naltrexon

Alcoholverslaving (16 meningen)
Drugsverslaving (6 meningen)

10-11-2018 | Man | 41
Alcoholverslaving
Ik gebruik dit middel nu langer dan 2 jaar, na afgekickt te zijn van een ernstige alcohol verslaving. Onder begeleiding van een verslavingsarts heb ik naltrexon gekregen. Het effect was bijzonder effectief, ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abstinent. Geen druppel gedronken, het is een fijne steun tegen alcoholverslaving. Echter geen wondermiddel, je moet zelf k[lees meer...]eer op keer beslissen geen alcohol te drinken. Momenten van alcoholzucht blijven. Bijwerkingen zijn: koud, rillingen, angst, libido is ernstig verstoord (bijna geen behoefte aan seks), diaree, opvallend was dat ik extreem nerveus/zenuwachtig was geworden, heel vervelend. Echter belangrijkste is dat ik alcohol vrij leven heb en weer kwaliteit van leven! Geloof me! Ik kan Naltrexon van PCH iedereen aanraden die kampt met een alcohol afhankelijkheid.

26-09-2018 | Man | 55
Drugsverslaving
Op eigen verzoek van de huisarts voorgeschreven gekregen. Dit middel zou de effecten van opiaten onderdrukken... helaas is dit in mijn situatie niet het geval... na drie weken innemen zonder daarbij drugs (cocaïne) te gebruiken ( simpelweg omdat er geen geld voor was) de eerste keer gebruikt en totaal geen verschil te merken...

30-08-2018 | Vrouw | 39
Alcoholverslaving
Helaas heeft Naltrexon bij mij niet het gewenste effect; geen/verminderde zucht naar alcohol. Ook geen bijwerkingen, er gebeurde gewoon helemaal niets. Ik kreeg ook verschillende verhalen over de werking ervan: 1. Het zou een seintje geven aan je hersenen alsof je al 2 drankjes zou hebben gehad en dat hiermee de zucht naar alcohol zou afenemen. 2. Dat alcohol vies zou ga[lees meer...]an smaken en dat je er doorboor minder zin in zou hebben. Nou, van beide heb ik niets ervaren. Hiermee dus dan ook gestopt. Nu ben ik net begonnen met Antabus (bruistablet, 7 dgn per week 200 Mg, 1 keer per dag) (effect: lichamelijk zeer ziek worden als je ook maar een druppel alcohol binnen krijgt). Je laat het wel uit je hoofd om te drinken als je weet wat de gevolgen zijn.... Dit is voor mij nu echt een positieve stok achter de deur (en geeft veel rust in het koppie). Wel even goed opletten met uiteten gaan (zit ergens alcohol in “verstopt” en deodorant, parfum, etc. met alcohol erin). Ook alcohol in contact met de huid kan al problemen geven.

20-09-2017 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Pas 3 dagen mee bezig, heb nog steeds zin in alcohol, hopelijk gaat dat over. Vorige maand Campral geprobeerd, dat ging 3 weken goed en daarna was de drang weer erg sterk. Ik heb het juiste nog niet gevonden vrees ik.

12-06-2017 | Vrouw | 59
naltrexon (4,5)
Allergie
Door hormoonzalfverslaving onder de huiduitslag, oedeem, haaruitval, gewichtsverlies, intense jeuk tot op het bot. Slapeloze nachten van de jeuk.

27-03-2017 | Man | 46
Alcoholverslaving
hallo. ik wil naltrexonhydrochloride 50 pch gaan gebruiken, om van mijn alcoholverslaving af te komen. ik de bijsluiter, lees ik best wel wat bijwerkingen. sommige daarvan heb ik nu ook al een beetje, dus ik wil niet, dat die hierdoor versterkt worden. met als gevolg, dat je door t nemen van t ene middel, ook meer van een ander moet gaan gebruiken. mijn doel is, om beter m[lees meer...]et alcohol om te kunnen gaan. bv door de weeks niet of met mate. en bv in t weekend zo af en toe een borrel oid. ik lees hier, wel wat goede ervaringen, en een paar bijwerkingen. heeft iemand er ervaring mee? en zo ja, deel dat graag hier? vooral de bijwerkingen ben ik benieuwd naar

10-03-2017 | Man | 52
Overactieve blaas
Even kort: nadat ik 2 * geopereerd ben aan mijn blaas wegens een infectie in de blaas heeft mijn vrouw LDN gevonden via internet. Waarom: om rust te krijgen die nodig is om nachts te kunnen slapen, voorbeeld voor het medicijn moest ik 10 tot 15 keer uit bed om te plassen, na gebruik van de medicijn hoef ik maar 1 of 2 nachts plassen. Door dit medicijn heb ik de rust die no[lees meer...]dig is om mijn blaas te herstellen of dat helemaal lukt weet ik niet, maar ik ben zeker blij dat mijn vrouw dit medicijn heeft gevonden, dank jullie wel.

09-02-2017 | Vrouw | 52
naltrexon (3mg)
Fibromyalgie
Sinds een aantal maanden gebruik ik LDN, langzaam opgebouwd met 0.25 mg per week, ik zit nu op 3mg en heb al veel resultaat (ik kan nog verder verhogen tot 4.5 mg dit is even zoeken naar een persoonlijke optimale dosering). Sinds bijna 20 jaar heb ik M.E. en sinds 10 jaar kwam daar de diagnose fybromyalgie bij, zoals de meeste heb ik een lange weg bewandeld langs regulier[lees meer...]e en alternatieve behandelaars. Eigenlijk is dit het eerste middel dat echt goede resultaten geeft, de chronische pijnklachten zijn verminderd, de nachten ga ik eindelijk weer steeds beter slapen, veel te hoge ontstekingswaarde zijn genormaliseerd. Al met al eindelijk verbeteringen, ik raad mensen met dezelfde ziektebeelden absoluut aan om LDN uit te proberen (bouw het wel heel langzaam op). Ik vind het erg jammer dat reumatologen zeggen, hier is niks aan te doen en alleen maar pijnstillers voorschrijven waar ik nog zieker van werd. In veel gevallen is er wel degelijk iets aan te doen, ik hoop dat dit middel voor jou ook werkt.

10-12-2016 | Man | 47
Alcoholverslaving
Ik slik dit medicijn nu ruim een jaar lang voor mijn verslaving. Heb sinds de 1e dag geen zucht meer gehad. Had wel het 1e half jaar professionele hulp erbij van Novadic Kentron. Ook geen bijwerkingen gehad. Ik raad het iedereen aan het te proberen.

20-07-2016 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Voorgeschreven gekregen vanuit Jellinek, verslavingsarts. Het hielp tevens ook erg goed bij mijn gevecht tegen eetbuien. Wat ook een verslaving is. Ik was verslaafd aan amfetamine, als ik geen amfetamine gebruikte kreeg ik eetbuien. Dit heb ik al sinds puberteit. Met cognitieve gedragstherapie en dit medicijn heeft het me weer een normaal leven gegeven. Het zorgt erv[lees meer...]oor dat ik niet continu honger en creaving heb naar eten. Ik zou het mensen aanraden die kampen met een alcohol of drugs/eetprobleem. Ook raadt ik cognitieve gedragstherapie in bij een instelling die gespecialiseerd is in jou verslaving. Ik ben erg dankbaar voor het bestaan van dit medicijn.

09-07-2016 | Vrouw | 41
naltrexon (2,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
In België heb ik een hele toer dokters moeten afgaan om iemand te vinden die het wilde voorschrijven! Maar ik ben een volhouder. Ik neem het in sinds eind april. Ik ben nog steeds in geleidelijke opbouw van de dosis. Ik merk een verbetering in de verzuring van de spieren. Ik kan weer in de zon komen en kleur krijgen! Ik werd steeds doodziek na het zonnen. Ik kan teru[lees meer...]g mijn elektrische fiets gebruiken! Ik kon dit niet door de pijn en verkrampen. Het is wel nog maar een rit van 3 km, maar een wereld van verschil😊 Ik kan terug naar de mindfullrelaxatie en de (aangepaste) yoga. Ik kan terug sommige houdingen zonder te verrekken van de pijn. Ik heb ook astma en allergieën, hooikoorts. Voor de eerste keer sinds jaren een stuk minder last van pollen! Ik heb terug het gevoel dat ik niet meer moet overleven, maar terug wat meer qualiteitsvol kan leven! Ik hoop van harte dat de farmacie en sommige dokters zich eens realiseren dat het gaat om helpen en genezen van mensen en NIET OM WINSTBEJAG!

20-06-2016 | Man | 41
naltrexon (4.5mg)
Fibromyalgie
In juli 2014 werd fibromyalgie vastgesteld na jaren van zoeken naar onverklaarbare pijn, vermoeidheid en concentratieproblemen. In eerste instantie werden er baxters met magnesium, carnitine en cernivit opgestart dit helpt tegen de verkrampingen en vermoeidheid. Na enkele maanden kwam ik ldn tegen op het internet, ik besloot mijn kans te wagen. De huisarts en specialist gi[lees meer...]ngen akkoord, ik begon met 1 Mg per dag, na 3 weken 3 Mg en weer 3 weken verder 4.5 Mg. De pijn is beter onder controle, concentratie is zeer goed, lees weer dikke boeken en kan weer een film uitkijken. Heb nog steeds slechte periodes hoor en kan nog steeds niet werken, maar mijn leven is iets draaglijker geworden. Dus de combinatie van de maandelijkse Baxter en dagelijkse ldn lukt het om weer mijn huishouden draaiende te houden. Pijnstillers neem ik bijna niet meer. Tip neem de Naltrexone best bij het avondeten, want bij mij had het een effect dat ik dronken was in de namiddag als ik het 's morgens innam. Ik laat de pillen van 50 Mg vermaken bij de apotheek. Ik zou zeggen probeer het uit, het is voor mij de moeite waard. Misschien ook voor u, veel succes.

03-02-2016 | Man | 61
Alcoholverslaving
Alleen naltrexon voor alcohol verslaving is niet voldoende, momenteel niet gestopt met naltrexon, probeer het in combinatie te gebruiken met baclofen om de effectiviteit te testen volgens het boek van dr. ameisen. hij noemde dit "baclotrexon"

02-07-2015 | Vrouw | 59
naltrexon (3mg)
Fibromyalgie
Sinds januari 2015 gebruik ik capsules van 3 mg Ldn voor fibromyalgie . Ik heb het langzaam opgebouwd. ik ben van heel veel klachten af. De ergste spierpijn, gewrichtspijn, aangezichtspijn, zenuwpijn, stemmingswisselingen hoofdpijn, spastische darm en depressies. Ik heb weer zin in het leven😊 het is echt een aanrader. Ieder zal er anders op reageren maar ik ben er heel bl[lees meer...]ij mee. Ik heb al heel veel medicijnen geprobeerd maar er heeft nooit iets geholpen.

07-04-2015 | Vrouw | 45
naltrexon (4,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Na een jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, ben ik zelf op zoek gegaan naar een middel wat mij zou kunnen helpen tegen Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS). Verdunde naltrexon (Low Dose Naltrexone, LDN) bleek uit vele patient-ervaringen op internet te helpen tegen de symptomen van CVS. Het is eigenlijk een middel wat gebruikt wordt bij afkicken van alc[lees meer...]ohol, maar in kleine doseringen blijkt het een heel ander effect te hebben; het reguleert het immuunsysteem, waardoor auto-immuunklachten die zich in het hele lichaam voordoen afnemen. Ik ben nog niet geheel verlost van mijn chronische vermoeidheid, wat maar één symptoom is van dit syndroom, maar wel van: -gewrichtspijnen -gewrichtsontstekingen -incontinentie -slaapproblemen -misselijkheid -kortademigheid -evenwichtsstoornissen -gebrek aan eetlust -paniekgevoelens Hoera! Eindelijk een middel dat iets doet! En niet weinig! Ik merkte al na 3 dagen de positieve effecten, het was een verademing om eindelijk eens zonder stramme spieren en pijnlijke gewrichten op te staan, en ik merkte toen pas hoeveel energie dit mij gekost had. Ook het verdwijnen van de andere bovengenoemde klachten maakt het leven weer een stuk aangenamer! Mijn dagelijkse dip is opgeschoven van 13.00 naar 17.00, wat werken weer mogelijk maakt. Ik moet nog wel een namiddagdut doen, maar kan daarna weer functioneren. Gaandeweg schuift de dip steeds verder op naar de avond, dus ik ga er vanuit dat ik binnen een aantal maanden de 'dut' 's nachts kan doen. Ik heb overdag nog lang niet mijn oude energie-niveau terug, maar ik kan weer rondlopen en dingen DOEN. Iets beginnen gaat steeds makkelijker, zonder eindeloos op mezelf te moeten inpraten. Ik haal pillen van 50mg bij de apotheek, en los die op in een steriele zoutoplossing, en meet vervolgens met een pipet met maataanduiding 1 maal per dag de juiste hoeveelheid af (4,5mg, opgebouwd in 3 weken, wat op zich te snel is; 6 weken is beter i.v.m. het verkennen van de juiste dosis, die kan ook lager zijn dan 4,5mg) en neem die in één keer in. Ik bof enorm met een geïnteresseerde en oplossingsgerichte huisarts, die zo aardig was om aan dit experiment mee te werken en een off label recept te schrijven. Ik kan dit middel aanraden aan iedereen die worstelt met CVS. Het is niet gezegd dat het bij iedereen zo werkt, maar het is absoluut het proberen waard. De bijwerkingen zijn minimaal; de eerste twee weken nogal levendige dromen, en bij mij tot op heden wat spiertrekkingen bij het in slaap vallen of tijdens de slaap. Maar dit vind ik overzichtelijk gezien het geweldige positieve resultaat!

28-03-2015 | Man | 55
net mee begonnen