Wellbutrin XR

bupropion

Bij  DepressieX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

29-03-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Nog nooit zo ziek geweest, bijna een maand volgehouden maar toch moeten afbouwen. De ene dag 150 mg, de andere 300 mg. Het gaat nog steeds moeilijk maar ik kan al wel terug functioneren. Enige positieve is vermindering in eten en verdwijnen van zin in zoetigheid.
02-03-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Week 3 van deze opbouw hel. Had gehoopt na 2 weken effect te hebben. 1e dag na slikken een hele heftige buikgriep gekregen. Dacht dat dit een virus was maar bleek een reactie te zijn op t medicijn. Heel veel moeten overgeven en diarree. Mijn maag was ontzettend gevoelig voor dit medicijn. Nu 3 weken verder nog steeds erg down, last van mijn maag en darmen, elke dag misseli[lees meer...]jk, gevoeliger voor overgeven, hoofdpijn en een droge mond. Ik ga t nog 1 week aanhouden en als t dan niet begint te werken stop ik ermee. Wie weet gaat t nog helpen. Hoop dat deze verschrikkelijke zieke maand niet voor niets is geweest.
10-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Overal uitslag ik bleek allergisch te zijn voor deze medicatie
20-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.
16-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Na 5 dagen gestopt vanwege de vele bijwerkingen uit rubriek 4 , levendige nachtmerries oorsuizen misselijk enz. Voor mij geen pretje icm Quetapine 50mg xr. Kreeg zware nachtmerries mensen in mijn slaapkamer en wakker erbij en dat uren lang was voor mij en Psychiator voldoende te stoppen met dit medicijn. Je leest goede en slechte ervaringen en het is bij ieder mens versc[lees meer...]hillend wat het met men doet en hoeveel en welke bijwerkingen je krijgt dus wel leuk alle reviews over personen hoe ze het hebben ervaren maar je zal het moeten uitproberen of het echt iets is. Voor mij een no go ........Succes !
19-11-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

op advies van de psychiater gestart met Welbutrin na het afbouwen van de Paroxetine. Binnen 3 dagen werd ik zo vreselijk agressief, echt ik was in staat om er eentje voor zijn bek te slaan. Het komt als een impuls op en is niet controleren. Van ellende ben ik een paar dagen de deur niet uit geweest. 2 Dagen na het stoppen met dit middel was de agressie weer weg. Het is d[lees meer...]us niet mijn medicijn.
23-07-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Depressie begonnen in 2013. Ik kreeg Sipralexa voorgeschreven. Dit hielp wel maar ik kreeg ernstige gewichtstoename. In oktober 2016 schreef mijn huisarts wellbrutin 150 mg voor maar na 1 week inname viel ik in zware depressie. Daarna verhoogt tot 300 mg. Ik ben 3 weken door de hel gegaan en verloor 6kg, zo ziek was ik. Daarna ging het langzaam beter maar kreeg vooral prob[lees meer...]lemen met het geheugen en taalverlies. Ik heb zelfs testen afgelegd bij een neurologe om na te gaan of ik geen vroegtijdige dementie had. Het voordeel van deze medicatie was dat ik terug energie kreeg en mijn depressie verdween. Maar dan kreeg ik in december 2017 een epileptische aanval (ik ben geen epileptisch patient). Ik diende onmiddellijk met Wellbrutin te stoppen, gelukkig heb ik hier geen last van ondervonden. Na een hele reeks scans, EEG en andere testen te hebben ondergaan werd de diagnose gesteld dat Wellbrutin de uitlokker is geweest van de aanval. Gelukkig heb ik nu geen anti depressiva meer nodig..
02-11-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ben nu twee en halve maand aan dit medicijn, maar met alle bijwerkingen ben ik nog steeds depressief en paniekerig vooral als ik er wakker van word. Maar misschien is 150 mg te weinig,.Ga naar de huisarts om te bespreken hoe verder. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Maar niet te vlug ermee stoppen het moet lang inwerken. Dus geef de moed niet te snel op.
02-08-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

2 jaar geleden begonnen met paroxetine (seroxat) 20 Mg, wilde ik vanaf omdat het te weinig effect had. Inmiddels op 5 Mg paroxetine. Nu op aanraden van psychiater voor somberheid/ stemmingswisselingen en Add dit middel gekregen.. Paar maanden geleden begonnen. Eerste weken merkte ik positief verschil. Ik voelde me energieker, overzicht hebben en kan me beter focussen. Laa[lees meer...]tste tijd wat minder. Ik vraag me af of het komt omdat ik af en toe een wijntje wil drinken. De combinatie met alcohol valt bij mij heel slecht. Dus dan heb ik op advies 3 dagen het medicijn niet genomen, maar misschien heeft dit een negatief effect. Heeft iemand hier ervaring mee?
24-08-2018

Neem het een maand .lichte verbetering..ga nu over naar 300.hoop dat het beterd
17-08-2018

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben 20 jaar en gebruik sinds 10 dagen wellbutrin. Hiervoor fluoxetine geslikt voor 3 jaar. Maar ik werd er zo moe van dat ik soms de hele middag sliep en dan ook de hele nacht (zo'n 16 uur per dag) en ik had seksuele stoornissen (nooit zin in seks). Nu ben ik 10 dagen bezig en ik kan bijna niet slapen, heel druk in mn hoofd. En heb enorm veel last van mijn maag. Elke ke[lees meer...]er het gevoel dat ik moet overgeven en last van diarree. (Eigenlijk pas sinds vandaag) aan mijn stemming merk ik nog niet zo veel, maar dat kan bijna niet in zo'n korte tijd. Moet ik hier mee doorgaan? Ff doorbijten?
08-01-2020

Wellbutrin XR (bupropion)

Heb dit medicijn 4 maanden in totaal geslikt, omdat mijn depressie het lastig voor me maakt om me te motiveren voor de dag, meer energie, etc. Eerst begonnen met 150mg per dagen na 2 maanden verhoogt naar 300mg. Ik kon het medicijn op de lage dosis prima verdragen. De enige bijwerking die ik in het begin opmerkte was een verminderd honger gevoel, maar dit ging na een week [lees meer...]of 2 over. Helaas heb ik niet veel baat gehad bij dit medicijn. Na twee maanden de dosis verhoogd naar 300 mg om te kijken of dat een verschil zou maken, maar ik begon na een paar weken last te krijgen van een snelle hartslag en een continu nerveus gevoel. Het gevoel is vergelijkbaar alsof ik teveel koffie op had. Uiteindelijk na 4 maanden besloten om dit medicijn maar te staken, omdat ik het nut er niet van inzag om iets te blijven slikken omdat het effect niet is waar ik naar op zoek ben. Ik wil in de toekomst een medicijn proberen wat mijn stemming te verbeteren.
18-08-2019

22-07-2019

15-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Dit product gebruik ik nu ik denk bijna een jaar. Het heeft mijn stemming wel verbeterd, je wordt er rustig van, remt af. Maar ik heb ook het gevoel dat de tijd dan ineens heel langzaam gaat, vooral in de weekenden, weet niet zo goed hoe dat komt. Net of je niet meer vooruit kunt komen. Wel ben ik flink afgevallen, dat mocht ook wel wat. Maar vind het nu wel erg hard ga[lees meer...]an en ik eet normaal. Ik ben 1.90 woog 95 kg, nu 83 kg. Ben wel anders gaan eten, maar komt vooral door de Wellbutrin. Verder weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet zeggen, vind het erg lastig te zeggen of dit aan mij ligt of aan het product. Wel ben ik bezorgd dat ik hierdoor zoveel afval en wil de arts vragen of ik mag minderen/afbouwen of ander product.
14-07-2019

Wellbutrin XR (bupropion)

Ik ben Wellbutrin gaan slikken ivm wederom toenemende angsten en depressiviteit. Het gekke is dat dit steeds begin zomermaanden komt opzetten. Angst om naar buiten te gaan, mensen tegen te komen en angst voor het nieuwe. Ik heb gekozen voor Wellbutrin ivm de minst mogelijke bijwerkingen zeker wat betreft mijn libido. Je mannelijkheid wordt dan toch aangetast. Bij het een[lees meer...] haal je wat weg en bij het ander komt er wat bij en blijf je depressief. Ik twijfel momenteel of ik door ga met Wellbutrin. Ben niet vooruit te krijgen, angsten worden eerder meer dan minder. Slik het nu vier weken.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum