Roaccutane

Acne/puistjes (364 meningen)
Folliculitis (1 mening)

14-07-2018

Acne/puistjes

Ik heb acne sinds ik een jaar of 15 was. Eerst op m'n voorhoofd, maar dat verdween na het gebruik van Clearasil. Niet lang erna kreeg ik onderhuidse ontstekingen op m'n wangen/kaaklijn, over het algemeen had ik er 1 of 2 tegelijk en ik had geen last van littekens of rode vlekken oid, maar toch was het altijd zichtbaar. In 2017 (toen ik 25 was) veranderde dit: opeens kreeg [lees meer...]ik allemaal rode stipjes op m'n wangen, die niet leken te vervagen. Ik denk doordat ik naar het buitenland verhuisd was en daardoor minder zonlicht had (normaal gesproken was m'n huid weer mooi egaal na een zonnige zomer). Het werd steeds erger en na meerdere creme's en antibiotica kuren (waarna de acne altijd direct weer terug keerde als de antibiotica uberhaupt hielp) mocht ik eindelijk aan de ro-accutane. Ik heb er nu 3 maanden op zitten van 40mg per dag (ik weeg 64 kilo), en merk wel dat de onderhuidse ontstekingen al snel afnamen. Die eerste heftige opvlieging waar ik zo bang voor was is uitgebleven, m'n huid werd vooral droger en wat schilferiger rondom de ontstekingen. De rode vlekjes zitten er nog wel, maar ze lijken wat minder rood te worden. Ik begon net optimistisch te worden toen ik een paar dagen terug weer ongesteld werd (wat ik de afgelopen maanden ook gewoon steeds ben geweest) en ik opeens binnen een paar dagen weer drie onstekingen erbij had! Realiseerde me toen ook dat dit de eerste keer is in vele weken dat dit gebeurt, dus het moet wel iets doen. Ik heb nu nog 40mg voor de komende maand (4), en daarna 20mg per dag voor maand 5. Mocht het dan nog niet weg zijn, dan krijg ik waarschijnlijk nog 10mg per dag voor twee extra maanden.. Ik denk dat ik dat sowieso het liefst wil aangezien de meest recente onderzoeken aan lijken te tonen dat de kans op relapse vooral bepaald wordt door de duur van de kuur (in tegenstelling tot de cumulatieve dosis zoals eerder werd aangenomen). Voordeel van deze pil is dat m'n huid helemaal niet vet meer wordt: ik hoef het nog maar 1x per week te wassen en het glanst helemaal haha!
03-07-2018

Acne/puistjes

In verband met ernstige acne voorgeschreven gekregen door de dermatoloog nadat ik al een half jaar minocycline slikte en verschillende smeersels had geprobeerd op aanraden van de huisarts. Bijwerkingen kwamen eigenlijk relatief snel, vooral een droge huid en extreem droge lippen (viel bijna niet tegenop te smeren). Wat later in de kuur last gehad van (lichte) hoofdpijn e[lees meer...]n vermoeidheid. Tijdens de kuur netjes onder controle van de dermatoloog dmv bezoekjes en bloedprikken. Resultaat is fantastisch. Nog wel wat puistjes gehad na gebruik maar bij lange na niet zoveel als voorheen, ook blijven ze veel korter zitten en worden ze niet zo groot. Mijn huid is glad, bijwerkingen verdwenen zo'n week na stoppen van de kuur. Ik heb absoluut geen spijt van het gebruik van deze medicijnen.
02-07-2018

Acne/puistjes

Super spul! Enkel last gehad van een droge huid en droge lippen, voor de rest geen bijwerkingen. Nu een half jaar verder ziet het er super uit en ben ik af van mijn vette huid.
27-06-2018

Acne/puistjes

Beste mensen, Ik heb nu al ruim 8 jaar last van acne en het word met de dag erger. Ik ben 100 keer naar de huis arts en mijn dermatoloog geweest, zelfs al 3 keer geopereerd aan mijn ontstekingen, roaccutane moest ik slikken toen ik 14 was tot mijn 15e heb ik hier aan gezeten en is er een hoop veranderd. De bijwerkingen waren voor mij een hel. Het leek als of ik letterl[lees meer...]ijk in de hel leefde. Pijn dag in dag uit. Droge huid en zelfs depressie had een grote rol. Nu ben ik 20 en heb ik nog steeds erg last van mijn acne en ontstekingen. Ik heb ALLES geprobeerd. En ik ben hopeloos. Er blijven nieuwe ontstekingen vormen die lelijke littekens achter laten. Ik zit al he-le-maal onder de littekens en dit heeft natuurlijk geen goed effect op mijn zelf vertrouwen. Leven in een hoekje omdat je bang bent dat iemand het ziet of dat je rug weer in een keer open gaat en door je shirt bloed. Ik ben er zo klaar mee. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Dank!!! N.
17-06-2018

Acne/puistjes

Nu een maand bezig met roaccutane. Het gaat mij heel goed af opzich. Vanaf dag 1 had ik jeuk over mijn hele lichaam, dit is sinds een paar dagen weg. Daarvoor in de plaats heb ik erge last gekregen van mijn stemming. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar als er iets vervelends gebeurd (ik had bijv. Gisteren autopech) dan reageer ik hier super heftig op. Kan[lees meer...] ik echt mee gaan zitten, terwijl ik normaal gesproken iemand ben die er niet zo moeilijk over doet. Verder heb ik in het dagelijks leven wanneer het zijn gangetje gaat geen last van negatieve gedachtes of iets. Dus alleen wanneer er echt iets gebeurd waardoor ik uit mijn doen ben raak ik nogal overstuur en gestresst. En reageer nogal overdreven.. zijn er mensen die zich hierin herkennen? gelukkig kan ik dit goed relativeren omdat ik weet dat het door de pillen komt. Verder vind ik het een top medicijn! Bij mij is mijn huid al stukken beter in een maand tijd! Ik gebruik blistex voor mijn lippen en smeer sochtends dagcreme van Diadermine op mijn gezicht.
29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
21-05-2018

Acne/puistjes

Paardenmiddel, maar resultaat mag er wezen. Ik heb wel één vraag: ik heb het idee dat, naarmate de kuur vordert, mijn poriën steeds grover worden en beter zichtbaar, iemand hier ervaring mee/herkent iemand dit? Zoja, is dit normaal? Ik dacht dat poriën juist minder grof zouden worden. Ik zit nu op 4 maanden (30 mg)
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
30-04-2018

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 15e last van acne (nu29) altijd in ernstige vorm, helaas nooit weg geweest. Daadwerkelijk alles geprobeerd maar niks hielp. Ik was er zo klaar nee dat ik gekozen heb voor roacuttane het laatste red middel. Ik geloofde niet dat dit bij mij zou werken net als alle andere middelen. Maar ik ben nu 4.5 maand bezig en ik heb huid zonder acne. Dit is echt bizar!!!! [lees meer...]Eindelijk. Wel erg droge lippen en neus en uitgescheurde mondhoeken. Nog 4 maanden en dan mag ik stoppen. Ben heel benieuwd hoe mijn huid zonder medicatie gaat.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
24-03-2018

Acne/puistjes

Sinds een jaar kreeg ik opeens last van allerlei puistjes op mijn gezicht. Zalfjes van de huisarts werkte niet, dus werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Toen ben ik begonnen met een antibioticakuur, maar na anderhalve maand zagen we geen tot weinig resultaat. Daarna overgestapt naar Roaccutane 20 mg per dag (ik weeg 61 kg en ben 174 cm). Ik was voorbereid op de bijwer[lees meer...]kingen, maar heb behalve wat droge handen en soms wat droge lippen helemaal nergens last van. Voor mijn handen heb ik zalf voorgeschreven gekregen en voor mijn lippen werkt blistex prima. Over het resultaat ben ik zeer tevreden, na anderhalve maand heb ik helemaal geen last meer van puistjes. Waarschijnlijk moet ik de Roaccutane 6 maanden slikken om te voorkomen dat de puistjes terugkomen. Ik zit nu op twee maanden en voor mij heeft het echt een fantastische uitkomst. De volgende maanden blijf ik 20 mg slikken, wat prettig is aangezien ik daarbij geen bijwerkingen heb. Op naar de laatste maanden!
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
26-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google site : isotretinoine . webnode . nl Haal de spaties weg op de link hierboven en je komt op mijn website en je kan alles vinden en zelfs vragen stellen mocht je er op de site niet uitkomen Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen
10-02-2018

Acne/puistjes

Hallo, ik ben een vrouw van 22 jaar en gebruik nu al 4 maanden roaccutane. Ik slik 1 tablet van 20mg per dag en heb niet de indruk dat mijn acne verminderd, maar eerder erger wordt. Mijn huid is wel iets droger , maar puistjes blijven komen en heb ook allemaal rode vlekken in mijn gezicht... ook mijn lippen zijn droog, maar voor de rest heb ik gelukkig niks van bijwerkinge[lees meer...]n. Wanneer begint dit te werken ? En is het normaal dat mijn acne na 4 maanden nog altijd alleen erger wordt? Alvast bedankt !
22-01-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum