Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

11-01-2022 | Man | 32
bupropion (300mg)
Dit medicijn heeft bij mij blijvende schade achtergelaten. Mannen wees voorzichtig! Al bij de lage dosering van 150mg kreeg ik last van hoge bloeddruk. Na verhoging naar 300mg kreeg ik pijnlijke nachtelijke erecties (priapisme), die hebben geleid tot littekenweefsel in de penis en als gevolg daarvan kromstand (ziekte van peyronie). Daarna meteen gestopt.

22-06-2020 | Vrouw | 32
bupropion (150mg)
Ik moet dit nemen van mijn psychiater voor mijn paniek aanvallen maar ik ben dit zo een 4 dagen aant nemen en merk geen verschil. Gisteren avond een paniekaanval gehad omdat ik hartkloppingen had en me serieus slecht voelde, ik dacht dat ik ging flauwvallen. Ik had die om 10u ingenomen en om half 11 was ik nog klaarwakker en hartkloppingen. Dat was even beangstigend. Ik we[lees meer...]et niet eens of ik ze wel nog wil nemen omdat ik dit nu ervaar. Ik sla altijd in paniek als er iets met mijn hart is omdat ik daar gevoelig aan ben. Voor de rest heb ik het gevoel alsof ik niks aan het nemen ben, ik heb veel energie en kan niet stoppen met opruimen en poetsen, we zijn net verhuisd dus dit is een pluspunt. Maar ben ergens wel bang welke bijwerkingen ik nog zal krijgen door deze medicatie. Wil er ook niet aan verslaafd worden. Ik zal zowiezo zien wat ik ermee doe, ik reageer altijd heftig op bijwerkingen ben altijd bij de zeldzame gevallen en dat maakt me bang. Qua werking goed voor je energetisch te maken en niet meer na te denken, kalm in je hoofd maar heb nog niks gemerkt tegen de angst ofzo komt dat nog ?

26-10-2019 | Man | 47
bupropion (150mg)
Ik ga dit middel gebruiken naast 5mg Escitalopr. Ben hartpatiënt (5x gedotterd en 2x een lichte hartinfarct) en gebruik hiervoor ook dagelijks de nodige medicijnen. Is er iemand die ook hartmedicatie inneemt, die ook dit middel dagelijks inneemt, en wat is jou ervaring hiermee? Op de bijsluiter lees ik veel toch wel negatieve dingen als je ook suikerpatient (ben ik ook) [lees meer...]bent en als je bijv. metoprolol gebruikt.

18-11-2018 | Vrouw | 44
Gewoon geweldig

28-08-2017 | Vrouw | 41
bupropion (150mg)
In combinatie met sipralexa 20 Mg amper bijwerkingen. Niet lang genoeg ingenomen om de effectiviteit te bepalen.

28-09-2015 | Man | 48
bupropion (150mg)
Gebruik al 12 jaar citalopram voor een angst en paniekstoornis, op zich werkt dat heel goed, de klachten verdwijnen er helemaal door, maar wel last van de bekende bijwerkingen nl. gewichtstoename, afnemend libido en af en toe wel erg relaxt waardoor ik niet vooruit te branden ben. Regelmatig gestopt, maar de klachten kwamen na enige tijd altijd weer terug, gelukkig werkt c[lees meer...]italopram bij mij dan heel snel, voel soms na een week al het gunstig effect. Nu toch over op Wellbutrin en ik hoop dat dit ook tegen mijn angstklachten werkt, het werkt minder op serotonine dus misschien haalt het wel niks uit. Nu wel wat bijwerkingen in de vorm van paniek en angst, maar een cognitieve gedragstherapie die ik jaren geleden ook heb gedaan, is zeer behulpzaam daar beter mee om te gaan. slik nog 5 mg citalopram om de onttrekkingsverschijnselen te onderdrukken

29-05-2015 | Man | 49
bupropion (150mg)
Net 12 dagen onderweg met Wellbutrin Xr 150mg. Herken veel van de bijwerkingen. Meer energie, verhoogd libido, en af en toe wat oorsuizen. Afbouwen van Citalopram 40mg, in 2 week. Viel mij mee, wat schokken in m'n hoofd en niet echt steady op de benen. Citalopram deed na 4,5 jaar niks meer, heeft mij wel heel goed geholpen in deze periode. Daarna dus super veel spanninge[lees meer...]n en angst. Hier raak je echt op van! Hoop via Wellbutrin weer veel zekerder in het leven te staan, moet ook!! Ga misschien komende week iom de psy. verhogen naar 300mg. Heb verder alles wel goed voor elkaar, maar die eeuwige stress en angst is echt zwaar.

25-01-2015 | Vrouw | 28
bupropion
Ik slik sinds 2 maanden 1 tablet 150 mg Wellbutrin. (Een halfjaar geleden gestopt met Venlafaxine, na drie jaar slikken, werkte goed, maar veel bijwerkingen) Eerste twee weken heel veel last van duizeligheid, maar dat is weggegaan. Nu wel iets minder angst, maar ik vind het nog te veel aanwezig. Vervelende gedachten zijn wel minder. Libido is goed gebleven. Het vervelende[lees meer...] is dat ik erg veel last heb van misselijkheid en weinig eetlust. Daarbij ben ik de hele dag moe en lusteloos, heb werkelijk waar nergens zin in. Ik twijfel of ik hiermee door moet gaan.

29-12-2014 | Man | 41
bupropion
hallo ik gebruik wellburtin xr 150mg nu een maand of 4/5 maar ik heb het gevoel dat ik gek word ervan ik krijg pijn op mijn borst slaap slecht en heb s,nachts altijd droge mond en maak me overal zorgen over enigste wat ik merk is dat je er wat fitter van word maar als je dan niet kunt slapen en bijna geen lucht krijgt wil ik nu graag stoppen had eerst cymbalta 2x pd 60 mg[lees meer...] maar daar was ik veel vaker moe van maar voelde me beter dan nu ik ben wel blij met deze site ik weet nu wel dat ik niet de enige ben met deze borst klachten krijg het gevoel dat ik iets in mijn luchtpijp heb zitten en druk op mijn borst en veel huil buien en wazig zien heel raar ga van middag naar de dokter praten hier over hoe nu verder laat nog wel horen hoe ik nu verder moet

21-10-2014 | Man | 60
bupropion
Omdat SSRI's bij mij niets doen, Wellbutrin XL geprobeerd. Helaas ook geen succes. De eerste drie dagen leek het wat beter te gaan maar vanaf dag vier ging het alleen maar bergafwaards. De hele dag een nerveus, misselijk gevoel en een vage hoofdpijn. Ook erge constipatie en een droge mond. Na een week begon ook de depressie toe te nemen. Kon het niet opbrengen om het nog [lees meer...]weken door te blijven slikken, in de hoop dat het misschien zou aanslaan. Verder ben ik kennelijk een van de uitzonderingen m.b.t. de bijwerkingen omdat ik exact de zelfde sexuele problemen kreeg als van SSRI's: erectiestoornissen en het niet of nauwelijks kunnen bereiken van een orgasme. Wreed genoeg was mijn libido wel toegenomen, dus dat maakt het dan extra frustrerend. Ik had dit middel juist uitgekozen omdat het pro-sexueel zou werken. Na een kleine drie weken gestopt maar ik heb nog steeds de hele dag pijn in m'n hoofd... Het enige positive punt was dat ik er prima op sliep (nam het 's ochtends) en de meest fantastische dromen had. Binnenkort een afspraak bij de psychiater; kijken of die nog ideeën heeft.

09-09-2014 | Vrouw | 24
bupropion
Slik dit al meer dan een 1.5 (150mg) voor paniekstoornis met paniekaanvallen & depressie. Werkt uitstekend voor mij. Begin had ik enorme bijwerkingen, last van duizeligheid, enorm wakker en kon niet slapen, roken was vies geworden (is natuurlijk wel fijn). Na ongeveer 3/4 weken gaat dit voorbij(is ook de inwerktijd). Nu na 1.5 jaar merk ik dat ik wel nog wat gejaagd ben en[lees meer...] veel pieker, dus ben ik samen met mijn psycholoog van plan om te verhogen. Ik ben benieuwd of de bijwerkingen weer zo erg zijn... Ik ben een gevoelig persoon wat dat betreft. Ik zou het wel iedreen aanraden omdat dit de minste bijwerkingen heeft op libidogebied!!! Als je kijkt naar citalopram of venlafaxine is het libido gelijk weg :(

18-06-2014 | Man | 20
bupropion
Vandaag begonnen 150mg, merk nog niks alleen slik er 40mg oxazepam erbij per dag. over 1 week ophogen naar 300mg. geen bijwerkingen so far... ben benieuwd.

01-04-2013 | Vrouw | 22
bupropion
Gebruik het medicijn nu 3dagen. Samen met Venlafaxine, want deze bouw ik nu af van 37 naar van het weekend 0 MG. Ik merk alleen misselijkheid en hoofdpijn een beetje.. kan er vrij weinig van zeggen. gekozen hiervoor ivm weinig bijwerkingen..

01-04-2013 | Vrouw | 22
bupropion
Ik slik dit middel nog maar kort. Ik ben ook bezig met het afbouwen van Efexor (Venlafaxine) waar ik 75 MG van slikte (eerst 150). Maar de bijwerkingen (laag libido) was echt te erg (ben 22) en daarom ben ik overgestapt op Wellbrutin. Ik ben gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis met paniekaanvallen dus eigenlijk is dit middel niet voor angst. Ik heb ook e[lees meer...]en sombere stemming. ben erg benieuwd hoe het me gaat verlopen de komende dagen....

25-09-2012 | Vrouw | 54
bupropion
Wie krijgt van 300 mg wellbutrin ook zo een gevoel van onwerkelijkheid. En een raar gevoel in armen en benen alsof jezelf de controle er niet helemaal over hebt. Ik gebruik ook seroxat 40mg en oxazepam

23-09-2012 | Vrouw | 54
bupropion
Ik slikte al seroxat 40 mg en oxazepam. Moest er toen wellbutrin 150 mg bij gaan slikken en het leek te werken tot dat ik na 2 weken 300mg wellbutrin moest gaan slikken en toen ging het niet meer zo goed, helemaal niet meer zo goed. Voel me heel raar en onwerkelijk alsof ik mezelf niet ben. Wie kent dat ook?