ziekte

Slijmbeursontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Slijmbeursontsteking

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dalacin C 1 4
Flucloxacilline 1 5
Depo-Medrol 1 4
Oxy-5 / Oxy-10 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Slijmbeursontsteking

18-08-2019

Slijmbeursontsteking

Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.
31-07-2019

Tramadol (tramadol)

09-06-2019

Naproxen (naproxen)
Slijmbeursontsteking

Het hielp tegen de ontsteking. Maar wat een maagpijn. Eerste nacht, dacht ik dat ik een hartaanval kreeg. Heftige steken. Ha gebeld volgende dag. Maagbeschermer gehad maar nog steeds steken. Na 6 dagen gebruik. Wakker van de maagsteken. Tintelende arm. Wat een vreselijk enge bijwerkingen. Ik stop ermee. Wou dat die laatste niet had ingenomen.
27-07-2018

Dalacin C (clindamycine)
Slijmbeursontsteking

Bacteriele slijmbeursontsteking aan de elleboog , na infectie klein wondje of beet insect.Eerst andere antibiotica augmentin , sloeg niet aan: arm helemaal rood,heet, dik met ook wondroos( t'vuur in de volksmond).Opname kliniek , 4 dagen dalacin c via infuusje 3 x per dag. 5e dag terug thuis met verder dalacin c 300mg 2 x 2 tab van 300 mg(dus 2 x 600mg), gedurende nog 14 d[lees meer...]agen. De infectie verdwijnt zeer traag, doch gestaag. Na totaal 21 dagen gestopt, wel nog een kleine harde verdikking op de elleboog.Wel nog een bijkomende reactie gehad(allergie waarschijnlijk op de antibiotica-niet zeker!) netelroos :jeuk en uitslag over hele lichaam .Voor inname at ik een stuk banaan en of ander voedsel en spoelde de capsules met veel water door
13-07-2018

Slijmbeursontsteking

Diclofenac gebruikte ik zowel tegen artrose als slijmbeurs ontstekingen. Tegen de pijn van een slijmbeursontsteking hielp dit middel amper.
13-07-2018

Depo-Medrol met Lidocaine (methylprednisolon/lidocaine)
Slijmbeursontsteking

Periodiek terugkerende slijmbeursontstekingen linker en rechter heup. Door het injecteren van Depo-Medrol +Lidocaïne verdwijnt de pijn voor ca. 80%. Na drie à vier maanden komt de pijn helaas weer terug, ondanks fysiotherapie.
23-03-2018

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Slijmbeursontsteking

steeds terugkerende slijmbeursontsteking, wisselend van knie tot knie. bij injectie van 80mg/2ml heb ik doorgaans enkele uren later al geen pijn meer en dit houdt weken aan. een enkele keer heb ik minder effect, maar het heeft geen bijwerkingen voor mij en ik mag 3 x per jaar een injectie hebben. ik ben een tevreden gebruiker !
27-02-2018

Oxy-5 / Oxy-10 (benzoylperoxide)
Slijmbeursontsteking

Ik had eerst pleuritis en daarbij hielp het goed en voor dat deze genezen was kwam ik op een operatielijst voor een schouderoperatie. Dit alles gaf dermate veel pijn dat ik het door ben gaan gebruiken.
26-01-2018

Naproxen (naproxen)
Slijmbeursontsteking

Ernstige allergische reactie op deze chemische rotzooi. Blokkeert werking van Bumetanide (plaspil) en leverde binnen 24 uur zware exceem reacties over volledige onderlichaam op. Na twee maanden nog niet volledig hersteld.
05-05-2017

Oxycodon (oxycodon)
Slijmbeursontsteking

Na 7 jaar schouderklachten is de pijn vorig jaar januari zo verslechterd dat ik in de medische molen terecht kwam. Slijmbeursontsteking, peesontstekingen, lengte scheurtjes in pees. Erg veel pijn. mri, echo, 2x zenuwblokkade en andere injecties hebben niet geholpen. In oktober 2016 frozen shoulder vastgesteld. Vreselijk veel pijn, toen tramadol, paracetamol voorgeschreven [lees meer...]gekregen. Hielp niet genoeg. Nu sinds een maand ongeveer oxycodon 15 mg langwerkend 12 uur. Maar nog steeds onhoudbaar qua pijn. Slaap heel slecht door de pijn. Dus maandag maar een bezoekje aan de huisarts. Moet toch anders verdeeld worden of de dosering moet omhoog. Gelukkig geen last van bijwerkingen. 1e twee dagen wat moeite met ontlasting, maar zo nodig gebruik ik die macrogol zakjes. Herstel frozen shoulder kan wel 3 jaar duren... nou om het enigszins houdbaar te houden qua pijn, dan maar oxycodon hoor, dan kan de fysio ook ietsje meer.
01-05-2017

Depo-Medrol met Lidocaine (methylprednisolon/lidocaine)
Slijmbeursontsteking

Pijn in heup is door de injectie verminderd, hercontrole bij orthopeed over 6 weken. Bijwerkingen: Benauwd, druk op borst, hartkloppingen, misselijk, hoofdpijn, paars gezicht, erg moe, stuwing beide borsten.
03-01-2017

Arcoxia (etoricoxib)
Slijmbeursontsteking

Sinasprilletje? Doet bij mij niks...
15-12-2016

Slijmbeursontsteking

diclofenac gekregen ivm bursitis in schouder, de meeste pijn is 's nachts na ongeveer 3 a 4 uur slapen, ten eerste is de pijnstillende werking van diclofenac gering en heb ik het idee dat de werking na inname slechts enkele uren is, in ieder geval te kort om het hoogtepunt of beter gezegd dieptepunt van de pijn in mijn schouder te neutraliseren, de belangrijkste reden dat [lees meer...]ik niet 3 keer daags de maximale dagdosis neem/nam is het feit dat diclofenac laxerend werkt (tenminste bij mij) als ik naar de wc ga met diclofenac dan ben ik in een seconde klaar en kan daarna een kwartier de poepspetters opruimen, omdat ik een 'explosie-ontlasting' krijg, verder vind ik het een matige pijnstiller en stap over op een sterkere pijnstiller met vertraagde werking na inname die, heel belangrijk niet laxerend werkt. tevens voeg ik er aan toe dat de huisarts die roept 'neem er een paracetamolletje' uit zijn ambt onzet dient te worden. paracetamol doet al helemaal nul punt nul bij slijmbeursontstekeing in de schouder, tevens werkte bij mij naproxen iets beter tegen de klachten, mits de zwaarste dosering.
08-11-2016

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Slijmbeursontsteking

Na spoedopname en operatie 4 okt. aan infuus gekomen met continu 12 gram per 24 uur, bij thuiskomst nog 2 weken 4x daags 500 mg gebruikt. Vooral op de insteekplaatsen waar infuus heeft gezeten erg veel jeuk. Ook nu nog nadat ik de kuur al bijna een week niet meer slik. Tijdens de infuusperiode (2 wkn) was het net of de ab door de aderen heen brandde. Jeuk toen vooral opgel[lees meer...]ost met ijspackingen. Nu huid vettig houden en vooral niet krabben.
23-07-2016

Slijmbeursontsteking

Huisarts heeft hierbij geen maagbeschermers voorgeschreven, mijn maagwand was flink beschadigd. Na een poos heel misselijk te zijn, ben ik een 3 keer in het ziekenhuis beland, omdat ik andere medicijnen niet meer binnen kon houden. Mijn maagwand is aangetast door de diclofenac. Tevens had ik kloppingen in mijn hoofd. Na deze ellende heb ik maandenlang geen andere medicijne[lees meer...]n moeten gebruiken en nog 6 maanden maagbeschermers gebruikt, omdat ik altijd misselijk was en zelfs geen pittig of vet eten kon verdrage.n

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2209)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1670)
Hoge bloeddruk (1271)
Acne/puistjes (882)