Ervaringen met Amoxicilline

Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

17-08-2019 | Man | 38
Kiespijn
Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.

13-12-2017 | Vrouw | 44
Kiespijn
Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.

28-11-2017 | Vrouw | 47
amoxicilline (750mg)
Kiespijn
Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.

15-09-2016 | Vrouw | 31
Kiespijn
Voorgeschreven door de tandarts vanwege enorme kiespijn door wortelpuntonsteking aan ene kies en ontsteking aan verstandskies. Beide kiezen moesten eruit gehaald worden door kaakchirurg, maar deze kon mij niet meteen helpen. Ik kreeg een kuur van 7 dagen en merkte pas na 4 dagen enig verschil (iets minder pijnstillers nodig). Pas op de laatste dag van de kuur sloeg de anti[lees meer...]biotica echt aan en had ik geen pijnstillers meer nodig. Het duurde even, maar was dus zeker wel effectief. Daarnaast heb ik vanaf dag 1 probiotica genomen en heb geen enkele last van bijwerkingen gehad. Mogelijk door de probiotica, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen; ik kan niet vergelijken met andere keren.

31-08-2016 | Vrouw | 18
Kiespijn
Door deze antibiotica had ik binnen 3 dagen een schimmelinfectie te pakken, waar ik nog steeds mee rond loop want de andere zalfjes etc. werken niet. Vreselijk dus. Verder niet meer heel veel pijn gehad aan mijn ontstoken kies.

15-06-2016 | Vrouw | 42
Kiespijn
Kreeg last van een vreselijke pijn aan mijn kies die uitstraalde naar hals, oor en hoofd. Kon niet plat liggen, want dat verhoogde de druk. Veel gekoeld met koude doeken, wat dus duidde op een ontsteking. Had een ontsteking in mijn kaak naast de tandwortel. Tandarts heeft me Amoxicilline voorgeschreven. Naast de kuur heb ik elke 4-5 uur een Ibuprofen 400 mg geslikt, maar h[lees meer...]elaas kon ik daar de pijn niet mee plat krijgen. Slapeloze nachten, ondragelijke pijn en nauwelijks kunnen eten. Kreeg naast alle pijn ook nog eens keelpijn en een droge mond. Ik moest nl. de tabletten oplossen in water en dan innemen. Vreselijke zoet, bah! Tijdens de kuur heb ik niet echt het gevoel gehad dat het beter werd. Ik maar wachten en wachten! Afgelopen week is deze kies getrokken (nu 2 dagen geleden). Hopelijk trekt de ontsteking nu snel weg en kan de boel genezen.

03-08-2015 | Vrouw | 23
Kiespijn
Kiespijn n.a.v. ontsteking onder mijn kies waar eerder al een wortelkanaalbehandeling is uitgevoerd. Dat moet natuurlijk net gebeuren wanneer ik op het punt sta naar het buitenland te gaan. Amoxicilline voorgeschreven gekregen en de pijn is met 2 dagen verdwenen! Dit medicijn zal vast rommel zijn, maar met een vakantie in het vooruitzicht ben ik absoluut tevreden over de [lees meer...]werking. Nog geen last van bijwerkingen. Maar vergeleken met die afschuwelijke zenuwpijn zou ik ze zo voor lief nemen.

02-11-2014 | Man | 51
Kiespijn
Na een week van zenuwbehandelingen aan onder en bovengebit en enkele doosjes Ibipruven 400mg weggeslikt te hebben kreeg ik eindelijk antibiotica van mijn tandarts voorgeschreven. Waarom hij zo lang gewacht heeft is mijn vraag, hij was er flink tegen omdat de bijwerkingen niet gering waren volgens hem. Maar als je al een week, dag en nacht, pijn in je mond eet ga je zelfs [lees meer...]spruitjes eten dus slikken die handel voor 5 dagen De enige bijwerkingen die ik in het begin had waren begin van flinke diaree, dag 2 en 3, vanaf dag 5 keelpijn en ruim 2 dagen na het stoppen van de kuur viel het mij op dat normaal voedsel op eens pittig begon te smaken. Een frikadel leek wel een Spaanse peper, een glas frisdrank voelde als een mond vol spelden, droge mond en pijnlijke mondhoeken. Morgen is het dag 5 na het stoppen van de kuur, als de klachten nog zo sterk aanwezig zijn bel ik maar even met mijn huisarts

30-09-2014 | Man | 42
Kiespijn
Nog 1 dagje, en dan zit het weekje slikken erop. Inderdaad 3 keer per dag naar de wc en een giga volle pot creeeren, en een wat rommelige maag, maar dat zijn dan ook de enige bijwerkingen die ik heb. De ontsteking in mijn mond is volledig verdwenen. Wel blij dat ik er straks vanaf ben, want ik kijk uit naar een wijntje.

