Bestaat uit:
Alvleesklierontsteking (19)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor pancreatitis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: pancreatitis

11-04-2024 | Vrouw | 63
Pancreatitis

buikpijn opgezette buik buikkrampen buikklachten

Ge bruik het nu 4 dagen heb er erge buikpijn van en gespannen buik

Saxenda

09-03-2024 | Vrouw | 41
liraglutide
Pancreatitis

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking

Na 4 maanden gebruik van saxenda 13kilo eraf en vervolgens helaas veel nare bijwerkingen zoals plasproblemen blaasontsteking galblaasontstekingen steken pijnen in zij en buik en rug. Ja ideaal als je 13 kilo afvalt maar als je erna steeds wat hebt als bijwerking bedankt ik ervoor. Galstenen nierstenen stinkende urine , bijna kwa gezondheid richting diabetes gaan lijkt me [lees meer...]ook niet de bedoeling. Naast gezonde voeding en sporten en actief leven heeft het geholpen maar erna niet dus dan is het beter weer af te bouwen en te stoppen. Het prikken ga ik sws niet missen.

02-01-2024 | Man | 66
Pancreatitis
elastaseonderzoek gaf 16 aan dus alvleesklier werkt zo goed als niet meer. Creon vervangt de verwerking van enzymen. Wel misselijkheid en inname voor de maaltijden goed bekijken. Neem 1 tot 4 creon in afhankelijk van vetgehalte van de maaltijd berekend door de app. Eetmeter. Verder goed tevreden over Creon. Dure medicijn dus dit in het achterhoofd houden, ondanks dat het [lees meer...]wordt vergoed door de verzekering.

12-04-2023 | Man | 65
Pancreatitis
slik Greon forte al bijna tien jaar van wegen niet goed werkend alvleesklier en prikkelbare darm Gronisches ontsteking aan twaalfvinger darm begon met elke kleine maaltijd 1 stuks en grote maaltijd 2 stuks na drie jaar slikken begon ik vaste ontlasting te krijgen geen acute diare meer slik nu met zware maaltijden stuks nog 2 lichte maaltijden zo als boord met [lees meer...]beleg gebruik ik niet meer

Abstral

19-07-2022 | Vrouw | 42
fentanyl

Panzytrat

29-05-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis
(...) (RED. Mijnmedicijnen.nl: alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

Panzytrat

28-04-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis
15 jaar geleden opgenomen en 2 wkn aan infuus vanwege ontsteking en snel afvallen. Nu gewicht al jaren stabiel op 55 kg. Dat woog ik altijd al. Ik neem de 10.000 eenheden meestal en incidenteel de 25.000. Let goed op gezonde vetten en eiwitten (noten met name) ben vegetarier. Incidenteel eet ik vis. Verder veel fruit en groenten. Drink thee, water en koffie, sappen. Geen a[lees meer...]lcohol. Heb van tijd tot tijd. Nog wel last/pijn met name in rugzenuwbanen Waarom in capsules met titaandioxide E 171 en ijzeroxide E 172 beiden kankerverwekkend!?..

Pantoprazol

25-03-2021 | Vrouw | 71
pantoprazol

17-10-2020 | Vrouw | 60
Pancreatitis
Nam onlangs voor het eerst Creon 40.000 in geheel op voorschrift van de MDL arts. Uiteraard met veel eten. Reden: heb al zeer lang chronische pancreatitis. Eerst voelde ik me geweldig na inname, maar na ongeveer 30 min. kreeg ik zeer veel pijn en ging me slecht voelen. Ik ga nu proberen te starten met een veel minder hoge dosis.

Buprenorfine

07-10-2020 | Vrouw | 67
buprenorfine
Pancreatitis
goede ervaring geen bijwerkingen alleen de pleister opplakken heb je altijd hulp bij nodig

03-02-2020 | Man | 65
Pancreatitis
Gebruik dit middel al jaren. Viel veel af en ontlasting zeer dun. Veel buikkrampen en vaak naar toilet op momenten die je niet uit komen. Kan het ook niet op houden. Alles werd binnen de kortste keren weer normaal. Moet het wel levenslang gebruiken. Heb hier nooit bijwerkingen van, of gehad. Pijn van pancreatitis heeft niets met dit medicijn te maken, maar wordt, in tijd[lees meer...], steeds minder. Vet voedsel is wel een dingetje, maar als je dat weet te mijden heb je nergens last van.

06-08-2019 | Vrouw | 51
Pancreatitis
gronische onstoken alvleesklier .sinds maart een ontsteking weeg nog maar 45kilo,eindelijk ontlasting nagekeken en nagenoeg maak ik geen enzymen meer zelf aan.ik slik sinds 1augustus creon 25,000 die mij zeer helpen dacht dat ik nooit meer van de pijn afkwam,heb er echt baat bij.

OxyContin

01-07-2019 | Man | 30
oxycodon
Pancreatitis
Door Pancreatitis en hevige pijnen werd me deze medicatie voorgeschreven. zeer effectief en goed werkend. maar verslavingsfactor is groot. indien niet nodig zou ik ten sterkste aanraden om deze medicatie zeker niet in te nemen. Enkel indien nodig.

Lyrica

14-06-2019 | Man | 53
pregabaline
Pancreatitis
Sinds 2005 chronische pancreatitis, heel verschillende behandelingen gehad om pijnvrij te worden ,van verwijding van een papil , verwijdering galblaas voornamelijk heel veel verschillende medicatie zoals, Oxycodon, Oxynorm, Morfine spuiten, Methadon , en Lyrica. Om de vooroordelen alvast weg te halen, de chronische pancreatitis heeft een onbekende oorzaak, geen alcohol , [lees meer...]geen galstenen. Sinds het gebruik van lyrica in combinatie met methadon een fijner leven, minder pijn, minder ziekenhuisopnames (ondertussen al 35 keer). Ik slik de lyrica 3 x daags 75 Mg de bijwerkingen daar kan ik mee leven, moe zeer zeker en af en toe zweet aanvallen. Voor de rest een medicijn die mij weer heeft opgemonterd .

Omeprazol

20-06-2018 | Vrouw | 48
omeprazol
Pancreatitis
Ik gebruik het sinds een whipple operatie. Heb geen bijerkingen. Als ik het een dag vergeet wel gelijk klachten.

Amlodipine

15-04-2018 | Man | 68
amlodipine
Pancreatitis
Gekregen van de specialist na een acute alvleesklierontsteking, nu lees ik in de bijsluiter dat het een alvleesklier ontsteking kan veroorzaken?

21-08-2017 | Man | 56
Pancreatitis
Door medicatie wel betere verteren en meer energie. Alleen zowel in lagere als deze dosering bijwerkingen. Vooral de hartkloppingen en slapeloosheid zijn erg storend.

Voltaren

12-07-2016 | Vrouw | 58
diclofenac
Pancreatitis
Pijnstilling bij bovenbuikpijn weinig effect, wel erg snel maag- en darmproblemen met maag en darm zweren tot gevolg.

Buprenorfine

12-07-2016 | Vrouw | 58
buprenorfine
Pancreatitis
door gebruik van smelttabletten, geen problemen met maag en darm. Om de dosis te behouden i.v.m verslaving is afbouwen na 4 maanden vooral bij langdurig gebruik nodig. dit is even 2 weken vervelend, maar de lichaamlijke afhankelijkheid van dit med maakt het nodig om niet meer in te hoeven nemen. Bij mij werkt het om de piek van de pijn draaglijk te maken.

Pantoprazol

03-11-2015 | Man | 41
pantoprazol
Pancreatitis
Ik kan allen maar zeggen dat ik enorme baat heb bij dit medicijn. Van bijwerking heb ik geen last, wat vaak bij andere medicijnen wel het geval is. Ik ben opgenomen geweest i.v.m. een alvleesklierontsteking, maar mogelijk ook andere maagklachten. De alvleesklierontsteking was na een aantal dagen verdwenen. Via infuus kreeg ik een maagbeschermer toegediend. Ik heb verder vo[lees meer...]or thuis gebruik een recept mee gekregen. Eerdere maag "klachten" zijn verdwenen.

Morfine

26-10-2015 | Vrouw | 57
morfine
Pancreatitis
In 2014 vier maanden morfinepomp 500 ml per dag tot 520 ml bij uitbraakpijn. Later omgezet naar orale morfine, dosis 220 mg per dag (Oxycontin en Oxynorm). In mei 2015 eindelijk thuisgekomen en vanaf die tijd begonnen met afbouwen. Nu, 26 oktober 2015, zit ik op 15 mg per dag Oxynorm. Een topprestatie volgens mijn artsen maar wat een martelgang. Enorme bijwerkingen zoals v[lees meer...]ermoeidheid, slapte, pijn, ellendig voelen, onrustig, zweetaanvallen, slecht slapen dus niet uitgerust, nog maar te zwijgen over je psychische gesteldheid. Elke dag is een strijd om enigszins te kunnen functioneren. Met name als je de dosis weer naar beneden brengt. Nu met vloeibare morfine en kleinere stapjes van 2,5 ml verder afbouwen. Want pas als de opiaten uit je lijf zijn, kun je je echte conditie beoordelen. En denken dat het makkelijker wordt omdat de dosis steeds lager wordt, gaat niet op. De laatste loodjes wegen idd hierbij het zwaarst!

11-10-2015 | Man | 38

Crestor

25-12-2014 | Man | 59
rosuvastatine
Pancreatitis
Bijna twee jaar Crestor gebruikt voor cholesterolverlaging in verband met diabetes. Bijwerkingen met name spierkrampen, maar verder niets bijzonders. Medicijn werkt goed. Eind november 2014 ernstige buikklachten, krampaanvallen. Hiermee naar de huisartsenpost waarna ik werd doorverwezen naar de eerste hulp. het bleek een zware pancreatitis (alvleesklierontsteking) te zijn.[lees meer...] Uiteindelijk 9 dagen in ziekenhuis verbleven. Volgens de MDL-arts werd de ontsteking voor 70% veroorzaakt door de Crestor en moest ik er mee stoppen. Over 3 maanden wordt het cholesterol opnieuw beoordeeld. Tijdens mijn herstel veel signalen gekregen van mensen uit mijn omgeving die ook veel (spier)klachten en overige bijwerkingen. Voor mij in ieder geval geen Crestor meer.

Atovaquon / Proguanil

13-02-2014 | Vrouw | 52
atovaquon / proguanil
Pancreatitis
Heb ziekenhuis opnamen gehad door gebruik van dit medicijn. Bijwerkingen zijn: Alvleesklierontsteking, longontsteking, hoge koorts, Hoofdpijn, maag- en darmklachten, brandend maagzuur en diarree, misselijk, duizelig, bloedarmoede, calcium te kort, benauwdheid, hoestbuien, koortsuitslag, mondzweer, buikpijn, geen eetlust, moeheid, en vervelling aan handen en tenen. Het he[lees meer...]rstel; niemand weet hoe lang dit gaat duren, voel me 100 jaar oud, zit bijna geen fut meer in me, en alles is te veel. ben ik de enige die dit overkomt of zijn er nog meer mensen graag een reactie, met vriendelijke groeten: corry