Roaccutane

Acne/puistjes (382 meningen)
Folliculitis (1 mening)

23-10-2018

Acne/puistjes

Het is al even geleden dat ik dit middel slikte tegen acne. Veel geprobeerd van zalfjes van de huisarts, tot tabletten en anti-biotica. Ik moest regelmatig bloed laten prikken en kreeg erg droge lippen van dit middel die steeds stuk gingen. Echter, de werking van dit medicijn was goed. Eindelijk, na veel geprobeerd te hebben, verdween de acne en kreeg ik opmerking uit de o[lees meer...]mgeving dat het minder werd. Het is een middel waar je geduld en discipline voor nodig moet hebben, maar bij mij heeft het goed geholpen.
13-03-2018

Acne/puistjes

Hallo mijn naam is Pim. Ik heb al eerder op deze site mijn verhaal gedaan over roaccutane. Ik heb mijn mening toen vooral gegeven op de hoeveelheid bijwerkingen en het toch niet verwachte verloop van het medicijn. Ik wist dat er een mogelijkheid was dat het de eerste weken erger kon worden, maar na 2 maanden zou er zeker al vooruitgang te zien moeten zijn, volgens de derm[lees meer...]atoloog. Ik heb ik ook netjes, ook al was dit erg moeilijk, op gewacht. Op het moment dat maand 2 voorbij was en ik nog steeds geen verbetering zag, maar het alleen maar zag verergeren, heb ik besloten toch weer terug te gaan naar de dermatoloog. Deze heeft mij ook verteld dat dit zéker niet het verachte patroon was. Hij heeft mij toen de optie gegeven om een kortdurende prednison kuur te geven(5 dagen) om de ontstekingen in het gezicht te doen slinken. In eerste instantie leek me prednison wel meteen een heel erg zwaar middel met veel vervelende bijwerkingen, maar dat was alleen het geval wanneer ik langdurig(minimaal 2 weken) prednison zou moeten gebruiken. Na 1 dag merkte ik al verschil...onstekingen werden minder, kwamen geen nieuwe ontstekingen bij en de pijn werd minder. Na 5 dagen was de kuur op en ben ik i.p.v. 30 mg roaccutane(eerste fase van mijn kuur) per dag, overgestapt naar 20 mg per dag. Ik merkte na 2-3 dagen dat er wéér nieuwe ontstekingen begonnen te vormen. Ik heb toen meteen de dermatoloog opgebeld om te laten weten dat het weer aan het verergeren was. Opnieuw heb ik een 5-daagse prednison kuur gekregen die, net zoals de vorige keer, super werkte...tijdens de 5 daagse kuur...Op het moment dat ik stopte merkte ik na 2 dagen dat er 13 ontstekingen bij waren gekregen (pusontwikkeling). Na weer een bezoek bij de dermatoloog is het besluit gevallen toch te stoppen met de roaccutane, of in ieder geval een break. Dit om alles te recetten en eventueel over 4-5 weken opnieuw te beginnen, met 10mg per dag. Wel heb ik een antibioticum meegekregen die werkt tegen de bacterie, clindamycine. Hopelijk werkt dit middel wel en worden de ontstekingen minder.
17-02-2018

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met het gebruik van roaccutane op mijn 19de. Voor mijn gebruik van roaccutane heb ik af en toe wel eens last gehad van puistjes. Het ging dan meestal over 1-4 kleine puistjes in mijn gezicht en een aantal mee-eters op mijn rug. Ik wilde heel graag van deze puistjes af omdat ik deze redelijk genant vond. Op het moment dat de dermatoloog met een recept had vo[lees meer...]orgeschreven en ik ben begonnen met de roaccutane zijn in de eerste 2 weken de bijwerkingen beginnen te ontstaan die naarmate 4 weken alleen maar verergerde. In het begin leken de puistjes iets minder te worden en stond er daardoor ook met een positieve blik in. Maar opeens sloeg dit om en zijn er van geen puistje....meer dan 20 puistjes bij gekomen. Het vervelende is dat ze ook niet weg gaan. Ben nu iets meer dan 1.5 maand bezig en hoop wel dat het een klein beetje gaat slinken... Wel heb ik, wanneer er veel ontstekingen aanwezig zijn, gelezen dat ‘zithromax’ eventueel zou kunnen helpen.
07-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 14e last van acne. Maar elk jaar werd het steeds wat erger en erger (waarschijnlijk kwam dit doordat er ook littekens ontstonden in de loop van de jaren waardoor het leek dat het erger werd). Ik had af en toe diepe ontstekingen op mijn kaaklijn, wang en kin. Na vele zalfjes (waaronder benzoylperoxide) te hebben gebruikt, was ik er klaar mee. Door naar de [lees meer...]huisarts te zijn gestapt en mijn probleem omschreven, kon ik een recept krijgen voor dit medicijn (20MG per dag). Ik ben toen ook gelijk begonnen en sinds november 2017 ben ik eindelijk begonnen met dit medicijn. Ik keek er erg naar uit doordat ik vele positieve verhalen erover hoorde, maar ook wat nadelige bijwerkingen.. Ik gebruik dit Roaccutane nu 3 maanden. De eerste maand heb ik alleen erg droge lippen gekregen, maar dit was te verhelpen met Blistex (echt een aanrader!). Ook heb ik in deze maand (en tot nu toe) GEEN uitbarstig gekregen van puistjes, wat ik overigens wel had gelezen op het internet dat dit bij veel personen een bijwerking was. En ten slotte merkte ik trouwens nog geen resultaat. In de tweede maand werd mijn huid droog, niet heel erg maar ik merkte het wel. Door een goede crème te gebruiken was dit geen enkel probleem. Ook merkte ik dat mijn huid dus VEEL minder talg aanmaakte, waardoor ik niet meer zoals eerst met een hele vette huid, aan het eind van de dag, de douche instapte. Erg positief dus! In deze maand (de derde dus) merkte ik nog niet heel erg veel resultaat op mijn gezicht. Ik kreeg wel wat meer bijwerkingen: Ik kreeg vaak toen ik in mijn bed ging liggen, wat last van mij rug. Dit was gelukkig maar een aantal seconden (waarschijnlijk omdat je natuurlijk een andere positie aanneemt als je gaat slapen dan wanneer je rechtop staat. Ook kreeg ik een paar dagen erg veel last van droge handen waar al gauw een soort van eczeem te voorschijn kwam. Ook door hier een goede crème op te smeren, werd dit minder en na een aantal dagen was het weer verdwenen. Op dit moment is het eczeem weer iets terug. Ik heb er gelukkig geen last van doordat het geen pijn doet of wat dan ook, dus dat is erg positief! Ook kreeg ik erg droge ogen, maar dat is niet echt enorm hinderlijk. En gelukkig merkte ik in deze maand resultaat! Ja, eindelijk.. Je moet een beetje geduld hebben maar dan merk je dat het medicijn gaat werken, en dat is enorm fijn. Ik kreeg geen diepe ontstekingen meer en ik liep deze maand met een gezonde huid rond. Af en toe nog een klein puistje maar dat was het dan ook. Wel zie je nog de littekentjes, maar dit gaat na enige tijd ook verdwijnen, en vooral met de zomer in zicht zal dit ook minder opvallen! Dus conclusie: Ik heb zelf gelukkig (nog niet) hele erg bijwerkingen gehad (ook geen stemmingswisselingen trouwens), maar dit verschild denk ik ook per persoon. Ook dat ik al vanaf ongeveer 2 maanden wat resultaat zag, motiveerde mij heel erg! Ik kijk dus erg uit naar de toekomst. Groetjes!! :)
29-01-2018

Acne/puistjes

Heftig maar heeft zekers geholpen. In het begin verergerden de wonden, maar na een maand of 4 knapte alles op! Het was een strijd maar nu na 2 jaar nog steeds alles rustig. Zag het eerst niet meer zitten maar blij dat ik doorgezet heb. Het is een supermiddel
11-01-2018

Acne/puistjes

Beste Mijn naam is D. en ik ben 18 jaar. Op mijn zevende werd bij mij de diagnose van ADHD gesteld. Sinds dan neem ik medicatie hiervoor. Eerst begon in met Silatine, maar daarna kwam daar Strattera bij. Een paar jaar geleden kreeg is erge acne, wat ik eerst linkte aan de puberteit. Wanneer ik met mijn strattera was de hoeveelheid acne fors gestegen en legde ik link [lees meer...]met de strattera. De acne ging maar niet weg dus begon ik rond de winter van 2017 een acnebehandeling onder dermatologisch toezicht. Ik nam de roaccutane in combinatie met mijn ADHD-medicatie, dat geen problemen zou mogen geven, maar dat deed het wel. De acne was fors verminderd. Daartegenover ervoer ik sinds de start van Roaccutane tal van bijwerkingen die boven kwamen drijven, die ik eerder nooit had vernoemd. Zelfmoordgedachten, black-outs, te hoge hartslag, verminderd geheugen/concentratie, pijn op borst en een zware constante vermoeidheid. Ik heb dit tot Juni 2017 genomen totdat de psychiater mij verzocht te stoppen met dit middel. Sinds de stop van dit de roaccutane ervaar ik nog steeds een zware vermoeidheid, komen zelfmoordgedachten snel bovendrijven , werkt mijn geheugen en concentratie niet hoe dat het voordien werkte en ben ik bovenal -overgevoelig geworden aan mijn ADHD medicatie. Deze factoren en lichamelijke verschijnselen maakten dat ik in oktober 2018 in een depressie belandde. Daardoor ben ik op verzoek van de psychiater gestopt met de ADHD-medicatie en gestart met Wellbutrin. (een antidepressiva die wordt voorgeschreven voor mensen met ADHD). Vandaag de dag (11/01/2018), zeven maanden na de combinatie van Roaccutane, Strattera en Rilatine, betaal ik nog steeds de peperdure prijs. Ik ben zeer vermoeid, heb een snelle hartslag, mijn geheugen en concentratie werken slecht, ervaar vaak black-outs en af en toe nog suïcidale gedachten. Weet jij hoelang ik hier nog mee ga rondlopen? Gaat dit voorbij? Ik zit met veel vragen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Weet jij iets meer hierover of wil je hierover iets kwijt, laat dan zeker van je horen via mail of facebook of laat een reactie achter. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten D.
13-12-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!
03-12-2017

Acne/puistjes

Droge lippen, droge neus, vermoeidheid, gewichtstoename
28-10-2017

Acne/puistjes

Ik zit zelf nu 6 maanden aan Roaccutane met een dosis van 40 milligram per dag, veel personen zeggen dat het een gevaarlijk middel is en een middel met veel bijwerkingen die het niet waard zijn. Mijn ervaring met Roaccutane was de eerste 2 maanden niet zo goed, toen werd de acne veel erger. Dat is normaal volgens vele dermatologen. Roaccutane hielp bij mij niet erg goed pa[lees meer...]s nadat ik Clindamycine EG 300mg die ik erbij moet nemen en een zalfje die cortisonen bevat, nu is me gezicht er opgeklaard door en ben er nu wel meer tevreden mee. nu nog enkel de rode huid, maar dat gaan weg met de tijd.
15-10-2017

Acne/puistjes

Ik heb circa 8 maanden gebruik gemaakt van de medicijn roaccutane. Ik heb een enorme fout gemaakt door deze medicijn / drug te gebruiken. Binnen 3 maanden is mijn leven verwoest en kapot. Het medicijn beloofte meer goeds dan het kapot zou maken. Ik heb mij erg vergist in de bijwerkingen. Bijna alle bijwerkingen die stonden beschreven kwamen bij mij voor. Ongelofelijk wa[lees meer...]t zo een medicijn met een 25 jarige sterke en zeer vrolijke man kan doen. Het begon met fysieke bijwerkingen als; droge lippen, droge huid, droge ogen, slijm in de neus, spierpijn, minder goed horen etc. Alsof dat niet genoeg was begonnen de klachten als stemmingswisselingen, angst, paniekaanval, woede, beroerte, pyschische klachten tot aan depressie!! Door al deze bijwerkingen ben ik letterlijk depressief geraakt waardoor ik ontslag heb ingediend. Ik presteerde slecht, kon mij nergens om concentreren en al mijn collega's hadden snel door dat het mis was met me. Dit heeft zelfs relatie gekost en mijn sociale leven. Mijn tip is dan ook: probeer andere middelen te gebruiken voor je acne/littekens. Begin hier niet aan als je studeert, veel moet leren, veel werkdruk hebt en eerder een (lichte) depressie hebt gehad. Dit is een drug en geen medicijn naar mijn mening. Kijk er aub mee uit lieve mensen.. groetjes
22-09-2017

Acne/puistjes

Na scheeruitslag kreeg ik van de derma Roaccutane voorgeschreven. Droge lippen, droge keel, droge huid waren de bijwerkingen waar nog mee te leven viel. Na 8 maanden echter kreeg ik een hersenberoerte op de hersen stam. Over de oorzaak waren ze niet zeker, maar het werd in de richting van de Roaccutane gezocht. Voor mij is het puur vergif.
26-08-2017

Acne/puistjes

ik ben het beginnen gebruiken want niets anders hielp. in het begin had ik schrik voor de bijwerkingen maar al bij al vielen ze goed mee. alleen vaak hoofdpijn en droge lippen en in het begin was mijn huid nog slechter dan ervoor maar daarna is het zo goed geworden.
22-08-2017

Acne/puistjes

Persoonlijk had ik niet echt acné. Ik had last van kleine onderhuidse bultjes waar ik vanaf wilde. Differin en antibiotica hielpen hier niet tegen dus kreeg ik isothetrine voorgeschreven. Ik was eerst heel bang voor de bijwerkingen, maar al met al viel het hartstikke mee. Ik ben nu een maand bezig en bijna mijn hele gezicht is weer egaal en schoon. Een geweldig middel dit.
16-08-2017

Acne/puistjes

Dit is echt een wondermiddel, al raad ik hem niet aan voor fanatieke sporters.
12-07-2017

Acne/puistjes

Tja, niets hielp tegen acne. Huisarts wilde verder niks doen. M'n dermatoloog was ook terughoudend en schreef een paar kuurtjes antibiotica voor. Na een tijd googlen heb ik zelf voorgesteld dit te proberen. Ik heb een kuur afgemaakt. M'n acne was weg, maar m'n huid ziet er niet uit. 10+ jaar lang acne heeft m'n huid omgetoverd in een maanoppervlak. De behandeling van litt[lees meer...]ekens mag je zelf uitzoeken en betalen. Nu is het een paar jaar verder en de acne komt terug. Ik voelde me beroerd tijdens het nemen van dit medicijn, en betwijfel of ik nogmaals een kuur zou nemen
26-06-2017

Acne/puistjes

Bijwerkingen: bloedende lippen, erg droge huid, rugklachten

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum