Maagontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Omecat 1 5
Dogmatil 1 2
Moviprep 1 4
Ranitidine Tabletten 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagontsteking

30-07-2023 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na een helicobactor bacterie in mijn maag pantoprozol 40 mg voorgeschreven gekregen. Dit ongeveer 2 jaar geslikt. Enorm veel vage klachten. Naast de maagbeschermer ook bloeddruk verlagers en cholesterol verlagers geslikt. Na vele klachten bloeddruk medicatie en cholesterol medicatie gestopt. Ik kreeg aanvallen van opgezet rood gezicht, duizeligheid, pijn op de borst (zelfs[lees meer...] vanuit de huisarts met ambulance naar hartafdeling vervoerd). Ik had dikke enkels, blauw opgezette handen, kon niet slapen, paniekaanvallen, oorsuizingen, aanvallen van hoge bloeddruk ,overal spierpijn. Enorm beroerd. Bij verschillende artsen werd het aan stress gerelateerd. Zelf geloofde ik dat niet. Aangedrongen om te stoppen met pantoprezol. Nu 3 weken gestopt na afbouw. Ik ben een heel ander mens. Bloeddruk is nu perfect ( zonder medicatie), niet meer opgezet, niet meer duizelig, normale enkels en handen etc. Veel klachten waren gerelateerd aan deze medicatie naar mijn mening.

19-10-2022 | Man | 71

Antagel

15-09-2021 | Vrouw | 30
algeldraat/magnesiumhydroxide

18-08-2021 | Man | 70
Maagontsteking
Onbegrijpelijk en schandalig !!!! dat huisartsen en o.m. cardiologen dit VERGIF nog steeds durven voorschrijven. Er zijn zoveel klachten bekend en ze doen net of je de eerste bent die met klachten an komt zetten, gewoon misdadig. Slikte eerst gedurende 8 maanden 1 tablet vanwege cardio medicatie, daarna vanwege slijmvliesontsteking in de maag 2 tabletten per dag. Gedur[lees meer...]ende 14 dagen word ik met de dag slechter. Ernstige duizeligheid tot bijna op de grond kletteren aan toe. Misselijkheid , depressie enz. Slik nu nog 1 tablet per dag en overweeg zelfs om er helemaal mee te stoppen . Dit is geen leven met die troep. Volgens mij slikte ik jaren geleden pantoprazol van Sandoz en kan me daar absoluut geen klachten van herinneren,wellicht was dit een beter merk. Of het heeft te maken met het feit dat je naarmate je langer slikt steeds ,eer kans op ernstige bijwerkingen krijgt. Wordt nu door de huisarts naar een neuroloog gestuurd , ipv dat ze zegt stop maar met die rotzooi, ze zouden beter beter moeten weten ……….

17-08-2021 | Vrouw | 26
Maagontsteking
Ik kreeg een maagontsteking waardoor ik iets sterkers nodig had dan omeprazol.die ik eerst gebruikte 1 keer per dag 40 mg. Esomeprazol hielp wel beter tegen de maagpijn alleen de klachten zoals moeilijke stoelgang, opgeblazen buik en een ontzettende vieze smaak moest ik even voor lief nemen. Na 2 weken gestopt en terug naar omeprazol die fijner werkt voor mij met dus ook m[lees meer...]inder bijwerkingen.

24-06-2021 | Vrouw | 44
Maagontsteking
We zijn 1 jaar na gastroscopie en vaststelling maagzweren en helicobacter pylori bacterie, die succesvol uitgeschakeld werd door antibiotica kuur in combinatie met pantomed 40mg 2x daags. Maagzweren waren mooi genezen. Enkele weken geleden gevoel opnieuw van maagontsteking. Huisarts schreef omeprazol EG voor. Maar hiervan heb ik zo'n ongelooflijk hol gevoel, voortdurend h[lees meer...]ongerpijn, maar tegelijk te misselijk om te eten. Ik stopte zelf even met omeprazol en merkte dat dit vrijwel onmiddellijk over was, maar probleem is dat de maagpijn wel snel terugkomt. Ik weet niet wat het vervelendst is, de hongerpijn of de maagpijn. 's Avonds niet kunnen slapen van de honger, steken aan zijde van gal. Gewoon compleet ontregeld... Ik stop ermee en ga proberen met natuurlijk middelen mijn maag te kalmeren, gemberthee, aloe vera-sap, gezond eten, ... We zien wel wat het zegt. En wanneer dit niet helpt wellicht opnieuw gastroscopie... Hoewel dit niet erg is om te laten doen, zie ik er nu toch weer niet naar uit...

Dogmatil

12-06-2021 | Vrouw | 59
sulpiride
Maagontsteking
Zou eerder zeggen wees voorzichtig met dit rot med ben bijna volledig gehandicapt erdoor dit al meer dan een jaar

16-07-2018 | Vrouw | 56

16-07-2018 | Vrouw | 56
Maagontsteking
Eerst omeprazol gebruikt voor maagklachten maar omdat ik hier niet goed op reageerde esomeprazol gekregen voor een maagontsteking. Al lange tijd last van wazig zien, duizelig, hoofdpijn etc. Nu sinds kort haaruitval, enpas geleden ook een stuipaanval gehad.

Moviprep

06-07-2018 | Vrouw | 48
macrogol/elektrolyten
Maagontsteking
Voor het maag/darmonderzoek moest ik 2 liter Moviprep nemen, wat een smerig spul is dat zeg! Ik had hier al gekeken voor wat tips, maar de gouden tip helaas niet gevonden, maar ja wat moet dat moet en vol goede moed het vieze spul weggewerkt. Wat bij mij redelijk ging was, de dag ervoor al licht verteerbaar en eten en alles ijskoud in een bidonfles en dan met een knijper o[lees meer...]p mijn neus voor de tv staande drinken, zodat ik wat afleiding had en minder proefde, geen gezicht natuurlijk! Daarna veel op de wc gezeten en omdat het afvegen behoorlijk zeer ging doen, maar gaan deppen, dat werkte prima! En na 3 uurtjes lekker gaan douchen en m'n gat ingesmeerd met zinkzalf. Volgens de arts waren de darmen goed schoon, van het darmonderzoek niet veel gemerkt, maar het maagonderzoek was zelfs met roesje geen pretje, nu wachten op de uitslag! Hopelijk heeft iemand hier iets aan en heel veel suc6 voor iedereen die het onderzoek nog moet ondergaan!

23-10-2017 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.

Omecat

01-09-2017 | Vrouw | 59
Maagontsteking
bij inname van dit medicijn werkt het zeer vlug, dik tevreden.

Ranitidine Tabletten

31-01-2017 | Man | 20
ranitidine
Maagontsteking
de ranitidine zorgt voor een zeer goede verlichting van de pijn en genezing 's nachts. Het is zeer effectief en vertoont geen bijwerkingen

Losecosan

30-05-2016 | Vrouw | 24
Maagontsteking
Verkregen met de naam losecosan. Doodziek van die rommel. Enkele uren na een tablet ben ik er doodziek van geworden. Ik had erge maagklachten waar ik normaal niet bekend mee ben. Absoluut geen voorstander van.

04-03-2016 | Man | 32
Maagontsteking
Dit middel voorgeschreven vanwege lichte maagontsteking. Na gebruik van 20mg per dag werd ik erg onrustig en paniekerig. Ben ruim 13 kilo afgevallen en was zwaar vermoeid. Slapen ging ook erg slecht door een heel onrustig gevoel. Artsen dachten eerst dat er stress tussen mijn oren zat, totdat ik na 3 maanden was gestopt met de medicijnen. Na 5 dagen waren de klachten voor [lees meer...]80% afgenomen en na 2 weken had ik die rare bijwerkingen niet meer. Dan maar af en toe wat last van de maag. Ik hoef die troep niet meer.

21-12-2015 | Vrouw | 32

21-08-2015 | Man | 27
Maagontsteking
Hoi, ook bij mij is helaas de bacterie ontdekt heliobacter. Nadat ik in de gaten kreeg dat me ontlasting vettig was. Opgeblazen gevoel buik, kortademig na paar weken zeuren bij huisarts doorverwezen naar mdl maag darm lever specialist. Bloedonderzoek gehad, ontlasting was positief voor de bacterie. Toen gelijk begonnen met de Pantopac kuur. Eerste dag gelijk bijwerkingen,[lees meer...] zweten, duizelig. En toen begon het: Hoofdpijn, brok in keel, benauwd, pijn gewrichten, rug in brand, borstkast in brand, buik ook. Wazig zien, duizelig, niet kunnen slapen, wakker worden, ziek gevoel, pijn op borst, schouderbladen, ook gevoel van onwel, onrustige darmen, spastische darm, links onder rib voorkant, maar ook rechts soms. Misselijk na 5minuten inname medicatie, trekt beetje bij beetje weg. Maar moet kuur afmaken anders was het voor niks. Mijn tip voor de Pantopac is: Eten vóór inname medicatie, anders voel je je echt beroerd. En soms wat zoet drinken voor de vieze smaak bitter / metaal smaak in keel mond. Hoop dat de zware Pantopac kuur zal helpen, want mijn klachten waren minder dan nu. Gewoon doorzetten ook al is het zwaar. Mvg, belmondo

22-07-2015 | Vrouw | 52
Maagontsteking
Nu ruim 2 weken deze protonremmer. Voel steeds pijntjes in scheenbeen (lijkt in aders) en soms kramp in kuiten. Eerder nooit last van gehad. Pijn onder in de rug links. Weet niet of dit verband houdt met medicijnen. Eerder omeprazol gebruikt paar weken en ook daar ontstond pijn in scheenbeen en kuitkrampen.

Primperan

07-07-2015 | Vrouw | 21
metoclopramide
Maagontsteking
Ik ben dus naar de dokter gegaan om dat ik al een week last had van m'n maag. Blijkbaar had ik dus een maagontsteking dus ben ik naar de apotheker gegaan en gaf die me 'primperan' dat moest de pijn verzachten en mijn eetlust opwekken. Niets van waar, de pijn blijft en ik heb nog steeds geen honger als ik die pilletjes in neem! Ik snap niet dat ze het nog verkopen .. trekt [lees meer...]op niets!

04-05-2015 | Man | 43
Maagontsteking
Hielp helemaal niet. Probleem uiteindelijk opgelost met sap van rauwe aardappel en zoethoutthee. Maar daar kan de farma-industrie niet aan verdienen, dus gaan ze je dat ook niet vertellen. Maagonsteking kwam trouwens door kwikvergiftiging, veroorzaakt door amalgaamvullingen. Aangezien dat laatste ook al als alternatieve onzin wordt beschouwd, duurde het dus jaren voor ik [lees meer...]daar achterkwam. Ben benieuwd of dit geplaatst wordt tussen alle hoera-verhalen hier...

16-04-2015 | Man | 74
Maagontsteking
Kreeg dit medicijn enige jaren terug van de specialist ,werkt goed, geen maagpijn meer. Door het gebruik van medicijnen voor hart copd en nieren vaak maagpijn gehad.

29-10-2014 | Man | 43
Maagontsteking
Ik heb de gehele kuur veel last gehad van de bijwerkingen wat door heeft gewerkt naar de mensen in mijn direct omgeving. Direct na eerste inname een reactie. Vieze giftige smaak, een vermoeid uitgeblust lijf, zweten, slecht slapen, reactie op de lippen, wazig zien, wankel op de benen en momenten van hoofdpijn. Nadat ik de kuur had afgerond knapte ik redelijk snel op[lees meer...], denk aan 3 a 4 dagen na de laatste inname. Advies is om voldoende water te drinken gedurende de dag. Denk aan een groot glas per pil. Poets je tanden na inname. Let op wat je eet! Staat ook in de bijsluiter vermeld, neem meerdere porties door de dag heen. Probeer niet (te) vet te eten. Ik heb dit zelf ervaren, een opgeblazen gevoel, boeren en ik voelde mij nog beroerder dan voorheen. Ik merk dat ik door de bijwerkingen nog geen verbetering ervaar, weet niet of de klachten, die aanleiding waren voor deze kuur, zijn verdwenen. Ik slik nu de komende 4 weken een maagbeschermer en wordt dan opnieuw getest. Mocht het middel niet te zijn aangeslagen en de huisarts stelt voor om opnieuw deze kuur te slikken, dan is er hopelijk een alternatief!

Primperan

28-10-2014 | Vrouw | 29
metoclopramide
Maagontsteking
Na 1 dag gebruik en mij aan de dosering houdende, kreeg ik spastische verkrampingen van de kaakspieren. Het voelde echt vreselijk daar ik eerst niet wist wat er gebeurde. Gelukkig legde mijn moeder direct de link. 20 jaar geleden had mijn tante namelijk ook zo gereageerd op het gebruik van Primperan. De HAP hebben direct alles uitgezocht en de raad gegeven de Primperan na[lees meer...]tuurlijk uit te laten werken. Na 7 uur afzien gingen de symptomen dan eindelijk weg. Dit medicijn zou in mijn ogen niet zonder uitdrukkelijke vermelding van deze enorm ernstige bijwerking mogen worden verkocht.

08-10-2014 | Vrouw | 40
Maagontsteking
Slecht medicijn met veel bijwerkingen. Niet nemen vraag naar pantozol. Geloof niet dat dit hetzelfde is.

12-07-2014 | Vrouw | 50
Maagontsteking
Ook Ik heb een helicobacter bij me en ben van de pantopac kuut behoorlijk beroerd. Ik slik hem nu de vijfde dag. Mijn tong is kapot , heb het gevoel alsof er iets in mn keel zit wat maar niet weg gaat/wil en ook zoals de meeste hier een vieze smaak in mijn mond. Ik hoop ontzettend dat de kuur zijn werk doet, ik heb nog voor 2 dagen. Ik drink wel veel en honger heb ik totaa[lees meer...]l niet. Heeft er iemand ook last van de keel? Beterschap allemaal!

Antagel

27-05-2014 | Man | 40
algeldraat/magnesiumhydroxide
Maagontsteking
Ik heb de Antagel drank gebruikt om maagzuur te neutraliseren. Op zich werkt het redelijk, maar veel te kort. 5 maal per dag een uur na iedere maaltijd en voor het slapengaan. Dat is niet gebruiksvriendelijk. Ook is het niet handig voor buitenshuis. Het doet wel wat, maar zeker geen wondermiddel is mijn ervaring.

17-11-2013 | Vrouw | 53
Maagontsteking
Ben ook, na onderzoek, begonnen met Pantobac. Mij valt de grote vd medicijnen tegen, aangezien ik geen pillenslikster ben. Was erg vermoeid, iets misselijk, maar het ergste vind ik die vieze bittere smaak in de mond, en wel 24 uur lang.. Probeer zoveel mogelijk water te drinken, echter de vieze smaak blijft. De smaak in de mond, lijkt net of je op 1 aspirine zit te zui[lees meer...]gen, zo bitter.. Heb nog 9 tabletten te gaan. Met moeite krijg ik ze weg.. Heeft iemand ervaring met deze vieze smaak, en hoe lang hou je het?