Ciprofloxacine

Urineweginfectie (20 meningen)
Prostaatontsteking (14 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

08-08-2019

Nierbekkenontsteking

Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.
10-04-2018

Nierbekkenontsteking

Voor een nierbekkenontsteking deze pillen voorgeschreven gekregen. Na drie pillen en extreme maagpijn direct moeten stoppen van de dokterspost. Kreeg een sachet Murolux wat de nierbekkenontsteking stopte. Vanaf dat moment heb ik maanden in bed gelegen met leverschade. Ik was helemaal geel, billirubine=78, kon bijna niks meer eten, niet meer concentreren, zwaar vermoeid. Li[lees meer...]g nu acht maanden later nog steeds de helft van de dag in bed, ben net pas weer begonnen met korte afstanden fietsen. Ben op alles onderzocht door internisten, diagnose : bijwerking ciprofloxacine. Ik zou zeggen..gebruik op eigen risico, dit wil je niet meemaken!!
08-03-2018

Nierbekkenontsteking

Met nierbekkenonsteking heb ik al enorm veel last van veel syptomen maar nu ik twee dagen antibiotica slikt merk wel wat verbeteringen maar deze bijwerkingen werden sterker en blijvend. Daardoor kan ik nog steeds helemaal niets dan in bed liggen van pijn. Ik moet nog het kuur afmaken dus hopelijk kan ik het volhouden.
17-12-2017

Nierbekkenontsteking

Na spoedbehandeling in Catharine ziekenhuis Ehv werkte eerste antibioticum amper. Huisarts liet me overschakelen op Ciprofloxacine. Wat een geweldig middel! Na drie dagen waren de ergste klachten weg!
19-08-2017

Nierbekkenontsteking

Met tablet 1 verdween mn koorts en rugpijn nagenoeg, maar ik viel ook gelijk in slaap met tintelende handen. Na tablet 3 ben ik gestopt: de bijwerkingen werden steeds erger: continue gevoel van flauwte, bizarre spierpijnen vooral in arm en benen tot het punt dat ik niet meer op mn been kon staan. Rillingen, zweten, ik zat alleen maar op bed, totaal vd wereld. Ben ermee ges[lees meer...]topt en over op amoxiciline. Veel te heftig spul voor mij :( - nog last van mn spieren.
02-07-2017

Nierbekkenontsteking

Medicijn werkt, wel vervelende bijwerkingen: brandend gevoel over hele lijf, pijn in gewrichten van handen en voeten, last van maag/12vingerige darm, migraine aanval getriggerd.
25-11-2016

Nierbekkenontsteking

Heb deze medicijnen voor nierbekkenontsteking. Heb ze nu 3 dagen en ze beginnen te werken, minder pijn maar wel hoofdpijn en ontzettend moe. Heb er na 2 dagen een maagbeschermer bij gekregen, want had heel erge maagpijn van de Ciprofloxacine 500.
04-09-2014

Nierbekkenontsteking

Hevige pijn bij een nierbekkenontsteking. Eerst 2x per dag 1 tablet, na enkele dagen werd de dosis verdubbeld. 10 dagen lange kuur. Er is nog wat pijn van de blaas. Steeds latent aanwezig. De bijwerkingen zijn echter minstens zo storend; spierpijn, nekpijn, oorsuizen, grieprig gevoel, opgezette lymfen. Algehele malaise en niet een beetje energie meer.
21-12-2013

Nierbekkenontsteking

Na monuril gekregen vanwege blaas/nierbekken ontsteking. De uitslag vd kweek was nog niet binnen maar moest alvast beginnen met deze kuur. Allergische reacties zijn bij mij eerder regel dan uitzondering en na al deze horrorverhalen niet gerust. Volgens huisarts geen alternatief. In totaal 3 pillen gehad. Wat een ellende!!! Overal pijn, kan niet meer slapen, spierpijn z[lees meer...]o erg dat ik mijn benen niet meer kan bewegen, trillen, kaakpijn, stuiptrekkingen, versnelde hartslag, verward, nachtzweten. HAP gebeld en moet maar gewoon doorgaan. Nou ik stop hieermee nu meteen en vraag maandag wel om een alternatief. Dit is niet te doen!! (RED; probeer echt de kuur vol te houden, zeker als artsen al zijn geconsulteerd. Vervroegd stoppen komt jezelf niet ten goede en werkt tevens resistentie tegen antibiotica in de hand)
05-12-2013

Nierbekkenontsteking

Dit middel gekregen bij de huisartsenpost nadat mijn andere antibiotica kuur niet hielp. Geen dokter gezien, alleen mijn urine laten checken. In het begin werd ik er trillerig en duf van. Later juist hyper. Vanaf de 3e dag was het mis. Hevige spierpijn in mijn benen en nek, lymfeklieren gevoelig en pijn in mijn gewrichten. Toch maar weer langs de huisarts. Weer mijn urine [lees meer...]laten checken en die was nu goed. Ik moest per direct stoppen met de kuur. Blijkt veel te heftig te zijn. De spierpijn is nu gelukkig minder ( in mijn benen althans), maar de pijn in mijn nek is er nog. Volgens de dokter zou ik over een paar dagen op miraculeuze wijze van alle pijn af moeten zijn, want hij gaf aan dat al mijn pijn puur door deze pillen zouden komen. Ik wil dit spul NOOOOOOIT meer. In mijn leven al heel wat kuurtjes gehad voor blaasontsteking, maar nog nooit eerder was het middel erger dan de kwaal.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum