bupropion

Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

03-12-2022 | Man | 33
Psychische klachten
Heb al lange tijd last van angst en drukte in mijn hoofd , dit is mijn 3e dag dat ik wellbutrin gebruik en ervaar meer rust en heb mijn emotie beter onder controle . ik heb zelf een amfetamine verslaving achter de rug waardoor ik zucht krijg van andere ADHD medicatie zoals dexamfetamnine , ritalin , concerta , en een rand psychotiese ervaring daar heb ik bij welbutrin gee[lees meer...]n last van .

21-11-2022 | Vrouw | 60
Psychische klachten
Ik nam al een klein jaar Efexor. Maar omdat ik vermoed dat ik ook een aandachtstoornis heb, schakelde ik over op Wellbutrin. De afbouw van Efexor is achter de rug, sinds enkele dagen gebruik ik alleen nog Wellbutrin. Ik heb heel veel bijwerkingen en ik voel me er ronduit slecht bij. Ik hoop dat dit overgaat. Zoniet vraag ik aan de arts om Wellbutrin terug af te bouwen en o[lees meer...]pnieuw Efexor te slikken.

19-10-2022 | Vrouw | 59
Psychische klachten
Na jaren fluoxetine begin van dit jaar overgestapt op Wellbutrin omdat ik dacht dat fluoxetine niet meer zo goed hielp. De eerste weken gingen redelijk (wel juist meer honger ipv minder) maar toen begon de ellende. Ik huilde de hele dag door, voelde me zo slecht! Spoeddienst op een gegeven moment gebeld en die adviseerden verhoging van 150 naar 300. Helaas werd het alleen [lees meer...]nog erger. Ik heb het 3 maanden uitgehouden en toen in overleg met huisarts weer begonnen met fluoxetine. Gelukkig werd alles gauw weer normaal! Wellbutrin is dus duidelijk niet mijn ding!

25-06-2022 | Vrouw | 21
Psychische klachten
Ik neem nu zo´n twee weken Wellbutrin en het is echt een hel. Ik heb heel erg veel bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, verhoogde hartslag, bloeddruk ligt verhoogd, geen concentratie, coördinatie en motoriek zijn een ramp geworden, vergeetachtigheid. Ik moet het nog twee weken kunnen volhouden vooraleer effect te zien is. Ik heb eerst Sypralexa genomen maar die sloeg[lees meer...] niet aan, ik sta nu op Efexor en Wellbutrin. Bij Efexor had ik ook veel last van de bijwerkingen omdat ik op de hoogste dosis stond, de dosis werd naar beneden gehaald maar nu sloeg het niet meer aan. Daarom ben ik terug op de hoogste dosis gezet samen met 150mg Wellbutrin.

21-06-2022 | Vrouw | 58
Psychische klachten
3e week 150mg voel me slechter dan de 2e week, en ben benieuwd of dit over gaat, 4 juli dan begin ik 5e week en evaluatie met psychiater of ophogen of stoppen, heeft er iemand dit ook gehad ? en moet ik doorzetten of stoppen? hoop zo dat het gaat helpen, en dat iemand ervaring hier mee heeft. Heb al zoveel ADs geprobeerd zonder het gewenste resultaat , wordt er zo moedelo[lees meer...]os van. HELP!!

07-06-2022 | Man | 21
Psychische klachten
Ik ben welbutrine beginnen nemen voor allereerst depressieve klachten, na mijn eerste sessie en eigenlijk amper iets te hebben gezegd tegen de psychiater die meer over zichzelf bezig was dan dat hij luisterde schreef hij mij dit voor, het leek een wondermiddel zoals hij het voorstelde. Ook zei de psychiater dat dit zou kunnen helpen met slaapproblemen, adhd en stoppen met [lees meer...]roken. In het begin was ik er heel tevreden mee, ik voelde me helderder in mijn hoofd en had terug energie om dingen te doen. Maar toen begon ik de bijwerkingen te voelen, de verwardheid en geheugenproblemen kunnen soms heel extreem zijn ik denk ergens aan en kan mijn hele gedachtenstroom opeens verliezen door afleiding en dan kan ik me met alle macht niet meer herrineren wat ik aan het denken was. Nu wilde ik ermee stoppen maar begon ik last te krijgen van een volledig nieuw symptoom: dissociaties waarin ik dus volledig vervreemd geraak van mn lichaam. Ik hang er nu dus eigenlijk aan vast, ik had veel liever alleen therapie gevolgd of toch tenminste in combinatie met medicatie.

07-06-2022 | Man | 21

24-05-2022 | Vrouw | 63
Psychische klachten
Voor de onrustige benen heb ik speciale sokken gekocht. Stringenergie sokken en echt voor de benen op bed te gebruiken is geweldig. Ik heb er heel lange nachten voor op gezeten maar met deze aanschaf heb je eigenlijk al meteen de eerste nacht resultaat. Je geloof5 het niet maar is echt zo!! Internet bestellen en te lezen. Zijn niet goedkoop maar een goede nachtrust i[lees meer...]s veel waard. Ik hoop nog iets te horen eventueel Goede nacht en Liefs

07-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Gebruik dit middel nu 2 weken. Eerst citalopram maar veel last onrustige benen. Dit middel zou deze bijwerking niet hebben. Tot nu toe vreselijk middel. Of misschien nog even volhouden. Graag ervaring over dit middel

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Omdat ik door citalopram onrustige benen kreeg, stelde psychiater bupropion voor. Gebruik nu na opboue 1 1/2 week bupropion verschrikkelijk!! Wat een nare bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik even doorzetten

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Overgestapt van citalopram naar bupropion. Bupropion zou het enige antidepressiva zijn zonder de bijwerking onrustige benen. Nu denk ik dat ik dat liever heb dan de bijwerkingen van citalopram

05-05-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Geruime tijd last van zeer nare gedachtes, angsten kwam er zelf niet meer uit. Naast de Bupropion ook psychologische ondersteuning gehad de eerste 3 maanden op 2 wekelijkse basis, nu nog eens in de 6 weken. Na een maand of 6 merkte ik dat mijn libido nihil was en dat ik steeds slechter in contact kwam met mijn emoties en het dus niet meer werkte voor mij. Inmiddels gestopt[lees meer...] met weinig ontrekkingsverschijnselen, en ben blij dat ik mij zonder de medicatie ook blij voel, sterker nog ik voel mij inmiddels beter zonder. Het heeft gedaan wat het moest doen :)

26-03-2022 | Vrouw | 22
Psychische klachten
Ik slik nu zo’n 2,5 week welbrutin 150 mg. En ik merkte al gelijk dat dit helemaal niks voor mij was, ik sliep super slecht, ik was heel erg verdrietig om alles en ik had mega hartkloppingen tot de dag van vandaag. Ik heb altijd al angst en paniek en soms hartkloppingen gehad maar dit medicijn verergert het alleen maar en ben ik erg bang. Heb zelfs ziekenhuis gebeld omdat [lees meer...]ik dacht dat het niet goed ging. Ik moet nog 1,5 week slikken en daarna bespreken met de dokter hoe het heeft gewerkt, maar ik ga gelijk maandag bellen en zeggen dat ik meteen wil stoppen! Het is niet voor mij en merk dat ik alleen maar depressiever ervan wordt

17-03-2022 | Man | 38
Psychische klachten
Helpt bij mij bij de ADHD en voor mijn “korte lontje” en impulsiviteit. Heeft voor mij en voor onze relatie echt aan mee geholpen in positieve zin😉😕 Kan me beter concentreren en weet beter wat ik wil gaan zeggen omdat je er iets meer tijd voor krijgt in je hoofd.

27-07-2021 | Vrouw | 29
Psychische klachten
Gebruik ivm adhd en depressieve episodes. Bupropion sinds een aantal weken omdat ik van Dex vervelende fysieke bijwerkingen kreeg (ondanks dat het wel redelijk hielp bij mijn adhd). Begonnen met 150 en nu op 300. Ik merk enkel dat ik kalmer lijk, maar dit komt gewoon door de moeheid. Ik ben zo ontzettend moe, ik ben onrustig en angstig en ik heb mij lang niet zo somber, de[lees meer...]pressief en waardeloos gevoeld als nu. Morgen evaluatie met psych maar wat mij betreft weg met deze troep.

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum