Roaccutane

Acne/puistjes (364 meningen)
Folliculitis (1 mening)

17-07-2017

Acne/puistjes

Ik had al sinds mijn 12e last van acne, en dit is altijd blijven aanhouden, heb verschillende anticonceptie pillen gehad, antibiotica kuren, zalfjes, huis- tuin- en keukenmiddeltjes maar niks hielp, en ik was er zó klaar mee. Ik had van tevoren al verschillende dingen gelezen over roaccutane en werd er wel bang van, omdat je van alles leest over depressiviteit en andere he[lees meer...]ftige bijwerkingen. Ondanks dat toch gekozen om te beginnen met mijn kuur van 4 maanden 40 mg per dag, en het is de beste beslissing van mijn leven geweest! Last van bijwerkingen heb ik zeker gehad, maar dat was bij mij te verminderen met veel vaseline en iets minder te gaan sporten. Ik ben nu 2 maanden klaar en ben elke dag nog zo blij als ik in de spiegel kijk, al mijn acne is weg! Laat je niet bang maken door andere verhalen, ieder zijn proces is anders. Ik raad het medicijn zeker aan!
14-03-2017

Acne/puistjes

Ontzettend efficiënt medicijn, onderschat de bijwerkingen alleen niet. Mijn bijwerkingen: Ernstige rugpijn, hoofdpijn, droogheid lippen, droogheid huid, bloedneus, droge ogen, nekklachten, last van benen, erge vermoeidheid.
28-02-2019

Acne/puistjes

Hoi allemaal, dit is ondertussen alweer mijn 3e mening op dit forum. Ik heb een maand geleden een bericht geplaatst en ook een bericht na 1 maand (man van 20 jaar). Zoals jullie vorige maand konden lezen ging het niet heel goed met mij. Als ik het verhaal zo teruglees, was ik al een beetje negatief, maar achteraf voelde ik me echt schijt! Ik had de hele dag een zenuwach[lees meer...]tig gevoel alsof ik iets moest doen (beetje opgejaagd) en daarnaast lichte paniekaanvallen ,terwijl hier geen reden toe was. Ook dacht ik heel veel na over het leven en wat het nou precies allemaal waard was. Ja, ik zat vrij diep in de put vorige maand. Dit was een paar dagen voordat ik op wintersport ging en op wintersport werd het eigenlijk alleen maar erger. Stiekem had ik gehoopt dat ik weer mijn vrolijkheid terug kon vinden op wintersport, maar helaas. De zondag dat ik terug kwam slikte ik nog een pil en de maandag ook nog 1. Die volgende dinsdag moest ik werken (ik rijd auto's als bijbaan) en moest ik opeens huilen in de auto omdat ik het leven gewoon zo klote vond op dat moment. Toen besloot ik een week te stoppen met het medicijn. Na het stoppen voelde ik me elke dag eigenlijk weer wat beter en in overleg met mijn ouders ben ik maar gewoon gestopt met het medicijn. De dermatoloog op de hoogte gesteld en die was het er helemaal mee eens. Nu, 2.5 week na het stoppen, gaat het alweer een stuk beter met me. Het sombere is eigenlijk compleet weg, ik begin me steeds verder mezelf te voelen zoals ik me hoor te voelen. Ook de zenuwachtigheid gaat gestaag weg, ook al heb ik sommige delen van de dag nog lichte paniek, alhoewel dit ook kan komen doordat ik richting het einde van mijn bachelor ga en nog niet weet of ik volgend jaar door wil met een master maar een nieuwe studie geneeskunde wil starten, veel keuzestress op dit moment dus! Maar zelf denk ik dat de relatie met roaccutane niet groot is. Wel voel ik af en toe nog een soort van spanning terwijl dat geen reden heeft en dit wijd ik wel aan roaccutane. Ik hoorde ook dat het spul 1-2 maanden in je lichaam kan blijven, dus het zal nog wel even duren voordat ik me weer compleet de oude voel. Raad ik het aan? Ja, aan sommige mensen en nee niet aan iedereen. Als je acne echt heel erg is en je hebt geen last van depressies/angsten zal het je acne heel erg verbeteren! Maar voor de mensen die al last hebben van depressies/paniekaanvallen raad ik het zeker af! Je moet bij jezelf nagaan wat zou je liever willen? Puistjes maar wel gelukkig of ongelukkig maar een glad huidje? Ik kies 100% voor keuze 1! Over een maand (eind maart) zal ik weer een update geven hoe ik er mentaal voor sta als de roaccutane zo goed als volledig uit mijn lichaam verdwenen is. Fysiek voel ik me ook weer een stuk beter! Als er vragen zijn, reageer aub op dit bericht dan zal ik je helpen je vragen te beantwoorden :) Veel succes!
28-01-2019

Acne/puistjes

Hoi allemaal ik zal even mijn verhaal op papier zetten. Bij mij begonnen puistjes te komen rond mijn 17e levensjaar, maar niet al te veel last van gehad. Mijn vader is huisarts dus kon mij goed advies geven in de vorm van smeerseltjes (begonnen met benzoylperoxide en van alles en nog wat ) wat maar niet hielp. Vanaf mijn 18e bij de schoonheidsspecialiste en later bij de[lees meer...] huidtherapeut geweest. Voor mijn gevoel werd het er echt niet beter van maar wel elke maand 40,- aftikken. Blij dat ik dat niet meer hoef te doen (doet ook ontzettend veel pijn) Op mijn 19e (1 maand voordat ik 20 werd) aan de doxycycline gegaan (orale antibiotica, dus slikken). in de 3e maand zag ik veel verbetering en stiekeme hoop dat het zo zou blijven, alleen bij deze medicijnen (had ik al wel gelezen) is het zo dat als je stopt de bacteriën weer vrije loop hebben. Na de zomer weer een kuur van 3 maanden genomen alleen deze hielp helemaal niks. Daarna een tijdje radeloos gebleven, wat nou te doen met mijn acne? Werd er erg onzeker van en was ook extreem bewust van mijn acne als ik met iemand aan het praten was of voelde dat vrienden/mijn familie naar mijn gezicht aan het staren was. Mijn moeder merkte ook op dat het weer erger werd en kwam met het voorstel om naar de dermatoloog te gaan. Ik wuifde het weg, maar een week later (na wat leeswerk) toch aan mijn vader gevraagd of die mij door wou verwijzen. Eind oktober was het dan zover en had ik een gesprek met de dermatoloog. Aangegeven dat ik er echt klaar mee was en alles al geprobeerd had. Hij begreep mij en schreef roaccutane voor me voor. De eerste maand had ik eigenlijk op wat droge lippen nergens last van en zag ook al heel veel verbetering en de dermatoloog vond het dan ook niet nodig om mijn dosis op te hogen. De 2e maand kwam hier een droge huid bij, maar nog weer een stuk verbetering. De 3e maand valt me zwaarder. Eerst kreeg ik een soort van blaasontsteking die gelukkig na een week weer weg was, maar nu krijg ik ook wat mentale struggles. Veel aan het nadenken over het leven, ietwat somberder zijn en een soort van gejaagd gevoel alsof je iets spannends gaat doen (terwijl dat helemaal niet het geval is). Nu zit ik op 3 maanden en over 1 maand zie ik de dermatoloog weer en gaan we bespreken of ik dan nog 1 of 2 maanden moet. Ik probeer positief te blijven ondanks de vervelende bijwerkingen en blijf mezelf voorhouden dat het door de roaccutane komt. Soms voel ik me weer kiplekker waardoor ik het gevoel heb dat mijn serotonine huishouding een beetje op de schop is. Het negatieve voelt een beetje als de XTC-kater. Laten we hopen dat wanneer ik gestopt ben met dit medicijn, de negatieve bijwerkingen ook weer snel weggaan. Maar: het werkt extreem goed en mijn acne is nu zo goed als weg!!!! Denk er alleen goed over na of je het er allemaal voor over hebt. Je heb veel slaap nodig, negatieve & sombere delen in je dag, droge huid & lippen en misschien nog wel andere vervelende bijwerkingen. Als er vragen zijn hoor ik het graag! Bij maand 4 zal ik weer een updateje geven hoe het met me gaat Ciao!
01-12-2018

Acne/puistjes

Sinds mijn 16e last van acne gehad. Het begon heel rustig met hier en daar een klein puistje maar totaal niet met mijn puistjes bezig op dat moment. Na de middelbare school (zomer naar Universiteit) , werd het erger. Eerst smeerde ik een klein beetje make-up op de puistjes maar dit verergerde het zwaar. Daarna naar de schoonheidsspecialiste geweest waarbij je hele gezicht [lees meer...]uitgeknepen werd (vrij pijnlijk) en je er ook littekens aan kan overhouden. Ook weinig verbetering in mijn periode bij de schoonheidsspecialiste gezien. Tijdens deze periode gebruikte ik benzoylperoxide, alcohol (speciaal in een flesje tegen acne) en verschillende (antibacteriële) smeerseltjes waaronder ook een topic van antibiotica. Dit hielp allemaal weinig tot niets. Na 1.5 jaar dit allemaal geprobeerd te hebben aan de orale antibiotica gegaan + huidtherapeut(3 maanden, doxycycline). Na de 3 maanden was m'n acne flink rustig geworden maar was de acne gewoon nog aanwezig en na het stoppen was het gewoon weer zoals in het begin. Na afgelopen zomer weer een kuur geprobeerd van 3 maanden omdat het weer erger werd maar dit keer hielp het helemaal niks! Veel overleg met m'n vader gehad (huisarts) over roaccutane. Ik was helemaal klaar met m'n acne op mijn 20e levensjaar en dus wou me vader me wel doorverwijzen naar de dermatoloog. Zelf had ik veel twijfels over roaccutane ("breakout", stoornissen, haaruitval etc) . Mijn dermatoloog stelde me gerust dat we laag zouden beginnen in dosering en dat de "initial breakout" eigenlijk onzin is. Bij mij was er ook totaal geen sprake van een uitbraak! Ik denk dat mensen te snel resultaten willen zien en daarom denken dat het erger wordt maar het eigenlijk gewoon hetzelfde blijft. (Dit zie ik ook altijd in de YT filmpjes, wordt niet erger maar mensen vinden van wel). Wel is/was een groot nadeel dat er geen alcohol genuttigd mag worden tijdens de kuur, terwijl ik student bij een studentenvereniging ben. Vrij lastig dus. Daarnaast vertelde mijn dermatoloog dat resultaat pas na 2 maanden kwam dus ging ik er heel nuchter in met weinig verwachtingen. Nu (na 1 maand) is mijn gezicht verschrikkelijk opgeknapt!!! Ik heb nog 3/4 puisten en verder is echt alles weg. Dinsdag heb ik weer een afspraak en gaan we de dosis waarschijnlijk verhogen naar 30 of 40 mg. Met geluk hoef ik maar 4 maanden. Mijn bijwerkingen vallen verder heel erg mee. Hele droge lippen, klein beetje droge huid en volgens mij ook een beetje haaruitval. That's it en geen acne meer!!! Voor de mensen die twijfelen: maak een afspraak met je dermatoloog!! Deze kan je veel beter vertellen over roaccutane dan je huisarts. Succes en als er vragen zijn hoor ik het graag!
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
22-01-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds begin van de puberteit last gehad van acne, over het algemeen matige acne maar in periodes ook lichter of juist heftiger. Na mijn 19e verjaardag besloot ik na alles geprobeerd te hebben met Roaccutane te beginnen. Mijn huisarts stond hier gelukkig volledig achter. Begonnen met 10mg maar na 2 maanden overgestapt naar 20mg. Geduld is belangrijk!! Verwacht geen d[lees meer...]irect resultaat. Wat bijwerkingen betreft heb ik erg last gehad van eczeem op mijn handen en droge ogen. Na 6 maanden gebruiken kan ik eindelijk zeggen dat ik van mijn acne af ben. Af en toe nog wel een puistje, wat mee-eters maar het komt lang niet in de buurt bij wat het geweest is. Alle bijwerkingen is het meer dan waard geweest. Wel heb ik nu (ruim 4 maanden na beëindigen kuur) nog steeds veel last van droge handen en ogen, echter wordt dit wel steeds wat minder.
24-10-2017

Acne/puistjes

ik had 1 ontsteking op mijn wang, die niet overging bij de huisarts, ik moet naar de dermatoloog. geen fijn mens. die schreef gelijk dit medicijn voor. van dit medicijn werd het juist erger. mijn gezicht werd een wespennest. tot het punt dat de dermatoloog met een anti middel in de plekken pus moest gaan spuiten. met corticosteroiden. dat was pijnlijk. en heb er littekens [lees meer...]van overgehouden. ik zeg nee tegen dit middel. ga naar een acnekliniek of wat dan ook, maar voor mij persoonlijk werkte het niet. ik was toen 20, ben inmiddels 46. maar je ziet de littekentjes nog. ps. de dosering/hoeveelheid en lengte vd behandeling weet ik niet exact meer, te lang geleden, maar moest wat invullen!
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
23-07-2019

Acne/puistjes

Ik kreeg roaccutane voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik heel veel last had/heb van acne & Folliculitis in een best ernstige vorm, ik moest deze medicatie 7 maanden nemen, het werkte in het begin heel goed men puistjes gingen weg mijn huid was wel in een hele slechte staat, super fel uitgedroogd en heel kapot, mijn lippen waren extreem droog en gebarsten, maar dat[lees meer...] nam ik erbij want het hielp wel tegen mijn acne , in de 3 de maand voel ik mij opeens super slecht , heel angstig super opgejaagd , de hele tijd huilen zonder reden dat ik echt niet wist wat ik meer moest doen ik was echt onhandelbaar super depressief , wat ik zo gek vond, mijn gedachte waren zo negatief zonder dat er een aanleiding tot was, onmiddelijk ben ik gestopt met roaccutane omdat ik wist dat het door deze medicatie kwam, en toen ik gestopt was ging het elke dag terug beter met me, mijn acne was ook weg voor een lange tijd, maar na een tijdje is mijn acne ook gewoon weer terug gekomen en dit keer feller dan de ooit maar deze medicatie heeft me wel de slechtste bijwerkingen & ervaring ooit gegeven, ik zal het echt niet aanraden om te nemen als je een super gevoelig persoon bent want dit is echt troep.. het is niet oké dat een medicatie je zulke gevoelens kan geven, ook moest ik elke maand bloed laten trekken in het ziekenhuis voor allemaal testen te doen omdat ik deze medicatie nam. Ik loop dan liever met puistjes rond dan dat ik er geen heb en me zo slecht in men vel voel! Dus blijf er alsjeblieft vanaf want dit kan niet goed voor je zijn!!
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
17-01-2018

Acne/puistjes

Na verandering in mijn anticonceptie onwijze last van puistjes gekregen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk roaccutane gekregen. Dit is echt het beste middel ooit geweest! Op het begin wordt het erger, maar na 2 maanden ging het langzaam weg. Ik slik het nu 3 maanden en heb al 2 weken lang geen enkel pukkeltje meer. Mijn hele huid is gaaf! Ja, je krijgt last van hele dro[lees meer...]ge lippen. Koop hiervoor Elizabeth Arden 8 hour lippenbalsem. Door dit topspul heb ik er nooit last van gehad. Ja, je krijgt een droge huid. Koop hiervoor de reiniger en de crème van de H lijn van La Roche Possay. Deze lijn is speciaal ontwikkeld voor de acnehuid die is uitgedroogd door medicatie. Je kan het kopen bij de apotheek en is niet duur. Ik heb soms een beetje last gehad van eczeem op mijn handen, maar ook dit was zeer beperkt. Dus mijn tip: heb je last van acne? Start alsjeblieft met roaccutane. Dankzij de hierboven genoemde producten ga je amper last krijgen van de bijwerkingen... Succes!
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
05-10-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase