Alvleesklierontsteking

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Pancreatitis (43)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor alvleesklierontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: alvleesklierontsteking

Levofloxacine

29-01-2024 | Vrouw | 38
levofloxacine
Alvleesklierontsteking
Na twee jaar klachten aan pancreas en spijsverteringsstelsel deze antibiotica voorgeschreven gekregen. De eerste 3 dagen geen klachten, zelfs een verbetering. Jammer niet van lange duur. Dag 4: tijdens het sporten spierscheur in kuit opgelopen. Terwijl daarvoor nooit last gehad van blessures. Na de spierscheur in linkerkuit kwam er ook een algemene pijn in spieren (zowel[lees meer...] links als rechts, kuit en armen) Zelfs niet kunnen gaan werken door algemeen slecht verzwakt gevoel. Nog opvallend: ik kon overal in slaap vallen dat ik wou, maar wel maar voor een uur. Daarna klaarwakker. Dan weer een uur slapen en terug wakker. 1 woord: Verschrikkelijk!!

17-03-2023 | Man | 42
Alvleesklierontsteking
Ik ben net ontslagen uit RadboutVUMC om dag_nachtritme terug te krijgen.Dat is gelukt.Nu moet ik in Mei terug komen om oxycodon te vervangen vr Methadon of Subuxone..ik heb geen last vn bijwerkingen oxycodon en nerm niet eens de 6 vn 10mg p/d.tijdens opname voelde ik e per dag beter en nu thuisook nog beter.Door ontstoken alvlees klier zal ik de rest vn mn leven daar een[lees meer...] pijnstiller voot moeten hebben.In RadboutVUMC willen ze bij volgende opname de oxycodon omzetten in Methadon of Subuxone.Maar ik lees er vreselijke verhalen over vn mensen die dat gedaan hebben en vreselijke bijwerkingen .Kan de lezer vn dit bericht me advies geven om die omzetting wel of niet aan te gaan aub?

10-01-2022 | Vrouw | 45
Alvleesklierontsteking
Erg verslavend middel inmiddels afgebouwd van 6 naar 2 Maar daar blijft het bij wanneer ik langer wacht met innemen krijg ik een heel onrustig gevoel in mijn buik benen Ik kan nu wel weg zonder het medicijn Dit kon ik voorheen nooit Maar de laatste twee kan ik niet van af komen zo verslavend

01-12-2021 | Man | 62
Alvleesklierontsteking
naast paracetamol ook oxycodon gekregen. 5 mg. Het doet bij mij helemaal niks. Later thuis bij een heftige migraine aanval ook ingenomen, maar totaal geen effect. Paracetamol deed wel zijn werk. Ik vind dat raar.

Pantoprazol

02-04-2021 | Man | 46
pantoprazol
Alvleesklierontsteking
Na een alvleesklierontsteking te hebben gehad heeft de specialist dit medicijn voorgeschreven. Ik heb daarna nooit meer, of zeer zelden nog last van maagzuur of wat pijn in de borst rondom betrokken organen. Ik verbaas me echter over de hoeveelheid bijwerkingen welke een behoorlijk aantal mensen ervaren. Misschien behoor ik tot de gelukkige groep die ze niet ervaart.

Tramadol

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik zit met iets geks ik hen tramadol 100 mg lang werkend 6x 100 mg is het voorschrift maar al neem ik 700 mg in een x het werkt niet en zelfs dagen met 1200 mg geen effect op de pijn of mezelf ik doe dit niet meer ik wilde een x kijken of ik met meer slikken hopelijk wel van de pijn af was ik houd me normaal altijd aan het recept zijn er meer mensen die niks van [lees meer...]de tramadol merken ? Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn volgende maand een afspraak met de arts en dan waarschijnlijk oxycodon dat heb ik 2 jaar terug ook gehad en netjes mee gestopt !! Geen zorgen dus ik hoor het wel wat het mischien kan zijn ik vind het maar gek

Tradonal

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik heb zit met iets geks tramadol langwerkend slik ik voor de pijn en al slik ik in een x 700 mg ik voel helemaal niks hoe kan dit de pijn gaat ook niet weg ? Zijn er meer mensen met deze ervaring want 1100 mg op een dag is erg hoog en weet dat ik het kan nemen doe het niet meer want zou niet erg goed zijn maar ik vind het toch raar dat het wel kan zonder enige pijn[lees meer...]bestrijding hoop dat jullie me meer kunnen vertellen ! Ik houd het nu al tijdje op 6x 100 mg volgens voorschrift van de arts en volgende week heb ik weer een afspraak ! Dan ga ik waarschijnlijk naar oxycodon heb ik 3 jaar terug ook gehad en netjes gestopt dus geen zorgen

04-07-2020 | Vrouw | 40
Alvleesklierontsteking
Ik heb chronische alvleesklierontsteking, ik gebruik de oxycodon alleen bij een opvlamming van de pijn. Het is het enige middel wat dan werkt. Ik gebruik het soms een paar dagen achter elkaar en dan weer maanden niet. Ik word er alleen een beetje duf van, maar verder geen bijwerkingen. Eigenlijk vind ik dat duffe gevoel als je zoveel pijn hebt juist wel fijn, want dan ka[lees meer...]n je toch beter ontspannen. Ik heb het gelukkig nu al 3 maanden niet nodig gehad, maar ik ben blij dat ik het in huis heb. Ik heb ook de langwerkende, maar die gebruik ik niet. Ik wil alleen iets slikken als het echt niet anders kan. Voor mij is oxycodon het enige wat werkt. Ik ben er heel blij mee.

Temazepam

20-08-2019 | Man | 63
temazepam
Alvleesklierontsteking
Gebruik temazepam vanaf 1997,zit nu op 40.mg p.d. Heb er geen last van, slaapt goed, moet ook wel want de pancreas moet rust hebben.

Instanyl

16-05-2019 | Vrouw | 26
fentanyl intranasaal
Alvleesklierontsteking
3 jaar gebruikt. Werkt goed tegen de pijn en werkt direct na 5 minuten.

Diclofenac

23-11-2018 | Man | 50
diclofenac
Alvleesklierontsteking
Werd opgenomen met heftige pijnen, werd verdacht van een maagperforatie maar bleek de alvleesklier te zijn. Kreeg allerlei niet verslafende medicatie die de pijn niet verlaagde

Amitriptyline

23-11-2018 | Man | 50
amitriptyline
Alvleesklierontsteking
Heb deze medicatie gekregen omdat me methadon werd voorgeschreven ivm chronische alvleesklierontsteking (veel pijn). Psychiater en de pijnarts vertelde mij doordat ik methadon ging gebruiken dat ik daarvan depressief zou worden en dus een anti depressivia moest nemen, amitriptyline dus.

Aciclovir Tabletten / Injecties

Pantoprazol

15-08-2017 | Man | 42
pantoprazol
Alvleesklierontsteking
Na opgenomen geweest te zijn met een alvleesklier ontsteking heeft de specialist pantoprazol voor geschreven. Eigenlijk al direct vanaf het moment dat ik het gebruik een zeer positief resultaat met geen merkbare bijwerkingen.

Omeprazol

07-07-2017 | Man | 65
omeprazol
Alvleesklierontsteking
helpt tegen opkomend maagzuur, door ontsteking aan de alvleesklier had ik een cyste die tegen de maag drukte, daardoor de maag kleiner maakte. Door specialist is cyste nu 'leeggehaald', waardoor ik nu veel minder last heb. Wil nu eigenijk liever stoppen/minderen met omeprazol. Ga van 1x daags naar 1x2daags,. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Tramadol

15-10-2013 | Vrouw | 53
Alvleesklierontsteking
Sinds ik tramadol gebruik voor een ontsteking van mijn alvleesklier, ben ik erg onrustig, sloom en kan haast niets doen, ben snel moe en verward.

Azathioprine

28-09-2013 | Vrouw | 60
azathioprine
Alvleesklierontsteking
I.v.m. de ziekte van Crohn moest ik naast de Entocort beginnen met Azathioprine. De eerste 2 weken was de dosering 1 x daags 1 tablet. De waardes van het bloed waren na de 1e bloedafname goed. In overleg met de MDL-verpleegkundige kon ik de dosering verhogen naar 1 x daags 2 tabletten en 1 x daags 3 tabletten. De eerste dag van de inname van 2 tabletten 's avonds heel[lees meer...] erg ziek geworden, hele nacht zwaar liggen transpireren. Had een heftige stekende pijn in de maagstreek die naar boven het borstbeen in trok. Het leek net of ik een hartinfarct had, maar de overige tekenen wezen daar niet op. De volgende dag contact opgenomen met de MDL-arts en die avond werd ik opgenomen met een acute Alvleesklierontsteking. Mijn ervaring met de Azathioprine zijn dus zeer negatief - wat een gif !

Gliclazide

01-09-2013 | Man | 59
gliclazide
Alvleesklierontsteking
dit is voorgeschreven om mijn alvleesklier te prikkelen. zeer effectief en is 24 regulerend.