Spanningshoofdpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor spanningshoofdpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: spanningshoofdpijn

19-02-2024 | Man | 31
Spanningshoofdpijn
Na jarenlang spanningshoofdpijn gehad te hebben en vele andere dingen te hebben geprobeerd en mij geen raad meer te weten ben ik op onderzoek uit gegaan. Amitriptyline kwam voorbij, maar waarom zou ik een antidepressiva gaan slikken als ik niet depressief was? Dus ik stelde het uit. Na nog meer onderzoek bleek dit middel ook een positief effect te hebben op mijn prikke[lees meer...]lbare darmen en angsten. Ik was om en stelde het voor aan mijn huisarts. Omdat wij al vele oplossingen hebben geprobeerd in de afgelopen jaren, ging hij akkoord en vertelde dat dit middel positief effect kon hebben. Na hier gelezen te hebben wat de mogelijke bijwerkingen konden zijn was ik wat aan het aarzelen, maargoed.. beter wat bijwerkingen dan de pijn en ongemak die ik al had. De eerste week had ik geen enkele bijwerking. Ik sliep heerlijk. De 2e week merkte ik een lichte sufheid en concentratie problemen. Nu zat ik ook tegen een burn-out aan, dus dat kon de symptomen ook versterken. De spanningshoofdpijn zou pas gaan verminderen na maanden gebruik, maar dit bleek al veel sneller. Na 1,5 week was mijn spanningshoofdpijn zo goed als weg. Na 2 weken begon ik trek te krijgen in producten die ik had geskipt in mijn dieet omdat deze vele ongemakken gaven. Nu ruim 3 maanden later kan ik zeggen dat de prikkelbare darn zo goed als weg is. Ik kan eten wat ik wil, zonder pijn en een opgeblazen gevoel. Ik slaap heerlijk (soms wat overactief aan het dromen). De scherpe randjes van de angst is iets afgenomen en vooral de spanningshoofdpijn is weg. Soms komt het 'volle hoofd' gevoel wel terug bij overprikkelling. Maar wanneer ik dan even een stap terug neem en afleiding zoek, verdwijnt dit ook weer. Ik ben dus zeer tevreden over dit middel!

Tramadol

18-12-2022 | Vrouw | 47
tramadol
Spanningshoofdpijn
Per toeval erachter gekomen hoe goed dit is tegen spanningshoofdpijn. Ik snap de voorzichtigheid in voorschrijven, maar ook jammer dat dit soort hoofdpijn niet serieus genoeg genomen wordt. Deze hoofdpijnen kunnen migraine-achtige vormen aannemen in hevigheid met grote gevolgen voor patiënt. De algemeen voorgeschreven medicamenten werken onvoldoende met groot risico op [lees meer...]overgebruik, omdat het niet afdoende werkt. Komt nog een belangrijk punt bij. Tramadol ontspant ook! Bij spanningshoofdpijn ervaar ik onrust en ook verveling omdat ik urenlang plat moet liggen en niks verdraag. Het is een enorme lijdensdruk die onderschat wordt. Tramadol maakt je ook rustig (beter dan oxazepam doet wat ik voorheen ook innam naast veel te veel pijnstillers (diclofenac met paracetamol of codeïne met paracetamol)) waarvan ik de maximale dosering ruim overschreed en nog pijn en onrust ervoer. 1 tramadol van 50 mg kan bij mij de pijn nét aan. Meestal twee nodig ivm de tijdsduur van de pijn. Geen complete rustdag meer nodig na een aanval. Wel nog rustig aan doen.

03-05-2022 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb mijn hele leven last gehad van spanningshoofdpijn. Het is een familiekwaal, moeder, zus, broers en tante hebben er ook last van. Neuroloog kon niks ontdekken. Fysio heeft me oefeningen geleerd. Dat hielp matig. Sinds mijn 50ste werden de aanvallen heviger en vaker en moest ik ook overgeven. Iemand raadde mij Amytriptyline aan. Mijn huisarts vond dat een goed idee[lees meer...]. Sinds ik het gebruik, nu 3 mnd, heb ik veel en veel minder last van ochtendhoofdpijn en hoofdpijn in het algemeen. Ik merk het aan feesten, veel activiteiten achter elkaar, wat voorheen echt een risico was. Nu geen centje pijn. Supertevreden!

Sumatriptan

13-10-2021 | Man | 53
sumatriptan
Spanningshoofdpijn
Ik gebruik best veel sumatriptan gemiddeld 4 a 5 per dag en af en toe als de 1e niet werkt meteen de 2e erachteraan. Ik gebruik sumatriptan injectie nu ongeveer 10 jaar laatste jaren wat meer als op het begin.

Citalopram

07-04-2020 | Man | 20
citalopram

Nortrilen

07-04-2020 | Man | 20
nortriptyline
Spanningshoofdpijn
Ik hen al 3 jaar last van chronische panningshoofdpijn. Al veel verschillende dingen geprobeerd zoals fysio. De fysio dacht dat het aan mijn kaakspieren lag, want die waren erg gespannen. Dus kreeg ik een knarsbitje voor het slapen, echter had dit geen invloed op mijn hoofdpijn helaas. Ik kreeg vervolgens citalopram voorgeschreven, hierdoor werd de hoofdpijn iets minder,[lees meer...] maar was niet weg en heb ik samen met de huisarts voor een ander antidepressivum gekozen namelijk: notryptiline. Dit had echter totaal geen invloed op mijn hoofdpijn en begin in weer van voren. Concluderen wekt notryptiline niet tegen mijn spanningshoofdpijn.

Duloxetine

12-01-2020 | Man | 22
duloxetine
Spanningshoofdpijn
Ik heb al bijna 2,5 jaar last van chronische spanningshoofdpijn. Nadat oefentherapie, fysiotherapie en verschillende medicatie die onder antidepressiva vallen niet of nauwelijks geholpen heeft. Ben ik op advies van een psychiater begonnen met duloxetine, dit lijkt te helpen. Ondertussen ook bij een osteopaat geweest, dat lijkt ook geholpen te hebben. Deze twee samen zorgt[lees meer...] ervoor dat ik weer redelijk kan functioneren.

28-05-2019 | Vrouw | 26
Spanningshoofdpijn
Ik heb last van een continue druk op mijn hoofd. Die gepaard gaat met pijnlijke spieren in het hele lichaam. Ik ben op aanraden van mijn neuroloog na lang wikken en wegen toch maar de amytriptiline 10mg gaan gebruiken. Ik had erg last van een opgezette buik en een lichtelijk suf gevoel. Wel was het pijnlijke gevoel in mijn spieren verminderd. Wat betreft mijn hoofdpijn is [lees meer...]er weinig veranderd. Ik ben dan ook na een week gestopt want de opgezwollen buik voelde heel onaangenaam. Ook had ik last van een onrustige nachtrust.

10-04-2019 | Vrouw | 52
Spanningshoofdpijn
Door overspannenheid heb ik veel spanningshoofdpijn gekregen. Hierdoor kon ik zelf niet meer in slaap komen, vele nachten wakker geweest. Slaappillen was de oplossing niet en daarom schreef de huisarts amitriptyline voor. S’avonds om 22.00 uur neem ik 1x tablet 25mg amitriptyline (merk Expharma) en slaap ik weer normaal. Ben zeer tevreden. De bijwerkingen zijn de 1e 2 w[lees meer...]eken even lastig, maar na 2 weken kon ik eindelijk weer slapen. Als de overspannenheid over is en ook de spanningshoofdpijn, dan bouw ik de medicatie weer af met mijn huisarts.

Diclofenac

10-01-2019 | Vrouw | 53
diclofenac
Spanningshoofdpijn
ik had het voor de hoofdpijn maar jaren geslikt en slechter van en zelfs uit val van arm en been gehad en een plek in mijn nek gekregen en een grote opertie moeten onder gaan nu ben ik voor me leven getekend vanwege mij handicap door die troep die ik geslikt heb

Oxazepam

04-01-2018 | Vrouw | 43
oxazepam

Cataflam

31-08-2017 | Vrouw | 40
diclofenac
Spanningshoofdpijn
Ik had last van spierspanningshoofdpijn, waarbij gewone pijnstilling niet hielp. De Cataflam hielp heel goed voor de hoofdpijn, maar ik kreeg pijnlijk last van mijn darmen, waarbij ik diarree had met een beetje bloed erin. Nu moest ik meteen stoppen van de huisarts met de Cataflam, en als mijn darmen morgen niet beter zijn, moet ik terug op consultatie...afwachten dus...

21-05-2017 | Vrouw | 28
Spanningshoofdpijn
Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e

14-09-2016 | Vrouw | 24
Spanningshoofdpijn
Sinds mijn 16e dagelijkse spanningshoofdpijn. Fysio, osteopaat etc geprobeerd. Beland op de hoofdpijnpoli. Sinds ik dit medicijn gebruik (1 tablet voor het slapen gaan), ben ik van mijn dagelijkse hoofdpijn af. Soms bij te lange werkdagen komt de spanning in mijn nek en rug terug. Hierdoor ontstaat de hoofdpijn weer. Advies van de hoofdpijnverpleegkundige was om dan kortdu[lees meer...]rend 2 tabletten in te nemen. Zeer tevreden! De nachtrusten zijn beter en mijn hoofdpijn is vrijwel weg. Aangezien ik allergisch ben voor ontzettend veel dingen en vaak sceptisch ben over medicijnen vanwege alle bijwerking bij mij, kan ik mensen met hypergevoeligheid voor van alles en nog wat, dit medicijn met een gerust hart aanraden.

Paroxetine

01-08-2016 | Man | 69
paroxetine
Spanningshoofdpijn
Het hielp mij prima tegen paniekaanvallen en neerslachtigheid, echter niet tegen spanningshoofdpijn.

01-08-2016 | Man | 69
Spanningshoofdpijn
Ik gebruikte hiervoor zo'n 7 jaar Paroxetine, welke mij prima hielp tegen neerslachtigheid en paniekaanvallen, maar niet tegen spanningshoofdpijn. Van een specialist kreeg ik daarom Amitriptyline voorgeschreven. Dat helpt mij een stuk beter tegen spanningshoofdpijn maar niet volledig, echter met behulp van Paracetamol met Codeïne houd ik het nu vrij goed onder controle. [lees meer...] De werking tegen paniekaanvallen is wat minder bij mij, maar niet in verontrustende mate.

Paracetamol Comp

09-06-2016 | Vrouw | 23
paracetamol / coffeine
Spanningshoofdpijn
Paracetamol is zeer zacht voor de maag want van Dafalgan krijg ik steeds maaglast. Na een halfuurtje werkt de pijnstiller reeds. Zeer effectief na een avondje stappen bij een "kater".

Ibuprofen

16-05-2016 | Vrouw | 30
ibuprofen
Spanningshoofdpijn
Ik ben er na 15 jaar (ik ben nu 30) achtergekomen dat ik spanningshoofdpijn krijg van de zoetstof aspartaam. Ik had meerdere malen per week spanningshoofdpijn. Ik nam bij een heftige aanval 2 x 400 mg ibu in 1 keer. Als het een paar uur later nog zo erg was nam ik er nog 1 of 2. Daarna zakte het wel af. Dit is ook de max. die je mag nemen op een dag (4x400). Paracetamol we[lees meer...]rd ik erg moe van. Ibuprofen zorgde dat ik mijn energie niveau hield. Maar nu geen last meer van, want ik eet/drink niets meer met zoetstoffen.

Topamax

04-05-2016 | Man | 29
topiramaat
Spanningshoofdpijn
De bedoeling was om op te bouwen van 25mg naar 50 over een aantal weken. Ik ben gestopt nog voor ik aan de 50mg zat omwille van de bijwerkingen. Tintelingen in voeten en vingers. Vooral in de wagen is dat zeer irritant, daar ik voor mijn werk soms uren in de wagen zit. Verwarring. Voorbeeld: De vaatwas legen en alle borden op de plaats zetten van de airfryer en omgekeerd e[lees meer...]n pas beseffen als je een bord nodig hebt. Concentratieproblemen: Bij het verpakken van een pakketje schreef ik niet de naam van de klant op maar wat ik op dat moment zag en dat pas beseffen als je controleert. Vergeetachtig: Details van een opdracht die je 5 minuten geleden zijn uitgelegd vergeten en opnieuw moeten vragen. Afritten missen om weet ik veel welke reden. Afwezigheid: Mijn vriendin vertelde mij ook dat ik afwezig was en niet aandachtig luisterde naar wat ze te vertellen had. Om deze redenen ben ik dus meteen gestopt met Topamax.

Sumatriptan

22-12-2015 | Vrouw | 59
sumatriptan
Spanningshoofdpijn
na jarenlang geen migraine gehad te hebben, ben ik nu weer de klos en heb de laatste weken dagelijks hoofdpijn bij het wakker worden die al binnen korte tijd overgaat in zware hoofdpijn en soms in een migraine. de migraine kondigt zich aan dmv auras en soms kan ik als ik snel ga liggen de aanval onderdrukken. de sumatripan helpt binnen 10 minuten, waarbij ik meestal in sla[lees meer...]ap val. na een uur of 2,3 komt de hoofdpijn licht terug en zeurt verder om een tablet.. ik hou het meestal bij 1 tablet per dag. van mijn vorige huisarts kreeg ik cafergot....dat hielp beter.

13-10-2015 | Man | 20
Spanningshoofdpijn
Het is een hinderlijke hoofdpijn met spierpijn aan nek en op veel andere plekken. Heb het al 2 jaar en heb als bijwerking van amitrip-tabletten oorsuizen gekregen :( ben er ook altijd moe door.

23-06-2015 | Vrouw | 51
Spanningshoofdpijn
Sinds vele jaren last van hoofpijn. de huisarts verwijst me naar een neuroloog die mij eerst volstopt met medicijnen die totaal niks doen. Na een aantal maanden ben ik weggegaan bij deze neuroloog. toen aangemeld bij neuroloog in terneuzen die gespecialiseerd is in hoofdpijnen. daar kreeg ik Sarotex Amitritilyne voorgeschreven. elke vier dagen verhogen, en ben uiteindelijk[lees meer...] gekomen tot 50 mg retard per dag. deze nam ik elke avond om 21.00 in. Bijwerkingen waren: (in het begin) duizeligheid, suf en moe. Na een paar weken gewend en hielp dit middel de harde kantjes weg te nemen van mijn hoofdpijn. Daarbij slik ik (en nog) Diclofenac zetpil 50 mg. Deze neem ik alleen in als ik erge hoofdpijn heb. Nu loop ik al een hele tijd bij de fysio en hij past dry needling en massage toe. Ik heb baat bij deze fysio. Ik ben erg blij en ben sinds afgelopen zondag medicijnvrij! Ik hoop ook zonder deze medicijnen verder te kunnen en weer een paar kilo minder te gaan wegen. Ben door dit medicijn 5 kilo aangekomen.

Lamotrigine

09-01-2015 | Vrouw | 55
lamotrigine
Spanningshoofdpijn
Ik heb jaren lang hoofdpijn sta ermee op en ga er mee naar bed. Ook bij de pijnbestrijding geweest niks hielp. Nu van de neuroloog dit medicijn sinds gisteren gekregen en wou het niet geloven werd vanmorgen wakker zonder hoofdpijn. Ben zeer benieuwd hoe het de aankomende weken verder gaat. Groeten Erna.

27-11-2014 | Man | 37
Spanningshoofdpijn
5 jaar geleden kreeg ik ineens last van hoofdpijn chronische spierspanningshoofdpijn leek in de huid te zitten strakke band om het hoofd daar leek het op .elke dag weer werd er gek van 3 jaar mee rondgelopen verschillende doktoren geweest huisarts neuroloog maar leek geen oorzaak te hebben fotos laten maken van het hoofd maar niks .stress en depressie zei de doktor vervol[lees meer...]gens amitriptyline voorgeschreven gekregen aanvankelijk leek het te helpen had nog maar 3 a 4 dagen van de week hoofdpijn daar was ik al blij mee .ik heb het medicijn totaal 5 jaar geslikt .altijd lusteloos moe slapen tussen de middag .totdat me medicijnen op waren en ik dacht ik stop ermee ben wel een paar dagen misselijk geweest en tot mijn grote verbazing ben weer fit 7 kilo kwijt niet meer moe en het mooiste van alles ik heb al een maand geen hoofdpijn meer .in het begin heeft het wel wat geholpen maar op de lange baan ging het volgens mij tegen mij werken ben weer helemaal de oude

Venlafaxine

22-03-2013 | Vrouw | 19
venlafaxine
Spanningshoofdpijn
ik heb op vakantie met een vriendin en haar ouders heel erg last van heimwee gekregen. steken in mijn borst en overgeven. op een gegeven moment niet meer kunnen slapen, hartkloppingen en overgeven terwijl ik niks meer at. uiteindelijk via SOS Amsterdam terug gevlogen omdat het niet meer ging. dachten dat het heimwee was dus dat het wel weg zou zijn als ik weer thuis in vei[lees meer...]lige omgeving zou zijn. dit was niet het geval en de verschijnselen werden alleen maar erger. ik had ontzettende druk op mijn borst en ben gestopt met roken omdat ik het heel benauwd had. na een tijd kreeg ik last van hoofdpijn die maar niet wegging. uiteindelijk 8 maanden met hoofdpijn gelopen en van alles geprobeerd. psycholoog, spirituele mensen, fysiotherapeut, zelfs laten kijken of er misschien aartstralen in ons huis zaten. Het hielp allemaal niet. uiteindelijk naar de dokter(waar ik zowat elke week al kwam) en daar kreeg ik paroxetine voorgeschreven. daar merkte ik niks van en ben ik na een tijd weer voor terug gegaan. toen kreeg ik venlafaxine. het zelfde wat mijn vader ook slikt. ik begon met 37,5 en dat werd later opgehoogd naar 75 mg. eerste 2 weken ontzettend veel last van bijwerkingen. overgeven overgeven en nog meer overgeven. hoofdpijn, duizelig en me buik voelde alsof ik een blinde darm ontsteking had. het gaat met ups en downs. het ene moment voel ik me goed en het andere moment kan ik niks. nu heb ik weer zoveel last van spanningshoofdpijn dat ik van de week de venlafaxine opgehoogd heb gekregen met 37,5. moest er weer van overgeven maar hoop dat deze bijwerkingen gauw weer weggaan en dat ik me weer beter ga voelen. word er gek van en wil van me leven genieten. voor de rest ben ik wel te spreken of het medicijn want ik weet dat ik me zonder nog veel beroerder had gevoeld. het enige nadeel is dat als ik het ook maar 1 dag vergeet ik de volgende dag niks kan, heel slap gevoel, duizelig, heel warm, en wazig voor de ogen.

Sibelium

27-02-2013 | Vrouw | 55
flunarizine
Spanningshoofdpijn
Is was erg blij met dit medicijn, had helemaal gen erge hoofdpijn meer.... Maar ik werd er erg dik van, dus moest veel gaan sporten. Helaas lukte me het niet om af te vallen, ik heb toe pillen gehad van de HA om af te vallen...heerlijk. Een tijd gestopt en de erge hoofdpijn kwam gelijk weer terug.... Toen na 1 1/ half jaar weer begonnen om te proberen....weer werd ik dik[lees meer...]. Toen kreeg ik acetylsalysyltuur (?) en dat ging redelijk, maar mocht dit niet meer gebruiken van mijn cardioloog. Daarna tramadol en daar kon ik niet van slapen, werd oververmoied en had nergens zin in en moest heel de dag huilen. Ik ben er achter gekomen dat ik daar niet van kon slapen...dus maar mee gestopt. Nu alleen maar paracetamol met codiene en Arthtotec 3 x 50 mg. Wie weet raad? Help?

13-11-2012 | Man | 30
Spanningshoofdpijn
De neuroloog schreef me dit middel voor tegen de spanningshoofdpijn, of dagelijks chronische hoofdpijn zoals het tegenwoordig heet, die ik al jaren heb. Na van alles geprobeerd te hebben was dit voor mij zon beetje het laatste wat ik nog kon proberen. Ik heb daar nu veel spijt van.... Ik moest beginnen met 25mg per dag. Als ik geen positief effect merkte na een week, dit o[lees meer...]pvoeren naar 50 mg.daarna evt. 75 mg en max. 100mg. De hoofdpijn werd geen fractie minder, terwijl de bijwerkingen erger werden, met name een zeer droge mond de hele dag door.de max dosis heb ik 3 weken volgehouden. Daarna was ik er wel klaar mee, aangezien er geen enkel effect was voor mij. Het afbouwen hoefde ik niet zo langzaam te doen als de opbouw. In 2 weken tijd wilde ik dan ook weer naar 0 mg gaan. Vorige week zondagavond ben ik echter mijn dosis van 75 mg vergeten in te nemen. De maandagochtend was verschrikkelijk. Na een slechte nacht was ik in de ochtend zeer zeer duizelig. Ik heb de vergeten dosis alsnog ingenomen en ben naar bed gegaan. In de middag ging het weer een stuk beter. Dit gaf voor mij echter wel aan dat ik zsm van deze psycho chemische rommel af wilde! Ik heb in een week tijd afgebouwd tot 0mg, en heb vrijdagavond mijn laatste pil genomen. Nu op dinsdagavond kan ik zeggen dat deze rommel voor behoorlijk ingrijpende afkickverschijnselen kan zorgen. Ik slaap slecht, droom raar, heb hallucinaties als ik wakker word s nachts en ben overdag depri,suf,moe en heb hevige hoofdpijn. Ik kan enkel hopen dat het snel beter gaat... Hoe dan ook : deze rommel raak ik nooit, maar dan ook echt nooit, meer aan....

11-11-2012 | Vrouw | 17
Spanningshoofdpijn
Vervelende bijwerking van keelpijn en hoesten

Ibuprofen

06-10-2012 | Vrouw | 24
ibuprofen
Spanningshoofdpijn
Snap niet dat mensen zoveel bijwerkingen hebben van dit medicijn. Voor mij is dit het enigste medicijn wat werkt voor mijn hoofdpijn en rugpijn en ik pak het dan ook altijd. Ik heb in de afgelopen 8 jaar nog nooit last gehad van geen enkele bijwerking en ik slik deze medicijnen regelmatig. De 400mg en de 600mg.

02-10-2012 | Man | 28
Spanningshoofdpijn
Slik dit medicijn al een geruime tijd 50 mg voor ik naar bed ga. Had sandoz of parmachemie. Sinds afgelopen donderdag van het merk teva. Nu komt mijn hoofdpijn behoorlijk terug. Na diverse dingen hier te gelezen te hebben vandaag weer terug naar sandoz! Ik had niet verwacht dat er echt verschil in zou zitten. Wie heeft dit nog meer ervaren?