Nekklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nekklachten

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Lyrica 1 3
Paracetamol 1 2
Kapanol 1 2
Arthrotec 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nekklachten

30-05-2022 | Vrouw | 26
Nekklachten
Heb nekklachten, deze zijn hetzelfde gebleven. Hevige buikpijn/maagkrampen boven aan de buik en vervolgens duizelig worden en sterretjes zien. Moest op de bedrand gaan zitten omdat de buikpijn liggend te hevig was.

10-04-2021 | Vrouw | 24
Nekklachten
Dit leek mij een aangenaam pruduct voor mijn nek en schouders die vaak stijf gespannen zijn. Dus lekker voor het slapen gaan ingesmeerd. In eerste instantie gebeurde er niks. Maar even later werd m'n huid vuurrood, gloeiend heet en jeukte alsof ik was verbrand. Voor de spieren was het ergens wel een aangename hitte, maar absoluut niet voor de huid! Ik werd er benauwd, duiz[lees meer...]elig en misselijk ervan. Heb gelijk met washandje en koud water m'n schouders gekoeld en geprobeerd de zalf weg te wassen. Heb later verkoelende mentholgel op de rode huid gesmeerd tegen de jeuk en branderigheid. En ondanks goed mijn handen te hebben gewassen, werden mijn vingers stijf en licht gezwollen. Dit was eens maar nooit meer.

23-03-2021 | Vrouw | 52
Nekklachten
Na een warme douche mijn stijve en pijnlijke nek en schouder in laten smeren met midalgan extra warm. Vrij snel nadat mijn man het aangedane gebied ingesmeerd had begon het erg te branden. Er verschenen brede strepen met brandblaartjes en ook ontvelde plekken op de huid.

Tantum

22-02-2021 | Man | 39
benzydamine
Nekklachten
Wil je een hel op aarde meemaken? Gebruik dan Tantum. Zo zou de reclame er van moeten beginnen. Ik had last van mijn nek en mijn vrouw zei “Ohw daar hebben we wel wat voor in ons medicijnen kast” komt ze aan met tantum zalf. Ik had er nooit van gehoord. Dus liet ik mijn nek en schouders insmeren. Blijkbaar had mijn vrouw mij ook een doodswens dus had ze mij heel dik ingesm[lees meer...]eerd. In het begin voelde het aangenaam branderig aan. Ik dacht Ohw fijn spul. Even later begon dat fijne gevoel over te slaan naar branderig. Nog even later stond satan boven op mijn rug met een bak vol lava in zijn handen wat over mijn rug werd gegoten. Ik jank niet snel maar ik denk dat mijn gejank bij de overburen te horen was. Helse pijn, mijn huid was vuurrood, dik en elk aanraking maakte het 10x erger net als bij een echte brandwond. Ik had eerst met wat doekjes de dikke lagen tantum eraf geveegd. Elke veeg nam een laagje huid mee weg. Althans zo voelde het aan. Nadat ik de pijn niet meer kon verdragen ben ik de douche ingesprongen. Ik voelde elke douche druppel als een lava regen op mijn nek vallen. Jankend heb Ik met zeep alles langzaam van mijn huid afgespoeld. Ik ging weer in bed liggen op mijn buik in de hoop dat de pijn weg zou gaan. Met wat natte doeken die de pijn deed verlichten was het wat meer te verdragen. Na een marteling van geruim een uur was ik in slaap gevallen. Toen ik wakker werd had ik geen pijn meer dus ik dacht dit moet een droom zijn geweest. Ik keek in de spiegel en zag dat mijn gehele rug nog altijd vuurrood was. Het voelde nog steeds heel erg gevoelig aan. Geen droom maar werkelijkheid mensen. Dit spul moeten ze gebruiken bij ondervragingen. Mensen zullen jankend hun misdaad toegeven. De naam van tantum zouden ze ook moeten veranderen naar SATANtum. Geloof me daar komt dit spul vandaan. Dus als je van pijn houd. Be my guest. Maar voor mij? Nooooit meer.

08-10-2020 | Vrouw | 19
Nekklachten
Na inmasseren word de ingesmeerde omgeving direct vurig rood en treed er jeuk op

18-01-2020 | Man | 28
Nekklachten
Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!

Diclofenac

09-01-2020 | Man | 52
diclofenac
Nekklachten
Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.

27-11-2019 | Vrouw | 37
Nekklachten
Ik heb net eerst alle slechte ervaringen gelezen waar ik me echt niet in kan vinden. Ik heb heel veel pijn en last van mij nek, schouders en bovenrug door in 10 jaar 3 auto ongelukken te hebben overleefd. Dit spul is gewoon mijn redding. Ja het kan heet worden maar het verzacht de pijn en geeft mij een heerlijk gevoel en een dag later is mijn ondraagbare pijn echt wel v[lees meer...]oor 80% minder en soms helemaal weg. Vraag me af waarom ik helmaal geen bijwerkingen heb zoals hier gelezen. Ik kan er alleen hele positieve dingen over vertellen. Zeker een aanrader van mij kant.

Ibuprofen

02-11-2019 | Vrouw | 57
ibuprofen
Nekklachten
Ibuprofen 200 mg en 600 mg enkele dagen geslikt voor een verkrampte nekspier, omdat paracetamol niet meer hielp. Ibuprofen werkte goed tegen de pijn, maar wat kreeg ik enkele dagen nadat ik al gestopt was last van mijn maag ! Voor mij nooit weer.

Tramadol

07-07-2019 | Vrouw | 28
tramadol
Nekklachten
Het is in mijn nek geschoten, paracetamol helpt niet dus tramadol. Echter zijn de bijwerkingen heftig en het resultaat matig.

Tantum

25-05-2019 | Vrouw | 27
benzydamine
Nekklachten
Omdat ik een erg stijve en zere nek/schouders had, leek me dit een fijn product. Er stond ook bij dat het goed kon helpen bij stijve vastzittende spieren.. Het kon wat gaan branden en warm worden. Nou.. Het was verschrikkelijk. Om te huilen. Het voelde alsof m'n hele huid wegschroeide. Op internet weinig tips. Ik douchen.. Spoelt het naar beneden. Brand het overal!! En wát[lees meer...] een pijn onder de douche. Verschrikkelijk!! Ik bedacht me een koelpack te hebben liggen in de vriezer. Die er zonder doek tegen aangehouden. Steeds verplaatst. En na een half uurtje werd het echt heeerlijk!! Dus.. Meteen iets uit de vriezer erop leggen. Of een nat washandje in de vriezer leggen en die er op doen. Gelijk een nieuwe erin leggen en later wisselen. Ik gebruik dit nooit weer.

Clonazepam

16-02-2019 | Man | 35
clonazepam
Nekklachten
Ergens in 2011 dit middel voorgeschreven gekregen door een Neuroloog ivm langdurig aanhoudende nekkrampen. Dosering van eerst 3 maal daags 2mg, wat gewoon teveel was en in zeer korte tijd naar 2 maal daags 1mg gegaan. Dit tot op heden. Opzich is het een prettig middel en voor mijn gevoel iets minder suffer dan Diazepam. Het wordt eigenlijk voorgeschreven bij mensen met epi[lees meer...]leptie, maar omdat het het zelfde werkingsmechanisme heeft als Diazepam (alleen dus iets zuiverder), is het daarom ook spierverslappend. Het is niet echt een benzodiazepine waarvan je steeds meer en meer nodig hebt ivm de lange halfwaarde tijd, en als je het 2x per dag gebruikt wordt het normaal en blijft het normaal. Althans in mijn beeldvorming. Tot op heden heb ik nog geen nare of lastige bijwerkingen mogen ervaren. Rivotril is het originele merk en gegarandeerd met 100 procent de werkzame stof Clonazepam, dus een generiek merk kan iets minder van de werkzame stof bevatten ook qua hulpstoffen. Gebasseerd op naar mijn eigen inzien en onderzoeken.

04-06-2018 | Vrouw | 46
Nekklachten
monnikskapspier die pijnlijk is door stress

Palexia

15-01-2018 | Man | 63
tapentadol
Nekklachten
Geen nadelen noch voordelen.

Tramadol/paracetamol

10-01-2018 | Vrouw | 42
tramadol/paracetamol
Nekklachten
Mijn huisarts schreef 1 tablet voor de nacht voor. Omdat ik de nacht ervoor niet geslapen had van de nek-/rugpijn. 1 tablet hielp niet, een tweede kon wel, dacht ik. Ik las de bijsluiter en 2 was standaard om mee te starten. Max 8 per dag mocht zelfs! De volgende dag ben ik doodziek van de bijwerkingen! Continu misselijk, duizelig en twee keer overgegeven. Assistente geb[lees meer...]eld, die had dat zelf ook meegemaakt met Tramadol. Ik lees vele negatieve verhalen over dit medicijn. Geen Tramadol meer voor mij!

02-12-2017 | Man | 70
Nekklachten
Heb nekklachten versleten wervels met uitstralingen naar schouder en hoofd. Naar Reumatoloog geweest, MRI gehad. Conclusie wervels versleten en ontsteking. Advies was Cortisone injectie. Heb ik gehad, nu 10 maanden geleden. Uitstraling is weg nekklachten blijven (uiteraard bij versleten nekwervels) Nu Naproxen voorgeschreven gekregen in combinatie met Omeprazol. Deze gebr[lees meer...]uik ik alleen als ik echt veel last heb omdat ik in principe tegen medicijngebruik ben. 2 x tablet en ik kan weer een week vooruit. Ook bij sporten (fanatiek) is de pijn te dragen

Diclofenac

01-07-2017 | Man | 52
diclofenac

Ibuprofen

01-07-2017 | Man | 52
ibuprofen
Nekklachten
Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.

Paracetamol

12-04-2017 | Man | 62
paracetamol
Nekklachten
gebruikt als pijnstiller bij nekklachten. effect minimaal.

Lyrica

12-04-2017 | Man | 62
pregabaline
Nekklachten
sinds bijna 1 jaar gebruik ik dit medicijn. begonnen met lage dosis nu 4 x per dag 75mg. werking is minder dan verwacht. in combinatie met morfinepleister is het wel te doen. onlangs geprobeerd de dosis te verlagen wat resulteerde in meer pijn.

09-02-2017 | Man | 70
Nekklachten
In 2013 heb ik door een val mijn nek (atlas en draaier) gebroken. Met chirurgisch materiaal is de 2e wervel aan mijn schedel vast gezet, zodat de C1 ontlast werd. Mijn hoofd kan zeer beperkt draaien en bewegen. Dit gaf erg veel pijn en daardoor heb ik veel paracetemol geslikt. In 2014 kreeg ik darmkanker, ben daaraan geopereerd en kreeg een stoma en chemokuur. Na 8 maan[lees meer...]d vond met goed resultaat een hersteloperatie plaats. Door de chemo kreeg ik veel last van neuropathie, terwijl mijn nek ook begon op te spelen. De dokter schreef de 25 mg ami/dag voor, maar het blijkt dat dit ook help tegen nekpijn en pijn in het algemeen. Boven nam de diarree af (door gemis aan een stuk darm is de ontlasting erg dun). Ook slaap je er heerlijk op. Wel heb ik last van tinnitus. Ik heb geprobeerd zelf te stoppen, maar kreeg bijwerking zoals diarree, en pijnklachten. Probeer in komend jaar opnieuw af te bouwen, nu met hulp van huisarts.

11-05-2016 | Man | 47
Nekklachten
Hielpen mij direct van mijn nekklachten af.

11-05-2016 | Man | 47
Nekklachten
Tabletten hadden geen effect.

10-05-2016 | Vrouw | 28
Nekklachten
Prettige pijnstillers. Effectief en weinig bijwerkingen.

Arthrotec

17-07-2015 | Man | 62
diclofenac / misoprostol
Nekklachten
Na lipoma nugae had ik aanvankelijk geen enkele pijn, maar na anderhalve dag kwam er toch sterke post-operative pijn in de nek. Paracetamol 1gram driemaal daags hielp slechts zeer ten dele; ik had de indruk dat door de pijn mijn nekspier verkrampte, wat uiteraard niet bevorderlijk is voor het genezingsproces. Heb vanochtend arthrotec 50mg geslikt en was na een paar uur geh[lees meer...]eel ontspannen en nagenoeg pijnvrij. Dit bleef aan tot na de avondmaaltijd. Slikte zojuist voor de zekerheid een tweede keer 50mg, met het oog op de nachtrust. Verwacht dat ik morgen zonder medicatie kan.

30-04-2015 | Vrouw | 43
Nekklachten
Vanwege ziekte van Pfeiffer lig ik veel. Ik heb nu heel erg last van mijn nek. Kan 's nachts bijna niet slapen. Niet echt handig als je Pfeiffer hebt. Internist schreef Diazepam voor als spierverslapper. Nou helaas, het werkte bij mij niet. Werd weer na 1,5 uur wakker van de nekpijn. Verder zo duf als een konijn de hele dag. Wat mij betreft: eens maar nooit weer!

Tramadol

08-04-2015 | Vrouw | 49
tramadol
Nekklachten
Erge nek en schouderklachten, slik nu ruim 2 jaar tramadol 400 mg per dag en ben 3 weken geleden begonnen met afbouwen naar 350 mg per dag. Ik voelde me helemaal niet lekker, duizelig, hoofdpijn, misselijk . Dit duurde 14 dagen, daarna ging het beter.... Ben vandaag bij dokter terug geweest om mijn ervaring met afbouwen te melden en huisarts wil nu proberen om deze week [lees meer...]af te bouwen naar 300 mg per dag. 2x 100 voor overdag en 2x 50 mg voor avond en nacht..... Hopelijk gaat dit goed en kan ik weer meer gaan afbouwen....arts zei dat het proces lang zou kunnen duren...over een maand moet ik weer op controle bij huisarts....

Tramadol/paracetamol

28-11-2014 | Vrouw | 54
tramadol/paracetamol
Nekklachten
Eerste week leek de pijn wat gedempt, maar daarna werkte het niet meer. Geen verschil na inname tabletten.

28-11-2014 | Vrouw | 54
Nekklachten
Na div. therapieën, cortisone injecties, tractie, Diclofenac, Tramadol samen met Oxydodon en Paracetamol dan toch een 'cocktail' gevonden die wel werkt. Na 5 weken 40 mg Oxycodon en 50 mg Amitriptyline geen pijn meer. Wel wat bijwerkingen zoals (te)lang slapen, suf, moe, concentratie problemen, obstipatie en droge mond. Geen pijn en goed slapen weegt op tegen de b[lees meer...]ijwerkingen. Ben nog in de race voor operatie dus deze tussentijd is goed te doen.

Kapanol

02-10-2014 | Man | 68
morfine retard
Nekklachten
In 1989 operatie nekhernia. Na 1 jaar wat dove delen in rechterdeel lichaam. Uiteindelijk soort gevoelloosheid precies vanaf rechterdeel borstbeen t/m voetzool. Enorme pijn in rechterbeen soort branderig gevoel binnenin been terwijl buitenkant gevoelloos is. In Nederland geen operatie omdat uitval nog niet voldoende is. Onderzoek Orthopedisch specialist in Belgie die [lees meer...]een directe operatie voorstelde omdat de vertakkingen van de zenuwen uit de ruggengraat bekneld zaten. Het Nederlandse voorstel om te wachten op meer uitval werd geïrriteerd afgedaan als " wat je kwijtraakt kom nooit meer terug " en langer wachten kan een dwarslaesie opleveren. Wel de opmerking dat ik niet de illusie moest hebben dat ik ooit van de pijn afkwam. De operatie was puur genoodzaakt om een dwarslaesie te voorkomen. Paar jaar later hetzelfde euvel in het nekgedeelte. Beklemde zenuwen om kanalen te nauw zijn. Second opinion in Nederland dezelfde uitkomst, eerst meer uitval voordat aan operatie werd begonnen. Dezelfde specialist in belgie gaf me 2 keuzes. Opereren of niet opereren en hoge dwarslaesie. De keuze was dus niet moeilijk. Heden ten dage gebruik ik dus morfine 200 mg per dag en lyrica 600 mg per dag( ook pijnstillend ) waardoor de pijnbeleving alleen iets gedempt wordt. De pijnpoli heeft nu methadon voorgeschreven. Beginnen met 10mg per dag en dan naar gelang de pijnbeleving ophogen naar 20mg per dag. Mijn probleem nu is dat na het lezen van een paar ervaringen ik enorm bang ben om met het innemen van methadon te beginnen. Gaarne reakties.