Abstral

Hernia (1 mening)
Aangezichtspijn (0 meningen)

28-05-2019

Chronisch pijnsyndroom

In 2015 voor doorbraakpijn 3 doosjes Abstral 800UG van pijnarts gekregen. Toen stond ik nog niet op fentanyl pleisters (durogesic) maar stond toen op 3 x Oxycontin 80mg per dag + 4 x Ms Contin 100mg per dag. De Abstral was het aller duurste medicijn ooit !! Elk doosje bevatte maar 10 tabletten van 800ug om te smelten op de tong maar was +70euro per doos !!! Ook was d[lees meer...]it medicijn niet gemakkelijk te vinden. Geen enkele apotheek in mijn stad kon het leveren en ben in een andere stad toch in een apotheek geraakt. Daar moest ik horen dat ik 2 dagen moest wachten aangezien dit in NL moest besteld worden. Ikzelf ben uit BE. Wrkte zeer goed tgen doorbraakpijn maar doordat het zo extreem duur was en het in NL moest besteld worden heb ik er niet meer achter gevraagd. Heb dan Palladone IR 2,6mg gekregen voor doorbraakpijn. Maar nu zou het zijn dat Abstral hier in BE toch eindelijk ook direct te verkrijgen is en wss dan ook met tussenkomst in de prijs.
12-08-2018

Hernia

Pijnmedicatoe nodig voor chronische alvleesklierpijn, kapotte kraakbeen fase 3/4 en dubbele hernia onderrug!! *Ivm een Gastric Bypass (door de Gastric Bypass neemt je lichaam medicatie anders op als je het slinkt, vandaar de keuze pleisters en Abstral onder de tong wat in je bloedbaan komt bij je speekselklier)van Oxicodon naar Buprenorphine 10mg pleisters (toen met Lyric[lees meer...]a) afgebouwd met hulp van de pijnpoli. Toen bleek dat dit een te grote stap was en ik toch erg veel pijn had. Kreeg ik de Abstral smelttablet 300ug. Eerst 1x op de dag, maar snel bleek dat dit te weinig was. Nu zit ik op "zo nodig 4 op een dag". Het medicijn werkt bij mij erg kort. Soms maar 1 uur maar het werkt nooit langer dan 2 uur bij mij. Ps. Dit medicijn kan je mond uitdrogen en daardoor je tandglazuur aantasten!!
24-06-2018

Rectumkanker

pijnaanvallen verdwijnen binnen 10 minuten
31-05-2018

Buikpijn

Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, samen met de fenanylpleisters kan ik samen met de smelttablen de pijn onder controle houden
23-04-2018

Lage rugpijn

Vorig jaar gekregen omdat ik toen een verstopping en ontsteking had in mijn darmen hielp toen heel goed had deze tabletten nog na een ongelukje met de fiets ruggewervel gebroken en daarna er een verzakking aan over gehouden dat de werfel op een zenuw drukt paracetamol of ibruprofel werkte niet toen na overleg met mijn huisarts abstral geprobeerd hielp goed nu neem ik af en[lees meer...] toe als de rugpijn te erg word een tablet en gaat het goed ook makkelijk om mee te nemen je hoeft er geen water bij in te nemen smelt gewoon onder je tong en helpt binnen 10 minuten
13-03-2018

Alvleesklierontsteking

21-12-2017

Abstral (fentanyl)

Na vorig jaar 2 hernia operaties (l4-l5) te hebben ondergaan, begon 10 maanden later pijn te ontstaan van littekenweefsel. Nooit gedacht dat daar zo'n enorme pijn van kon komen. Eerst oxycodon want daar deed ik het een jaar terug goed op. Echter nu veel meer bijwerkingen. Ik ben daarna begonnen met fentanyl pleisters 25ug en 100microgram abstral smelttabletten 4x per dag ([lees meer...]indien nodig). Na enige tijd over op 200microgram. De pijn werd helaas steeds erger en door zenuwbeknellingen klapte ik spontaan met regelmaat op de grond. Ook s nachts steeds slechter slapen na inname. Echter nam ik het niet in, dan lag ik met veel pijn wakker. Liever wakker zonder pijn en een tablet extra. Werking van de tablet is zo'n 2 a 2.5 uur. Steeds meer op een dag nodig gehad tegen de pijn. Daarom van de huisarts sinds gisteren pregabaline erbij voorgeschreven gekregen. Hopelijk nu minder abstral nodig. Als medicijn werkt abstral wel heel erg goed tegen de pijn, maar ik had het steeds vaker nodig omdat de pijn steeds erger werd. Afgelopen tijd al 2 behandelingen bij de pijnpoli gehad met spuiten en zenuwwortelblokkades. Voor de uitstraling in het been en voet helpt het, lage onderugpijn blijft. Over een maand epiduroscopie. Hopelijk met succes zodat ik daarna de medicatie rustig kan afbouwen. Geen zin om aan de tabletten te moeten blijven hangen. Ook hoop ik dat de lyrica zijn werk gaat doen en ik minder abstral hoef ik te nemen.
30-04-2017

09-07-2015

Pijn (algemeen)

27-05-2015

Abstral (fentanyl)

ik krijg hele dikke voeten, heel veel vocht. Kan dan niet meer lopen of staan.
18-08-2013

30-06-2012