ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2
21-05-2017

Spanningshoofdpijn

Ik ben met dit medicijn begonnen om te bekijken of het helpt tegen mijn spanningshoofdpijn / whiplash klachten. Ik begon met 10 mg, qua bijwerkingen merkte ik niets en ik sliep geweldig goed. Ik sliep aan 1 stuk door en werd van niets wakker. In de ochtend wel opstartproblemen maar als ik 15 minuten op het balkon in het licht ging zitten, ging het ook wel weg. Omdat ik qu[lees meer...]a pijn niets merkte slik ik nu 20 mg voor het slapen gaan. Wat ik merk is dat ik een erg kort lontje heb gekregen en een opgejaagd gevoel. Ik slaap niet meer aan 1 stuk door en heb veel dromen en in de ochtend nog suffer. Wel is het zo dat als ik voel dat ik nek pijn krijg, dit sneller weer weggaat en het geen heftige pijn wordt. Ik zit nu nog in de eerste 2 weken van de verhoging dus ik ben heel benieuwd of het straks beter gaat. Hiernaast komt mijn maandelijkse periode eraan en dat helpt ook niet mee. We gaan het zien, voor de nekklachten werkt het nu goed. Slapen.. is dan weer een 2e
14-09-2016

Spanningshoofdpijn

Sinds mijn 16e dagelijkse spanningshoofdpijn. Fysio, osteopaat etc geprobeerd. Beland op de hoofdpijnpoli. Sinds ik dit medicijn gebruik (1 tablet voor het slapen gaan), ben ik van mijn dagelijkse hoofdpijn af. Soms bij te lange werkdagen komt de spanning in mijn nek en rug terug. Hierdoor ontstaat de hoofdpijn weer. Advies van de hoofdpijnverpleegkundige was om dan kortdu[lees meer...]rend 2 tabletten in te nemen. Zeer tevreden! De nachtrusten zijn beter en mijn hoofdpijn is vrijwel weg. Aangezien ik allergisch ben voor ontzettend veel dingen en vaak sceptisch ben over medicijnen vanwege alle bijwerking bij mij, kan ik mensen met hypergevoeligheid voor van alles en nog wat, dit medicijn met een gerust hart aanraden.
01-08-2016

Spanningshoofdpijn

Ik gebruikte hiervoor zo'n 7 jaar Paroxetine, welke mij prima hielp tegen neerslachtigheid en paniekaanvallen, maar niet tegen spanningshoofdpijn. Van een specialist kreeg ik daarom Amitriptyline voorgeschreven. Dat helpt mij een stuk beter tegen spanningshoofdpijn maar niet volledig, echter met behulp van Paracetamol met Codeïne houd ik het nu vrij goed onder controle. [lees meer...] De werking tegen paniekaanvallen is wat minder bij mij, maar niet in verontrustende mate.
13-10-2015

Spanningshoofdpijn

Het is een hinderlijke hoofdpijn met spierpijn aan nek en op veel andere plekken. Heb het al 2 jaar en heb als bijwerking van amitrip-tabletten oorsuizen gekregen :( ben er ook altijd moe door.
23-06-2015

Spanningshoofdpijn

Sinds vele jaren last van hoofpijn. de huisarts verwijst me naar een neuroloog die mij eerst volstopt met medicijnen die totaal niks doen. Na een aantal maanden ben ik weggegaan bij deze neuroloog. toen aangemeld bij neuroloog in terneuzen die gespecialiseerd is in hoofdpijnen. daar kreeg ik Sarotex Amitritilyne voorgeschreven. elke vier dagen verhogen, en ben uiteindelijk[lees meer...] gekomen tot 50 mg retard per dag. deze nam ik elke avond om 21.00 in. Bijwerkingen waren: (in het begin) duizeligheid, suf en moe. Na een paar weken gewend en hielp dit middel de harde kantjes weg te nemen van mijn hoofdpijn. Daarbij slik ik (en nog) Diclofenac zetpil 50 mg. Deze neem ik alleen in als ik erge hoofdpijn heb. Nu loop ik al een hele tijd bij de fysio en hij past dry needling en massage toe. Ik heb baat bij deze fysio. Ik ben erg blij en ben sinds afgelopen zondag medicijnvrij! Ik hoop ook zonder deze medicijnen verder te kunnen en weer een paar kilo minder te gaan wegen. Ben door dit medicijn 5 kilo aangekomen.
27-11-2014

Spanningshoofdpijn

5 jaar geleden kreeg ik ineens last van hoofdpijn chronische spierspanningshoofdpijn leek in de huid te zitten strakke band om het hoofd daar leek het op .elke dag weer werd er gek van 3 jaar mee rondgelopen verschillende doktoren geweest huisarts neuroloog maar leek geen oorzaak te hebben fotos laten maken van het hoofd maar niks .stress en depressie zei de doktor vervol[lees meer...]gens amitriptyline voorgeschreven gekregen aanvankelijk leek het te helpen had nog maar 3 a 4 dagen van de week hoofdpijn daar was ik al blij mee .ik heb het medicijn totaal 5 jaar geslikt .altijd lusteloos moe slapen tussen de middag .totdat me medicijnen op waren en ik dacht ik stop ermee ben wel een paar dagen misselijk geweest en tot mijn grote verbazing ben weer fit 7 kilo kwijt niet meer moe en het mooiste van alles ik heb al een maand geen hoofdpijn meer .in het begin heeft het wel wat geholpen maar op de lange baan ging het volgens mij tegen mij werken ben weer helemaal de oude
13-11-2012

Spanningshoofdpijn

De neuroloog schreef me dit middel voor tegen de spanningshoofdpijn, of dagelijks chronische hoofdpijn zoals het tegenwoordig heet, die ik al jaren heb. Na van alles geprobeerd te hebben was dit voor mij zon beetje het laatste wat ik nog kon proberen. Ik heb daar nu veel spijt van.... Ik moest beginnen met 25mg per dag. Als ik geen positief effect merkte na een week, dit o[lees meer...]pvoeren naar 50 mg.daarna evt. 75 mg en max. 100mg. De hoofdpijn werd geen fractie minder, terwijl de bijwerkingen erger werden, met name een zeer droge mond de hele dag door.de max dosis heb ik 3 weken volgehouden. Daarna was ik er wel klaar mee, aangezien er geen enkel effect was voor mij. Het afbouwen hoefde ik niet zo langzaam te doen als de opbouw. In 2 weken tijd wilde ik dan ook weer naar 0 mg gaan. Vorige week zondagavond ben ik echter mijn dosis van 75 mg vergeten in te nemen. De maandagochtend was verschrikkelijk. Na een slechte nacht was ik in de ochtend zeer zeer duizelig. Ik heb de vergeten dosis alsnog ingenomen en ben naar bed gegaan. In de middag ging het weer een stuk beter. Dit gaf voor mij echter wel aan dat ik zsm van deze psycho chemische rommel af wilde! Ik heb in een week tijd afgebouwd tot 0mg, en heb vrijdagavond mijn laatste pil genomen. Nu op dinsdagavond kan ik zeggen dat deze rommel voor behoorlijk ingrijpende afkickverschijnselen kan zorgen. Ik slaap slecht, droom raar, heb hallucinaties als ik wakker word s nachts en ben overdag depri,suf,moe en heb hevige hoofdpijn. Ik kan enkel hopen dat het snel beter gaat... Hoe dan ook : deze rommel raak ik nooit, maar dan ook echt nooit, meer aan....
11-11-2012

Spanningshoofdpijn

Vervelende bijwerking van keelpijn en hoesten
Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!