Arthrotec

diclofenac / misoprostol

Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (8 meningen)
Reuma (6 meningen)
Spierpijn (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Hoofdpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Beenkrampen (1 mening)
Fibromyalgie (1 mening)
Aangezichtspijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

25-02-2019

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)

Onsteking in de knie, waarschijnlijk door slijtage met als gevolg veel pijnklachten. Lopen werd bijna niet te doen en inde nacht wakker liggen van de pijn. Medicatie eerst ingenomen volgens bijsluiter. Een half uur tot een uur na het innemen kreeg ik last van mijn maag. Opgeblazen gevoel en flink beroer. Ben hiermee aan het experimenteren geweest met voor, tijdens en na [lees meer...]het eten medicijnen innemen en opgelet wat ik ging eten en drinken. Dit heeft niet tot het verminderen van deze klachten gezorgd. Daarnaast veel last gehad van darmklachten. Veel lucht, wat op sommige momenten niet zo handig is, zeg maar. Heb de bijwerkingen voor lief genomen, omdat deze medicatie tijdelijk is. Voor de pijn veroorzaakt door ontsteking werkte het goed.
12-01-2019

Gewrichtspijn

Helpt goed bij mij zeker in de wintervakantie t nat en vochtig is. Mijn gewrichten worden anders pijnlijk en ontstoken
12-11-2018

Lage rugpijn

Ik gebruik Artrhotec 75 na een dubbele knie operatie kom 's'ochtends niet in de benen als ik het de avond ervoor niet ingenomen heb. Die mogelijkheid bied uw vragenlijst niet.
03-08-2017

Artrose

Middel is wel effectief tegen de klachten, maar kreeg er hevige maagklachten van en daarna overgeven.... heb het maar zeer kort gebruikt vanwege genoemde klachten.
01-06-2017

Artrose

Arthrorec is diclofenac met een beschermlaagje tegen maagbezwaren, zodat je er geen aparte maagtabletten (omeprazol) bij hoeft te kopen. Een paar jaar geleden gebruikte ik het af en toe maar nu elke dag één. Dit vanwege een wervelbreuk die ik opliep na een val en de artrose die verergerd is. Ik probeer niet meer te nemen omdat het medicijn wel bijwerkingen zou hebben. Het [lees meer...]helpt mij goed de dag door.
11-04-2017

Gewrichtspijn

helpt wel wat maar hoop dat er een beter medicijn is
04-03-2017

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)

Ik had geen enkele problemen met mijn hart maar door deze medicijn heb ik nu hart probleem. Hartritme probleem veroorzaakt. Na het googelen is gebleken in sommige landen is deze medicijn al verboden bijv. in Turkije mag deze medicijn niet worden verkocht / gebruikt. Ik raad zelf aan dit medicijn niet te gebruiken.
22-09-2016

Pijn (algemeen)

Na een barbotage in het ziekenhuis kreeg ik deze medicijnen mee als pijnstilling met het advies er meteen een te nemen. Dat heb ik gedaan, maar ruim een half uur na inname kreeg ik heftige pijn in mijn onderbuik, ik begon te zweten en kreeg braakneigingen. Na ruim een uur op het toilet met continu ontlasting, kreeg ik het erg koud, zelfs met extra deken en warme kruik in b[lees meer...]ed heb ik nog ruim een half uur liggen bibberen. Daarna in slaap gevallen en nog een dag zeer slap geweest. Liever had ik wat meer pijn gehad..
23-08-2016

17-07-2015

Nekklachten

Na lipoma nugae had ik aanvankelijk geen enkele pijn, maar na anderhalve dag kwam er toch sterke post-operative pijn in de nek. Paracetamol 1gram driemaal daags hielp slechts zeer ten dele; ik had de indruk dat door de pijn mijn nekspier verkrampte, wat uiteraard niet bevorderlijk is voor het genezingsproces. Heb vanochtend arthrotec 50mg geslikt en was na een paar uur geh[lees meer...]eel ontspannen en nagenoeg pijnvrij. Dit bleef aan tot na de avondmaaltijd. Slikte zojuist voor de zekerheid een tweede keer 50mg, met het oog op de nachtrust. Verwacht dat ik morgen zonder medicatie kan.
31-05-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

Geweldig middel om zonder pijn alles te kunnen, alleen mijn haar valt met bossen van mijn hoofd.
06-05-2015

Lage rugpijn

de hernia-achtige rugpijn was hevig en het lopen was moeilijk. De pijn is nagenoeg over en ik loop weer goed. Alleen bij staan nog klachten. Bijwerkingen waardoor ik nu stop met inname zijn vochtophoping in de benen en enkels (keiharde kuiten met gespannen aanvoelende huid) en piepende ademhaling.
11-02-2015

Gewrichtspijn

Sinds november 2014 moest ik van de apotheker diclofenac nemen in plaats van arthrotec. Na meerdere malen via de huisarts kreeg ik toch steeds diclofenac, eerst 50 mgr. later 75 mgr. Ik kreeg hierdoor heel veel pijn en dikke knieeën en kon bijna niet meer lopen. Na volhouden en via een andere apotheek kreeg ik weer diclofenac met de mededeling dat dit naamloze arthrotec[lees meer...] was, dit weigerde ik ook weer en zei dat ik dat nog heb en het bij mij niet helpt. Eindelijk kreeg ik dan toch de arthrotec mee, sindsdien werd mijn pijn minder en nu bijna over en loop ik weer normaal, ook geen dikke knieeën meer. Ik had geluk dat mijn zorgverzekering dit vergoedt, Zilveren Kruis, maar ik denk dat de apotheker hieraan verdiend door liever geen arthrotec te geven en ook de huisarts?
31-12-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik gebruik al heel lang dit medicijn naar tevredenheid maar nu wil mijn apotheek dat ik hun huismerk neem en dat wil ik niet. Dat huismerk heb ik veel minder baat bij en ondanks gebruik heb ik nog pijnklachten. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ben nu door mijn medicijnen. Heb nu een afspraak gemaakt met huisarts in de hoop dat zij kan helpen.
25-11-2014

Ziekte van Bechterew

Ondanks toevoeging van extra maagtabletten toch last van maag en darmen. Ik heb echter buiten Bechterew ook de ziekte van Crohn. De behandeling van het bekkengewrichtontsteking is echter heel positief en weegt zwaarder dan de bijwerkingen.
17-08-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik slik Artotec 75 mg omdat ik pijnklachten heb van artrose en hielspoor. De huisarts schreef dit voor omdat ik nauwelijks nog kon lopen zonder pijn. Ik ging waggelend van de pijn door het leven. Het helpt perfect! Maar het rare is dat het pas na een paar uur werkt. Een groot voordeel is dat het lang doorwerkt, ik krijg soms anderhalve dag later pas weer pijnklachten. [lees meer...] Ik slik dit middel om de andere dag en gebruik maar 1 tablet van 75 mg. De pijn verdwijnt volledig, dat is zo'n enorme opluchting! Het nadeel is dat ik er wat duizelig van wordt en er soms last van m'n darmen van krijg. Toch gebruik ik dit middel graag omdat ik de pijn volledig kwijt ben en weer pijnloos kan lopen. Ook heb ik last van een chronisch ontstoken achillespees en een prettige bijkomstigheid is dat ik de pij in m'n pees ook volledig kwijt ben na gebruik van Artotec.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum