Ervaringen met Roaccutane

isotretinoine

droge lippen verstoorde leverwaarden moeite met slapen hoofdpijn vermoeidheid spierpijn nierfunctiestoornis droge huid nagels breekbaar of gemakkelijk breekbaar

Acne/puistjes (447 meningen)
Folliculitis (2 meningen)

22-02-2021 | Man | 20
Acne/puistjes
In 1984 ruim drie maanden gebruikt vanwege ernstige acné na 7 maanden minocin te hebben gebruikt dat niets deed. Na een paar weken merkte ik al het effect en ging het langzaam aan beter. Ook na het stoppen van de kuur werkte het effect door en ben ik blijvend genezen. Een paardenmiddel dat echt werkt in tegenstelling tot alle andere middelen.

07-12-2020 | Man | 31
Acne/puistjes
Op mijn vijftiende/zestiende voor het eerst in aanmerking gekomen met Benzoylperoxide. Dit op eigen Initiatief, want ik wist toen nog niets van het medicijn Roaccutane af. Heb mij toen ingelezen op internet en ervaringen van andere gebruikers opgedaan. Bij de apotheek een tube opgehaald. Dit ongeveer 1 jr. gebruikt alvorens ik met Roaccutane ben begonnen. De Benzoylperoxid[lees meer...]e heeft in die tijd zijn werk gedaan, alleen mijn hele huid was rood, schraal en flink beschadigd. En flink beschadigd zacht uitgedrukt door de Benzoylperoxide. Het leek net een rood, uitgedroogd en kapot stuk leer. Door alle onzekerheden van dien in die tijd ben ik mij in gaan lezen en kwam ik op Roaccutane uit. Mijn ouders hebben mij gestimuleerd om naar de huisarts te gaan en Roaccutane voorgelegd. De erst van zaken zag hij ook in en een doorverwijzing gekregen naar de Dermatoloog. De beste man heeft mij toen 40 m.g. per dag voorgeschreven. Na 4 maanden was ik compleet verlost van alle ergernis wat mijn leven teisterde. Ik heb toen de cumulatieve dosis afgemaakt en de medicatie +- 9 maanden gebruikt op basis van 2 x 20 m.g. per dag. De medicatie heeft mijn leven drastisch veranderd in positieve zin van het woord. Ik kon mezelf weer vrij bewegen en onder de mensen zijn. Ik ben mezelf en mijn ouders heel dankbaar geweest dat ik die kuur heb afgemaakt en nog steeds 15 jaar later denk ik er met goede ervaring aan terug. In tussentijd wel eens wat lichte acné gehad, maar dat mocht geen naam hebben. Dat was goed onder controle te houden. Echter heb ik wel fikse littekens overgehouden, die zelfs na 15 jaar nog niet zijn vervaagd. Echter begin dit jaar begon mijn acné weer op te spelen. Dit te wijten aan een hormonale schommeling en dit was ook niet onder controle te houden d.m.v. gezonde voeding of supplement gebruik. Dus hetzelfde verhaal. Huisarts, dermatoloog en verwijzing voor een tweede kuur. Begonnen met 2 x 20 m.g. per dag. Ik ben bijna klaar met de cumulatieve dosis als ik deze voortzet op 2 x 20 m.g. per dag, maar ben ik nu aan het afbouwen met 1 x 20 m.g. per dag. De kuur duurt zodoende wel langer, maar als ik luister naar mijn lichaam, vindt hij dit voor nu een stuk prettiger. Ik heb het verdeeld het eerste half jaar 2x 20 m.g. per dag en het laatste half jaar 1 x 20 m.g. per dag om de volledige dosis te behalen per lichaams kilogewicht. Zodoende smeer ik deze kuur uit. Op naar de volgende 15 jaar acné vrij :-) Voor de rest weinig bijwerkingen, afgezien van de droge lippen, sporadische bloedneuzen en droogte eczeem op handen en armen. Mijn tip: neem een goede ondersteuning voor de lever en botten. Roaccutane kan zo z'n effect(en) hebben namelijk. Mariadistel voor de lever en een hoge concentratie Vit D. voor de botten. Tevens kan een B-Complex ook geen kwaad tijdens deze kuur.

08-10-2020 | Man | 18
Acne/puistjes
Ik had al jaren geprobeerd om met allerlei crèmes, antibiotica, noem maar op geprobeerd om van mijn acne af te geraken. Ik had relatief weinig puistjes op mijn gezicht maar best veel op mijn schouders, armen en borst. Na lang twijfelen ben ik toch begonnen met roaccutane (in september want je vermijdt best de zon). Ik had in het begin nogal schrik want iedereen stelde deze[lees meer...] bijwerkingen voor alsof het de hek op aarde was. Dit was het voor mij absoluut niet. Ik heb de eerste weken gemerkt dat mijn lippen droger werden en soms 'kapot' gingen maar met een goede labello (je beste vriend) valt dit uitstekend te verhelpen. Voorts krijg ik vrij snel last van een droge hoofdhuid. Dit resulteerde in jeuk aan mijn hoofd. Maar geen probleem, ik ben de dag nadien naar de kruidvat geweest, heb goede shampoo (voor een droge huid) én een potje vette crime (haarmasker noemt het, je doet het gewoon in je haar nadat je je haar hebt gewassen, wacht 2 minuten en spoelt het eruit) gekocht en dit probleem was helemaal opgelost. Voorts heb ik eigenlijk nergens speciaal last van gehad. Na een paar maanden begon ik ook echt zeer goed verbetering te zien. Mijn huid werd steeds schooner en schooner. Ik heb het ongeveer Van september tot Mei gepakt en ben nu dus ongeveer een half jaar later en heb bijna geen last meer van puistjes (af en toe komt er nog eens eentje maar dat valt te verwaarlozen). Ik ben echt tevreden geweest van dit product en hoop dat ik enkele bange zieltjes heb kunnen helpen die problemen hebben met acne maar schrik hadden van de bijwerkingen.

16-09-2020 | Man | 17
Acne/puistjes
Ik zelf heb pas op mijn 35e dit middel gekregen destijds de 20 microgram voor een periode van 6 maanden. Inderdaad waardeloos dat men mensen nog steeds laat lopen met zulke huidonstekingen. Onze zoon heeft het in de pubertijd gehad, sportte veel en had bij 20 microgram iets te veel bijwerkingen. Dus overgestapt op 10 microgram, hetzelfde effect in een iets langere tijd en [lees meer...]eigenlijk op droge lippen na geen bijwerkingen. Men was daar in het ziekenhuis ook aan het experimenteren met een zo laag mogelijke dosering. Dus ik zou adviseren om altijd te overleggen om met 10 microgram te beginnen en eerst eens een paar maanden te kijken wat het doet.

13-08-2020 | Man | 20
Acne/puistjes
Sinds mijn 16de kreeg ik last van puistjes. Vooral op m'n rug/ schouderbladen en een klein beetje op m'n borst. Ik begon met benzoylperoxide, maar dat bleek niet erg effectief. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan en die schreef een licht medicijn voor. Deze moest ik 6 weken nemen en de eerste keer verdween het zo goed als. 6 maanden hierna kwam het terug en steeds in[lees meer...] iets ergere mate. De routine van huisarts en kuur had ik zo'n 3 keer gedaan. Na de derde keer deze lichte kuur was ik er klaar mee en had op internet gevonden dat Roaccutane erg effectief werkt. Hoewel er wel bijwerkingen zouden kunnen optreden. Eigenlijk was ik op dat moment alleen maar bezig om ervoor te zorgen dat de acne weg ging. Want na 3 jaar waren het abcessen geworden onder mijn huid. Dit ging niet open en deed verschrikkelijk veel pijn. Omdat het op mijn rug het ergst was moest ik 12 maanden(Ja je hoort het goed). Deze kuur volgen. En ook niet 1 pil per dag van 20mg, maar 3 per dag van 20mg. Ik heb dus een jaar lang aan de 60mg per dag gezeten. En hoewel je gauw denkt dat dat teveel is ben ik onwijs blij dat ik deze keuze toch gemaakt heb om aan de antibiotica te gaan. Ik snap dat het voor mensen grote stap is om zo lang pillen te nemen. Maar ik zou niet durven zeggen hoe mijn huid eraan toe geweest zou zijn. Ik ben nu 3 jaar verder ik heb nergens last meer van ja heel af een toe een klein pukkeltje hier en daar, maar dat is menselijk. Maar de grote abcessen die onder m'n huid zaten zijn compleet verdwenen. En de littekens die er zaten zijn ook zo goed als herstelt. Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik Roaccutane genomen heb. Ps. Er was wel 1 klein nadeel aan het nemen van deze antibiotica. Al hoewel dat indirect door Roaccutane kwam. Ik had last van kalknagels op mijn tenen. Roaccutane werkt in op je lever en daarom moet je om de zoveel tijd je bloedwaardes laten controleren. Doordat ik dus die kalknagels had op mijn tenen begon ik het na 6 maanden te zien op m'n vingers. Het was niet op al m'n vingers maar ongeveer 6 vingernagels. Helaas zijn dit wel zaken die voor kunnen komen als je Roaccutane neemt.

11-05-2020 | Man | 19
Acne/puistjes
na 6 maanden heb ik eergisteren mijn laatste isotretioine pillen genomen. Ik vond het dubbel en dwars waard maar dat betekend niet dat ik deze kuur makkelijk vond. De eerste paar weken zat ik op 30 mg. Ik vond de bijwerkingen heel erg meevallen, had alleen last van wat droge lippen (uitgescheurde mondhoeken). Toen ik na 1 maand ging bloedprikken en de bloedwaardes waren go[lees meer...]ed, werd mijn dosis opgehoogd naar 60 mg. De wissel van 30 mg naar 60 mg merkte je enorm. Mijn mentale gezondheid ging vreselijk achteruit, ik werd snel boos om dingen, ik was echt vermoeider als voor de roa en kreeg ook last van stemmingswisselingen met langere periodes van somberheid. Ook mijn huid werd droger, vooral mijn handen waren zo droog dat er niet tegen in te smeren viel. Na een maandje of 4 werd mijn huid glad, met wat enkele puistjes na. Ik heb echter wel littekentjes overgehouden (rode vlekjes) Ik hoop dat deze wegtrekken want nu lijkt het wel alsof ik nog ''puistjes'' heb zeg maar. Eigenlijk had ik nog 1 doosje van 600 mg. Echter heb ik er voor gekozen om de kuur op dat ene doosje na te beëindigen. Ik heb in totaal een cumulatieve dosis van tussen de 140 mg behaald. Met dat ene doosje erbij zat ik aan de 150 mg dat is dus het maximale. Ik ben er mee gestopt omdat ik in mijn slaap een soort van schaafwonden kreeg. In principe heb ik de minimale dosis dus wel behaald. al met al, ik raad het iedereen zeker aan. Wel moet je rekening houden met eventuele bijwerkingen die heftig kunnen zijn.

26-03-2020 | Man | 23
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Na al een paar jaar veel geprobeerd te hebben overgegaan op roaccutane. Na 6 maanden ben ik gestopt en heb nu nog heel af en toe een klein puistje. Heb eigen amper last van bijwerkingen gehad (op droge lippen na). Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het grootste minpunt voor mij was het niet drinken van alcohol, maar dit zou me er niet van weerhouden om het nogmaals te doen

07-02-2020 | Man | 29
Acne/puistjes
Na een anabolen kuur 3 jaar geleden extreme last van acne gekregen, vooral op mijn rug, bovenarmen en gezicht. Werkelijk waar allerlei middelen en medicijnen gebruikt, zelfs mijn complete voeding omgegooid en wekelijks een zonnebank. Niets hiervan mocht baten. 4 maanden geleden uiteindelijk dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 2 maanden een dosis van 40mg geno[lees meer...]men, moet zeggen dat ik hier weinig van merkte en de acne alleen maar erger werd zelfs. Na het controlegesprek met de dermatoloog hebben we de dosis verhoogd naar 80mg. De bijwerkingen werden hierdoor een stuk erger maar de acne begon echt zichtbaar dagelijks te verminderen. Ik ga regelmatig naar feestjes en gebruik hierbij ook XTC en 3mmc, moet zeggen dat dit niet anders voelt met dit medicijn. Mijn acne is echt zo goed als verdwenen nu, alleen de littekens op mijn armen en borst zijn nog zichtbaar. Ik moet nog 2 maanden de kuur afmaken en ben benieuwd of de acne hierna ook daadwerkelijk weg blijft.

03-02-2020 | Man | 22
Acne/puistjes
Tips/opmerkingen: - Gebruik O'Keeffe's lip repair & protect, VEEL beter dan Labello, La Roche-Posay Cicaplast en zelfs beter dan Vaseline! Je kunt het gewoon bij de Etos halen. - Gebruik La Roche-Posay Effeclar H 40ml, dit is een superfijn smeersel tegen droge gezichtshuid! Dit kun je gewoon bestellen. - Ikzelf fitness drie keer per week en train daarnaast voor een h[lees meer...]alve marathon, dit gaat prima samen met de roaccutane, geen extra spierpijn ofzoiets dergelijks! - Neem de pillen overdag in en niet vlak voor het slapengaan, je nachtrust wordt er minder van en als je wakker wordt voel je je niet fijn. De effecten lijken het hevigst de paar uren na inname van het middel en 's nachts kun je deze niet bestrijden! Veel water drinken is ook een aanrader. - Je huid kan niet tegen zonlicht tijdens de kuur, het is dus fijner om in september/oktober te beginnen! Dan hoef je minder rekening te houden met de zon/vakantie. De dermatoloog laat je meestal ook eerst een antibioticakuur doen, je mag vaak niet meteen beginnen! Hou ook hier rekening mee. - Ik heb ook al een keer XTC gebruikt tijdens de kuur. Mijn dermatoloog raadde het af omdat je 'niet weet wat er in een pil zit', maar er zijn geen negatieve werkingen tussen MDMA en Roaccutane bekend. Dus ik weet dat het een risico blijft, maar bij mij ging alles goed en mijn leverwaarden bleven ook goed. Ook drink ik af en toe 2-3 glazen alcohol, mijn dermatoloog zei dat dit ook niet erg was. Mijn verhaal: Ik ben nu drie maanden bezig met roaccutane, de eerste maand zat ik op 40mg maar ik heb de laatste twee maanden 50mg gebruikt (ik weeg 77 kilo). De eerste weken verbeterde mijn huid snel, maar dat stagneerde daarna weer. Pas na iets meer dan twee maanden begon ik geleidelijk, significant verschil te merken. Wees dus geduldig, het gaat niet heel snel. De eerste maand had ik alleen droge lippen, maar vanaf maand twee begon mijn huid ook in te drogen en kreeg ik wat eczeem op mijn handen/armen. Dit is echter makkelijk te bestrijden door de huid daar gewoon vet te houden en in te smeren. De bijwerkingen zijn voor mij eigenlijk verwaarloosbaar. Ik heb wel altijd lippenbalsem bij me, en smeer me na het (warm) douchen in met La Roche Posay creme op mijn gezicht en af en toe vet ik mijn armen in. De kuur valt me dus echt heel erg mee en mijn huid klaart al goed op. Ik zou zeker aanraden om met de kuur te beginnen, als je de bijwerkingen te heftig vindt kun je altijd nog besluiten te stoppen. Ik vind het feit dat ik 6-7 maanden niet kan drinken eigenlijk het lastigste als student.

15-01-2020 | Man | 23
isotretinoine (30mg)
Acne/puistjes
Acne die maar bleef terugkomen, veel horrorverhalen gehoord wat eraan beginnen bemoeilijkte. Nu 3 maanden bezig. ontstekingen zijn weg, en op wat droge huid, lippen en hoofdhuid na nergens last van. Eet normaal, kan normaal sporten, slapen etc.

20-11-2019 | Man | 16
Acne/puistjes
droge lippen zijn verschrikkelijk voor de rest fantastisch product

31-10-2019 | Man | 18
isotretinoine (60mg)
Acne/puistjes
Een van de beste keuzes ooit. Ingrijpende maar effectieve aanpak. Al maanden geen puistjes meer of last van onrustige of vettige huid!! Zeer aan te raden!! Bijwerkingen kunnen vervelend zijn, maar valt mee te leven en behandelen

11-07-2019 | Man | 32
Acne/puistjes
Na een kleine 10 jaar waren de puistjes weer terug! Ronduit frustrerend. Eerst heeft de dermatoloog mij 2 capsules (2 x 20 mg) per dag voorgeschreven. De acne in mijn gezicht verdween vrijwel onmiddellijk. De puistjes op mijn rug, schouders en hals bleken hardnekkiger. Bijwerkingen: schrale lippen. Vervolgens heeft de dermatoloog mij 3 capsules per dag voorgeschreven. De [lees meer...]acne op mijn rug verdween enigszins sneller maar de bijwerkingen worden ook ernstiger. Ik slik nu 3 weken 3 capsules per dag en overweeg terug te gaan naar 2 capsules of enige tijd te stoppen, want het medicijn is nu erger dan de kwaal: hele droge, schrale, bloedende lippen en elke ochtend moet ik mijn neus 5 minuten lang snuiten om het taaie snot en geronnen bloed te verwijderen.

27-03-2019 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik ben een jongen van 16 jaar en heb al 3 jaar last van acne, ik had alles al geprobeerd om van mijn acne af te komen (denk aan schoonheidsspecialist, verschillende cremes, maskers etc.) maar niets hielp. Ik ging op zoek naar iets waardoor de acne zou verdwijnen, omdat[lees meer...] ik er in het dagelijks leven veel last van ondervind ondanks dat de onderhuidse ontstekinging en de puistjes op mijn rug veel pijn doen, voel ik me ook heel onzeker over mijn acne en gebruikt ik zelfs een beetje make-up van mijn moeder als camouflage van de erge net uitgeknepen puistjes. Dit maakte alles alleen maar erger maar zonder ga ik vaak niet de deur uit. Na overleg met mijn moeder en goede verhalen die ik had gehoord over Roaccutane (Isotretinoïne) ben ik toch naar de huisarts gegaan, heb ik 3 maanden pilletjes gekregen (naam vergeten) maar ook dit was tevergeefs en deed vrijwel niks. Toen ben ik door de huisarts doorverwezen naar een dermatoloog die me gelijk Roaccutane voorschreef, nu (27 maart) ben ik begonnen met het slikken van de Roaccutane. Het is nu voor mij een hooikoortsseizoen dus last van mijn ogen en keel is niks nieuws voor mij maar na het slikken van de Roaccutane werd de jeuk ik mijn ogen erger en kreeg ik last van mijn rug. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar en ben nu begonnen in mijn pta week ik slik 20mg 2x achter elkaar per dag. (best hoog na andere reacties gelezen te hebben ik weeg 55 kg en ben net pas begonnen) Het is niet het perfecte moment om te beginnen aan de roaccutane omdat ik op het moment veel last heb van hooikoorts heb, ik in mijn pta week zit, over 2 maanden mijn exames starten en er nu ook veel zon begint te komen. Ik ben vandaag voor het eerst begonnen en ik zou jullie op de hoogte houden over mijn “strijd tegen mijn acne”.

28-02-2019 | Man | 20
Acne/puistjes
Hoi allemaal, dit is ondertussen alweer mijn 3e mening op dit forum. Ik heb een maand geleden een bericht geplaatst en ook een bericht na 1 maand (man van 20 jaar). Zoals jullie vorige maand konden lezen ging het niet heel goed met mij. Als ik het verhaal zo teruglees, was ik al een beetje negatief, maar achteraf voelde ik me echt schijt! Ik had de hele dag een zenuwach[lees meer...]tig gevoel alsof ik iets moest doen (beetje opgejaagd) en daarnaast lichte paniekaanvallen ,terwijl hier geen reden toe was. Ook dacht ik heel veel na over het leven en wat het nou precies allemaal waard was. Ja, ik zat vrij diep in de put vorige maand. Dit was een paar dagen voordat ik op wintersport ging en op wintersport werd het eigenlijk alleen maar erger. Stiekem had ik gehoopt dat ik weer mijn vrolijkheid terug kon vinden op wintersport, maar helaas. De zondag dat ik terug kwam slikte ik nog een pil en de maandag ook nog 1. Die volgende dinsdag moest ik werken (ik rijd auto's als bijbaan) en moest ik opeens huilen in de auto omdat ik het leven gewoon zo klote vond op dat moment. Toen besloot ik een week te stoppen met het medicijn. Na het stoppen voelde ik me elke dag eigenlijk weer wat beter en in overleg met mijn ouders ben ik maar gewoon gestopt met het medicijn. De dermatoloog op de hoogte gesteld en die was het er helemaal mee eens. Nu, 2.5 week na het stoppen, gaat het alweer een stuk beter met me. Het sombere is eigenlijk compleet weg, ik begin me steeds verder mezelf te voelen zoals ik me hoor te voelen. Ook de zenuwachtigheid gaat gestaag weg, ook al heb ik sommige delen van de dag nog lichte paniek, alhoewel dit ook kan komen doordat ik richting het einde van mijn bachelor ga en nog niet weet of ik volgend jaar door wil met een master maar een nieuwe studie geneeskunde wil starten, veel keuzestress op dit moment dus! Maar zelf denk ik dat de relatie met roaccutane niet groot is. Wel voel ik af en toe nog een soort van spanning terwijl dat geen reden heeft en dit wijd ik wel aan roaccutane. Ik hoorde ook dat het spul 1-2 maanden in je lichaam kan blijven, dus het zal nog wel even duren voordat ik me weer compleet de oude voel. Raad ik het aan? Ja, aan sommige mensen en nee niet aan iedereen. Als je acne echt heel erg is en je hebt geen last van depressies/angsten zal het je acne heel erg verbeteren! Maar voor de mensen die al last hebben van depressies/paniekaanvallen raad ik het zeker af! Je moet bij jezelf nagaan wat zou je liever willen? Puistjes maar wel gelukkig of ongelukkig maar een glad huidje? Ik kies 100% voor keuze 1! Over een maand (eind maart) zal ik weer een update geven hoe ik er mentaal voor sta als de roaccutane zo goed als volledig uit mijn lichaam verdwenen is. Fysiek voel ik me ook weer een stuk beter! Als er vragen zijn, reageer aub op dit bericht dan zal ik je helpen je vragen te beantwoorden :) Veel succes!

28-01-2019 | Man | 20
Acne/puistjes
Hoi allemaal ik zal even mijn verhaal op papier zetten. Bij mij begonnen puistjes te komen rond mijn 17e levensjaar, maar niet al te veel last van gehad. Mijn vader is huisarts dus kon mij goed advies geven in de vorm van smeerseltjes (begonnen met benzoylperoxide en van alles en nog wat ) wat maar niet hielp. Vanaf mijn 18e bij de schoonheidsspecialiste en later bij de[lees meer...] huidtherapeut geweest. Voor mijn gevoel werd het er echt niet beter van maar wel elke maand 40,- aftikken. Blij dat ik dat niet meer hoef te doen (doet ook ontzettend veel pijn) Op mijn 19e (1 maand voordat ik 20 werd) aan de doxycycline gegaan (orale antibiotica, dus slikken). in de 3e maand zag ik veel verbetering en stiekeme hoop dat het zo zou blijven, alleen bij deze medicijnen (had ik al wel gelezen) is het zo dat als je stopt de bacteriën weer vrije loop hebben. Na de zomer weer een kuur van 3 maanden genomen alleen deze hielp helemaal niks. Daarna een tijdje radeloos gebleven, wat nou te doen met mijn acne? Werd er erg onzeker van en was ook extreem bewust van mijn acne als ik met iemand aan het praten was of voelde dat vrienden/mijn familie naar mijn gezicht aan het staren was. Mijn moeder merkte ook op dat het weer erger werd en kwam met het voorstel om naar de dermatoloog te gaan. Ik wuifde het weg, maar een week later (na wat leeswerk) toch aan mijn vader gevraagd of die mij door wou verwijzen. Eind oktober was het dan zover en had ik een gesprek met de dermatoloog. Aangegeven dat ik er echt klaar mee was en alles al geprobeerd had. Hij begreep mij en schreef roaccutane voor me voor. De eerste maand had ik eigenlijk op wat droge lippen nergens last van en zag ook al heel veel verbetering en de dermatoloog vond het dan ook niet nodig om mijn dosis op te hogen. De 2e maand kwam hier een droge huid bij, maar nog weer een stuk verbetering. De 3e maand valt me zwaarder. Eerst kreeg ik een soort van blaasontsteking die gelukkig na een week weer weg was, maar nu krijg ik ook wat mentale struggles. Veel aan het nadenken over het leven, ietwat somberder zijn en een soort van gejaagd gevoel alsof je iets spannends gaat doen (terwijl dat helemaal niet het geval is). Nu zit ik op 3 maanden en over 1 maand zie ik de dermatoloog weer en gaan we bespreken of ik dan nog 1 of 2 maanden moet. Ik probeer positief te blijven ondanks de vervelende bijwerkingen en blijf mezelf voorhouden dat het door de roaccutane komt. Soms voel ik me weer kiplekker waardoor ik het gevoel heb dat mijn serotonine huishouding een beetje op de schop is. Het negatieve voelt een beetje als de XTC-kater. Laten we hopen dat wanneer ik gestopt ben met dit medicijn, de negatieve bijwerkingen ook weer snel weggaan. Maar: het werkt extreem goed en mijn acne is nu zo goed als weg!!!! Denk er alleen goed over na of je het er allemaal voor over hebt. Je heb veel slaap nodig, negatieve & sombere delen in je dag, droge huid & lippen en misschien nog wel andere vervelende bijwerkingen. Als er vragen zijn hoor ik het graag! Bij maand 4 zal ik weer een updateje geven hoe het met me gaat Ciao!