Bestaat uit:
Hartkramp (4)
Pijn op de borst (9)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angina pectoris

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angina pectoris

05-03-2024 | Vrouw | 73
Angina pectoris
Na plaatsing 2 stents kransslagader werkte deze medicatie te heftig. Zo'n lage hartslag, trillen, koud, algehele malaise. Metoprolol werd in ziekenhuis ditect gehalveerd naar 2 x 25 mg....Nu afbouwen...Later werd Amlodipine geheel gestopt!! Kwam voor 2e keer met ambulance in ziekenhuis door bloeddrukverlagende medicatie!! Klachten? Kijk goed wat je inneemt en raadpleeg [lees meer...]VERTROUWDE arts!!

Brilique

12-02-2024 | Man | 73
ticagrelor
Angina pectoris

kleine bloedingen op de huid gemakkelijk blauwe plekken krijgen neusbloedingen

Na het plaatsen van stents wegens een hartaanval kreeg ik o.a. Brilique voorgeschreven in een dosis van 2x 90 mg per dag gedurende 1 jaar. Daarna werd de dosis verlaagd naar 2x 60 mg per jaar gedurende 4 jaar. Vervolgens besloot de cardioloog met Brilique te stoppen vanwege eventuele lange termijn effecten. In de periode dat ik Brilique gebruikte, sportte ik zonder enig p[lees meer...]robleem 2x per week redelijk intensief. Na het stoppen met Brilique kreeg ik echter tijdens of vlak na het sporten meerdere malen een hartkramp. Daarom de cardioloog gevraagd om opnieuw Brilique bij gelegenheid te mogen gebruiken. Sindsdien geen hartkrampen meer gehad. Het lijkt erop dat Brilique (bij mij in ieder geval) de zuurstofuitwisseling in de fijne haarvaten (hart en longen) verbetert. Volgens de cardioloog en de huisarts is dit geen bekende werking van Brillique.

10-02-2024 | Vrouw | 56
Angina pectoris
Veel last van kaakkrampen en na onderzoek twee stents gekregen . Calciumwaarde veels te hoog. Na 4 weken de amlidipine erbij voor geschreven gekregen en na drie weken helemaal van het padje. Onrustig kriebelig gevoel depressief. Kon njet van medicijn komen zei de cardioloog ga maar naar een psycholoog. Na aandringen mocht ik stoppen voor drie weken. Sinds twee dagen gestop[lees meer...]t en hoop dat het snel uit mijn bloed is en ik me weer wat rustiger ga voelen.

30-01-2024 | Vrouw | 54
Angina pectoris
Door cardioloog voorgeschreven, nadat amlodipine niet hielp. Na een dag knallende hoofdpijn. Werd met de dag erger. Na een week op advies cardioloog weer gestopt. Nu dubbele dosis amlodipine. Hopelijk werkt dat zonder bijwerkingen.

Tildiem oraal

16-12-2023 | Vrouw | 65
Angina pectoris
Voor mij werkt Tildiem het beste Hier geen bijwerkingen en klachten meer Slik deze medicijnen al heel lang zonder klachten Wel 3 keer andere geprobeerd en toen veel klachten

16-12-2023 | Vrouw | 65
Angina pectoris
Omdat tildiem niet meer in Nederland te krijgen was heb ik 3 andere soorten medicijnen geprobeerd maar helaas bijwerkingen en veel pijn op de borst Nu weer tildiem en de klachten zijn weg Maar moet ze nu zelf betalen sinds 2023

Ozempic

13-12-2023 | Man | 61
semaglutide
Na 3 weken gebruik te hebben in combinatie met dieet al 6,5 kilo afgevallen

30-11-2023 | Man | 74
Angina pectoris
Na gebruik van 2 dagen was mijn bloeddruk gezakt van 180 naar 120 en tevens was mijn oorsuizen drastisch verminderd

28-10-2023 | Vrouw | 79
Angina pectoris
Sinds 5 dagen gebruik ik mono cedcard. Tijdens inspanning kiespijnachtig gevoel in de borst, dit heb altijd maar trekt ook altijd weg. Nu even niet, men wilde mij naar het ziekenhuis brengen maar ik vond dit niet nodig. De pijn bleef 24 uur. Afspraak huisarts, deze belde direct naar de cardioloog. Afspraak over 3 weken. De cardioloog schreef dit medicijn voor en een pufje [lees meer...]indien nodig. In 2005 is er een stent geplaatst vanwege ongeveer dezelfde klachten. Niet veel geholpen zodat ik dacht daar leef ik mee. Ik speel regelmatig een potje tennis met dan de kiespijnachtig gevoel , soms helemaal geen last maar dat ging nu even niet weg. Hoop dat ik dit medicijn niet lang hoef te slikken daar ik zonder prima functioneer. De echo zal moeten uitwijzen of er misschien een klein infarct is geweest.

03-10-2023 | Vrouw | 60
Angina pectoris
Sinds 1½ bezig en heb nu meer klachten heb geen fut meer. Pijn op de borst en kortademig echt niet fijn. In de nacht krampen in de kuiten en voeten en zwem het bed uit. Denk om een weekje testoppen om tekijken of ik meer energie kreeg. Dit is niet tedoen, ben altijd actief geweest en het geringste wat ik doe ben ik uit geput wil mijn leven terug. Gaat het naar een weekje [lees meer...]beter ga ik in gesprek met de huisarts, cardiologe heeft het over gedragen

Promocard

30-07-2023 | Vrouw | 75
Angina pectoris
Op verdacht van hartinfarct, werd ik met spoed in het ziekenhuis gebracht. Diagnose Angina Pectoris. Medicijnen. Promocard Durette en Acetylsalicilzuur card. 80 mg. Ik ben al meerdere dagen erg misselijk en heb kloppende hoofdpijn.

19-06-2023 | Vrouw | 67
Angina pectoris
Gebruikte i.v.m. p.o.b. door vrouwenhart eerst 1 x d. 200 mg. maar werd daar misselijk van. Sinds 10 maanden 2 x d. 1 tablet van 90 mg. en gaat nu goed. Veel minder en vooral minder vaak pijn en nauwelijks bijwerkingen. Alleen snel blauwe plekken bij o.a. stoten. Ben er verder zeer tevreden over.

Amiodaron

18-05-2023 | Man | 81
amiodaron
Angina pectoris
VEEL BIJWERKINGEN- OP DE OGEN ,SCHILFERENDE HUID, SCHILDKLIER WERKT NIET GOED CONSTIEPATIE, de dokter heeft dit afgeraden om te gebruiken, zeer slecht medicijn

21-04-2023 | Vrouw | 73
Angina pectoris
Sinds ik dit medicijn gebruik voel ik me naar, vermoeid, dikke enkels, dik gezicht, rode vlekken

Carvedilol

25-03-2023 | Man | 75
carvedilol

20-03-2023 | Vrouw | 59
Angina pectoris
Ivm druk op de borst dit medicijn gekregen van de cardioloog in 2019. Gehalveerd naar 2,5 mg ivm lage bloeddruk. Nu in 2023 weer naar de cardioloog ivm druk op de borst. Fietstest gedaan, hart was helemaal goed. Bloeddruk ook. Advies te verhogen naar 5 mg. Helemaal mis gegaan. Onrust nam toe. Angst. Bloeddruk werd heel hoog. 190/107/93 . Apotheker gebeld. Advies meteen s[lees meer...]toppen. Leverenzym functie laten prikken . Dan kunnen ze precies zien of je een bepaald medicijn verdraagt. Ik niet dus bent mijn lever het niet af en blijft de stof te lang in mijn bloed en vandaar die bijwerkingen. Nu een week gestopt en ben een heel ander mens. Apotheek zei, je krijgt je leven weer terug. 4 jaar verder. Ik hoop dat ik een ander hiermee kan helpen. Laat je lever functie prikken voor je begint aan medicatie. Het werkt als een paspoort voor je gezondheid.

02-03-2023 | Vrouw | 57
Angina pectoris
Mijn bloeddruk zakte naar 87 Duizelig Angstig nachtmerries Vermoeid Durf het niet meer in te nemen Welk medicijn is beter?

Cedocard

13-02-2023 | Man | 77
isosorbidedinitraat

Repatha

11-02-2023 | Vrouw | 56
evolocumab
Angina pectoris
Gebruikt deze medicatie na een hartinfarct en angina pectoris, ben verder ook diabetes patiënt . Eerst allerlei statines, zoals Simvastatine, Rosuvastatine, Atorvastatine gebruikt, bleek gevoelig voor te zijn en ontwikkelde onaangename spier en gewrichtspijnen, daarna door cardioloog overgestapt naar Repatha met Ezetimibe (dit moest je erbij nemen, anders zou Repatha niet[lees meer...] vergoed worden) werd verteld dat deze middel weinig bijwerkingen had. Ineens juiste LDL waarden 1.6 mmol/l. Na verloop van tijd ontstaat brandende keel, zeer koude neus en gehemelte met brandende tintelende tong en gevoelige tong, slijmvliezen, hoe langer de dag hoe erger de klacht wordt in de avond. Verder ontwikkeld in de loop ook allerlei spierproblemen, zoals pijn en stijfheid in beide schouders trekkend (stroomscheuten) door arm tot in de vingers, vooral doof gevoel in armen, vingers met veel pijn in de nachturen. Nekpijn stralend naar hoofd (pijn), ook onder de borstkast stekend van aard uitstralend naar linkerzijde, onderrug pijn. Dokters tasten in het duister en maken een ander diagnose. Luisteren niet goed naar jouw symptomen, gevoelens. Geven de indruk dat dit niet kan door Repatha, heeft bijna geen bijwerkingen zeggen ze, Farmo industrie is geloofwaardiger dan de patiënt die het zelf ervaart. Wederom ander medicatie zoals prednison om de ontstekingen te onderdrukken. Er treden bijwerkingen, verhoogd suikerwaarden, gevoelloosheid, hart gaat sneller kloppen, stress. Repatha helpt inderdaad om de cholesterol naar beneden te halen tot 1.6 mmol/l, maar daar schuilt heel wat bijwerkingen achter en dat je kwaliteit van leven niks meer voorstelt dat deert niemand, alleen ik zit er zelf mee. Ik denk dat ik maar tijdelijk stop om te kijken als de klachten verminderen. Ik gebruik de Repatha al 1 jaar . Voel steeds meer lichamelijk en geestelijk achteruit gaan. ook angstgevoelens komen naar voren. Voel me 85 jaar oud i.p.v. 56. Wordt niet blij en tevreden met zulke ontwikkelingen aangaande medicatie.

Repatha

10-02-2023 | Man | 69
evolocumab

27-08-2022 | Man | 81
Angina pectoris
Na 15 jaar 2X dd sotalol 40 MG andere cardioloog: Sotalol is minder geschikt voor u, meteen stoppen: Ik sta te trillen en kan mijn mell 2 niet meer beheersen. Bloeddruk was aan de hoge kant nu perfect, hartslag veel hoger en cardioloog op vakantie

Tildiem oraal

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
Dit middel was het originele en werkte heel goed. Helaas nu uit de handel

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
U geeft aan dat de medicatie niet meer leverbaar is van sandoz. Ik gebruik het van Sandoz sinds 2 weken ipv Tildiem van Sanofi (originele). Deze is uit de handel. Ik gebruik 200 mg retard capsules en gaat gelukkig heel goed. Eerder had ik tabletten en daar werd ik ernstig ziek van. Hopelijk wil de apotheker voor u ook Sandoz bestellen.

Brilique

10-07-2022 | Vrouw | 69
ticagrelor
Angina pectoris
Na gedotterd te zijn verschillend medicijnen geslikt. Drie dagen geleden gestopt met Brilique en voel me al stukken beter en slaap weer. Wat een troep. Ik heb eerste 2 maanden clopichrogel geslikt maar kreeg daar een heftige allergische reactie van op mijn benen. Na twee maanden is de uitslag nog zichtbaar. Toen aan de Brilique, ik was daar heel vaak kortademig van en[lees meer...] pijn op de borst. Nu in het geheel 3 maanden tabletten gehad en mocht gelukkig stoppen. Het gaat nu goed en ik hoop dat het zo blijft.

23-06-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Ik kom hierdoor nergens meer omdat ik geen adem krijg .Cardioloog gelooft niet dat het aan medicijnen kan liggen

07-04-2022 | Man | 64
Angina pectoris
Na jaren (na 4 stents) Totalip 80 te hebben gebruikt kwam de cardioloog een jaar geleden op de proppen met AtoZet 10/40. Daar werd ik echt down van. Huisarts adviseerde Rosuvastatine 10. Daar had ik niet echt bijwerkingen van. Bij de laatste bloedprik stond mijn LDL cholesterol aan 88 (5.0), en dit zou beneden de 55 (3.1) moeten zijn. Dus de 10mg vervangen door 20mg. En[lees meer...] dat bevalt me niet na een maand. Mijn maag en darmen zijn pijnlijk en lijken moeilijk voedsel te verteren. Mijn bovenarmen doen pijn. Ze boven mijn hoofd tillen lukt niet goed. Ook soms tintelingen in de armen en handen. Algemene stramheid, wat licht in het hoofd. Ook enkel kilo bijgekomen in de maand, denk aan vocht. Omdat ik niet zonder medicatie kan ga ik terugschakelen naar 10mg, en desnoods terug naar Totalip waar eigenlijk niks mis mee was.

Grepid

07-03-2022 | Man | 64
clopidogrel
Angina pectoris
Geen idee. Heel veel pijn in mijn benen het lijkt erop dat mijn botten pijn doen

14-01-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Werkt goed ter voorkoming van angina maar raakt ' s middags uitgewerkt. Nu is dat geen probleem meer met onderhoud diltiazem erbij. Met Monocedocard kan ik meer inspanning aan dan voorheen en is mijn ademhaling lichter. Het maakt me blij.

06-01-2022 | Vrouw | 68
Angina pectoris
Ik en het gaan gebruiken nadat ik een stent in mijn kransslagader heb gekregen. 3 weken geleden ben ik gevallen, heb een knieblessure die niet overgaat. Er veel pijn in been en knie, dit zou te wijten zijn aan het gebruik van rosuvastatine.

17-11-2021 | Man | 55
Angina pectoris
3e statine, verlaagd mijn cholesterol prima bij 10mg, maar veel klachten. Overgestapt op 5mg, verlaagd mijn cholesterol minder goed (logisch), maar minder klachten. Echter blijven de klachten. Wanneer ik 2 weken stop met het medicijn, voel ik mij na een week weer top, maar is het cholesterol weer te hoog.