Roaccutane

Acne/puistjes (364 meningen)
Folliculitis (1 mening)

25-12-2017

Acne/puistjes

Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen
18-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen
13-12-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!
06-09-2017

Acne/puistjes

Heftige kuur, maar voor iedereen weer anders in persoonlijke ervaringen. Ook veelal overeenkomsten & zeker niet simpel. Mijn bijwerkingen: 1e periode 6 maanden . vermoeidheid, rugklachten, uitdroging, droge mond. 2e periode 7 maanden vermoeidheid, uitdroging, bloedneuzen, droge huid, droge mond. Iets heftiger. Als je eraan begint, geef niet op. Go 4 it! Denk aan het beh[lees meer...]alen van je eigen succes. Zeker met positief resultaat...
27-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit nu 2.5 week. En ik zie al langzaam verschil. Wel nu 3 onderhuidse ontstekingen erbij gekregen, maar ik merk dat dit snel weer weg trekt. Tot nu toe zijn de bijwerkingen goed te doen. Schilfers hoofdhuid wat veel jeukt, velletjes naast mijn neus, velletjes op de kin, snel wondjes, droge lippen maar niet extreem. Maar ik denk dat ik na 2.5 week ook nog niet v[lees meer...]eel kan vertellen. Tot nu toe bevalt het mij goed!
09-08-2017

Acne/puistjes

voor de tweede maal, gebruik ik nu roacutane. De eerste keer is nu ruim drie jaar terug. Toen 13 maanden, 10 mg per dag gebruikt. maar na enige tijd kreeg ik toch weer last van onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht (best heftig). Uiteindelijk terug naar een andere dermatoloog. Die zei dat ik een te lage dosering had gekregen. Dus weer opnieuw deze, in mijn ogen, best we[lees meer...]l zware medicijnen gaan gebruiken. De onderhuidse ontstekingen verdwijnen vrij snel, maar de bijwerkingen komen even zo snel mee naar voren. veel last van een droge huid, wat veel jeuk veroorzaakt, met name mijn oorschelpen, mijn scheenbenen, die ik bij tijd en wijle dan ook helemaal kapot krap.... ook lijkt het wel of mijn huid geen vocht meer op kan nemen. Als ik zweet, dan blijft het gewoon op mijn huid liggen. Ook met douchen heb ik net het gevoel of het water zo langs mijn lichaam sijpelt. mijn haaraanzet is ook veel droger. 1 Voordeel, ik hoef mijn haar niet zo vaak te wassen. Ondanks alle bijwerkingen, wil ik deze keer doorzetten, ondanks de hoge dosering. Ik moet nu nog drie maanden verder en daarna zien we weer. Als de dermatoloog niet tevreden is, zal ik misschien nog langer door moeten. Ik hoop dat het deze keer beter slaagt dan de vorige keer. Ik heb nl al zoveel geprobeerd de afgelopen 15 a 20 jaar.
06-07-2017

Acne/puistjes

Beste, Sinds mijn 12 jaar heb ik last van puistjes. Natuurlijk gebruikte ik alle zalfjes en middeltjes die op de markt aanwezig waren. Niets hielp me hiervan af. Rond mijn 16de ben ik naar een dermatoloog gegaan. Die gaf me een behandeling met zelfbereide zalfjes, maar ook die hielpen me er niet vanaf. Zelfs niet een klein beetje. Met wat onzekerheden en make up[lees meer...] heb ik mijn jaren verder gesleten met mijn acne. Ik dacht dat ik er na mijn puberteit wel vanaf zou geraken. Ik ben nu 27 jaar en heb er nog steeds last van. Mijn gelaat glansde de hele tijd en ik kreeg heel regelmatig nieuwe puistjes bij. Niet dat mijn gezicht vol staat, maar genoeg om er me erg onzeker over te voelen. Volgens een vriendin moest ik meer mijn gezicht eens grondig laten reinigen. Zodus ben ik vorig jaar om de 6 weken naar een schoonheidsspecialiste gegaan voor een gezichtsbehandeling. Zeer duur en buiten het feit dat het zalig is, hielp het niets om acne te verminderen. Begin dit jaar beslist dat het genoeg was, dus opnieuw naar een dermatoloog gegaan. Een nieuwe anticonceptiepil voorgeschreven gekregen (die ook zou helpen tegen acne) en 3 maanden minocycline genomen (antibiotica tegen acne). Helaas moeten vaststellen dat dit niet hielp bij mij. Begin mei 2017 gestart aan de roaccutane 20mg per dag. Vol goede hoop en moed. Het voelt alsof dit mijn laatste kans is voor een gave huid. Zodus hier mijn ervaring met roaccutane tot nu toe: (8 weken bezig nu) Heel snel erg droge lippen gekregen met daarbij horende scheurmond. Mijn neus zat vol met kroeten, maar daar komt nu verbetering in. Ik gebruik Purol voor mijn lippen en mondhoeken en neus daar gebruik in nu Eucerin Aquaphor voor, serieuze aanrader! Mijn ogen pieken vaak en voelen droger aan (ik heb lenzen), oogdruppels bij de apotheek gaan halen en dat helpt me goed. Ik ben een pak vermoeider dan anders en heb voortdurend een lichte hoofdpijn en keelpijn. Bovendien loop ik graag, maar bij lange afstanden ligt mijn huid open. Sportkledij (bh) schuurt tijdens lopen en bezorgen me brandwonden. Wondjes genezen een pak trager. Nu heb ik ook een blaasinfectie gekregen, nooit eerder gehad en niet 100% zeker dat dit door de roaccutane komt. Al die bijwerkingen neem ik er bij, omdat ik hoop dat die kuur me echt zal helpen. Het meest vervelende en ook wel die ene bijwerking waardoor ik vroegtijdig mijn kuur zou beëindigen, is de neerslachtigheid. Normaal gezien ben ik optimistisch en opgewekt. Nu heb ik momenten waarbij ik kan huilen om geen enkele reden. Ik verlies een beetje mijn vrolijke zelve. Gelukkig kan ik dit tot nu toe relativeren. Maar het is wel de voornaamste reden waarom ik mijn kuur voorlopig niet zal opdrijven. Ik blijf bij 20mg per dag wat er wel voor zorgt dat ik veel langer zal moeten nemen voor het gewenste (en hopelijk blijvend) effect. Je moet namelijk 120mg/kg lichaamsgewicht genomen hebben in totaal. Om de 6 a 8 weken onderga ik een bloedtest. Hierop zie ik al een verhoging van mijn cholesterol (wat nadien weer normaliseert). Alchohol en vetinname moeten door de medicatie dus een pak gereduceerd worden. Ik kan ook geen twee glaasjes alcohol meer verdragen of mijn hoofdpijn gaat x5. Voorlopig kan ik wel zonlicht verdragen, alsook mijn huid. Ik smeer wel goed met factor 50. Na 8 weken roaccutane ben ik nog niet echt tevreden. Ik had al wat meer resultaten verwacht. Mijn voorhoofd is wel mooi egaal geworden. Ik glim een pak minder en hoef maar 1.5 keer per week mijn haar te wassen. Alleen komen er nog vaak puistjes door rond mijn kin en kaaklijn. Die drogen wel sneller op en maken plaats voor nieuwe. Ik moet wat geduld hebben vrees ik. Hoop op beterschap ;-) Mocht ik geweten hebben op voorhand dat ik nu nog last zou hebben van acne, ik was er veel eerder aan begonnen. Maar het effect op je lichaam en geest is niet te onderschatten. Roaccutane slikken moet je erg goed overwegen en zeker eerst alle andere middeltjes uitproberen. Ik denk bij elke inname 's avonds bij het eten, mijn pilletje vergif. Succes aan iedereen!
26-06-2017

Acne/puistjes

Bijwerkingen: bloedende lippen, erg droge huid, rugklachten
17-05-2017

Acne/puistjes

Dit is een belangrijke tip voor vrouwen: heb je een mirenaspiraal, laat die dan eerst verwijderen voor je roaccutane probeert! Ik hoorde later van mijn schoonheidsspecialist die gespecialiseerd is in acne, dat de mirenaspiraal bij veel vrouwen voor acne zorgt. Veel huisartsen en zelfs dermatologen weten niet dat de mirenaspiraal ernstige acne kan veroorzaken en checken nie[lees meer...]t of je die hebt. Maar goed, mijn verhaal: ik heb altijd lichte acne gehad, in de pubertijd vrij vervelende acne maar dat werd minder. Totdat ik de mirenaspiraal ongeveer een jaar had. Toen kreeg ik plotseling ernstige ontstekingen op mijn rug en pukkeltjes aan de haargrens. Omdat ik al jaren steeds waardeloze crèmes etc had gekregen, heb ik bij de huisarts om een doorverwijzing naar de dermatoloog gevraagd. Die schreef me direct roaccutane voor. De spiraal heb ik voor de zekerheid laten verwijderen omdat ik in de bijsluiter las dat het daardoor kon komen, maar de dermatoloog zei daar verder niets over. De bijwerkingen waren heel vervelend. Ik sliep heel slecht en kon niet meer goed omgaan met stressvolle situaties, voelde me licht depressief. Het slecht slapen schijnt als bijwerking weinig voor te komen, maar ik zag het als een tijdelijk iets en wilde de kuur per se afmaken. Achteraf duurde het best lang voordat ik mentaal weer de oude was. Verder heb ik permanente pigmentvlekken aan de kuur overgehouden omdat ik een paar keer ben vergeten zonnebrandcrème te smeren. Mijn huid is na 2 jaar nog steeds zo dun dat ik factor 50 moet smeren als ik maar even in de zon kom. Ik heb nooit meer een ontsteking op mijn rug gehad, maar mijn gezicht is er snel door verouderd. Als ik dit allemaal had geweten had ik eerst de spiraal laten verwijderen en was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-11-2019

18-10-2019

Acne/puistjes

Ik ben sinds vandaag gestart met me 2de roa kuur. Ik heb deze eerder gehad toen ik 26 jaar was. Ik voelde me vreselijk met die puistjes steeds in me gezicht en opmaken was voor mij ook geen pretje want leek zelfs erger te worden er van. Ik wilde dus heel graag deze optie gebruiken. Me vorige kuur heb Ik 9 maanden geslikt en alles was verdwenen. Het bleef anderhalf jaar we[lees meer...]g en toen begon ik langzaam weer wat kleine puistjes te krijgen. Alleen dit keer kreeg ik het minder erg als in begin. Ik hoop dat deze 2de kuur er voor zorgt dat niet meer terug komt. De bijwerkingen zijn even doorbijten maar ik voelde me wel stuk zekerder toen alles was was er door. Dus ben benieuwd naar dit eindresultaat
29-07-2019

Acne/puistjes

Ik gebruik dit medicijn nu 6 maanden, de eerste maand heb ik 20mg geslikt en vanaf de tweede maand 30 mg, de totale duur van de kuur is 10 maanden. In de eerste paar weken kreeg ik last van een verergering van de acne. De eerste 2 maanden verder nog niet veel bijwerkingen. In de loop van de kuur kwamen wel meer bijwerkingen. o.a. last gehad van; een droge en zeer gevoel[lees meer...]ige huid, gescheurde mondhoeken die maar niet wilde genezen, droge ogen, vermoeidheid. Ook leken mijn angst- en stemmingsklachten verergerd; dit gaat wat in vlagen en is nu weer wat meer stabiel. Ik heb het er voor over om de kuur af te maken; ik ben al erg tevreden met het resultaat tot nu toe, ik heb geen grote ontstekingen meer en mijn huid voelt glad. Er zijn nog wel wat mee-eters en soms een klein plekje; hopelijk trekt dit in de laatste maanden nog weg. Het is de worsteling waard; jarenlang worstelen met acne heeft mij namelijk meer gekost. Mijn dermatoloog is niet zo strict met zwangerschapstesten en levertesten. Zwangerschapstest slechts 3 keer gedaan, en hoeft niet meer tot einde van de behandeling. Leverwaarden werden alleen de eerste twee afspraken gecontroleerd, en een derde keer op eigen verzoek. Ik raad dit medicijn aan als je al langer kampt met huidklachten; wel moet je zijn voorbereid en je levensstijl aanpassen: op tijd rust nemen, niet meer drinken, etc.
22-04-2019

Acne/puistjes

Na bijna 40 jaar huidproblemen en het gebruik van allerlei alternatieven toch aan de roaccutane. Na 2 weken goede verbetering, helaas nog wel wat ontstekingen maar die trekken sneller weg dan ik gewend ben. Ik heb wel wat bijwerkingen zoals droge ogen, vooral droge scheenbenen, bij sporten spier-en gewrichtspijn, sneller vermoeid en ik slaap minder goed. Ik lees dit nerge[lees meer...]ns terug dus mocht iemand hier ook ervaring mee hebben graag een reactie. Doch de bijwerkingen wegen niet op tov het resultaat tot nu toe. Heb goede hoop! Ondanks alle negatieve reacties (dit zijn mensen die het gevolg van acne niet kennen de schaamte en de pijn) heb ik spijt niet eerder met roaccutane te zijn gestart.
02-04-2019

Acne/puistjes

Ik heb hetzelf gebruikt 20 jaar geleden had ook enorme acne, maar nu ik 36 ben merk ik dat het mijn gezichtshuid enorm heeft aangetast het is niet zomaar een medicatie je mag absoluut niet zwanger raken wegens misvormingen kan je nagaan wat het allemaal met je doet, je krijgt he veel haargroei door mannelijke hormonen die erin zitten bjjv. Ik bergijp je heel goed het is la[lees meer...]stig maar het gaat op een dag over geloof mij denk er nog eens over na zou ik zeggen
09-03-2019

Acne/puistjes

ik ben in oktober begonnen met Roaccutane. ik heb 4 maanden lang 10 mg (x3 dus 30 mg in totaal) geslikt, maar deze maand is mijn dosering verhoogd naar 20 mg (x2 dus 40mg in totaal). ik heb nog een aantal maanden te gaan. Nu heb ik de standaard bijwerkingen zoals droge lippen, droge huid en spierpijn. vooral de laatste bijwerking ik heb namelijk zoveel last van me spieren/[lees meer...]gewrichten en dan voornamelijk van me rug en enkels. ik kan niet langer dan een half uurtje lopen en na een tijdje gezeten te hebben kan ik niet eens meer lopen en dan moet ik sloffen met me voeten. Is dit normaal? Heeft iemand ervaring met deze bijwerking? Als ik klaar ben stopt het dan ook echt? Is dit gevaarlijk? A.U.B reacties z.s.m.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum