bupropion

Bij  DepressieX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

29-03-2020 | Vrouw | 43
bupropion (300mg)
Nog nooit zo ziek geweest, bijna een maand volgehouden maar toch moeten afbouwen. De ene dag 150 mg, de andere 300 mg. Het gaat nog steeds moeilijk maar ik kan al wel terug functioneren. Enige positieve is vermindering in eten en verdwijnen van zin in zoetigheid.

02-03-2020 | Vrouw | 25
bupropion (150mg)
Week 3 van deze opbouw hel. Had gehoopt na 2 weken effect te hebben. 1e dag na slikken een hele heftige buikgriep gekregen. Dacht dat dit een virus was maar bleek een reactie te zijn op t medicijn. Heel veel moeten overgeven en diarree. Mijn maag was ontzettend gevoelig voor dit medicijn. Nu 3 weken verder nog steeds erg down, last van mijn maag en darmen, elke dag misseli[lees meer...]jk, gevoeliger voor overgeven, hoofdpijn en een droge mond. Ik ga t nog 1 week aanhouden en als t dan niet begint te werken stop ik ermee. Wie weet gaat t nog helpen. Hoop dat deze verschrikkelijke zieke maand niet voor niets is geweest.

10-01-2020 | Vrouw | 40
bupropion (150mg)
Overal uitslag ik bleek allergisch te zijn voor deze medicatie

20-08-2019 | Vrouw | 48
bupropion (150mg)
De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.

16-07-2019 | Man | 33
bupropion (150mg)
Na 5 dagen gestopt vanwege de vele bijwerkingen uit rubriek 4 , levendige nachtmerries oorsuizen misselijk enz. Voor mij geen pretje icm Quetapine 50mg xr. Kreeg zware nachtmerries mensen in mijn slaapkamer en wakker erbij en dat uren lang was voor mij en Psychiator voldoende te stoppen met dit medicijn. Je leest goede en slechte ervaringen en het is bij ieder mens versc[lees meer...]hillend wat het met men doet en hoeveel en welke bijwerkingen je krijgt dus wel leuk alle reviews over personen hoe ze het hebben ervaren maar je zal het moeten uitproberen of het echt iets is. Voor mij een no go ........Succes !

02-11-2019 | Vrouw | 65
bupropion (150mg)
Ben nu twee en halve maand aan dit medicijn, maar met alle bijwerkingen ben ik nog steeds depressief en paniekerig vooral als ik er wakker van word. Maar misschien is 150 mg te weinig,.Ga naar de huisarts om te bespreken hoe verder. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Maar niet te vlug ermee stoppen het moet lang inwerken. Dus geef de moed niet te snel op.

02-08-2019 | Vrouw | 29
bupropion (150mg)
2 jaar geleden begonnen met paroxetine (seroxat) 20 Mg, wilde ik vanaf omdat het te weinig effect had. Inmiddels op 5 Mg paroxetine. Nu op aanraden van psychiater voor somberheid/ stemmingswisselingen en Add dit middel gekregen.. Paar maanden geleden begonnen. Eerste weken merkte ik positief verschil. Ik voelde me energieker, overzicht hebben en kan me beter focussen. Laa[lees meer...]tste tijd wat minder. Ik vraag me af of het komt omdat ik af en toe een wijntje wil drinken. De combinatie met alcohol valt bij mij heel slecht. Dus dan heb ik op advies 3 dagen het medicijn niet genomen, maar misschien heeft dit een negatief effect. Heeft iemand hier ervaring mee?

28-09-2020 | Vrouw | 59
Depressief
Ik ben begonnen in mei met citalopram voor hele erge angst paniekaanvallen omdat mijn man ziek is geworden ongeneeslijk. Lorazepam om de ellende van bijwerkingen te onderdrukken. Nu erbij sinds 3 weken bupropion 150 voor de enorme somberheid die ik erbij kreeg. Heb nog veel last van een heel zenuwachtig gevoel met wat angst erbij. Somberheid wordt heel iets minder[lees meer...] maar ook veel huilbuien. Hoeveel weken duurt het totdat je baat hebt bij dit middel, want ik moet na het wakker worden nog steeds 1 lorazepan nemen en om 12.00 een halve. Na 19.00 in de avond uur ben ik altijd weer de oude nergens geen last van, vrolijk energiek, blij. Soms denk ik wel eens 'savonds is alle medicatie wat uitgewerkt en loop ik overdag met die rot klachten door de chemische werkingen van alles wat ik in neem, hoe kan het dan dat er 'savonds niks meer aan de hand is.

26-08-2020 | Vrouw | 29
bupropion (300mg)
Ik ben 5 weken geleden gestart met bupropion 150 mg. Hiervoor al citalopram, escitalopram en sertraline geprobeerd in hele hoge en lage doseringen maar dat mocht helaas niet baten. De eerste 2 weken was ik vooral draaierig, snel boos en heftige huilbuien. Week erna ging beter qua bijwerkingen maar depressie, angst en dwangklachten bleven. Dus verhoogd naar 300 mg. Ik gebr[lees meer...]uik nu een week deze dosering maar heb helaas ontzettend veel bijwerkingen. Ik dacht eerst een buikgriep maar komt toch van bupropion. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik dan ook minder psychische klachten ervaar.

08-01-2020 | Vrouw | 29
bupropion (300mg)
Heb dit medicijn 4 maanden in totaal geslikt, omdat mijn depressie het lastig voor me maakt om me te motiveren voor de dag, meer energie, etc. Eerst begonnen met 150mg per dagen na 2 maanden verhoogt naar 300mg. Ik kon het medicijn op de lage dosis prima verdragen. De enige bijwerking die ik in het begin opmerkte was een verminderd honger gevoel, maar dit ging na een week [lees meer...]of 2 over. Helaas heb ik niet veel baat gehad bij dit medicijn. Na twee maanden de dosis verhoogd naar 300 mg om te kijken of dat een verschil zou maken, maar ik begon na een paar weken last te krijgen van een snelle hartslag en een continu nerveus gevoel. Het gevoel is vergelijkbaar alsof ik teveel koffie op had. Uiteindelijk na 4 maanden besloten om dit medicijn maar te staken, omdat ik het nut er niet van inzag om iets te blijven slikken omdat het effect niet is waar ik naar op zoek ben. Ik wil in de toekomst een medicijn proberen wat mijn stemming te verbeteren.

18-08-2019 | Vrouw | 47

22-07-2019 | Vrouw | 44

15-07-2019 | Man | 41
bupropion (150mg)
Dit product gebruik ik nu ik denk bijna een jaar. Het heeft mijn stemming wel verbeterd, je wordt er rustig van, remt af. Maar ik heb ook het gevoel dat de tijd dan ineens heel langzaam gaat, vooral in de weekenden, weet niet zo goed hoe dat komt. Net of je niet meer vooruit kunt komen. Wel ben ik flink afgevallen, dat mocht ook wel wat. Maar vind het nu wel erg hard ga[lees meer...]an en ik eet normaal. Ik ben 1.90 woog 95 kg, nu 83 kg. Ben wel anders gaan eten, maar komt vooral door de Wellbutrin. Verder weet ik niet zo goed wat ik van dit product moet zeggen, vind het erg lastig te zeggen of dit aan mij ligt of aan het product. Wel ben ik bezorgd dat ik hierdoor zoveel afval en wil de arts vragen of ik mag minderen/afbouwen of ander product.

15-09-2020 | Man | 33
bupropion (150mg)
Gebruik nu 4 weken dit medicijn en heb er na de inwerkperiode prima baat bij. Neem dit niet in combinatie met alcohol en neem zeker de eerste weken rust. Probeer het, het kan je zeker helpen een stap te maken.

25-08-2020 | Man | 33
bupropion (150mg)
Van escitalopram werd ik loom en traag. De psychiater heeft toen bupropion 150mg geadviseerd. Het begin was qua bijwerkingen best pittig. Zo ging ik 's nachts naar het toilet en was mijn complete zicht van m'n rechter oog verdwenen. Door de relatiebreuk, de nieuwe werkelijkheid en co ouderschap met dochterlief een heftige periode gehad. Werk werd mijn vlucht met een zwa[lees meer...]re burn out als gevolg. Ten tijde van de slapeloze nachten had ik flashbacks over mijn toch wel pittige jeugd. Ben ik nu gek? Is dat echt gebeurd? EMDR heeft me heel erg geholpen. Na het bezoek van 5,5 week in een burn out kliniek snapte ik helemaal niks meer van mezelf. Een depressie tot gevolg. Het dieptepunt voor mij was dat ik m'n dochter liever kwijt dan rijk was. Gelukkig slechts een gedachte maar hee? De liefde voor haar is mijn drijfveer. Nadat ik m'n koppigheid opzij had gezet ben ik overstag gegaan met medicatie. De bupropion geeft me een betere kijk op de wereld en bovenal is er meer stabiliteit. Ups en downs zijn niet meer dat dagelijks. Icm adhd is mijn overzicht terug. Slapen lukt nog altijd slecht maar quitiapine accord biedt verlichting.

24-08-2020 | Vrouw | 47
bupropion (150mg)
Kreeg het 7 jaar geleden voorgeschreven tegen adhd-klachten, maar na ophogen tot 450 mg per dag ontwaakte ik als bonus uit een jarenlange depressie. Omdat ik ook een paar keer een zware depressie heb gehad voelde de lichte variant als normaal. Gelukkig kwam ik er door Wellbutrin achter dat je zo niet hoeft te leven! In de zomer verlaag ik de dosis naar 150 mg en bouw die i[lees meer...]n het najaar weer op naar 450 om me te wapenen tegen winterdepressie. Helaas op de hoogste dosis wel laat van haaruitval. Ik dacht dat het tegen adhd bij mij niet veel deed, maar afgelopen zomer ben ik er een paar maanden helemaal mee gestopt en mijn adhd ging door het dak. Sinds een week weer begonnen en voel me meteen rustiger. Ik denk dat ik gewoon voor de rest van mijn leven dit medicijn blijf slikken. Oh ja nog ter vergelijking: in het verleden heb ik seroxat geslikt, wat heel goed hielp tegen de depressie maar kwam erg aan en libido was laag. Enkele jaren later weer een depressie maar toen deed seroxat ineens niets meer voor me. In dat jaar paroxetine geprobeerd (hielp niet) en mirtazapine (hele dag huilen en suïcidale gedachtes). Daarna een tijdje niets, tot 7 jaar geleden wellbutrin.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum