Thyrax Duotab

levothyroxine

zeer veelgeen

Trage schildklier (534 meningen)
Ziekte van Hashimoto (58 meningen)
Snel werkende schildklier (43 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

<< < vorige
Pagina 1 van 2
03-04-2018

Schildklier verwijderd

Voorheen gebruikte ik Euthyrox in combinatie met Armour en had ik ook al veel spierpijn en stijf gevoel. Ongeveer een half jaar geleden in overleg met mijn internist besloten over te stappen naar Thyrax in combinatie met Armour (zgn. ‘Natuurlijk’ schildklierhormoon). Helaas lijkt het van kwaad tot erger te gaan, nu zijn de spierklachten verergerd tot gewrichtijn en het ver[lees meer...]schieten van gewrichten, o.a. Pols, nek en ruggewervels. Herkent iemand dit?
13-12-2017

Schildklier verwijderd

Sinds 1975 heb ik een niet werkende schildklier , heb jaren lang thyrax gebruikt , een poos levotheraxine toen thyrax niet geleverd kon worden. Kreeg problemen met stoelgang , vaak en diaree. Nu sinds 6 december weer thyrax maar er is nog geen verbetering, met de stoelgang.

Schildklier verwijderd

Medio 2016 gedwongen over te stappen naar een ander schildkliermedicijn 1 op 1. Ik gebruikte 0.225mg. Eind Oktober een enorme hypo gekregen met angst en paniekaanvallen. Gestopt met werken. Huisarts schreef Oxazepam voor. Specialist schroeft de dosis terug naar 0.150mg. 3 maanden later weer omhoog naar 0.175mg. Inmiddels verhoogd naar 0.188mg. maar de echte verbazing komt [lees meer...]als verneem via een patienten forum dat de Thyrax duo tab alweer 3 maanden leverbaar is en niemand aan de bel trekt. De apotheek niet de huisarts niet en de specialist niet. Slordig.

Schildklier verwijderd

In 2004 is bij mij de ene helft van mijn schildklier verwijderd, daarom slik ik de thyrax duotab, toen die niet meer beschikbaar was, kreeg ik de vervanger...maar ik was er niet blij mee, en meteen toe de thyrax weer beschikbaar was ben ik meteen weer over gestapt, en ik ben er heel erg blij mee...want ik moet ze toch mijn verdere leven blijven slikken.

Schildklier verwijderd

Gelukkig is Thyrax weer verkrijgbaar na heel veel problemen. Na het wegvallen van Thyrax moest ik overstappen op Euthyrox. Wat is dat een verschrikkelijke tijd geweest met heel veel bijwerkingen: Angsten, Neerslachtig , maar vooral niet meer gelukkig. Er werd al gesproken dat ik in een depressie zat, nou ik wist wel beter. Toen kwam Thyrax weer op de markt en ben daar uit [lees meer...]mijzelf met toestemming van mijn huisarts weer mee begonnen. Nu is alles weer goed geregeld, ik voel mezelf weer gelukkig. Wat kan een medicijn je leven verwoesten, nu maar hopen dat het medicijn Thyrax weer verkrijgbaar blijft.
26-08-2017

Schildklier verwijderd

ik heb na mijn schildklier verwijdering thyrax tabletten gekregen, en slik die nu 35 jaar zonder problemen, maar wel in de bruine potjes met een watje. de ellende begon met de nieuwe verpakking, omdat zogenaamd in de potjes er te veel zuurstof bij kwam. ten koste van de werking van de tabletten. misschien was diegene die dit verkondigt in 1986 nog niet eens op de wereld.te[lees meer...]rwijl ik ze al slikte. dus in 2014 begonnen de problemen met 350.000 mensen. met alle ellende van dien, wat ontzettend veel geld heeft gekost aan onderzoeken en lichamelijke klachten, omdat er ook door de internisten e.d werd gezegt dat het niet door de verpakking kwam. maar een kwestie van goede instelling was. terwijl meneer de uitvinder gewoon met oogkleppen voor doorging met de productie van de nieuwe verpakking. nu ik weer in na gedwongen overstap op euthyrox wat nog ergere bijwerking had terug in juli op thyrax. met goede hoop. maar dezelfde verpakking en dezelfde ellende van bijwerkingen. ik heb het nu helemaal gehad met deze mishandeling en ga stappen ondernemen om een aanklacht in te dienen en een rechtzaak te beginnen. ik hoop dat er nu eindelijk nog meer mensen zijn die met mij mee denken en ook iets gaan ondernemen om de bruine potjes weer terug te krijgen zonder gerotzooi met onze medicijnen waar wij afhankelijk van zijn, omdat we niet zonder meer kunnen leven.
14-06-2017

Schildklier verwijderd

Werkt uitstekend. Wegens niet beschikbaarheid tijdje overgetapt op Eurthyrax, wat echt een drama was. Thyrax voldoet voor mij uitstekend.
06-05-2017

Schildklier verwijderd

21 jaren thyrax naar alle tevredenheid gebruikt. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.
31-03-2017

Schildklier verwijderd

Moest vorig jaar overstappen van Thyrax naar Euthyrox. Na problemen met boezemfibrilleren eindelijk ingeregeld. Gaat nu goed. Ga Aspen Frama Trading boycotten. Voor mij geen Thyrax meer.
31-01-2017

Schildklier verwijderd

Was erg tevreden over Thyrax. Nagenoeg geen bijwerkingen, af en toe hartkloppingen en slecht slapen.
22-08-2016

25-07-2016

Schildklier verwijderd

Nadat ik met Thyrax, om de bekende reden, moest stoppen ben ik inmiddels +/- 6 weken ingesteld op Euthyrox. Bij het inleveren van mijn 1e herhaalrecept kreeg ik vandaag te horen dat mijn ziektekostenverzekering (Zilveren Kruis) alleen merkloze "Euthyrox" volledig vergoedt. Ik heb aangegeven: dat had de ziektekostenverzekering dan bij de eerste afgifte kenbaar moeten maken[lees meer...] en niet nadat ik ingesteld ben; ik accepteer dat dan ook niet.
15-06-2016

Schildklier verwijderd

Van thyrax weinig bijwerkingen alleen dezelfde vermoeidheid als voor de operatie, nu meer bijwerkingen, sommige vervelend andere draaglijk.
15-04-2016

Schildklier verwijderd

Schildklier verwijderd, geheel afhankelijk van Thyrax. Dosering kunstmatig hoog gehouden i.v.m. terugdringen schildklierkanker. Slaapproblemen zijn bijna niet op te lossen.
13-01-2016

Schildklier verwijderd

Ben een man van 62 nu, toen ik werd geopereerd aan een te snel werkende schildklier was ik 27 jaar jonger als nu dus in 1989 april dus een jaar of 35, ik had al een aantal jaren daarvoor last ervan, viel in no time ruim 20 kilo af, werd hyper en had het altijd warm, kreeg nadien strumazol toegediend dat geeft bijwerkingen zoals, grote uitpuilende ogen het zogenaamde Marty [lees meer...]Feldman effect (die is er niet oud mee geworden) tranende ogen, dubbelzien etc. was blij dat ik daarvan weer vanaf was, ik kreeg vaak te horen waarom ik zo "wild" keek alsof ik iemand iets wou aandoen, nu na jaren z staan de ogen weer normaal diep in de kassen. Een vervelend bijverschijnsel zijn de volgende zaken, snel geïrriteerd, opvliegerig, zomaar vanuit het niets boos worden etc. maar dat heeft ook te maken met de bijnierfunctie vanwege een tekort aan cortison, bij mannen kan dat leiden tot een sterk verminderd libido, nu was dat bij ons ff niet meer aan de orde maar toch als je tussen de 33 en 35 jaar bent maakt dat wel degelijk verschil, je gaat denken dat je als man zijnde impotent bent geworden terwijl dat helemaal niet aan de orde is, allemaal bijzaken die als lastig worden ervaren, zoveel ellende kan dus een schildklier teweeg brengen. Slik dus al jaar en dag Thyrax, in het begin 100, de witte dus, daarna wit en blauw en zo is de waarde opgevoerd naar al weer jarenlang inmiddels 175 oftewel een roze en een blauwe, sinds deze in een nieuwe verpakking zitten heb ik geen problemen ondervonden zoals anderen dat wel hadden, ik heb regelmatig contact gehad met Lareb hierover en mijn ervaring ermee aangegeven, wat de één wel heeft hoeft de ander dus helemaal niet te hebben is mijn ervaring. Een schildklier aandoening is een auto immuunziekte, zo hebben verschillende leden van de familie een pigment afwijking wat ook wel vitiligo wordt genoemd, zo hebben twee directe familieleden die overigens ook allebei dezelfde bloedgroep bezitten een pigment afwijking, terwijl de andere daar geen last van heeft zelfs niet van een schildklier aandoening, althans toetertijd, er is wel sinds enkele jaren terug een te trage schildklierfunctie aangetoond op oudere leeftijd terwijl ik de enige was met een te snelle schildklierwerking wat inhoud dat je altijd honger heb en veel eet maar ook de strippenkaart op het toiletbezoek keer op keer snel moet vernieuwen want na een uurtje heeft het voedsel je lichaam alweer verlaten vandaar ook dat je zo veel afvalt, je kan eten als een dijker maar helpt niets, en hier komt bij dat je keel dikker wordt en drukt je halsslagader langzaamaan dicht waardoor je weleens flauw kan vallen of onwel kan worden en eten van vast voedsel steeds lastiger wordt dus ga je maar over op allerlei papjes etc. dat hou je niet lang vol moet ik beamen. Maar ik had het dus over die pigmentafwijking onze zoon heeft het ook namelijk, het rare is dat de toenmalige Internist, zal zijn naam hier niet noemen, aangaf dat het namelijk NIET erfelijk zou zijn!!! wat een enorm miskleun was dat, sinds die tijd heb ik het vertrouwen in de medische wetenschap direct in twijfel getrokken, het is verdorie wel degelijk een erfelijke ziekte of aandoening, heb de beste man daarna direct de rug toegekeerd en ben er nooit meer geweest. Zelfs mijn huisarts in die tijd wist niet wat ik mankeerde, ik dacht dat ik het aan m'n hart had, dat ging tekeer als een pasgeboren baby, naar de hartspecialist en die vertelde mij na het onderzoek dat ik het aan m'n schildklier had oftewel een te snel werkende. Het belachelijke achteraf als je info gaat opvragen, neen computers hadden wij in die tijd nog niet alles nog gewoon per brief met zo'n simpel postzegeltje erop plakken waar je ook nog zelf aan moest likken, wat zijn we verwend tegenwoordig met die zelfplakkers, dan kreeg je steevast info binnen waar je helemaal niet op zat te wachten en dat was Schildklierkanker, klaar ben je ermee, dat had ik helemaal niet!! ik vroeg om een simpele uitleg wat een snelwerkende schildklier precies doet etc. welnee jouw de stuipen op het lijf jagen met die gevreesde ziekte, heb de hele zooi zo in de vuilbak gekieperd en ben maar gaan vragen aan artsen etc. en daar wordt je één op één veel wijzer van, kortom na al die jaren kan ik wel zeggen dat ik een soort van ervaringsdeskundige ben geworden en ja zolang je leeft zal je dus dat schildklierhormoon moeten blijven slikken, het is niet anders het is een deel van leven geworden, nog even dit ik heb gedegen onderzoek gedaan naar waar en hoe deze erfelijke ziekte nu precies ontstaan zou kunnen zijn, het komt van mijn moederskant af, haar verre voorouders kwamen uit een bepaalde stad in het westen van het land en deze mensen hebben in bittere armoede moeten zien te overleven, slecht huizing, vochtig, schimmels en slecht voedsel en ook vaak te eenzijdig en soms dagenlang niets wat je gesteldheid niet ten goede komt, als er dan ook nog kinderen worden geboren, van de 8 die er zijn geboren hebben er maar drie ervan het zover geschopt dat ze voor nageslacht konden zorgen en dat klopt anders zou mijn moeder ook nooit geboren zijn, zo simpel ligt het, maar dat is een van de oorzaken en veel van dit soort erfelijke aandoeningen stammen uit die periodes en dan praat ik over de 18e eeuw en begin 19e eeuw, het is wel een veronderstelling dus niet echt een bewezen feit maar bij navraag aan diverse specialisten op het gebied van woonruimtes, artsen en gemeenteambtenaren ben ik van mening dat daar de grondslag ligt van onze heden ten dage voortkomende ziektes etc. eer dat deze uit een familieband zou verdwijnen kan je nog wel een paar eeuwen doorgaan en dat gegeven gaan wij niet meemaken. Met vriendelijke groet, Henry.
11-11-2015

Schildklier verwijderd

na heel veel minder en meer zit ik op mijn gewicht in kilo's +1. Als je het koud hebt, slik je te kort, is niet erg als je reactievermogen maar goed blijft. Slik je te veel, dan ga je hyperen, dat kan je gezondheid schaden.
<< < vorige
Pagina 1 van 2

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!