Bestaat uit:
Nierziekte (1)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nieraandoening

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Pravastatine 1 3
Kaliumlosartan 1 3
Adalat 1 4
Hydrochloorthiazide 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nieraandoening

Ramipril

12-02-2021 | Vrouw | 30
ramipril
Nieraandoening
Ik was 5 jaar toen ze ontdekte dat ik de ziekte van alport had. Ik neem sinds toen al medicatie Nu neem ik nogmaar 2.5mg maar ben erg moe En vaak duizelig geen fut of een raar gevoel in mijn hoofd bloeddruk is altijd te laag ik mag nu voor een tijd stoppen en kijken of het beter gaat.

Nitrofurantoine

07-10-2018 | Man | 52
nitrofurantoine
Nieraandoening
Had veel pijn in de nierstreek en had stikkende urine.Huisarts gaf me dit medicijn en het werkte bij de eerste capsule.Ben wel duizelig en heb spierpijn en Gewrichtspijn,kan het smorgens na inname een uur later gelijk merken.Belangrijk om het met voldoende voedsel in te nemen anders misselijkheid.

Advagraf

29-06-2018 | Man | 51
tacrolimus

Rasilez

30-08-2017 | Vrouw | 40
aliskiren
Nieraandoening
Andere bloeddrukverlagers was ik allergisch voor, deze gelukkig niet. Geen bijwerkingen en mooie (hele) lage bloeddruk. Kortom: zeer tevreden.

Coversyl

01-04-2017 | Vrouw | 28
perindopril
Nieraandoening
Ik ben nu 28 en neem reeds 10 jaar covercyl voor de bijwerking. Covercyl verlaagt namelijk proteinurie. Ik ben altijd moe. Maar een lage bloeddruk is hier de oorzaak van. Stijfheid van de spieren en gewrichten heb ik ook soms last van. Maar mijn nieraandoening blijf hierdoor wel onder controle dus neem ik deze bijwerkingen er gewoon bij..

Ramipril

29-08-2016 | Man | 9
ramipril
Nieraandoening
Mijn zoontje van 9 slikt ramipril nu al 1 jaar dosis 6,25 mg per dag. Reden hij had teveel eiwitten in zijn urine. De dosis is vrij hoog maar hij heeft geen bijwerking op dit moment bouwen we de medicijnen af en het gaat goed, niet meer opgezwollen ogen of benen ect. door het gebruik van ramipril. Hij slikt de medicijnen voor een ontsteking in zijn nieren de medicijnen sla[lees meer...]an goed aan gelukkig :).

Rasilez

14-08-2016 | Vrouw | 72
aliskiren
Nieraandoening
Tot een maand geleden heb ik Rasilez 300 mg gebruikt, maar nu is mijn bloeddruk te laag.

Coversyl

24-12-2015 | Vrouw | 68
perindopril
Nieraandoening
Mijn nieren werken nog maar voor 15%, nu moet ik coversyl 5 mg nemen, ik heb hier zweet uitbraken van en snel moe, heeft iemand hier nog meer ervaring mee ?

Desmopressine nasaal/oraal

02-10-2015 | Man | 58
desmopressine
matig effect urine 10liter per dag

Minrin

02-10-2015 | Man | 58
desmopressine
Nieraandoening
MDRD klaring is 3,8 (nierschade) door Lithium gebruik, Geen Hypofyse, gevolg centrale DI, er is ook sprake van nefrogene Diabetische insipidus. Minrin werkt bij centrale DI maar de nieren zijn wel ongevoeliger geworden voor Minrin. 6 Liter urine per dag is hierbij en goed resultaat

Hydrochloorthiazide

Endoxan

17-02-2015 | Vrouw | 43
cyclofosfamide
Nieraandoening
Vanwege IgA Nefropathie èn Nefrotisch Syndroom met snel dalende nierfunctie een combinatie van prednison, bloeddrukverlagers en endoxan. Veel bijwerkingen maar ook van de prednison. Van Endoxan nu na 3 weken inname vooral rare smaak in mond, maag/darmklachten en misselijkheid. En heel moe en spierzwakte maar dat had ik ook al van de prednison die ik al langer slik. Effect [lees meer...]op nierfilterontsteking kan pas na tijdje gemeten worden. Wel heftig middel... Hoop dat ik mijn haar houd...

Pravastatine

02-02-2015 | Vrouw | 57
pravastatine
Nieraandoening
Vanaf 31 December slikte Ik simvastatine , voorgeschreven door min nefroloog. Mijn cholesterol is verhoogd, 6.4, om mijn nieren te ontlasten (deze werken nog voor 60%) heb ik deze medicijnen gekregen. Ik had gelezen wat de bijwerkingen konden zijn, maar ........dat gebeurd niet bij mij. Omdat ik ivm overgangsklachten al vrij veel last heb van spieren en gewrichten heb ik [lees meer...]de eerste signalen niet herkent. Schreef het juist aan deze klachten. Na 3 weken dacht ik, niet zeuren maar nog even doorzetten, dan gaat dit vast wel over, moet gewoon wennen. Totdat ik op dit forum terecht kwam. Wat een herkenbaarheid. Ik herkende de spierklachten, de vreselijke pijn in mijn gewrichten, de ontzettende moeheid , je opgebrand voelen, alleen maar kunnen slapen etc. Vandaag contact gehad met mijn huisarts en ga over 2 weken beginnen met pravastatine, ik moet eerst "weer clean" worden. Ik heb ook de reacties gelezen van dit medicijn, word ik ook niet vrolijk van, maar ga ermee starten. Als dit niet lukt schijnen er nog legio mogelijkheden te zijn. Naast deze gebruik ik al 5 jaar hydrochloorthiazide 12.5 Mg voor hoge bloeddruk. Deze is nu goed onder controle.

Kaliumlosartan

28-12-2014 | Man | 64