bupropion

Bij  DepressieX

Psychische klachten (16 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

24-08-2020 | Vrouw | 47
bupropion (150mg)
Kreeg het 7 jaar geleden voorgeschreven tegen adhd-klachten, maar na ophogen tot 450 mg per dag ontwaakte ik als bonus uit een jarenlange depressie. Omdat ik ook een paar keer een zware depressie heb gehad voelde de lichte variant als normaal. Gelukkig kwam ik er door Wellbutrin achter dat je zo niet hoeft te leven! In de zomer verlaag ik de dosis naar 150 mg en bouw die i[lees meer...]n het najaar weer op naar 450 om me te wapenen tegen winterdepressie. Helaas op de hoogste dosis wel laat van haaruitval. Ik dacht dat het tegen adhd bij mij niet veel deed, maar afgelopen zomer ben ik er een paar maanden helemaal mee gestopt en mijn adhd ging door het dak. Sinds een week weer begonnen en voel me meteen rustiger. Ik denk dat ik gewoon voor de rest van mijn leven dit medicijn blijf slikken. Oh ja nog ter vergelijking: in het verleden heb ik seroxat geslikt, wat heel goed hielp tegen de depressie maar kwam erg aan en libido was laag. Enkele jaren later weer een depressie maar toen deed seroxat ineens niets meer voor me. In dat jaar paroxetine geprobeerd (hielp niet) en mirtazapine (hele dag huilen en suïcidale gedachtes). Daarna een tijdje niets, tot 7 jaar geleden wellbutrin.

14-04-2021 | Man | 49
bupropion (150mg)
Ik pak het nu 2 weken. In het begin wat misselijk. Heel veel last van agressiviteit nu. Vanalles kapot gesmeten, gevochten met echtgenote, verkeersagressie, brullen ... Ik neem het nooit meer !

21-04-2021 | Vrouw | 50
bupropion (150mg)
Enorm blij met dit middel, wel 10 andere anti depressiva geprobeerd maar elke keer door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb mijn DNA laten testen bij mijn psygiater ( wordt bloed geprikt en opgestuurd) daar kwam uit dat een enzym in mijn lever niet normaal functioneert, dit middel reageert daar niet op. Grote tip om naar dit DNA onderzoek te vragen als je veel bijwerkinge[lees meer...]n hebt. Ik heb echt nul bijwerkingen nu, eerste paar weken veel dorst verder niets. Ik ben dolgelukkig met dit middel en na jaren van mijn depressie af.

07-03-2021 | Man | 52
bupropion (300mg)
Eerst Venlafaxine voor 8 jaar gebruikt en de eerste jaren echt goed geholpen maar de laatste 2 jaar bijna geen positief gevoel meer. Het lijkt dat Venlafaxine nu niet meer werkt. Afbouwen met Venlafaxine, en sinds een week van 150 mg naar 300 mg Wellbutrin. De laatste 2 dagen met dit middel en gestopt met Venlafaxine is een hel. Het is gewoon gevaarlijk zo depressief ben [lees meer...]ik nu...Zijn dat de bijwerkingen en moet ik deze hel zogenaamd 2/3 weken volhouden. Met Venlafaxine nooit depressief geweest in het begin.

03-03-2021 | Vrouw | 55
bupropion (300mg)
Eerst ongeveer 3 jaar seroxat gebruikt maar begon weer milde depressieve gedachtes te krijgen. Direct aan de noodklok gehangen en kreeg ik Bupropion 150mg wat weinig effect had dus 150mg erbij 300mg in de ochtend. Ik ben een timide persoon die niet snel boos wordt. Maar na 2 maanden herkende ik mijzelf niet meer, overal ruzie maken en zeer agressief reageren, overal bo[lees meer...]os om worden. Ik slik ook nog 2 maal daags clonazepam 0,5mg. Nu direct gestopt met de Bupropion. Liever depressief dan agressief!

28-09-2020 | Vrouw | 59
Depressief
Ik ben begonnen in mei met citalopram voor hele erge angst paniekaanvallen omdat mijn man ziek is geworden ongeneeslijk. Lorazepam om de ellende van bijwerkingen te onderdrukken. Nu erbij sinds 3 weken bupropion 150 voor de enorme somberheid die ik erbij kreeg. Heb nog veel last van een heel zenuwachtig gevoel met wat angst erbij. Somberheid wordt heel iets minder[lees meer...] maar ook veel huilbuien. Hoeveel weken duurt het totdat je baat hebt bij dit middel, want ik moet na het wakker worden nog steeds 1 lorazepan nemen en om 12.00 een halve. Na 19.00 in de avond uur ben ik altijd weer de oude nergens geen last van, vrolijk energiek, blij. Soms denk ik wel eens 'savonds is alle medicatie wat uitgewerkt en loop ik overdag met die rot klachten door de chemische werkingen van alles wat ik in neem, hoe kan het dan dat er 'savonds niks meer aan de hand is.

09-09-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Na veel AD geprobeerd te hebben bleek dit middel zeer effectief en zonder bijwerkingen...

29-05-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Ik gebruik al vanaf 2008 welbutrin en heb sindsdien erge haaruitval.ik had veel haren endie worden met de dag dunner