ziekte

Nierbekkenontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor nierbekkenontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Monuril 1 5
Furabid 1 5
Metronidazol 1 3
Norfloxacine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: nierbekkenontsteking

18-10-2021 | Vrouw | 33
Nierbekkenontsteking
Gekregen vanwege een nierbekkenontsteking. Ik moet het bijna een maand slikken totdat ze mijn niersteen gaan vergruizen. Die niersteen is te groot om uit te plassen en blokkeert gedeeltelijk mijn urineweg. Omdat er een beetje urine achter de steen blijft zitten. Aangezien hier bacteriën in zitten moet ik dit blijven slikken totdat die vergruizing is uitgevoerd. Ik moet zeg[lees meer...]gen dat de pijn wel minder wordt naarmate de ontsteking afneemt. Dit was al na 2 dagen bij mij. Ik slik dit nu al een week of 2 en ik ben er heel misselijk van. Ook krijg ik er vreselijke hoofdpijn, duizeligheid, verwarring en slapeloosheid van. Verder heb ik er ook een vaginale schimmelinfectie door gekregen maar dit laatste is niet een vreemde bijwerking. Het dood ook alle goede bacteriën die in de vagina nodig zijn om de zuurgraad op peil te houden en deze schimmels weg te houden. Om de kans hierop te verminderen kan je het beste suikers vermijden las ik. Al moet ik zeggen dat ik het bij bijna elke antibiotica wel krijg. Sommigen van ons dames zijn daar nou eenmaal wat gevoeliger voor. Dit zal ook de reden zijn dat je er misselijk van wordt omdat het ook de bacteriën in de maag aanvalt. (Vandaar dat sommigen er ook diarree van krijgen.) In dit laatste geval, veel drinken uiteraard.

05-08-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Gekregen maar binnen een uur al last van benauwdheid, kom moeilijk in slaap, buikpijn werd erger. Dat al na 1 pil. Pillen zijn vreselijk groot en lastig door je keel te krijgen. Ik vind het vreselijk.

19-07-2021 | Vrouw | 25
Nierbekkenontsteking
Een aantal weken lang met een verwaarloosde blaasontsteking rondgelopen, waardoor ik een nierbekkenontsteking kreeg. Ik kreeg direct Ciprofloxacine voorgeschreven zonder door de arts op de hoogte te worden gesteld van de potentiële, onomkeerbare bijwerkingen, terwijl de FDA niet voor niks een "black box warning" op deze medicijnen heeft gezet en adviseert het alleen te geb[lees meer...]ruiken als er echt geen andere opties zijn (denk aan verhoogd risico op ernstige zenuwschade/neuropathie, lekkende hartkleppen, peesruptuur, suicidaliteit, bloedsuikerproblemen met coma tot gevolg etc). Ik ben er dus ook van geschrokken hoe makkelijk deze medicijngroep wordt voorgeschreven. Ikzelf moest helaas eerst zelf hevige zenuwproblemen ervaren alvorens ik een andere kuur kreeg. hiermee niet mensen bang maken, maar vind het wel belangrijk dat mensen een weloverwogen beslissing maken. Als ik wist dat er andere opties waren had ik daar natuurlijk direct voor gekozen.

15-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de ontsteking[lees meer...] was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

Ciloxan

13-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de onts[lees meer...]teking was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

15-06-2021 | Vrouw | 34
Pijn werd snel minder en bijna geen bijwerkingen. na 2dagen weer kunnen werken

18-02-2021 | Vrouw | 20
Nierbekkenontsteking
Als je deze antibiotica voorgeschreven krijgt adviseer ik je om echt om een ander middel te vragen! Ik slik deze antibiotica nu 4 dagen voor een dubbele nierbekkenontsteking en ik heb nog geen enkele verbetering gemerkt. Echter heb ik wel heel veel last van de bijwerkingen! In deze is het middel voor mij erger dan de kwaal.

03-02-2021 | Vrouw | 27
Nierbekkenontsteking
Deze antibiotica gekregen in verband met een nierbekkenontsteking. Ik schrok me rot toen ik op deze site keek, maar eigenlijk nergens last van gehad. Dag 2 had ik 's ochtends gigantische hoofdpijn maar de overige dagen extra gedronken en toen geen last meer, bij antibiotica moet je altijd extra drinken. Op aanraden van de apotheek wel probiotica geslikt, misschien heeft da[lees meer...]t de bijwerkingen minder gemaakt. Niet direct schrikken dus, als je deze antibioticakuur voorgeschreven hebt gekregen!

12-01-2021 | Vrouw | 50
Nierbekkenontsteking
10 dagen 2 x per dag 960 mg Co-trimoxazol Forte Cf. ivm nierbekkenonsteking waar ik heel erg misselijk van was, pijn in rug, hoofdpijn en koorts. Diagnose nierbekkenonsteking, eerste tablet ingenomen 23.00 uur en vroeg in ochtend misselijkheid bijna helemaal weg. Pijn in rug en hoofdpijn na 1 dag weg. Paardenmiddel, geweldig! Maar wel 10 dagen last van winderigheid, wei[lees meer...]nig eetlust kan ook door ziekte komen, ik kon geen melkproducten eten want dan diarree en stinkwinden. Na 9 dagen last van pijn in buik in nacht, maagzuur. Ik kon geen vlees eten en moeilijk verteerbare producten. Begonnnen met probiotica na antibioticakuur, na 14 dagen kan ik alles weer eten behalve rauwe groenten. Dus nog een probiotica kuur.

10-11-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Zaterdag 7/11 naar de huisartswachtpost geweest met herkenbare pijn aan mijn linker nier, deze antibiotica voorgeschreven gekregen en dezelfde dag nog ingenomen. De dag erna was de pijn aan mijn nier al veel minder. Werkte dus heel snel bij mij en echte zware bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Hopelijk blijft het zo.

14-09-2020 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
Dit gekregen ivm blaasontsteking die met Furabid niet over ging. Liep uit op een nierbekkenontsteking. Na 3 tabletten zakte koorts en pijn door nierbekkenontsteking. Dus bacterie was wel gevoelig voor deze antibiotica. Maar daarentegen kreeg ik ernstige bijwerkingen. Ik zag dingen die er niet waren op de momenten dat ik niet sliep. Had door mijn hele lijf pijn en vooral i[lees meer...]n armen en benen. Trillen. Kon bijna niet meer lopen. Durfde ook niet want was duizelig. Ook enorme angst. Het was niet haalbaar om kuur af te maken. Gestopt huisarts gebeld. Urine eerst op kweek kwam een infectie uit met een hele zeldzame bacterie die alleen gevoelig was voor (helaas) ciprofloxacine en co trimoxazol. Gestart met co-trimoxazol. Bijwerking laten registreren bij huisarts. Aangegeven dat ik dit alleen nog wil als er echt geen enkele andere optie meer is en ik bewusteloos op de IC lig. Nooit meer thuis!

Amoxicilline

19-07-2020 | Vrouw | 62
amoxicilline
Nierbekkenontsteking
Ivm een nieuwe huisarts heb ik andere medicatie gekregen die goed werkt en minder bijwerkingen heeft bij mij. Dat is de reden voor deze switch

Nitrofurantoine

19-07-2020 | Vrouw | 62
nitrofurantoine
Nierbekkenontsteking
Sinds een dag last van blaasontsteking met pijn in mijn rechterzijde. Via de huisarts deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Na de 2e pil verdween de pijn in mijn zij. Heb de kuur voor 5 dagen 4x per dag. Ik heb geen last van diarree en vagina problemen ivm flora.-wat ik wel met amoxcylline ervaar.

14-04-2020 | Vrouw | 52
Nierbekkenontsteking
Wat een HEL wat een NACHTMERRIE! Begin er NOOIT aan mensen. Eerst kreeg ik Amoxycilline voorgeschreven. Ivm jeuk en diarree gestopt. De HAP gaf in het weekend een nieuwe kuur. Ciprofloxacine. Eerste dag had ik al zoveel bijwerkingen dat ik de hap weer gebeld heb. Ik moest de kuur afmaken. Had ik maar naar mezelf geluisterd. De 3e dag kreeg ik naast alle andere bijwerkinge[lees meer...]n die ik al had pijn op mijn borst en ineens ondragelijk maagpijn. Wist niet waar ik het zoeken moest. Ik werd benauwd en kreeg schuim in mijn mond. Snel anti histamine ingenomen. 8 uur lang ondragelijke maagpijn ,spierpijn en overgeven wat een hel. Hopelijk herstel ik vandaag een beetje,maar dat wordt afwachten hoe lang dit gaat duren. Ik kan iedereen afraden om deze antibiotica te gaan gebruiken.

26-03-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Ik verdrag de medicijnen goed maar deze echt niet. Pas de laatste dag de bijsluiter gaan lezen. Nooit meer deze medicijn aub.

18-03-2020 | Vrouw | 24
Nierbekkenontsteking
Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

12-02-2020 | Vrouw | 59
amoxicilline / clavulaanzuur
Nierbekkenontsteking
zeer heftige nierbekkenontsteking nadat ik 1 1/2 jaar bij verschillende urologen had bezocht met chronisch blaaspijn syndroom,en echte blaasontstekingen.opeens veel pijn in de onderrug en nierstreek erg misselijk overgeven en diarree.daana de huisartsenpost bezocht en amoxiline clavalaanzuur gekregen na 2 dagen merkte ik verbetering.ik heb een kuur gehad van 7 dagen toen w[lees meer...]aren de klachten nog echt niet weg.pas 3 dagen na het beindigen van de kuur was ik van mijn klachten af.een geweldigmiddel. geeft wel flinke diarree.

24-01-2020 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Acute nierbekkenontsteking en al enkele weken longklachten die doen denken aan aanhoudende astma

03-12-2019 | Vrouw | 54
Nierbekkenontsteking
Zeer effectief (nierbekken en blaasontsteking) maar na 4 dagen moest ik stoppen van huisarts ivm algehele slechte lichamelijke toestand....diarree en misselijkheid waren de grootste boosdoeners. Wel was de infectie na 4 dagen verdwenen, dus wel geholpen, maar liever een minder heftige kuur de volgende keer mocht het weer zover komen.

10-11-2019 | Vrouw | 42
Nierbekkenontsteking
Slik dit medicijn nu 3dagen en vanaf dag 2 kreeg ikbhevige krampen in arm hand vingers voeten deed gewoon weg heel veel pijn. Het medicijn werkt wel tegen mijn keelontsteking ben nu gestopt met het medicijn en heb een andere antibiotica.

08-08-2019 | Vrouw | 66
Nierbekkenontsteking
Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.

29-05-2019 | Vrouw | 40
Nierbekkenontsteking
Beide nieren een nierbekken ontsteking. Dit medicijn eerder gehad bij dezelfde klachten. Het is een echt paardenmiddel, maar. Wat werkt het goed! Enige min punt.. Mijn buik is mega opgezwollen en ik heb hoofdpijn.

Tramadol

19-04-2019 | Vrouw | 23
tramadol
Nierbekkenontsteking
Nadat diclofenac en naproxen niet bleken te werken bij mijn nierbekontsteking, tramadol voorgeschreven gekregen. 36 uur lang niet mezelf geweest en daarna Per direct gestopt terug op naproxen. Geen controle meer over eigen lichaam, constant moe maar niet diep kunnen slapen, desondanks niet in staat ogen open te houden, in een soort constante roes, erg onprettige ervaring.

10-04-2018 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Voor een nierbekkenontsteking deze pillen voorgeschreven gekregen. Na drie pillen en extreme maagpijn direct moeten stoppen van de dokterspost. Kreeg een sachet Murolux wat de nierbekkenontsteking stopte. Vanaf dat moment heb ik maanden in bed gelegen met leverschade. Ik was helemaal geel, billirubine=78, kon bijna niks meer eten, niet meer concentreren, zwaar vermoeid. Li[lees meer...]g nu acht maanden later nog steeds de helft van de dag in bed, ben net pas weer begonnen met korte afstanden fietsen. Ben op alles onderzocht door internisten, diagnose : bijwerking ciprofloxacine. Ik zou zeggen..gebruik op eigen risico, dit wil je niet meemaken!!

08-03-2018 | Vrouw | 35
Nierbekkenontsteking
Met nierbekkenonsteking heb ik al enorm veel last van veel syptomen maar nu ik twee dagen antibiotica slikt merk wel wat verbeteringen maar deze bijwerkingen werden sterker en blijvend. Daardoor kan ik nog steeds helemaal niets dan in bed liggen van pijn. Ik moet nog het kuur afmaken dus hopelijk kan ik het volhouden.

Furabid

25-02-2018 | Vrouw | 35
nitrofurantoine
Nierbekkenontsteking
Al heel wat antibiotica gehad in mijn leven maar deze vergeet ik nooit meer wat een rommel. Deze gekregen nadat ik vermoed een blaasontsteking te hebben. Heel fijn dacht ik nog kan ik snel beginnen en snel er weer vanaf te zijn. Helaas begon vrij snel na 1 pilletje de extreme bijwerkingen. Begon met buikkrampen, daarna misselijk overgeven, diaree, verward, trillingen, [lees meer...]extreem koud hebben, uitslag roodheid en vlekken, niet op mijn benen kunnen staan, opgezwollen lichaam, handen en vingers tintelen, extreem moe Spoedpost gebeld direct moest ik komen. Daar direct een tavigilinjectie gekregen. En andere antibiotica. Die een dag later ook te veel bijwerkingen ga en hierdoor op antibiotica nummer 3 zit samen met pilletjes van tavigil om de bijwerkingen te beperken. Wat een drama zeg! Pfff

17-12-2017 | Man | 62
Nierbekkenontsteking
Na spoedbehandeling in Catharine ziekenhuis Ehv werkte eerste antibioticum amper. Huisarts liet me overschakelen op Ciprofloxacine. Wat een geweldig middel! Na drie dagen waren de ergste klachten weg!

Monuril

26-08-2017 | Vrouw | 58
fosfomycine
Nierbekkenontsteking
Al jaren recidiverende UWI en nierbekkenontstekingen (meestal rechts en soms beiderzijds). 10 en 9 jaar geleden pyelumreconstructie rechter (wandel)nier. Daarna iets minder frequent infecties. Echter 2 jaar geleden weer sterke toename nierbekkenontstekingen. Okt. 2016 rechter nier verwijderd. Echter nu steeds links nierbekkenontsteking. Vanwege vele antibioticagebruik (zow[lees meer...]el oraal als via infuus) een BMRO bacterie ontwikkeld die steeds weer infecties veroorzaakt. Nitrofurantoine en Monoril zijn (vlgs kweekuitslagen) enige nog reagerende antibiotica. Echter Nitrofurantoine deed laatste 2 keer onvoldoende zijn werk. Nu weer aan de Monuril (fosfomycine) om de 3 dagen een zakje 3 gram. Heb dit in verleden al eens eerder gehad. Koorts begon na een dag al te zakken van bijna 40 tot 39. Helaas zoals bij de meeste antibiotica bijwerkingen zoals steen in maag, een dag na gebruik wat misselijk / hoofdpijn en diarrhee (hetgeen ik bij bijna elke antibiotica heb). Heb nu mijn tweede zakje op en koorts al gezakt naar 37,9. Dus hoop dat infectie weg gaat (blijft) want anders wordt het weer de zoveelste opname in ziekenhuis.

19-08-2017 | Vrouw | 30
Nierbekkenontsteking
Met tablet 1 verdween mn koorts en rugpijn nagenoeg, maar ik viel ook gelijk in slaap met tintelende handen. Na tablet 3 ben ik gestopt: de bijwerkingen werden steeds erger: continue gevoel van flauwte, bizarre spierpijnen vooral in arm en benen tot het punt dat ik niet meer op mn been kon staan. Rillingen, zweten, ik zat alleen maar op bed, totaal vd wereld. Ben ermee ges[lees meer...]topt en over op amoxiciline. Veel te heftig spul voor mij :( - nog last van mn spieren.

02-07-2017 | Vrouw | 54
Nierbekkenontsteking
Medicijn werkt, wel vervelende bijwerkingen: brandend gevoel over hele lijf, pijn in gewrichten van handen en voeten, last van maag/12vingerige darm, migraine aanval getriggerd.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2647)
Depressie (2128)
Angst & paniekstoornis (2100)
Hoge bloeddruk (1516)
Blaasontsteking (1095)