Wellbutrin XR

bupropion

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

05-11-2019

Chronische depressie

Begonnen met de reguliere medicijnen tegen depressie maar man, wat werd ik daar lamlendig van. Heel moe, sexuele problemen en dik worden. Ben zelf op zoek gegaan naar een beter alternatief en kwam uit op Wellbutrin. Alles werkt weer naar behoren ;-) en word er niet dik van. Heb wel wat last van slapeloosheid maar of dat aan de Wellbutrin te wijten is, is de vraag. Wellbutr[lees meer...]in heeft mijn levenskwaliteit zó verhoogd! Het wordt alleen steeds moeilijker verkrijgbaar. Waarom is mij een raadsel. Hoop dat de leverancier dit snel heeft opgelost.
29-10-2019

Chronische depressie

Ik ben van 150 mg over gegaan op 300 mg omdat de 150 mg niet meer leverbaar is .
10-08-2019

Chronische depressie

Ik ben sinds 9 dagen overgestapt van citalopram naar wellbutrin 150mg. Ik voel me vreselijk. Zo angstig, angst voor alles, druk in mijn hoofd,woede en irritatie. Ik weet niet of ik dit ga volhouden. Lijkt wel of ik doordraai.
27-03-2019

Chronische depressie

Hallo, Ik ben sinds november weer begonnen aan een antidepressivum. 3/4 jaar geleden gebruikte ik fluoxitine en ben daar ook weer zelf mee gestopt. Mag niet, weet ik, ik was een eigenwijze puber. Ik was van mening dat antidepressiva niet de oplossing was, het stelde het alleen maar uit in mijn ogen. Als ik het eens vergat waren de depressieve klachten heel heftig. In n[lees meer...]ovember wilde ik graag weer aan een antidepressivum omdat ik mezelf weer voelde afglijden. Ik weet van mijn chronische depressie en wil dat graag te baas zijn. Ik ben er aan begonnen en in e eerste 2 weken wel buikpijn, hoofdpijn en stemmingswisselingen, maar goed dat wist ik dat hoort erbij. Daarna ging het supergoed. Ik zat ondanks de winterdip goed in mijn vel. De eerste week van januari, was ik er 1 vergeten en omdat ik me goed voelde dacht ik nah kan geen kwaad. De dag erna hetzelfde. Die dag daarna had ik het wel genomen en merkte aan mezelf dat ik heel erg last van stemmingswisselingen had. Die dag daarna werd ik heel vaag en kreeg ik hartkloppingen en viel weg de hele tijd. Vanaf toen heb ik in de 4 weken daarna zware paniekaanvallen gehad, slaaploosheid, angst en een heel depressief gevoel. Een jagend/drukkend gevoel had ik de hele dag door. Ik kon mijn huis niet meer uit en ik durfde niet alleen te zijn. Ik was na 1 week na de ha geweest en die gaf mij 60 oxezapam tabletten(wat ik niet snap aangezien je daar een overdosis aan kan nemen, en met mijn klachten.. maaroke) ik mocht het 3 x per dag slikken, maar slikte het alleen voor het slapen zodat ik niet wakker werd s nachts met paniekaanvallen. Het nam wel een beetje af maar niet helemaal. Mogelijk kwam het omdat ik 2 keer die bupropion(wellbutrin) vergeten was. Nu lees ik dat meerdere mensen dat soort klachten na 6 weken ervaarden. Begin februari ging het steeds beter. Ik slikte ze heel concequent, ik durf ze niet te vergeten. Ik heb altijd een potje in mijn jas. In februari kreeg ik flinke tegenslagen, maar merkte dat ik me steeds beter sterk kon houden. De eerste dagen heb ik wel de hele dag huilend op me kamer gezeten maar ik werd steeds helderder. Ik begon beter in mijn vel te zitten ondanks de tegenslagen. Want ik kon er mee omgaan op een gegeven moment. Nu zit ik weer een heel stuk beter in me vel. Gaat het gewoon goed met mij en ben mijn zaken op orde aan het maken. Maar de medicatie helpt mij er wel echt bij. Als ik die medicatie niet had, had ik ook niet met die tegenslagen om kunnen gaan denk ik. Ik ben er zeer tevreden over, liefst gebruik ik natuurlijk geen medicijnen om me goed te voelen maarja, dat moet ik maar accepteren. Moet wel toegeven dat het me angstig maakt als ik me bedenk dat ik zonder zou moeten.
26-10-2018

Chronische depressie

Op aanwijzing van de psychiater ben ik wellbutrin (3 x 150 mg per dag) gaan gebruiken naast paroxetine (20 mg per dag) en mirtazapine (7,5 mg per dag)--beiden op voorschrift van de huisarts. Plat gezegd werkt wellbutrin in mijn geval voor geen meter. De bedoeling was dat ik er meer energie door zou krijgen, maar dat beoogde effect heb ik tot heden niet ervaren. Daarom heb [lees meer...]ik in overleg met mijn huisarts besloten om af te bouwen, ook al omdat het geen goedkoop medicijn is.
02-10-2018

Chronische depressie

In 20 jaar heb ik diverse SSRI's en NSRI's geprobeerd, om redenen overgestapt naar Wellbutrin. De eerste weken erg veel bijwerkingen gehad, waaronder een surrealistisch gevoel, wantrouwen, erg slecht slapen, dromen en algehele misere. Na ca. 6 weken namen deze verschijnselen af (behalve het dromen) en werd ik energiek (daarvoor sliep ik veel). Mijn somberheid werd wat mind[lees meer...]er. Ik gebruik dit middel nu ca. 7 maanden, de energie is minder geworden en de somberheid is toegenomen. Ik overweeg over te stappen.
01-09-2018

Chronische depressie

Na de diagnose parkinson in Radboud gesprekssessies over mijndepressie. Toen die niet genoeg hielpen werd een antidepressivum voorgeschreven dat Maagpijn veroorzaakte. Volgens de psychiater van dienst was wellbutrin300 d oplossing want het zou meehelen aAn de peoductie van dopamine in mijn hersenen. Ik ben braaf daarmee begonnen en kon nitet veel verschil merken,, maa[lees meer...]r had er verder ook geen last van leek wel een placebo. Begin 2018 begon ik steeds meer weerstand te voelen tegen het gebruik van het medicijn waarvan men niet eens weet ho het werkingsmechanisme is. In overleg met mijn huisarts de dosis verlaagd tot 150. Ik zat in een zware periode geestelijk gezien door slecht werkende antiparkinsonmedicijnen en dus vond de huisarts het beter de dosis weer te verhogen tot 300. Zonder enig effect. Nu ben ik er echt klaar mee en heb besloten te stoppen met wellbutrin 300. En eerst ter afbouw 150 twee weken te gebruiken. Daarna st ik ermee en zullen wel zien wat er gebeurt. Ik vermoed dat er geen verschil is te merken Ik meld nog hoe het verder met me gaat.
16-08-2018

Chronische depressie

Hallo, ik slik nu 16 dagen wellbutrin XR 150mg. Mijn ervaring met dit medicijn is dat het niets doet behalve slaapproblemen, erg zweten en geen zin in sex. Iemand nog meer zulke ervaringen? Misschien moet ik het nog even de tijd geven, ik las dat het wel 6 weken kan duren voordat het aanslaat.
27-02-2018

Chronische depressie

Ik ben een jongen man van 20 en kamp al vanaf mijn 15de jaar met cronische depressie helaas door een fout is er iets mis geschoten in mijn hoofd #speed en ben daardoor alles kwijt geraakt en heb daarbij ook nog eens een paniekstoornis kortom goodbye life heb eindelijk hulp gezocht en alles geprobeerd had liever geen medicatie maar ja niets hielp meer zelfs sporten niet mee[lees meer...]r om een lang verhaal kort te maken ik kreeg van mijn psychiater het medicijn wellbutrin xr voor geschreven en ben daar ook braaf aan begonnen nou de 1ste week dacht ik dat ik dood neer ging vallen was zwaar in paniek duizelig misselijk het leek wel alsof ik uit mijn lichaam trede en totaal de controle kwijt was geraakt wat pittig beangstigent is daar heb ik me maar over heen moeten zeten week 2 ging al beter meeste bijwerkingen waren wel weg alleen duizeligheid bleef en heeel soms even een zware paniek aanval maar het is signivicant gedaald vergeleken met de 1ste week zit er nu 3 weken aan en ik merk meer negatief als positiviteit van dit medicijn ik hoop niemand hier mee af te schrikken want wie weet valt het bij jezelf reuze mee ik spreek voor mezelf als ik zeg dat het tot nu toe niet aanslaat.
14-10-2017

Chronische depressie

Hier mee begonnen nadat mijn lexapro niet meer werkte. De eerste week verliep geweldig, veel energie en ik voelde me prima. Dit zwakte echter af na een week, na een tijdje werden de depressie en de suïcidale gedachtes erger en erger waardoor ik er mee gestopt ben.
25-08-2017

Chronische depressie

Eerste 3 weken van inname geen effect en symptomen werden versterkt. Naderhand namen deze af. Medicatie zorgt niet voor afvlakking van gevoelens. Momenteel aan het afbouwen onder begeleiding van huisarts. Enkel bijwerking van spanning rond de mond.
04-03-2017

Chronische depressie

Ik slik nu een jaar Welbutrin en ben er zeer tevreden over. Ik ben in Okt'16 van 150 mg naar 300 mg gegaan. Daarvan heb ik niet echt iets gemerkt in mijn stemming. Ik ben alleen wel vaker misselijk ervan en elke avond brandend maagzuur. Ik ga nu weer terug naar 150 mg. De dokter zei dat er maar drie dagen bijwerkingen zullen zijn, maar ze zei niet wat voor bijwerkingen. Er[lees meer...] zijn alleen tabletten van 150 mg, dus afbouwen is er niet bij. Ik ben benieuwd.
13-01-2017

Chronische depressie

Begonnen met 150 mg per dag. Mensen om mij heen merkten binnen een week duidelijk verbetering. Meer ontspannen. En geen last van bijwerkingen. Na een maand of 2 nam de depressiviteit/spanning weer toe. Psychiater verdubbelde toen de dosis. Eerst leek dat positief uit te pakken. De spanning en depressiviteit namen af. Maar na enkele weken begonnen de bijwerkingen de overha[lees meer...]nd te krijgen: suizen in de oren, snel duizelig worden van naar een beeldscherm kijken, vermoeidheid (helemaal na enige inspanning), minder zin in seks, en toegenomen lusteloosheid.
04-01-2017

Chronische depressie

Nu na bijna een jaar gebruik merk ik er nog steeds niet veel van. Daarom switch naar Citalopram. Kreeg het voorgeschreven voor mijn depressie en ter bevordering ADHD .
16-08-2016

Chronische depressie

Voorgeschiedenis: 16 jaar Seroxat (weet de dosis niet meer) (vlakte mijn gevoelens af en had steeds hogere dosissen nodig), daarna 3 jaar Cymbalta 60 mg (werd ik vooral zeer moe van), nu sinds 1,5 maand Wellbutrin 300 mg. In de eerste week schrok ik van de effecten: zeer geagiteerd, angstig, niet kunnen inslapen, opruimwoede (was ik wel blij om want het laatste jaar verwa[lees meer...]arloosde ik mijn huishouden). Gevolg: moe door slaaptekort, ook middagdutjes lukten niet meer (terwijl ik dat normaal dagelijks deed). Nu, na 1,5 maand: ik voel me niet afgevlakt zoals bij Seroxat, integendeel. Ik kan heel emotioneel worden, bvb keihard huilen bij een aangrijpende film of een ontroerende situatie. Is wel vervelend, maar het voelt wel 'echter', als 'n soort van kwetsbaarheid die ik moet omarmen ipv te onderdrukken.Hoop wel dat dit nog vermindert... Slaapproblemen zijn aan het verdwijnen, heb gewoon minder slaap nodig, ben veel daadkrachtiger, alerter, energieker, en last but not least, ik heb opvallend veel zin in sex (voordien vrij laag libido). Ik kan ineens eindeloos achter elkaar klaarkomen, niet normaal. Zijn er nog mensen die dit hebben?? Conclusie: ik had serieuze twijfels, maar het lijkt erop dat dit middel zeer goed bij mij past. de depressieve stemmingen zijn er nog steeds, maar nu kom ik tenminste mijn bed uit en onderneem ik veel meer. En daardoor kom ik meer onder de mensen, waardoor ik minder pieker en meer leuke dingen meemaak. Opwaartse spiraal dus. Ik hoop dat het zo blijft verdergaan.
22-07-2016

Chronische depressie

Bijwerkingen: misselijkheid, continu drang om te plassen, oorsuizen, dunne ontlasting/buikpijn, duizeligheid, niet kunnen slapen. Verleden medicijngebruik: nortriptyline, prozac, efexor, citalopram, paroxetine. Functioneren tot nu toe: altijd suf/moe, onverschillig, onwillig, geen libido, gewichtstoename, buitensporig veel slapen en nog steeds depressief. Nu m[lees meer...]et Welbutrin: direct actiever, ondanks dat ik nu maar 4 uur slaap per nacht krijg. Opgepept zonder dat het vervelend is. Iets meer opstandig, maar dat is in mijn geval niet erg. Prettige bijkomstigheid: sigaretten staan me ontzettend tegen (wie weet....) Hoop wel dat de bijwerkingen minder worden....

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum