ziekte

Maagontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Omecat 1 5
Moviprep 1 4
Ranitidine Tabletten 1 4
Antagel 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagontsteking

16-07-2018

Omeprazol (omeprazol)

16-07-2018

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagontsteking

Eerst omeprazol gebruikt voor maagklachten maar omdat ik hier niet goed op reageerde esomeprazol gekregen voor een maagontsteking. Al lange tijd last van wazig zien, duizelig, hoofdpijn etc. Nu sinds kort haaruitval, enpas geleden ook een stuipaanval gehad.
06-07-2018

Moviprep (macrogol/elektrolyten)
Maagontsteking

Voor het maag/darmonderzoek moest ik 2 liter Moviprep nemen, wat een smerig spul is dat zeg! Ik had hier al gekeken voor wat tips, maar de gouden tip helaas niet gevonden, maar ja wat moet dat moet en vol goede moed het vieze spul weggewerkt. Wat bij mij redelijk ging was, de dag ervoor al licht verteerbaar en eten en alles ijskoud in een bidonfles en dan met een knijper o[lees meer...]p mijn neus voor de tv staande drinken, zodat ik wat afleiding had en minder proefde, geen gezicht natuurlijk! Daarna veel op de wc gezeten en omdat het afvegen behoorlijk zeer ging doen, maar gaan deppen, dat werkte prima! En na 3 uurtjes lekker gaan douchen en m'n gat ingesmeerd met zinkzalf. Volgens de arts waren de darmen goed schoon, van het darmonderzoek niet veel gemerkt, maar het maagonderzoek was zelfs met roesje geen pretje, nu wachten op de uitslag! Hopelijk heeft iemand hier iets aan en heel veel suc6 voor iedereen die het onderzoek nog moet ondergaan!
23-10-2017

Maagontsteking

Na lange tijd klachten aan de rechterkant onder mijn rib te hebben. Gevoel of er een ontsteking zat, is uiteindelijk mijn ontlasting nagekeken op de heliobacter bacterie... en ja die was aanwezig... een pantopac kuur gekregen voor 1 week. Totaal geen last van bijwerkingen gehad. Nam wel elke tablet afzonderlijk met een glas water in en liet de tablet zo kort mogelijk in m[lees meer...]ijn mond. Nu na ruim 4 weken weer ontlasting laten onderzoeken en de bacterie zit er nog... dus morgen weer met een nieuwe kuur beginnen.... hoop er deze keer helemaal van af te komen. Na de eerste kuur waren mijn klachten wel een heel stuk minder geworden.
01-09-2017

Omecat (omeprazol)
Maagontsteking

bij inname van dit medicijn werkt het zeer vlug, dik tevreden.
31-01-2017

Ranitidine Tabletten (ranitidine)
Maagontsteking

de ranitidine zorgt voor een zeer goede verlichting van de pijn en genezing 's nachts. Het is zeer effectief en vertoont geen bijwerkingen
30-05-2016

Losecosan (omeprazol)
Maagontsteking

Verkregen met de naam losecosan. Doodziek van die rommel. Enkele uren na een tablet ben ik er doodziek van geworden. Ik had erge maagklachten waar ik normaal niet bekend mee ben. Absoluut geen voorstander van.
04-03-2016

Esomeprazol (esomeprazol)
Maagontsteking

Dit middel voorgeschreven vanwege lichte maagontsteking. Na gebruik van 20mg per dag werd ik erg onrustig en paniekerig. Ben ruim 13 kilo afgevallen en was zwaar vermoeid. Slapen ging ook erg slecht door een heel onrustig gevoel. Artsen dachten eerst dat er stress tussen mijn oren zat, totdat ik na 3 maanden was gestopt met de medicijnen. Na 5 dagen waren de klachten voor [lees meer...]80% afgenomen en na 2 weken had ik die rare bijwerkingen niet meer. Dan maar af en toe wat last van de maag. Ik hoef die troep niet meer.
21-12-2015

21-08-2015

Maagontsteking

Hoi, ook bij mij is helaas de bacterie ontdekt heliobacter. Nadat ik in de gaten kreeg dat me ontlasting vettig was. Opgeblazen gevoel buik, kortademig na paar weken zeuren bij huisarts doorverwezen naar mdl maag darm lever specialist. Bloedonderzoek gehad, ontlasting was positief voor de bacterie. Toen gelijk begonnen met de Pantopac kuur. Eerste dag gelijk bijwerkingen,[lees meer...] zweten, duizelig. En toen begon het: Hoofdpijn, brok in keel, benauwd, pijn gewrichten, rug in brand, borstkast in brand, buik ook. Wazig zien, duizelig, niet kunnen slapen, wakker worden, ziek gevoel, pijn op borst, schouderbladen, ook gevoel van onwel, onrustige darmen, spastische darm, links onder rib voorkant, maar ook rechts soms. Misselijk na 5minuten inname medicatie, trekt beetje bij beetje weg. Maar moet kuur afmaken anders was het voor niks. Mijn tip voor de Pantopac is: Eten vóór inname medicatie, anders voel je je echt beroerd. En soms wat zoet drinken voor de vieze smaak bitter / metaal smaak in keel mond. Hoop dat de zware Pantopac kuur zal helpen, want mijn klachten waren minder dan nu. Gewoon doorzetten ook al is het zwaar. Mvg, belmondo
22-07-2015

Maagontsteking

Nu ruim 2 weken deze protonremmer. Voel steeds pijntjes in scheenbeen (lijkt in aders) en soms kramp in kuiten. Eerder nooit last van gehad. Pijn onder in de rug links. Weet niet of dit verband houdt met medicijnen. Eerder omeprazol gebruikt paar weken en ook daar ontstond pijn in scheenbeen en kuitkrampen.
07-07-2015

Primperan (metoclopramide)
Maagontsteking

Ik ben dus naar de dokter gegaan om dat ik al een week last had van m'n maag. Blijkbaar had ik dus een maagontsteking dus ben ik naar de apotheker gegaan en gaf die me 'primperan' dat moest de pijn verzachten en mijn eetlust opwekken. Niets van waar, de pijn blijft en ik heb nog steeds geen honger als ik die pilletjes in neem! Ik snap niet dat ze het nog verkopen .. trekt [lees meer...]op niets!
04-05-2015

Omeprazol (omeprazol)
Maagontsteking

Hielp helemaal niet. Probleem uiteindelijk opgelost met sap van rauwe aardappel en zoethoutthee. Maar daar kan de farma-industrie niet aan verdienen, dus gaan ze je dat ook niet vertellen. Maagonsteking kwam trouwens door kwikvergiftiging, veroorzaakt door amalgaamvullingen. Aangezien dat laatste ook al als alternatieve onzin wordt beschouwd, duurde het dus jaren voor ik [lees meer...]daar achterkwam. Ben benieuwd of dit geplaatst wordt tussen alle hoera-verhalen hier...
16-04-2015

Maagontsteking

Kreeg dit medicijn enige jaren terug van de specialist ,werkt goed, geen maagpijn meer. Door het gebruik van medicijnen voor hart copd en nieren vaak maagpijn gehad.
29-10-2014

Maagontsteking

Ik heb de gehele kuur veel last gehad van de bijwerkingen wat door heeft gewerkt naar de mensen in mijn direct omgeving. Direct na eerste inname een reactie. Vieze giftige smaak, een vermoeid uitgeblust lijf, zweten, slecht slapen, reactie op de lippen, wazig zien, wankel op de benen en momenten van hoofdpijn. Nadat ik de kuur had afgerond knapte ik redelijk snel op[lees meer...], denk aan 3 a 4 dagen na de laatste inname. Advies is om voldoende water te drinken gedurende de dag. Denk aan een groot glas per pil. Poets je tanden na inname. Let op wat je eet! Staat ook in de bijsluiter vermeld, neem meerdere porties door de dag heen. Probeer niet (te) vet te eten. Ik heb dit zelf ervaren, een opgeblazen gevoel, boeren en ik voelde mij nog beroerder dan voorheen. Ik merk dat ik door de bijwerkingen nog geen verbetering ervaar, weet niet of de klachten, die aanleiding waren voor deze kuur, zijn verdwenen. Ik slik nu de komende 4 weken een maagbeschermer en wordt dan opnieuw getest. Mocht het middel niet te zijn aangeslagen en de huisarts stelt voor om opnieuw deze kuur te slikken, dan is er hopelijk een alternatief!
28-10-2014

Primperan (metoclopramide)
Maagontsteking

Na 1 dag gebruik en mij aan de dosering houdende, kreeg ik spastische verkrampingen van de kaakspieren. Het voelde echt vreselijk daar ik eerst niet wist wat er gebeurde. Gelukkig legde mijn moeder direct de link. 20 jaar geleden had mijn tante namelijk ook zo gereageerd op het gebruik van Primperan. De HAP hebben direct alles uitgezocht en de raad gegeven de Primperan na[lees meer...]tuurlijk uit te laten werken. Na 7 uur afzien gingen de symptomen dan eindelijk weg. Dit medicijn zou in mijn ogen niet zonder uitdrukkelijke vermelding van deze enorm ernstige bijwerking mogen worden verkocht.
08-10-2014

Maagontsteking

Slecht medicijn met veel bijwerkingen. Niet nemen vraag naar pantozol. Geloof niet dat dit hetzelfde is.
12-07-2014

Maagontsteking

Ook Ik heb een helicobacter bij me en ben van de pantopac kuut behoorlijk beroerd. Ik slik hem nu de vijfde dag. Mijn tong is kapot , heb het gevoel alsof er iets in mn keel zit wat maar niet weg gaat/wil en ook zoals de meeste hier een vieze smaak in mijn mond. Ik hoop ontzettend dat de kuur zijn werk doet, ik heb nog voor 2 dagen. Ik drink wel veel en honger heb ik totaa[lees meer...]l niet. Heeft er iemand ook last van de keel? Beterschap allemaal!
27-05-2014

Antagel (algeldraat/magnesiumhydroxide)
Maagontsteking

Ik heb de Antagel drank gebruikt om maagzuur te neutraliseren. Op zich werkt het redelijk, maar veel te kort. 5 maal per dag een uur na iedere maaltijd en voor het slapengaan. Dat is niet gebruiksvriendelijk. Ook is het niet handig voor buitenshuis. Het doet wel wat, maar zeker geen wondermiddel is mijn ervaring.
17-11-2013

Maagontsteking

Ben ook, na onderzoek, begonnen met Pantobac. Mij valt de grote vd medicijnen tegen, aangezien ik geen pillenslikster ben. Was erg vermoeid, iets misselijk, maar het ergste vind ik die vieze bittere smaak in de mond, en wel 24 uur lang.. Probeer zoveel mogelijk water te drinken, echter de vieze smaak blijft. De smaak in de mond, lijkt net of je op 1 aspirine zit te zui[lees meer...]gen, zo bitter.. Heb nog 9 tabletten te gaan. Met moeite krijg ik ze weg.. Heeft iemand ervaring met deze vieze smaak, en hoe lang hou je het?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)