bupropion

Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

21-06-2022 | Vrouw | 58
Psychische klachten
3e week 150mg voel me slechter dan de 2e week, en ben benieuwd of dit over gaat, 4 juli dan begin ik 5e week en evaluatie met psychiater of ophogen of stoppen, heeft er iemand dit ook gehad ? en moet ik doorzetten of stoppen? hoop zo dat het gaat helpen, en dat iemand ervaring hier mee heeft. Heb al zoveel ADs geprobeerd zonder het gewenste resultaat , wordt er zo moedelo[lees meer...]os van. HELP!!

07-06-2022 | Man | 21
Psychische klachten
Ik ben welbutrine beginnen nemen voor allereerst depressieve klachten, na mijn eerste sessie en eigenlijk amper iets te hebben gezegd tegen de psychiater die meer over zichzelf bezig was dan dat hij luisterde schreef hij mij dit voor, het leek een wondermiddel zoals hij het voorstelde. Ook zei de psychiater dat dit zou kunnen helpen met slaapproblemen, adhd en stoppen met [lees meer...]roken. In het begin was ik er heel tevreden mee, ik voelde me helderder in mijn hoofd en had terug energie om dingen te doen. Maar toen begon ik de bijwerkingen te voelen, de verwardheid en geheugenproblemen kunnen soms heel extreem zijn ik denk ergens aan en kan mijn hele gedachtenstroom opeens verliezen door afleiding en dan kan ik me met alle macht niet meer herrineren wat ik aan het denken was. Nu wilde ik ermee stoppen maar begon ik last te krijgen van een volledig nieuw symptoom: dissociaties waarin ik dus volledig vervreemd geraak van mn lichaam. Ik hang er nu dus eigenlijk aan vast, ik had veel liever alleen therapie gevolgd of toch tenminste in combinatie met medicatie.

07-06-2022 | Man | 21

24-05-2022 | Vrouw | 63
Psychische klachten
Voor de onrustige benen heb ik speciale sokken gekocht. Stringenergie sokken en echt voor de benen op bed te gebruiken is geweldig. Ik heb er heel lange nachten voor op gezeten maar met deze aanschaf heb je eigenlijk al meteen de eerste nacht resultaat. Je geloof5 het niet maar is echt zo!! Internet bestellen en te lezen. Zijn niet goedkoop maar een goede nachtrust i[lees meer...]s veel waard. Ik hoop nog iets te horen eventueel Goede nacht en Liefs

07-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Gebruik dit middel nu 2 weken. Eerst citalopram maar veel last onrustige benen. Dit middel zou deze bijwerking niet hebben. Tot nu toe vreselijk middel. Of misschien nog even volhouden. Graag ervaring over dit middel

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Omdat ik door citalopram onrustige benen kreeg, stelde psychiater bupropion voor. Gebruik nu na opboue 1 1/2 week bupropion verschrikkelijk!! Wat een nare bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik even doorzetten

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Overgestapt van citalopram naar bupropion. Bupropion zou het enige antidepressiva zijn zonder de bijwerking onrustige benen. Nu denk ik dat ik dat liever heb dan de bijwerkingen van citalopram

05-05-2022 | Vrouw | 35
Psychische klachten
Geruime tijd last van zeer nare gedachtes, angsten kwam er zelf niet meer uit. Naast de Bupropion ook psychologische ondersteuning gehad de eerste 3 maanden op 2 wekelijkse basis, nu nog eens in de 6 weken. Na een maand of 6 merkte ik dat mijn libido nihil was en dat ik steeds slechter in contact kwam met mijn emoties en het dus niet meer werkte voor mij. Inmiddels gestopt[lees meer...] met weinig ontrekkingsverschijnselen, en ben blij dat ik mij zonder de medicatie ook blij voel, sterker nog ik voel mij inmiddels beter zonder. Het heeft gedaan wat het moest doen :)

26-03-2022 | Vrouw | 22
Psychische klachten
Ik slik nu zo’n 2,5 week welbrutin 150 mg. En ik merkte al gelijk dat dit helemaal niks voor mij was, ik sliep super slecht, ik was heel erg verdrietig om alles en ik had mega hartkloppingen tot de dag van vandaag. Ik heb altijd al angst en paniek en soms hartkloppingen gehad maar dit medicijn verergert het alleen maar en ben ik erg bang. Heb zelfs ziekenhuis gebeld omdat [lees meer...]ik dacht dat het niet goed ging. Ik moet nog 1,5 week slikken en daarna bespreken met de dokter hoe het heeft gewerkt, maar ik ga gelijk maandag bellen en zeggen dat ik meteen wil stoppen! Het is niet voor mij en merk dat ik alleen maar depressiever ervan wordt

17-03-2022 | Man | 38
Psychische klachten
Helpt bij mij bij de ADHD en voor mijn “korte lontje” en impulsiviteit. Heeft voor mij en voor onze relatie echt aan mee geholpen in positieve zin😉😕 Kan me beter concentreren en weet beter wat ik wil gaan zeggen omdat je er iets meer tijd voor krijgt in je hoofd.

