Longkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor longkanker

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: longkanker

Votrient

28-12-2023 | Man | 63
pazopanib
Longkanker
Ik had een fibrosarcoom in m’n knieholte, deze is verwijderd. Maar helaas is deze uitgezaaid via mijn bloedbaan , naar mijn longen. Hij groeit daar heel snel , ondanks de chemotherapie was de tumor 5 cm gegroeid. Wel vreemd dat al mijn andere vitale organen helemaal schoon zijn , ook de lymfeklieren zijn schoon . Heb nu votrient 2x200mg gekregen , wel wat bijwerkingen[lees meer...] maar het is te doen Ik heb er weinig vertrouwen in , want voor deze sarcoom staat geen overlevingskans en Verwacht wordt 15 tot 20 maanden. Ik heb me er maar bij neergelegd.

05-11-2023 | Vrouw | 52
Longkanker
Heb precies hetzelfde als u, vanavond ernstige afkickverschijnselen had de langwerkende oxycodon vanochtend vroeger genomen met resultaat heeel benauwd spierkrampen en wist niet waar ik het zoeken moest. Heb op het moment antibiotica voor longontsteking, dacht eerst dat ik daar fout op reageerde maar na iname 60 mg oxycodon ging het weeer beter.. is echt troep maar ja mijn[lees meer...] arts zegt ook dat ik niet eens zoveel inneem bij kankerpijn.. probeer al zo min mogelijk de kortwerkende te nemen 2 x 30 mg maar mag er 6x van nemen.

01-05-2023 | Vrouw | 73
Longkanker
3 jaar tagrisso geslikt, bijwerkingen diarree, slechte nagels en botontkalking. Ben vandaag longkankervrij verklaard. Ik zat in fase 3.

Opdivo

15-03-2023 | Man | 67
nivolumab
Longkanker
In 2020 werd er longkanker vastgesteld na mijn allereerste bezoek aan een longarts. Dit na 22 jaar astma, behandeld door de huisarts. Ik kon vrij plotseling niet meer ademen zonder hoestbui. In eerste instantie zou er een klein deel van mijn linker long verwijderd worden. Maar na de narcose werd ik wakker gemaakt door de chirurg die vertelde dat de hele linkerlong verwijde[lees meer...]rd had moeten worden. Maar dat interesseerde mij niet op dat moment. Ik kon n.l. weer vlot ademen zonder hoestbui. : ) Ik volgde daarna de 4 geadviseerde chemo kuren zonder enige bijwerking. Ongeveer 1 jaar later bleken er bij controle uitzaaiingen te zijn. Dit werd gevolg door immunotherapie voor de rest van mijn leven. Ook hier op dat moment geen bijwerkingen. Op een gegeven moment, ongeveer een maand na pneumokokken en griepprik. Waardoor waarschijnlijk de volgende bijwerkingen (?), kreeg ik last van waterige diarree en een trage schildklier, bekende bijwerkingen van immuuntherapie. Mijn eerdere verzoek om van om de 2 weken immunotherapie, naar 1 keer per maand te gaan, kon gelukkig doorgaan. De immunotherapie op zich vind ik heel goed te doen. Ik kan deze evt. ook thuis krijgen. Maar ik woon op steenworp afstand en de gratis koffie en het klets uurtje is ook niet verkeerd. :)

23-02-2023 | Vrouw | 49
Longkanker
Diagnose longkanker lijkt redelijk stabiel tijdens behandeling overgestapt van tramadol naar oxicodon retard (lang werkend) slik nu 2 x per dag 80mg daarbij 3 x10 mg allen lang werkend daarnaast mag ik oxicodon 10 mg 8x per dag want de retard die volgens bijsluiter en artsen 12 uur zou moeten werken maar na ongeveer 6 a 8 uur slaat de paniek toe wordt ik onrustig kan ik n[lees meer...]iet goed ademen en krijg ik overal pijn in mijn spieren rug nek voel me dan erg onrustig van de 10 mg kortwerkende neem ik 30 of 40mg per x in want 10 mg doet niets al met al voel ik dat ik steeds afhankelijker wordt en serieus afkicken verschijnselen krijg ik neem vaak de 80 mg om de 8 uur wat volgens bijsluiter niet mag maar het is de enige manier dat het voor mij lijkt te werken ik zou er graag mee stoppen maar de (huis)arts zegt dat in mijn geval (ongeneeslijke kanker) het niet eens zo een hoge dosering is en ze gaan voor kwaliteit van leven het liefst zou ik met dit alles stoppen maar ik weet heel goed dat het niet gaat zodra ik een dosis vergeet of minder neem beginnen de afkick verschijnselen ik zou iedereen aanraden bij operaties ed dit niet te nemen want je komt er nooit meer van af probeer het maar met paracetamol en een ontstekingsremmer je hebt steeds hogere dosis nodig dit is het werk van de farmaceutische mafia een vreselijk medicijn

OxyNorm

17-09-2022 | Vrouw | 63
Longkanker
Ik nam 3x20 per dag, ben aan t afkicken en sta op 2 x 10 per dag. Onmogelijk nog te verminderen pijn en weet met mijn benen geen weg.

11-04-2022 | Vrouw | 59
Fase 4 , klein vellig , diagnose begin juli 2021

18-06-2021 | Man | 60
Longkanker
na korte periode al reductie van de primaire tumor.

Pregabaline

20-08-2020 | Man | 79
pregabaline
Longkanker
Uitgezaaide longkanker. Chemotherapie en aansluitend immuun therapie. Uitbehandeld in ziekenhuis. Nu thuis behandeling met huisarts en palliatieve verpleegkundige. Kwaliteit van leven neemt steeds verder af maar geniet nog van iedere dag. Nu aan de rolstoel. Kan ik weer naar buiten.

Levothyroxinenatrium Teva

04-08-2020 | Vrouw | 61
levothyroxinenatrium
Longkanker
Dankzij de immuuntherapie voor longkanker is mijn schildklier aangetast. Schildklierwaarden schommel tussen de 22 en de 26.

10-02-2020 | Man | 67
Longkanker
Mijn man wilde in eerste. Instantie het niet gaan gebruiken maar door in het zieken huis ,toch overhaalt , nu hikken ,niet naar de wc kunnen, heel onrustig zijn , hij gebruikt het nog maar 14 dagen maar ik heb het idee om er mee te stoppen , de arts had ook nog het idee om er haldol bij te gebruiken zodat de hik over ging . Zal er nu al afkick verschijnsel zijn , als hij [lees meer...]er morgen mee zou stoppen

Votrient

18-10-2019 | Man | 70
pazopanib
Longkanker
Een zeer goed gekende bijwerking is diarree , een combinatie met bv pantomed is taboe omdat zij interactief zijn, toch schrijven ze dit in sommige ziekenhuizen voor. Als het soms zo erg is dat het ondraaglijk is stellen ze een onderbreking van enkele dagen voor of een verlaging van de hoeveelheid Votrient.

26-01-2019 | Vrouw | 64
Longkanker
Na 4 weken Erlotinib te hebben geslikt ben ik een paar dagen voor de kerst in het ziekenhuis opgenomen omdat de ontstekingswaarden in mijn bloed te hoog waren. Antibiotica tegen blaasontsteking gehad. Ontzettende diarree en buikklachten. 1e kerstdag ontslagen omdat alle bloedtesultaten acceptabel waren. De 27ste opnieuw opgenomen omdat de koorts niet meer wilde zakken. De [lees meer...]reeds geplande CTscan werd gemaakt en 's avonds kwam de longarts met het fantastische nieuws dat de tumor in de linkerlong een stuk kleiner was geworden en de uitzaaiingen niet meer te zien waren (na 4 weken!!). Ondertussen werd er nog steeds dagelijks bloed geprikt en diverse kweekjes gemaakt. De volgende dag kwam de longarts met wat minder vrolijk nieuws... Ik moest stoppen met alle medicijnen omdat de Erlotinib mijn lever had "aangevallen "... er was sprake van leverfalen en in het ergste geval moest ik rekening houden met een levertransplantatie. Ik was zo geel als een banaan en voelde me zo slap als een dweil. We zijn inmiddels een paar weken verder en de leverwaardes zijn gelukkig weer een stuk gedaald. 1 februari heb ik een afspraak bij het AvL. De specialisten daar waren ook op de hoogte van alle ellende en hadden nog nooit zo'n reactie meegemaakt. Ik heb echter nu nog steeds last van huidproblemen waarvoor ik onder behandeling ben bij een Dermatoloog... kapotte handen, ontsteking van de haarzakjes op mijn benen, kale plek op mijn hoofd (gelukkig komen er weer nieuwe haartjes) en ik heb inmiddels een snor. Ik vraag me af hoe lang dit blijft doorwoekeren... Waarschijnlijk gaan ze nu voor een soortgelijke medicatie.. en we gaan er weer voor de volle 100% tegenaan .

