bupropion

23-08-2021 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Doordat de Zyban nog in de kast lagen ben ik daarmee begonnen. Ik heb ze 2 weken gebruikt omdat ik hartkloppingen kreeg. Maar nu 12 jaar later ben ik dankzij Zyban nog steeds gestopt met roken. Dus ik ben blij dat ik ze geslikt heb.

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

30-12-2017 | Man | 53
Stoppen met roken
Ik was totaal niet gemotiveerd maar dacht: ik kijk wel. * dagen geslikt zonder te stoppen (zoals aangegeven) op dag 9 een half vol pakje van Nelle zware shag boven op de prullenbak gelegd zodat ik dat makkelijk weer kon terugpakken. De volgende ochtend ben ik gewoon begonnen met het uitstellen van het peuk opsteken: eerst naar de w.c., eerst koffie, eerst email bekijken en[lees meer...]z. 1e dag denk je elke seconde, de 2e dag elke 10 sec. de 2e week 1 keer per minuut enz enz. Ik vond het een stuk makkelijker met Zyban.

04-04-2015 | Vrouw | 54
bupropion
Stoppen met roken
Ik heb Zyban 10 jaar geleden gebruikt. Maar ben na een week gestopt omdat ik de bijwerkingen te ernstig vond. Ik had een suf gevoel en mijn bewegingen waren vertraagt!

04-01-2017 | Man | 56
Stoppen met roken
Ik nam zyban a rato van een dosis per dag om na 14 dagen te verdubbelen. Onmiddellijk na de verdubbeling hevige jeuk in de vingers en handen. Ik ben ook gevoelig voor bepaalde penicilines. Door zyban terug te brengen naar een dosis per dag bleef de jeuk weg en door een langere aanloop -2 maanden- ben ik toch nog kunnen stoppen met roken. Naast zyban nam ik atorvastatine, e[lees meer...]mconcor, brilique en asaflow. Da dag dat ik echt besloot te stoppen (na 3 raadplegingen bij de tabakologe) startte ik met gehalveerde 16mg nicotinepleisters. Dit heb ik slechts een week gedaan want ik kon niet slapen. Na 5 dagen had ik al een dag waar ik pas 's avonds aan een sigaret dacht. Nooit gedacht dat het zou lukken, want eigenlijk rookte ik omwille van lichte dosissen weed (wiet) die ik toevoegde. Al bij al was de nicotine bijzaak. Nu 3 maanden gestopt Ik mis de marihuana soms wel, maar toch blij dat het voorbij is, na 30 jaar én 1000 keer nooit-langer-dan-3-dagen-gestopt. :-)

25-03-2015 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Vier jaar geleden ben ik met volle tevredenheid gestopt met roken dmv Zyban. Anderhalf jaar geleden weer aan het roken gekomen en meteen weer Zyban gebruikt. Beide keren ben ik gestopt met mijn eigen medicatie tegen depressie. De eerste keer ging moeiteloos, alsof ik een pepermuntje slikte. Geen bijwerkingen en op de 14de dag gestopt. Helaas ging het de tweede keer in pre[lees meer...]cies dezelfde omstandigheden helemaal mis! Ik voelde me angstig, ziek en erg depressief en moest ermee stoppen. Toch wil ik het nog een keer proberen., maar ik zie er nu erg tegenop. Vreemd hoe een medicijn ineens zo anders kan "werken" Toch geef ik de moed niet op, ik weet immers dat het kan! Mijn mening (sterretjes) is gebaseerd op de eerste keer.

02-11-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
rookte 1 pakje van 50 gram zware shag per dag. is meer dan 60 sigaretten zware shag. Ben er al na 7 dagen afgekomen. Het vergt wel ook eigen inzet.

29-09-2021 | Vrouw | 66
Stoppen met roken
ik wil stoppen met roken omdat het een verslaving is ben dinsdag begonnen met zyban ik moet zeggen je merkt het meteen had geen neiging meer voor een sigaret te nemen maar tegen de avond als het medicijn begint uit te werken dan ben ik wel op zoek naar een sigaret vandaag maar 4 sigaretten gerookt vanaf maandag begin ik met 2x1 tablet zyban ik hoop dat ik dan helemaal er [lees meer...]vanaf blijf en anderen mensen geen last meer van rook hebben hoeveel mensen hebben zuurstof en wil al dat leed besparen ik merk wel dat ik niet moe ben dat geeft wel een fijn gevoel verder heb ik geen bijwerkingen of komt dat nog die bijwerkingen

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum