Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

23-09-2012 | Vrouw | 54
bupropion
Ik slikte al seroxat 40 mg en oxazepam. Moest er toen wellbutrin 150 mg bij gaan slikken en het leek te werken tot dat ik na 2 weken 300mg wellbutrin moest gaan slikken en toen ging het niet meer zo goed, helemaal niet meer zo goed. Voel me heel raar en onwerkelijk alsof ik mezelf niet ben. Wie kent dat ook?

21-10-2014 | Man | 60
bupropion
Omdat SSRI's bij mij niets doen, Wellbutrin XL geprobeerd. Helaas ook geen succes. De eerste drie dagen leek het wat beter te gaan maar vanaf dag vier ging het alleen maar bergafwaards. De hele dag een nerveus, misselijk gevoel en een vage hoofdpijn. Ook erge constipatie en een droge mond. Na een week begon ook de depressie toe te nemen. Kon het niet opbrengen om het nog [lees meer...]weken door te blijven slikken, in de hoop dat het misschien zou aanslaan. Verder ben ik kennelijk een van de uitzonderingen m.b.t. de bijwerkingen omdat ik exact de zelfde sexuele problemen kreeg als van SSRI's: erectiestoornissen en het niet of nauwelijks kunnen bereiken van een orgasme. Wreed genoeg was mijn libido wel toegenomen, dus dat maakt het dan extra frustrerend. Ik had dit middel juist uitgekozen omdat het pro-sexueel zou werken. Na een kleine drie weken gestopt maar ik heb nog steeds de hele dag pijn in m'n hoofd... Het enige positive punt was dat ik er prima op sliep (nam het 's ochtends) en de meest fantastische dromen had. Binnenkort een afspraak bij de psychiater; kijken of die nog ideeën heeft.