Wellbutrin XR

bupropion

Bij  DepressieX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

29-03-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Nog nooit zo ziek geweest, bijna een maand volgehouden maar toch moeten afbouwen. De ene dag 150 mg, de andere 300 mg. Het gaat nog steeds moeilijk maar ik kan al wel terug functioneren. Enige positieve is vermindering in eten en verdwijnen van zin in zoetigheid.
02-03-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Week 3 van deze opbouw hel. Had gehoopt na 2 weken effect te hebben. 1e dag na slikken een hele heftige buikgriep gekregen. Dacht dat dit een virus was maar bleek een reactie te zijn op t medicijn. Heel veel moeten overgeven en diarree. Mijn maag was ontzettend gevoelig voor dit medicijn. Nu 3 weken verder nog steeds erg down, last van mijn maag en darmen, elke dag misseli[lees meer...]jk, gevoeliger voor overgeven, hoofdpijn en een droge mond. Ik ga t nog 1 week aanhouden en als t dan niet begint te werken stop ik ermee. Wie weet gaat t nog helpen. Hoop dat deze verschrikkelijke zieke maand niet voor niets is geweest.
23-02-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mij was dit een wondermiddel. Depressie is geheel verdwenen en niet weer teruggekomen na zo'n 2 maanden gebruik. In het begin wel wat last gehad van bijwerkingen (prikkels kwamen overdreven hard binnen) maar dat verdween wel binnen twee weken. Ik gebruik dit in combinatie met een halve pil mirtazepine 15mg voor de nacht omdat ik anders niet goed slapen kon. Werkt prim[lees meer...]a. Slaap altijd goed! Gebruikt het nu zo n 2 jaar.
11-02-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Vecht tegen depressie ruim 10 jaar. Leefde geïsoleerd, meed zelfs contact met mijn kinderen e ouders. Geen energie. 9 Maanden geleden Wellbutrin! Dat veranderde mijn leven ingrijpend. Van de ene dag op de andere. Zonder bijwerkingen! Mijn levenslust, mijn eigen ik is terug! Ik onderneem opnieuw dingen. Ik zoek contact met anderen. Mijn deur staat open ipv op slot! Vreemd[lees meer...] gevoel dat mijn geluk in dat tabletje zit. Maar ik ben absoluut voorstander van Wellbutrin!
10-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Overal uitslag ik bleek allergisch te zijn voor deze medicatie
08-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Heb dit medicijn 4 maanden in totaal geslikt, omdat mijn depressie het lastig voor me maakt om me te motiveren voor de dag, meer energie, etc. Eerst begonnen met 150mg per dagen na 2 maanden verhoogt naar 300mg. Ik kon het medicijn op de lage dosis prima verdragen. De enige bijwerking die ik in het begin opmerkte was een verminderd honger gevoel, maar dit ging na een week [lees meer...]of 2 over. Helaas heb ik niet veel baat gehad bij dit medicijn. Na twee maanden de dosis verhoogd naar 300 mg om te kijken of dat een verschil zou maken, maar ik begon na een paar weken last te krijgen van een snelle hartslag en een continu nerveus gevoel. Het gevoel is vergelijkbaar alsof ik teveel koffie op had. Uiteindelijk na 4 maanden besloten om dit medicijn maar te staken, omdat ik het nut er niet van inzag om iets te blijven slikken omdat het effect niet is waar ik naar op zoek ben. Ik wil in de toekomst een medicijn proberen wat mijn stemming te verbeteren.
02-11-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben nu twee en halve maand aan dit medicijn, maar met alle bijwerkingen ben ik nog steeds depressief en paniekerig vooral als ik er wakker van word. Maar misschien is 150 mg te weinig,.Ga naar de huisarts om te bespreken hoe verder. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Maar niet te vlug ermee stoppen het moet lang inwerken. Dus geef de moed niet te snel op.
20-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.
18-08-2019

02-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden begonnen met paroxetine (seroxat) 20 Mg, wilde ik vanaf omdat het te weinig effect had. Inmiddels op 5 Mg paroxetine. Nu op aanraden van psychiater voor somberheid/ stemmingswisselingen en Add dit middel gekregen.. Paar maanden geleden begonnen. Eerste weken merkte ik positief verschil. Ik voelde me energieker, overzicht hebben en kan me beter focussen. Laa[lees meer...]tste tijd wat minder. Ik vraag me af of het komt omdat ik af en toe een wijntje wil drinken. De combinatie met alcohol valt bij mij heel slecht. Dus dan heb ik op advies 3 dagen het medicijn niet genomen, maar misschien heeft dit een negatief effect. Heeft iemand hier ervaring mee?
22-07-2019

21-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Voor mijn depressie en angstklachten kreeg ik in eerste instantie Cymbalta en Sulpiride voorgeschreven door mijn psychiater. Dit werkte zeer goed maar ik kwam toch zeker 15 a 20 kilo aan. Ik vond dit zo erg dat ik na negen maanden in 1 keer gestopt ben met deze medicatie. Na drie maanden kreeg ik opnieuw depressieve gevoelens en van mijn psychiater kreeg ik toch het dring[lees meer...]ende advies opnieuw te starten met antidepressiva. Doordat ik echt geen Cymbalta meer wilde slikken vanwege de kilo's gaf hij me een andere optie namelijk Wellbutrin XR. Hier zou ik echt niet van kunnen aankomen. Ik had een lastige opstartperiode van 14 dagen met slapeloze nachten, misselijkheid onrust, toegenomen angstgevoelens en huiduitslag. Vooral de huiduitslag baarde mijn psychiater zorgen omdat hoewel zeldzaam, dit kon duiden op een allergische reactie. Ik ben een week gestopt en toen de huiduitslag totaal verdwenen was toch weer opnieuw begonnen Dit wel op eigen initiatief (mijn psychiater raadde het mij af) omdat ik het gevoel had dat dit medicijn voor mij de enige optie was. Ik kreeg opnieuw huiduitslag maar deze verdween gelukkig na de derde dag en is ook weggebleven. De overige bijwerkingen verdwenen overigens ook na de opstartfase. Ik ben dus heel erg blij dat ik heb doorgezet. Ik gebruik dit medicijn nu bijna een jaar en samen met de twee wekelijkse gesprekken die mijn psychiater en ik hebben kan ik niet anders toegeven dan dat het mijn leven echt heeft veranderd. Ik heb geen depressieve gevoelens meer, ben bijna weer op mijn oude gewicht en heb ontzettend veel energie! Ik zou willen dat ik dit medicijn 10 jaar eerder had ontdekt. Wat overigens ook een groot voordeel is van dit medicijn is dat je gevoelens er niet van afvlakken en dat het geen invloed heeft op je libido.
17-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Slik Wellbutrin voor depressie/ ADD. Mijn gepieker en nare gedachtes worden heel goed weggefiltert en ik heb nauwelijks bijwerkingen ervan. Geen libidoproblemen of verhoogde agressie of afvlakking die ik van andere medicijnen wel kreeg. Het werkt dus vrij goed!
16-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 dagen gestopt vanwege de vele bijwerkingen uit rubriek 4 , levendige nachtmerries oorsuizen misselijk enz. Voor mij geen pretje icm Quetapine 50mg xr. Kreeg zware nachtmerries mensen in mijn slaapkamer en wakker erbij en dat uren lang was voor mij en Psychiator voldoende te stoppen met dit medicijn. Je leest goede en slechte ervaringen en het is bij ieder mens versc[lees meer...]hillend wat het met men doet en hoeveel en welke bijwerkingen je krijgt dus wel leuk alle reviews over personen hoe ze het hebben ervaren maar je zal het moeten uitproberen of het echt iets is. Voor mij een no go ........Succes !
15-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Dit product gebruik ik nu ik denk bijna een jaar. Het heeft mijn stemming wel verbeterd, je wordt er rustig van, remt af. Maar ik heb ook het gevoel dat de tijd dan ineens heel langzaam gaat, vooral in de weekenden, weet niet zo goed hoe dat komt. Net of je niet meer vooruit kunt komen. Wel ben ik flink afgevallen, dat mocht ook wel wat. Maar vind het nu wel erg hard ga[lees meer...]an en ik eet normaal. Ik ben 1.90 woog 95 kg, nu 83 kg. Ben wel anders gaan eten, maar komt vooral door de Wellbutrin. Verder weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet zeggen, vind het erg lastig te zeggen of dit aan mij ligt of aan het product. Wel ben ik bezorgd dat ik hierdoor zoveel afval en wil de arts vragen of ik mag minderen/afbouwen of ander product.
14-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben Wellbutrin gaan slikken ivm wederom toenemende angsten en depressiviteit. Het gekke is dat dit steeds begin zomermaanden komt opzetten. Angst om naar buiten te gaan, mensen tegen te komen en angst voor het nieuwe. Ik heb gekozen voor Wellbutrin ivm de minst mogelijke bijwerkingen zeker wat betreft mijn libido. Je mannelijkheid wordt dan toch aangetast. Bij het een[lees meer...] haal je wat weg en bij het ander komt er wat bij en blijf je depressief. Ik twijfel momenteel of ik door ga met Wellbutrin. Ben niet vooruit te krijgen, angsten worden eerder meer dan minder. Slik het nu vier weken.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum