Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Bij  DepressieX

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

09-09-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Na veel AD geprobeerd te hebben bleek dit middel zeer effectief en zonder bijwerkingen...

05-09-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, voor mijn depressie en ADHD. In het begin nachtmerries, erg droge mond, heel veel hoofdpijn. Maar ik kreeg al gauw rust in mijn hoofd. Mijn lichaam voelde niet meer loodzwaar aan. Ik kon weer wat doen! Uiteindelijk hou ik de bijwerking dorstig wel heel erg. Ik drink ca. 3 liter water per dag om het op peil te houden. Dat is wel een nadeel[lees meer...].. maar 100% waard!

29-05-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Ik gebruik al vanaf 2008 welbutrin en heb sindsdien erge haaruitval.ik had veel haren endie worden met de dag dunner

23-05-2021 | Vrouw | 38
bupropion (300mg)
Ik ben al een aantal jaren flink depressief. Nu vermoed mijn psychiater ook dat ik autisme heb (onderzoek volgt nog). Ik heb al best veel medicatie geprobeerd (En ook therapie gevolgd) en na een dna onderzoek is besloten dit middel te gaan proberen. Al die tijd dat ik het gebruik heb ik een versnelde hartslag. Ik voel mij met tijden echt opgejaagd wild. Maar daarnaast [lees meer...]verstoord het mijn menstruatiecyclus, dwars door de pil heen. Vanaf de week dat ik welbutrin ging gebruiken begonnen de heftige, tussentijdse bloedingen. Toch lees ik hier nergens dat er meerdere vrouwen zijn die hier last van hebben? Daarom ging ik er aan twijfelen of het echt wel aan de medicatie lag of dat het toeval is. Ik heb op de website van Lareb gekeken en daar waren eerder 2 meldingen binnengekomen met hetzelfde probleem. Qua effectiviteit merk ik ook niks, dus ik ga aankomende week in gesprek met mijn psychiater over "hoe nu verder?" Een beetje moedeloos maakt het mij wel. Na zoveel jaren depressief te zijn, begin ik echt de moed te verliezen dat het nog gaat goedkomen

21-04-2021 | Vrouw | 50
bupropion (150mg)
Enorm blij met dit middel, wel 10 andere anti depressiva geprobeerd maar elke keer door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb mijn DNA laten testen bij mijn psygiater ( wordt bloed geprikt en opgestuurd) daar kwam uit dat een enzym in mijn lever niet normaal functioneert, dit middel reageert daar niet op. Grote tip om naar dit DNA onderzoek te vragen als je veel bijwerkinge[lees meer...]n hebt. Ik heb echt nul bijwerkingen nu, eerste paar weken veel dorst verder niets. Ik ben dolgelukkig met dit middel en na jaren van mijn depressie af.

16-03-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Wellbutrin hielp mij geweldig! tot dat ik last kreeg van oorsuizen die steeds erger werden en ik mijn totale gehoor verloor. Ik moest gelijk stoppen! Gelukkig is mijn gehoor daarna weer hersteld.

03-03-2021 | Vrouw | 55
bupropion (300mg)
Eerst ongeveer 3 jaar seroxat gebruikt maar begon weer milde depressieve gedachtes te krijgen. Direct aan de noodklok gehangen en kreeg ik Bupropion 150mg wat weinig effect had dus 150mg erbij 300mg in de ochtend. Ik ben een timide persoon die niet snel boos wordt. Maar na 2 maanden herkende ik mijzelf niet meer, overal ruzie maken en zeer agressief reageren, overal bo[lees meer...]os om worden. Ik slik ook nog 2 maal daags clonazepam 0,5mg. Nu direct gestopt met de Bupropion. Liever depressief dan agressief!

14-12-2020 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Van de 150mg had ik weinig bijwerkingen, maar ook weinig effect. Na een maand verhoogd naar 300mg. Ik kreeg een constante bittere smaak in de mond, zeer hevige diarree, nachtmerries, en algemeen ziek gevoel. Daarna in overleg met de huisarts terug naar 150mg gegaan. Wegens ernstige intollerantie aan andere antidepressiva was dit de laatste optie voor mij. Ik neem dit nu ee[lees meer...]n jaar. Na langdurig gebruik heb ik nog steeds constant de bittere smaak in mijn mond, en vooral 's avonds hartkloppingen (frequente extrasystolen) en daar neem ik nu ook bisoprolol voor. Maar ik heb eerlijk gezegd het meest baat gehad bij de psychotherapie. Ik voel me nu ook niet echt meer depressief en zal vragen aan de huisarts of ik mag stoppen met de wellbutrin. Hopelijk verdwijnen de bijwerkingen en ben ik eindelijk af van deze troep.