14-09-2014 | Vrouw | 53
Kiespijn
De tandarts schreef dit voor als ondersteuning. Een week voor het afronden van een complexe wortelkanaalbehandeling vlamde de ontsteking ineens weer op. Heftige kiespijn en een dikke wang. Na twee dagen inname (3 maal daags) merkte ik duidelijk verbetering en na het nemen van een röntgenfoto zag ook de tandarts, dat het middel goed was aangeslagen. Ik heb verder geen bijwe[lees meer...]rkingen gehad, behalve een week lang rommelende darmen en een zeer vlotte stoelgang, dit begon steeds een paar uur na inname. Maar toen de kuur klaar was, was dit ook onmiddellijk over.

01-09-2014 | Vrouw | 71
Kiespijn
Kies Wortelontsteking, De Tandarts heeft het medicijn, Amoxicilline 500 mg Sandoz voorgeschreven, en Ibuprofen Activa 600 mg, 3 keer per dag.. Na 1 dag innemen 3 tabletten per dag, misselijk en in mijn nek, hevig achterhoofdpijn. Naar de Apotheker gegaan en aangegeven van helemaal niet lekker in mijn lijf. Begin van de avond pijn in mijn onderrug en boven benen. Voor en a[lees meer...]chterbenen. Ik kon niet meer zitten, liggen en lopen, Die pijn leek op"" Nierbekkenontsteking" , zo'n verschrikkelijke pijn. S'nacht's 3.00 uur de huisartsenpost gebeld, en de arts kwam. Na algeheel onder zoek de medicatie Ibuprofen, niet meer nemen. maar Paracetamol!!! De volgende dag en nacht de nacht weer die hevige pijn. de volgende dag en dagen geen medicatie meer ingenomen Hevig afgevallen en hevige vermoeidheid. Wat een rotzooi!!! Amoxicilline, die medicatie. Na het weekeinde de kies met kanaalwortel-ontsteking, laten trekken. Nu 10 dagen later weer een beetje de oude. En tevens de ervaring en gegevens in mijn medisch archief, en portefeuille. gedaan.

25-07-2014 | Vrouw | 20
Kiespijn
na een aantal dagen een flink opgezwollen gezicht te hebben aan een kant, toch maar naar de tandarts geweest. Bleek een ontsteking aan het tandvlees rondom mijn verstandskies te zijn. Tandarts heeft amoxicilline voorgeschreven. 3x daags een tablet van 500 milligram. Klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik had wel last van diarree maar ook dit verdween nadat ik was be[lees meer...]gonnen met het slikken van probiotica (Yakult). 3 dagen na de kuur een dagje uit geweest en ook in de zon gelopen. Niet verbrand maar de volgende dag wel overal hele kleine rode vlekjes. (speldenknopjes) Geen jeuk en geen pijn, maar toch even de dokter gebeld. Blijkt het alsnog een allergische reactie te zijn. Al met al wel tevreden over het gebruik. Mijn tip is om ook probiotica te nemen als je een soortgelijk medicijn moet slikken. Voorkomt een hoop narigheid.

24-05-2013 | Man | 67

22-05-2013 | Vrouw | 61
Kiespijn
Na een 5-daagse kuur kreeg ik plotseling keelpijn en een zwarte tong. Vervolgens werd mijn hele mond en tong overgevoelig. Daarna heb ik gedurende 8 dagen voortdurend pijnstillers moeten nemen om de pijn in mijn mond en keel te kunnen verdragen. Slikken ging moeilijk, en mijn mond en keel leken wel in brand te staan als ik iets at of dronk. De tong is wel 5 dagen zwart geb[lees meer...]leven. Nu na 9 dagen beginnen mijn mond en keel langzaam maar zeker te genezen. De huisarts zei dat ik meteen bij hem langs had moeten gaan, want er blijken middelen te zijn om de bijwerkingen tegen te gaan. Hij voegde eraan toe dat het slechter af had kunnen lopen. Apotheek ook ingelicht, en hij raadde me aan om een briefje in mijn portemonnee te doen waarop staat dat ik geen amoxicilline mag hebben.

10-05-2013 | Vrouw | 59
Kiespijn
Gebruik van dit middel leidde tot een verbrande keel, mond en tong. Twee dagen na einde kuur rode, jeukende uitslag van top tot teen. Puur gif! Contact opgenomen met de huisarts die zei: "ga maar na de tandarts die het heeft voorgeschreven". Lekker dan.

25-04-2013 | Vrouw | 47
Kiespijn
Ontsteking t.g.v. Afstervende zenuw van kies.