAT DINGEN EN WAS SUF TOT IK OVERGING IN EEN KLINIEK NAAR METHADON ALLEEN IK KRIJG OPGEHOOGD EN HOUD DIE STERKTE IN TEGENSTELLING TOT VERSLAAFDEN DIE HOOG BEGINNEN MET METHADON EN DAN AFBOUWEN ZOJUIST BEN IK WEER VERHOOGD NAAR 100 MG HIERNA MOET IK EEN CARDIOGRAM (....) heb niets daartegen een verslaving in welke vorm is een ziekte maar ik rook drink gok etc niet ik wil alleen een beetje rust in de pijn als ik opeens een aanval heb kan ik niet extra methadon nemen voorheen kon ik een snelwerkende oxynorm Smelttablet nemen en binnen 15 min zakte de pijn maar werd ik ook suf? Had ik minder pijn door de sufheid? Ik word dus niet suf van methadon ben nog nooit zo helder geweest mijn zintuigen die door morfine worden onderdrukt zijn weer terug geluid is harder zon schijnt helderder ik heb geen bril meer nodig en een soort elektrische pijn die ik had is weg een fijne bijwerking WIE HERKENT ER IETS WIE HEEFT LYME XOALS IK WAARBIJ IK HEEL GOED IEDERE DAG 3 x moet tempen zodat ik geen ontsteking van een spier bv long hart etc krijg is al eens bijna gebeurt waren er op tijd bij . Uiteraard krijg ik ook mijn infusen met antibiotica maar is dat wel Zo goed? Mijn arts zit in Rotterdam maar ik kan de reis niet aan omdat ik niet kan zitten zenuwpijn zitgebied.. wie weet een lyme arts in Noord Holland (Mijn medicijn.nl : tekst ingekort vanwege privé gegevens)

13-10-2017 | Man | 46
Drugsverslaving
Nooit te lang gebruiken stoppen word steeds moeilijker en vergeet ze nooit want je word behoorlijk ziek als je het niet bij de hand hebt dan kun je ze niet zo even gaan halen dan ben je te ziek op jezelf te vervoeren! Ik heb erg last van verstopping en krampen in mn darm maag! Krimpen van kringspier bij stoelgang slechter wazig zien! Pijnlijke vermoeide spieren verzuring?

22-07-2017 | Man | 64
Chronisch pijnsyndroom
Na ruim 2 jaar Oxycodon hebben geslikt ben ik naar een detox kliniek gegaan daar kreeg ik Methadon 20 mg voorgeschreven. Het werkte goed, binnen 2 weken mocht ik weer naar huis maar helaas na ruim anderhalve maand kwam de pijn weer terug. Ik belde de verslaving arts en vertelde mijn verhaal. Hij zei: "ik zorg dat je weer naar de detox kliniek kan" en daar heb ik binnen and[lees meer...]erhalve week de methadon afgebouwd naar 0 en sta nu 17 dagen op nul, wat een hel is dit heb veel last van het afbouwen slaap slecht, spierpijnen, geïrriteerd diarree etc. Hebben jullie ook deze ervaringen en hoe lang gaat deze ellende nog duren. Heb nu wel slaapmedicatie Mirtazapine 7,5 mg maar dat is ook niet echt de oplossing.

22-06-2017 | Vrouw | 54
methadon (5mg)
Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.

15-05-2017 | Man | 74
Polyneuropathie
Gebruik het te kort voor gedegen oordeel. Goede bijdrage in pijnbestrijding. Bijwerkingen: slechte concentratie, duizeligheid, gezichtsvermogen en vergeetachtigheid.

13-11-2016 | Man | 47
methadon (5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
medicijn hielp goed tegen de rusteloze benen, maar kreeg op den duur last van ernstige 'groeipijnen in mijn benen die geen dokter kon verklaren . Verder stond ik elke dag op met een griepachtig gevoel dat duurde de hele dag tot ik de methadon weer kon gaan innemen . Ook last van wazig zien, vermoeidheid en pijnlijke benen.

01-04-2015 | Man | 39
methadon (260)
Polyneuropathie
Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!

23-02-2015 | Man | 45
methadon (20mg)
Ik ben 25 jaar verslaafd geweest aan methadone en heroïne ben nu ongeveer 3 maanden volledig clean. Ik ben nog altijd ni 100%, maar ik kan je verzekeren afkicken van methadone is een hel heb 2 maanden echt zwaar afgezien. Ik heb toch op mijn tanden gebeten waar een wil is is er een weg.Voor mij methadone nooit NOOIT MEER, als ik terug moest hervallen dan zal ik wel e[lees meer...]en week afzien i.p.v. 2 maanden en daar bedoel ik mee cold turkey van heroïne .

15-12-2014 | Vrouw | 45
methadon (5mg/ml)
Drugsverslaving
Het afkicken van heroine duurt een week, heb zelf 5 gram per dag gerookt. Ben al 15 jaar clean. Ik heb mijn methadon altijd in 2 weken afgebouwd, eerste dag 20 pillen, dan 16, daarna 12, op de vijfde dag nog 6 pillen en dan de komende acht dagen afbouwen naar 2 mg. de laatste 2 mg is het moeilijkst je slaapt dan zeker nog een week slecht, gewoon psychisch. Naar bijna 3 w[lees meer...]eken ging ik dus weer als een clean mens de wereld door. t,is effe doorbijten maar door snel af te bouwen voorkom je een methadon verslaving die nog erger is dan de heroine verslaving. Ging alleen de eerste 4 dagen door een hel ondanks de hoge dosis methadon, daarna is het ergste voorbij en kan je snel afbouwen.

01-12-2014 | Man | 65
Beenkrampen
Ik heb de methadon niet voorgeschreven gekregen om de beenkrampen te verminderen ! Maar aangezien u mij vraagt, mijn ervaringen op en met dit medicijn te delen, wil ik u het volgende mededelen! Het haalt in het begin wel pijn weg, maar op den lange duur is het matig effectief, zegt u maar ineffectief. Je raakt er gewent aan, en de pijn komt weer terug. Ik ben het nu aan [lees meer...]het afbouwen, zodat ik weer normaal kan functioneren, met tintelingen en een doof gevoel in mijn benen enkels en voeten en niet te vergeten de tenen, een verschrikkelijk gevoel, bah bah en nog eens bah!

03-05-2013 | Man | 59
methadon
Uitstekend spul . ik gebruikte 2 jaar 3x 20mg oxicontin plus3x 5mg oxinorm , vanwegen zware neurotische helse pijnen door heel het lichaam. Ik lees en hoor ,ook hier op dit forum dat het in de meeste gevallen wordt gebruikt bij heroine verslaving, mensen ,lees eens wat verder dan je neus lang is, het is niet zo. het wordt veel voorgeschreven aan kankerpatienten waar net a[lees meer...]ls bij mij de morfine niet meer helpt, Dan verteld er ook nog iemand op dit forum dat er 7 opiaten in de methadon zit , ik weet niet hij aan die wijsheid komt , de klok waarschijnlijk horen luiden en niet weten waar de klepel hangt, ER zit dus maar 1 OPIAAT in, en dat is OPIAATAGONIST , en absoluut niet meer , wij zitten hier op dit forum om elkaars mening te horen , en niet om naar sprookjes te luisteren. En telkens weer , och ! ik ben er verslaafd aan geraakt , NIET zeuren , aan de vorige medicijnen was je toch ook verslaafd, het is gewoon de keuze uit 2 slechte dingen , of wil je dan net als ik met helse pijnen blijven lopen ! daarkomt nog bij dat het ene lichaam het andere niet. ik ben nooit verslaafd aan oxicontin en oxinorm geweest ,DUS !!!! Verder wens ik iedereen een pijnloze toekomst toe.

05-03-2013 | Vrouw | 32
methadon
zeer effectief om te stoppen met heroine maar nadien zit je jarenlang vast aan een nieuwe verslaving. Zééér moeilijk om mee te stoppen mits een ijzerhard karakter en doorzettingsvermogen. Bijwerkingen verschillen van persoon tot persoon.Ik ben er goed meegeweest in de eerste jaren dat ik het nam.Begonnen op 87 mg en afgebouwd tot 32 mg. Pogingen om te stoppen ermee door m[lees meer...]iddel van verdere afbouwingen zijn mislukt en zo schommelde ik tussen 45 mg en 32 mg . Na mijn eerste zwangerschap had de methadone een andere werking op mij. Ik had een normaal leven terug opgebouwd maar het was net of ik niet aanwezig was. Kort na inname kon iedereen zien dat ik iets 'gebruikt' had. Ik was meer een zombie dan een mens. Na 8 jaar is het me gelukt om te stoppen met methadone door 2 dagen niets te nemen en dan de afkickverschijnselen te onderdrukken met suboxone. Met suboxone voelde ik me sinds jaren voor het eerst weer klaar in mijn hoofd.Ik zag de wereld weer zoals hij was voor mijn eerste gebruik van heroine en dat kunnen er niet veel zeggen.Maar methadone was wel de eerste stap hiernaartoe. Weet wel dat het een weg is dat je moet afleggen van vééle jaren voor je weer echt clean kan zijn.

17-06-2012 | Man | 32
methadon
ik ben heroine verslaafd en methadon zort alleen maar dat ik niet ziek word maar het nadeel is dat ik ook steeds meer methadon wil dus wat is erger de kwaal of de medicijn verder hoor ik ook niemand over een groot bijwerking dat je een verschrikkelijke stoelgang van krijg het blijft soms 5 dagen uit en als je dan wel moet dan is het zeer pijnlijk . nee hyet is echt geen wo[lees meer...]ndermiddel maar ik zeg wel voor het afkicken best efectief want je word er niet meer zo ziek door

19-05-2012 | Man | 52
Depressief

27-11-2010 | Vrouw
Ter vervanging van oxycontin
Voorlopig heb ik voor zo'n 3 maanden een dosis van 2 maal 15 mg methadon per dag voorgeschreven gekregen ter vervanging van oxycontin (morfine). Ik neem aan dat ik daar straks ook weer van af moet. Nu heb ik heel veel last (gehad) van de overstap van oxycontin naar de methadon. Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen hoe dat gaat? Ik heb me namelijk l[lees meer...]aten vertellen dat het stoppen c.q. afbouwen van methadon stukken erger nog zou zijn dan het stoppen van oxycontin.