27-07-2021 | Vrouw | 29
Psychische klachten
Gebruik ivm adhd en depressieve episodes. Bupropion sinds een aantal weken omdat ik van Dex vervelende fysieke bijwerkingen kreeg (ondanks dat het wel redelijk hielp bij mijn adhd). Begonnen met 150 en nu op 300. Ik merk enkel dat ik kalmer lijk, maar dit komt gewoon door de moeheid. Ik ben zo ontzettend moe, ik ben onrustig en angstig en ik heb mij lang niet zo somber, de[lees meer...]pressief en waardeloos gevoeld als nu. Morgen evaluatie met psych maar wat mij betreft weg met deze troep.

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

08-07-2021 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik slikte het. Alles wat belangrijk was vergat ik. Impulsief totaal grenzeloos 3x naar het bos op 1 dag. Wilde plannen die ik aan 't uitvoeren was. Sprak vreemde mensen zomaar aan. Wat ik dacht zei ik gewoon. Tja lekker grenzeloos eerlijk. Maar ook agressief en opgefokt bij onrecht 100x meer dan ik normaal ben. Lees je eens in de symptomen bij speed gebruik en je herkend j[lees meer...]e er wel in........ Tenzij je geen adhd hebt. Je bent al fucking druk van jezelf. Wat geven ze speed tadaaaaa peetje xxxxl. Focus is met speed perfect..... Behalve wat je zou moeten doen. Ze. Gebruiken ook bv ritalin om beter te studeren tja met speed is zelfde de stof amfetamine is ten alle tijden slecht vd bloeddruk en hart en zeker je ongeremd heid als je die al hebt is 't gevaarlijk spul. Tuurlijk werk 't na weken pas goed...... Dan ben je verslaafd heet dat. Neem t dan maar eens niet. Kijken hoe je je voelt.... Op naar volgende dosis dat is bij verslaafden ook zo. Kaart je het aan ben je gek. Tja ik sliep 1.5 u p nacht. Super fit de dag door eten vergat ik en drinken. Meteen ogen open en gaan. Ja want ik ben vrolijk..... Mdenk je. Nee zodra de tablet erin zat tijdens 1 boterham de rest vd dag at ik niet meer. Resultaat een hond met spierpijn overbelaste haar ook dankzij dit middel want ja wandelen vind ze fijn tochmdoor de spoelende regen zonder jas door de modder gillende onder een brug vrolijk staan doen. Woont u hier jaaaa joh overal en nergens. De meest gekke praat kwam eruit. Dus nee heb dit middel denk 2nweken geslikt en kan je zeggen heerlijk als je aan de drugs wil ist goedkoper dan bij de dealer maar die aanverwant stof v amfetamine is pure amfetamine net of je bolletjes slikt vloeitjes met snuif speed erin toch...... En dat ze dat uitdelen tja waarom iets oplossen als je denkt dat dit de oplossing is....... Tot ze t afpakken Dexamfetamine dat mensen nog geloven dat de gevaarlijke risico's van speed 34 niet inzitten. Ik kan je zeggen heb 2 weken als een grenzeloze junk rondgelopen hoe je je voelt of denkt te voelen dat word versterkt. Risico op zelfdoding na dit. Middel. Is groot ontwenningsverschijnselen maken je enorm. Depressief en daarom denkt u dat u niet zonder het middel kunt. Slik je niks ist dag hulp. Had hiervoor methylfenidaat zelfde verhaal bloeddruk was 180/130tja u krijgt 't warm bloost, energie voor 100.ej praat meer dan normaal. En u beseft niet dat't van speed zelfde effect is. Ben ik gesprek gegaan met mijn zoons problemennvan agressie en besefte ik had een aandeel. Hierin. Ben nu aant ontwennen vd 2 weken en ben herboren pak het probleem aan en wil ik. Onder invloed zijn van drugs bel. Ik de dealer wel. Ik. Wil leven en niet denken dat de ggz je helpt. Ja verslaafd raken aan iets waar je nie vanaf kom

12-03-2021 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Wellbutrin werd mij voorgeschreven om te activeren bij lusteloosheid/niet in gang geraken en depressieve klachten. Ik denk dat het goed werkt. Ik merk geen bijwerkingen.

05-09-2017 | Vrouw | 22
Psychische klachten
In mei 2017 begonnen met Wellbutrin. Eerste 3 weken veel bijwerkingen. Erg angstig, onrustig en paniekerig. Kwam m'n dagen bijna niet door. Hierna is dit afgenomen. Verdere bijwerkingen die bleven zijn piep in oor, hogere hartslag en onrust. Na 6 weken verhoogd, en 6 weken na verhoging pas positief effect. Voel me een stuk beter, heb geen diepe dalen meer en kom m'n dagen [lees meer...]een stuk beter door. Angst en chaos in m'n hoofd zijn afgenomen. Voelde me in het begin flink hopeloos maar ben nu blij dat ik door heb gezet met het doorgaan met medicatie. Pas na 12 weken effect maar voel me nu dus een stuk beter dan voorheen. Fijne tijdelijke ondersteuning zodat ik ruimte in m'n hoofd heb voor therapie.