Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

24-06-2020 | Vrouw | 27
Chronische depressie
Na jarenlang meerdere antidepressiva (Sertraline, Citalopram) geprobeerd te hebben kwam ik uiteindelijk uit bij Welbutrin. Dit is het enige medicijn dat mij de motivatie heeft gegeven om een opleiding af te maken en te beginnen met werken. Zonder dit medicijn had ik dat allemaal zeker niet behaald. In het begin (eerste paar weken) heel veel last gehad van iets dat een b[lees meer...]eetje leek op hyperactiviteit. Ik had ineens zo veel energie dat ik alleen maar efficiënt bezig wilde zijn. Dit zorgde ervoor dat ik een beetje paniekerig werd. Ik kon slecht slapen en was alleen maar druk met van alles en nog wat. Gelukkig is dit na een paar weken weggetrokken en daarna heb ik ook geen bijwerkingen meer gehad.

22-12-2019 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Binnen 3 dagen was ik in staat om van een flat af te springen. Onmiddellijk gestopt dus. Voor mij levensgevaarlijk..

05-11-2019 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Begonnen met de reguliere medicijnen tegen depressie maar man, wat werd ik daar lamlendig van. Heel moe, sexuele problemen en dik worden. Ben zelf op zoek gegaan naar een beter alternatief en kwam uit op Wellbutrin. Alles werkt weer naar behoren ;-) en word er niet dik van. Heb wel wat last van slapeloosheid maar of dat aan de Wellbutrin te wijten is, is de vraag. Wellbutr[lees meer...]in heeft mijn levenskwaliteit zó verhoogd! Het wordt alleen steeds moeilijker verkrijgbaar. Waarom is mij een raadsel. Hoop dat de leverancier dit snel heeft opgelost.

10-08-2019 | Vrouw | 41
Chronische depressie
Ik ben sinds 9 dagen overgestapt van citalopram naar wellbutrin 150mg. Ik voel me vreselijk. Zo angstig, angst voor alles, druk in mijn hoofd,woede en irritatie. Ik weet niet of ik dit ga volhouden. Lijkt wel of ik doordraai.

27-03-2019 | Vrouw | 19
bupropion (300mg)
Chronische depressie
Hallo, Ik ben sinds november weer begonnen aan een antidepressivum. 3/4 jaar geleden gebruikte ik fluoxitine en ben daar ook weer zelf mee gestopt. Mag niet, weet ik, ik was een eigenwijze puber. Ik was van mening dat antidepressiva niet de oplossing was, het stelde het alleen maar uit in mijn ogen. Als ik het eens vergat waren de depressieve klachten heel heftig. In n[lees meer...]ovember wilde ik graag weer aan een antidepressivum omdat ik mezelf weer voelde afglijden. Ik weet van mijn chronische depressie en wil dat graag te baas zijn. Ik ben er aan begonnen en in e eerste 2 weken wel buikpijn, hoofdpijn en stemmingswisselingen, maar goed dat wist ik dat hoort erbij. Daarna ging het supergoed. Ik zat ondanks de winterdip goed in mijn vel. De eerste week van januari, was ik er 1 vergeten en omdat ik me goed voelde dacht ik nah kan geen kwaad. De dag erna hetzelfde. Die dag daarna had ik het wel genomen en merkte aan mezelf dat ik heel erg last van stemmingswisselingen had. Die dag daarna werd ik heel vaag en kreeg ik hartkloppingen en viel weg de hele tijd. Vanaf toen heb ik in de 4 weken daarna zware paniekaanvallen gehad, slaaploosheid, angst en een heel depressief gevoel. Een jagend/drukkend gevoel had ik de hele dag door. Ik kon mijn huis niet meer uit en ik durfde niet alleen te zijn. Ik was na 1 week na de ha geweest en die gaf mij 60 oxezapam tabletten(wat ik niet snap aangezien je daar een overdosis aan kan nemen, en met mijn klachten.. maaroke) ik mocht het 3 x per dag slikken, maar slikte het alleen voor het slapen zodat ik niet wakker werd s nachts met paniekaanvallen. Het nam wel een beetje af maar niet helemaal. Mogelijk kwam het omdat ik 2 keer die bupropion(wellbutrin) vergeten was. Nu lees ik dat meerdere mensen dat soort klachten na 6 weken ervaarden. Begin februari ging het steeds beter. Ik slikte ze heel concequent, ik durf ze niet te vergeten. Ik heb altijd een potje in mijn jas. In februari kreeg ik flinke tegenslagen, maar merkte dat ik me steeds beter sterk kon houden. De eerste dagen heb ik wel de hele dag huilend op me kamer gezeten maar ik werd steeds helderder. Ik begon beter in mijn vel te zitten ondanks de tegenslagen. Want ik kon er mee omgaan op een gegeven moment. Nu zit ik weer een heel stuk beter in me vel. Gaat het gewoon goed met mij en ben mijn zaken op orde aan het maken. Maar de medicatie helpt mij er wel echt bij. Als ik die medicatie niet had, had ik ook niet met die tegenslagen om kunnen gaan denk ik. Ik ben er zeer tevreden over, liefst gebruik ik natuurlijk geen medicijnen om me goed te voelen maarja, dat moet ik maar accepteren. Moet wel toegeven dat het me angstig maakt als ik me bedenk dat ik zonder zou moeten.

02-10-2018 | Vrouw | 48
bupropion (300mg)
Chronische depressie
In 20 jaar heb ik diverse SSRI's en NSRI's geprobeerd, om redenen overgestapt naar Wellbutrin. De eerste weken erg veel bijwerkingen gehad, waaronder een surrealistisch gevoel, wantrouwen, erg slecht slapen, dromen en algehele misere. Na ca. 6 weken namen deze verschijnselen af (behalve het dromen) en werd ik energiek (daarvoor sliep ik veel). Mijn somberheid werd wat mind[lees meer...]er. Ik gebruik dit middel nu ca. 7 maanden, de energie is minder geworden en de somberheid is toegenomen. Ik overweeg over te stappen.

29-10-2019 | Man | 62
Chronische depressie
Ik ben van 150 mg over gegaan op 300 mg omdat de 150 mg niet meer leverbaar is .

26-10-2018 | Man | 52
Chronische depressie
Op aanwijzing van de psychiater ben ik wellbutrin (3 x 150 mg per dag) gaan gebruiken naast paroxetine (20 mg per dag) en mirtazapine (7,5 mg per dag)--beiden op voorschrift van de huisarts. Plat gezegd werkt wellbutrin in mijn geval voor geen meter. De bedoeling was dat ik er meer energie door zou krijgen, maar dat beoogde effect heb ik tot heden niet ervaren. Daarom heb [lees meer...]ik in overleg met mijn huisarts besloten om af te bouwen, ook al omdat het geen goedkoop medicijn is.