23-12-2018 | Man | 54

Cetirizine Tabletten

26-11-2018 | Man | 52
cetirizine
Longkanker
Door de longkanker krijg in immunotherapie. Het medicijn wat ik krijg toegediend heet pembrolizumab. De zeldzame bijwerking van een loopneus maar dan de hele dag was bij mij van toepassing. Na het slikken van Cetrizine heb ik daar geen last meer van.

27-09-2018 | Man | 56
Longkanker
bij mij is in september 2017 longkanker in rechterlong ondekt later met uitzaaiingen in hoofd, lymphe en linker long eerste diagnose geen opperatie en bestraling mogelijk . maar traceva zou kunnen werken en gelukkig werkt het in mijn hoofd is het geheel weg en de rest is veel kleiner geworden. eerst werdt gezegd 6 maanden tot 2 jaar nu is dat wel anders maar vraag het maar[lees meer...] niet meer gaat geweldig zo en met de bijwerkingen is te leven.

14-06-2017 | Vrouw | 43

04-07-2016 | Vrouw | 64
Longkanker
Vermoeid, jeukende huid , kan geen zon verdragen, droge huid

01-04-2016 | Vrouw | 79
Longkanker
Werking thans merkbaar, bij laatste controle positieve uitslag van de foto's.

06-03-2016 | Man | 72
Longkanker
Na 4 chemokuren, begonnen met Iressa, nu in februari 2016 na 25 maanden nog steeds werkzaam, wel toename vermoeidheid en geheugen/concentratieproblemen.

23-02-2016 | Vrouw | 40
Longkanker
Iressa is voor mij een wonderpil! De tumoren verkleinen, klachten van pijn en kortademig, koorts.. verdwenen. Ik neem het om 21 u., 2 u voor de inname en 2 u erna niets eten! Dit voor optimale opname van Iressa! Tip van een Prof.: lactosevrij dieet (kaas mag wel). Nadeel: gewenning, treedt meestal op na ongeveer 9 maanden. Bij mij na 14 maanden... waardoor de tumoren toch [lees meer...]weer langzaam groeien... Maar Iressa zorgt voor toch nog kwaliteit in je leven!

Codeine Tabletten

12-10-2015 | Man | 45
codeine
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

21-10-2014 | Man | 29
Longkanker
Mijn moeder heeft het geluk in aanmerking te komen voor Tarceva. Media november 2013 was er nog de diagnose 'uitbehandeld' en was het 'einde in zicht'. In Februari 2014 plotseling het goede nieuws dat ze in aanmerking kwam voor Tarceva. De laatste scans laten geen veranderingen zien, wat goed nieuws is! Sterker nog, de voorlaatste scan liet een verkleining zien! De bijwerk[lees meer...]ingen zijn niet altijd even leuk, desalniettemin is de kwaliteit van leven goed! Hopelijk blijft de medicatie aanslaan en kan ook Tarceva voor een hoop andere in ieder geval levensverlengend werken!

02-06-2014 | Vrouw | 50
Longkanker
In november 2013 werd longkanker geconstateerd. Drie maanden chemotherapie leverden geen resultaat op. In die tijd zaaide de kanker zich zelfs uit. De oncoloog stelde voor om op Tarceva over te stappen. Na een dag of 10 zat mijn gezicht onder de acné en enkele dagen later had ik overal gruwelijke jeuk. Deze bijwerkingen kun je echter met medicijnen redelijk onder controle [lees meer...]houden. Na 90 pillen werd er een scan gemaakt. Tot mijn grote verdriet heeft Tarceva in het geheel niet gewerkt. Er zijn wederom nieuwe tumoren bijgekomen. Drie daarvan zitten in de hersenen. Het wordt dus weer chemo en nu ook bestraling. Als uw arts Tarceva voorstelt, zou ik het zeker een kans geven! Het is een kleine moeite om dagelijks een pil in te nemen. I.t.t. chemotherapie had ik geen last van extreme vermoeidheid noch misselijkheid en braken.

Alimta

16-11-2013 | Vrouw | 47
pemetrexed

10-10-2013 | Man | 68
Longkanker
Op 2 augustus 2013 werd er onbehandelbaar uitgezaaid longkanker geconstateerd. Prognose van nog 6 tot 9 maanden te leven. Na divers bestralingen op lichaam en hoofd, ging men over tot bestrijding tumor op de long. Onderzoek wees uit dat ik in aanmerking kwam voor behandeling net TARCEVA pillen, een beter alternatief dan chemo. Na 4 weken een nieuwe röntgenfoto gemaakt [lees meer...]en de tumor was flink geslonken. Goed nieuws dus. Toekomst is kijken of Tarceva blijft aanslaan (kankercellen blijven wegen zoeken) of nieuwere medicijnen die bij AvL in ontwikkeling zijn, het over gaan nemen en kijken hoelang we het volhouden. Bijwerkingen zijn huiduitslag, niet mooi maar goed mee te leven. Kalknagel teen die los zit. Meer vermoeidheid en langer slapen, geen probleem op zich. Wat wel heel erg vervelend is de "diarree" die regelmatig opspeelt en zeer plotseling kan melden. Indien je in een ongemakkelijk gebied bevind van geen toilet, dan kan dat hoogst vervelend zijn. Dit gegeven houd je dus meer thuis dan je lief is. Medicijnen hebben nog niet hiervoor echt geholpen, ik ben nog zoekende naar oplossingen om meer mobiel te worden.

Seretide

22-08-2013 | Vrouw | 71
salmeterol/ fluticason
Longkanker
De seretide werkte prima. Het grote probleem was dat mijn stem raar deed en weg viel. Bovendien behoorlijke slikproblemen. Door info van de apotheek is via de longarts de medicatie veranderd in serevent met alvesco. Dat ge bruik ik tot op heden naar tevredenheid.

15-07-2013 | Man | 62
Longkanker
Ik heb longkanker en lymfekanker (non Hodgkin) als gevolg daarvan 4 chemokuren, Cisplatin en Gemzar, en heel veel ellende,met name nierineffiviente. Na 1 jaar waren de tumoren in beide longen kleiner geworden en dat bleef zo. Een jaar later werd de tumor in de linkerlong weer actief. Nu werd er Tarceva voorgeschreven. 1 x per dag 150 mg. Weinig bijwerkingen een beetje jeuk[lees meer...] en rode vlekjes, schilvertjes op de hoofdhuid, diarree. Remedie zalf voor de jeuk en schilvertjes en lopromide tegen diarree. Prima spul want de tumoren slinken beetje bij beetje.

Furosemide

01-04-2013 | Man | 86
furosemide
Longkanker
In 1999 werd bij mij longkanker geconstateerd met als gevolg dat mijn linker long moest worden verwijderd. Nu is het leven met 1 long nog best te doen. Moeilijker wordt het bij zware verkoudheid (benauwdheid) of longontsteking. Met beide problemen heb ik te maken gehad. Remedie was steeds antibiotica + prednisolon. Als gevolg van die prednisolon kreeg ik ook oedeem. Dat ko[lees meer...]n dan weer verholpen worden met furocemide 40 mg. Ook na die prednisolon kuur van 10 dagen bleef het oedeem bestaan dus werd de furosemide kuur blijvend. Telkens na een prednisolon kuur moest ik daarna wel weer een extra furocemide pil nemen om de oedeem de baas te blijven. Ik zit nu op 4 x40 mg per dag! Waar houdt het op? Ja, als mijn "houdbaarheidsdatum" is verstreken. Maar dat wil ik graag nog even een poosje vooruitschuiven, want ondanks alles ben ik nog wel levenslustig.

13-02-2013 | Vrouw | 41
Longkanker
Wij hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn moeder (64) longkanker heeft,uitzaaiingen naar de lymfen en verdrukt ook haar zenuw van de stemband. Nu lees ik hier over jullie medicijn, dit is niet aan ons medegedeeld in het ziekenhuis, ik zou dan ook graag willen weten of het medicijn direct al gegeven word of pas in later stadium, heeft iemand hier ervaring mee?[lees meer...]? Ik zou het zo graag willen weten, ondanks dat mn moeder heel erg hees is heeft ze verder nog geen last. We willen haar zo lang mogelijk bij ons houden.