Ervaringen met Pantoprazol

pantoprazol

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

30-07-2023 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na een helicobactor bacterie in mijn maag pantoprozol 40 mg voorgeschreven gekregen. Dit ongeveer 2 jaar geslikt. Enorm veel vage klachten. Naast de maagbeschermer ook bloeddruk verlagers en cholesterol verlagers geslikt. Na vele klachten bloeddruk medicatie en cholesterol medicatie gestopt. Ik kreeg aanvallen van opgezet rood gezicht, duizeligheid, pijn op de borst (zelfs[lees meer...] vanuit de huisarts met ambulance naar hartafdeling vervoerd). Ik had dikke enkels, blauw opgezette handen, kon niet slapen, paniekaanvallen, oorsuizingen, aanvallen van hoge bloeddruk ,overal spierpijn. Enorm beroerd. Bij verschillende artsen werd het aan stress gerelateerd. Zelf geloofde ik dat niet. Aangedrongen om te stoppen met pantoprezol. Nu 3 weken gestopt na afbouw. Ik ben een heel ander mens. Bloeddruk is nu perfect ( zonder medicatie), niet meer opgezet, niet meer duizelig, normale enkels en handen etc. Veel klachten waren gerelateerd aan deze medicatie naar mijn mening.

18-08-2021 | Man | 70
Maagontsteking
Onbegrijpelijk en schandalig !!!! dat huisartsen en o.m. cardiologen dit VERGIF nog steeds durven voorschrijven. Er zijn zoveel klachten bekend en ze doen net of je de eerste bent die met klachten an komt zetten, gewoon misdadig. Slikte eerst gedurende 8 maanden 1 tablet vanwege cardio medicatie, daarna vanwege slijmvliesontsteking in de maag 2 tabletten per dag. Gedur[lees meer...]ende 14 dagen word ik met de dag slechter. Ernstige duizeligheid tot bijna op de grond kletteren aan toe. Misselijkheid , depressie enz. Slik nu nog 1 tablet per dag en overweeg zelfs om er helemaal mee te stoppen . Dit is geen leven met die troep. Volgens mij slikte ik jaren geleden pantoprazol van Sandoz en kan me daar absoluut geen klachten van herinneren,wellicht was dit een beter merk. Of het heeft te maken met het feit dat je naarmate je langer slikt steeds ,eer kans op ernstige bijwerkingen krijgt. Wordt nu door de huisarts naar een neuroloog gestuurd , ipv dat ze zegt stop maar met die rotzooi, ze zouden beter beter moeten weten ……….

21-12-2015 | Vrouw | 32
pantoprazol (20mg)

22-07-2015 | Vrouw | 52
Maagontsteking
Nu ruim 2 weken deze protonremmer. Voel steeds pijntjes in scheenbeen (lijkt in aders) en soms kramp in kuiten. Eerder nooit last van gehad. Pijn onder in de rug links. Weet niet of dit verband houdt met medicijnen. Eerder omeprazol gebruikt paar weken en ook daar ontstond pijn in scheenbeen en kuitkrampen.

16-04-2015 | Man | 74
Maagontsteking
Kreeg dit medicijn enige jaren terug van de specialist ,werkt goed, geen maagpijn meer. Door het gebruik van medicijnen voor hart copd en nieren vaak maagpijn gehad.

08-10-2014 | Vrouw | 40
Maagontsteking
Slecht medicijn met veel bijwerkingen. Niet nemen vraag naar pantozol. Geloof niet dat dit hetzelfde is.