Roaccutane

Acne/puistjes (382 meningen)
Folliculitis (1 mening)

25-12-2017

Acne/puistjes

Gestopt met de pil 3 jaar geleden had last van veel bijwerkingen . Voelde mij zoveel beter maar kreeg opeens weer last van puistjes . Had ik ook last van in mijn puberteit. Veel middelen gebruikt door gestuurd door de huisarts naar de dermatoloog had daar het gevoel dat ik niet serieus werd genomen moest anti roos shampoo gebruiken en acne crème van Louis Widmer. Niks hi[lees meer...]elp .Uiteindelijk voor een andere dermatoloog gekozen en sinds een week aan de roaccutane 20 Mg . Eerste 3 dagen wat afwezig en emotioneel m’n huid is nog rustig vind het erg spannend .. ben benieuwd naar andere ervaringen
18-12-2017

Acne/puistjes

Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan Roaccutane Omdat ik de afgelopen 3 jaar opeens last kreeg van acne Ik ben 32 jaar dus zijn het geen jeugd puistjes meer Waarschijnlijk door het stoppen met de pil (hormonen) Ik heb jaren van alles geprobeerd niks heeft geholpen. Was alleen maar geld en tijd verspilling Dus ben ik doorverwezen naar dermatoloog Ik ben begonnen [lees meer...]met roaccutane 20 Mg In het begin werd alles zoveel keer erger , dat ik me afvroeg waarom ik hiermee begonnen was. Zo erg dat ik de straat niet op wou. Onderhuidse ontstekingen echte bulten kwamen Na een maand ongeveer werd dit langzaam minder. Drogen lippen heb ik niet heel erg last van Maar wel van vele andere dingen Ik voel me vaak somber en Down Heb pijn aan me lichaam gewrichten Ben sneller moe Heel erg last van duizeligheid en slechter zien Vergeetachtig Ik ben opeens alles kwijt wat normaal nooit zo is Na 2 maanden leek dit alles wat minder te worden. Ik ben nu een paar dagen geleden overgestapt naar 30 Mg En ik ben weer terug bij het begin met de bijwerkingen Ik heb nu het gevoel flauwtevallen en een druk op in me hoofd , Maar ik begin nu wel wat resultaat te zien dat alles een beetje wegtrekt. Geen grote bulten en ontstekingen meer Ik moet dit 4/6 maanden slikken met mijn gewicht 65 kilo en lengte 1.60 En ik kan niet wachten tot ik ervan af ben. Je moet echt sterk zijn om dit door te blijven slikken Vooral in het begin wanneer alles veel erger word . Maar alles moet eruit Positief proberen te blijven en weten waarvoor je al die bijwerkingen hebt. Wie mooi wilt zijn moet pijn leiden 😬 Succes iedereen
13-12-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn jaren geleden gebruikt. Het is een goed medicijn maar het vraagt offers. Gedurende de priode je deze medicijnen neemt ga je praktisch door een hell. Droge lippen,droge huid, verergering van acne zijn allemaal standaard. Het hangt af van persoon tot persoon. Als je dit medicijn neemt mag je ook niet in de zon komen en geen zonnenbank omdat de huid zo[lees meer...] gevoelig is. Ik heb dit 6 maanden genomen met succes ik ben 3 jaar lang verlost geweest van puistje hoe dan ook mooie verhalen duren niet lang ik ben nu 23 jaar en er zijn periodes dat ik regelmatig terug last heb van puistjes wel niet zo erg als het ooit was maar toch.... De stap zetten om terug dit medicijn te nemen valt me moeilijk...door deze medicijnen ben ik een jaar later in een depressie terecht gekomen. Ook hersenbloedingen kunnen voorkomen. Er bestaat echter nog een ander goed product dat ongeveer dezelfde werking heeft op 8 dagen tijd en helemaal niet schadelijk is en goed voor de huid. Ik raad u allen efachlar duo+ aan en het verhaal wordt nog beter je hebt dit in de gewone creme vorm maar ook in een getinte lichte of medium vorm wat het geschikt maakt voor man en vrouw elke kleur huid....de huid ziet er zachter uit en in tegenstelling tot normale make up werkt deze creme met een tint nog genezend.....binnen 24 uur is de roodheid aanzienlijk verminderd. Zeker een aanrader eerst dat proberen en dan na een paar maand kan je nog steeds roa overwegen. Veel succes!
06-09-2017

Acne/puistjes

Heftige kuur, maar voor iedereen weer anders in persoonlijke ervaringen. Ook veelal overeenkomsten & zeker niet simpel. Mijn bijwerkingen: 1e periode 6 maanden . vermoeidheid, rugklachten, uitdroging, droge mond. 2e periode 7 maanden vermoeidheid, uitdroging, bloedneuzen, droge huid, droge mond. Iets heftiger. Als je eraan begint, geef niet op. Go 4 it! Denk aan het beh[lees meer...]alen van je eigen succes. Zeker met positief resultaat...
27-08-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik dit nu 2.5 week. En ik zie al langzaam verschil. Wel nu 3 onderhuidse ontstekingen erbij gekregen, maar ik merk dat dit snel weer weg trekt. Tot nu toe zijn de bijwerkingen goed te doen. Schilfers hoofdhuid wat veel jeukt, velletjes naast mijn neus, velletjes op de kin, snel wondjes, droge lippen maar niet extreem. Maar ik denk dat ik na 2.5 week ook nog niet v[lees meer...]eel kan vertellen. Tot nu toe bevalt het mij goed!
09-08-2017

Acne/puistjes

voor de tweede maal, gebruik ik nu roacutane. De eerste keer is nu ruim drie jaar terug. Toen 13 maanden, 10 mg per dag gebruikt. maar na enige tijd kreeg ik toch weer last van onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht (best heftig). Uiteindelijk terug naar een andere dermatoloog. Die zei dat ik een te lage dosering had gekregen. Dus weer opnieuw deze, in mijn ogen, best we[lees meer...]l zware medicijnen gaan gebruiken. De onderhuidse ontstekingen verdwijnen vrij snel, maar de bijwerkingen komen even zo snel mee naar voren. veel last van een droge huid, wat veel jeuk veroorzaakt, met name mijn oorschelpen, mijn scheenbenen, die ik bij tijd en wijle dan ook helemaal kapot krap.... ook lijkt het wel of mijn huid geen vocht meer op kan nemen. Als ik zweet, dan blijft het gewoon op mijn huid liggen. Ook met douchen heb ik net het gevoel of het water zo langs mijn lichaam sijpelt. mijn haaraanzet is ook veel droger. 1 Voordeel, ik hoef mijn haar niet zo vaak te wassen. Ondanks alle bijwerkingen, wil ik deze keer doorzetten, ondanks de hoge dosering. Ik moet nu nog drie maanden verder en daarna zien we weer. Als de dermatoloog niet tevreden is, zal ik misschien nog langer door moeten. Ik hoop dat het deze keer beter slaagt dan de vorige keer. Ik heb nl al zoveel geprobeerd de afgelopen 15 a 20 jaar.
06-07-2017

Acne/puistjes

Beste, Sinds mijn 12 jaar heb ik last van puistjes. Natuurlijk gebruikte ik alle zalfjes en middeltjes die op de markt aanwezig waren. Niets hielp me hiervan af. Rond mijn 16de ben ik naar een dermatoloog gegaan. Die gaf me een behandeling met zelfbereide zalfjes, maar ook die hielpen me er niet vanaf. Zelfs niet een klein beetje. Met wat onzekerheden en make up[lees meer...] heb ik mijn jaren verder gesleten met mijn acne. Ik dacht dat ik er na mijn puberteit wel vanaf zou geraken. Ik ben nu 27 jaar en heb er nog steeds last van. Mijn gelaat glansde de hele tijd en ik kreeg heel regelmatig nieuwe puistjes bij. Niet dat mijn gezicht vol staat, maar genoeg om er me erg onzeker over te voelen. Volgens een vriendin moest ik meer mijn gezicht eens grondig laten reinigen. Zodus ben ik vorig jaar om de 6 weken naar een schoonheidsspecialiste gegaan voor een gezichtsbehandeling. Zeer duur en buiten het feit dat het zalig is, hielp het niets om acne te verminderen. Begin dit jaar beslist dat het genoeg was, dus opnieuw naar een dermatoloog gegaan. Een nieuwe anticonceptiepil voorgeschreven gekregen (die ook zou helpen tegen acne) en 3 maanden minocycline genomen (antibiotica tegen acne). Helaas moeten vaststellen dat dit niet hielp bij mij. Begin mei 2017 gestart aan de roaccutane 20mg per dag. Vol goede hoop en moed. Het voelt alsof dit mijn laatste kans is voor een gave huid. Zodus hier mijn ervaring met roaccutane tot nu toe: (8 weken bezig nu) Heel snel erg droge lippen gekregen met daarbij horende scheurmond. Mijn neus zat vol met kroeten, maar daar komt nu verbetering in. Ik gebruik Purol voor mijn lippen en mondhoeken en neus daar gebruik in nu Eucerin Aquaphor voor, serieuze aanrader! Mijn ogen pieken vaak en voelen droger aan (ik heb lenzen), oogdruppels bij de apotheek gaan halen en dat helpt me goed. Ik ben een pak vermoeider dan anders en heb voortdurend een lichte hoofdpijn en keelpijn. Bovendien loop ik graag, maar bij lange afstanden ligt mijn huid open. Sportkledij (bh) schuurt tijdens lopen en bezorgen me brandwonden. Wondjes genezen een pak trager. Nu heb ik ook een blaasinfectie gekregen, nooit eerder gehad en niet 100% zeker dat dit door de roaccutane komt. Al die bijwerkingen neem ik er bij, omdat ik hoop dat die kuur me echt zal helpen. Het meest vervelende en ook wel die ene bijwerking waardoor ik vroegtijdig mijn kuur zou beëindigen, is de neerslachtigheid. Normaal gezien ben ik optimistisch en opgewekt. Nu heb ik momenten waarbij ik kan huilen om geen enkele reden. Ik verlies een beetje mijn vrolijke zelve. Gelukkig kan ik dit tot nu toe relativeren. Maar het is wel de voornaamste reden waarom ik mijn kuur voorlopig niet zal opdrijven. Ik blijf bij 20mg per dag wat er wel voor zorgt dat ik veel langer zal moeten nemen voor het gewenste (en hopelijk blijvend) effect. Je moet namelijk 120mg/kg lichaamsgewicht genomen hebben in totaal. Om de 6 a 8 weken onderga ik een bloedtest. Hierop zie ik al een verhoging van mijn cholesterol (wat nadien weer normaliseert). Alchohol en vetinname moeten door de medicatie dus een pak gereduceerd worden. Ik kan ook geen twee glaasjes alcohol meer verdragen of mijn hoofdpijn gaat x5. Voorlopig kan ik wel zonlicht verdragen, alsook mijn huid. Ik smeer wel goed met factor 50. Na 8 weken roaccutane ben ik nog niet echt tevreden. Ik had al wat meer resultaten verwacht. Mijn voorhoofd is wel mooi egaal geworden. Ik glim een pak minder en hoef maar 1.5 keer per week mijn haar te wassen. Alleen komen er nog vaak puistjes door rond mijn kin en kaaklijn. Die drogen wel sneller op en maken plaats voor nieuwe. Ik moet wat geduld hebben vrees ik. Hoop op beterschap ;-) Mocht ik geweten hebben op voorhand dat ik nu nog last zou hebben van acne, ik was er veel eerder aan begonnen. Maar het effect op je lichaam en geest is niet te onderschatten. Roaccutane slikken moet je erg goed overwegen en zeker eerst alle andere middeltjes uitproberen. Ik denk bij elke inname 's avonds bij het eten, mijn pilletje vergif. Succes aan iedereen!
26-06-2017

Acne/puistjes

Bijwerkingen: bloedende lippen, erg droge huid, rugklachten
27-04-2020

Acne/puistjes

Hoi! Voor ik begon met dit middel hebben al deze verhalen mij ontzettend geholpen. Daarom deel ik nu graag mijn ervaring. Na het stoppen met de Yasmin pil vanwege bijwerkingen kreeg ik opeens last van acne. Ik heb mijn hele puberteit last van puistjes gehad maar dit op mijn wangen was nieuw en werd steeds erger. In de zomer van 2019 was ik al een halfjaar bij een huidth[lees meer...]erapeut geweest maar dit was erg duur en hielp maar een beetje. Daarom ging de knop om, na de vakantie zou ik alles doen om aan de roaccutane te komen. Hier moest ik wel echt voor mezelf hard maken. Dit is een zwaar middel dat je echt niet zomaar krijgt. (Plus de wachtrij bij de dermatoloog is vaak minstens 6 weken). Maar goed ik begon en schrok natuurlijk wel van de medische molen van zwangerschapstesten, bloedtesten etc etc. Maar ik was heel erg gemotiveerd want ik wist waarvoor ik het deed Nou over het proces: het werd heel erg in het begin. Alles onderhuids kwam naar buiten en ik schrok, maar dankzij al deze meningen wist ik ook dat dit soms gebeurde dus was het gewoon volhouden. Ik begon met 30mg en de eerste drie maanden heb ik eigenlijk alleen last gehad van een droge huid een beetje spierpijn en dus die enorme uitbraak Daarna werd het rustiger en de dermatoloog verhoogde mijn dosis omdat het niet snel genoeg ging naar 40mg per dag. Hierna ging het hard. Helaas ook met de bijwerkingen. Ik kreeg last van het sombere gevoel wat ik ook had op het einde van de anticonceptiepil, mijn libido ging erg naar beneden en met m'n relatie ging het minder. Dankzij al deze posts wist ik dat dit ook voorbij zal gaan. Toch ben ik naar twee maanden op eigen aandringen terug naar een lagere dosis gegaan. Hierna ging het ook een stuk beter met me. Ondertussen zit ik in de laatste week van 8 maanden roaccutane. Mijn huid is prachtig en ben er ontzettend blij mee. Je wordt er mee doodgegooid maar het is een paardenmiddel: zwaar maar het werkt. Enkele tips: oogdruppels voor droge ogen, pillen met eten innemen tegen evt misselijkheid, gehwohl klovenzalf als je lippen/neus inscheurt (geloof me), proberen te blijven sporten ook al ben je moe (voor mentale gezondheid), goed aanvoelen wanneer je rust nodig hebt, niet te veel drinken (heb er een keer hartkloppingen van gehad na sterke drank: hou het echt bij bier en wijn en niet te veel) Ik hoop dat dit mensen helpt! Kijk op Instagram na de voor en na foto's als je het zwaar hebt! Heel veel succes!
30-03-2020

Acne/puistjes

Roaccutane was voor mij het middel dat eindelijk hielp. Ik gebruikte al parfumvrije producten en ik droeg alleen katoenen kleding. Ook heb ik allerlei middelen gebruikt, maar alleen roaccutane heeft mij geholpen. De bijwerken waren heftig, maar voor mij te doen omdat ik altijd al een droge huis had en gewend was aan vette creme smeren. Dit werd in combinatie met mijn g[lees meer...]raspollenallergie wel heel heftig. Als mensen een goede creme willen hebben raad ik absoluut cetaphil aan, deze creme is niet heel duur en ontzettend fijn in gebruik. Ook heeft de lippenbalsem 'rescue me' van de Hema mij goed geholpen, vaseline was voor mij echt geen optie.
22-02-2020

Acne/puistjes

Ik ben 19 jaar oud en in december begonnen aan mijn tweede kuur roaccutane omdat mijn acne weer terug kwam. Eerste maand was mijn acne weer een stuk erger. Mijn huid is momenteel erg egaal en rustig. Ik slik 40 mg per dag en heb nog steeds erg last van droge lippen en vooral droge ogen maar dat hoort er nou eenmaal bij. Wat ik zelf heel fijn vind werken voor mijn droge lip[lees meer...]pen zijn purol en elisabeth arden 8 hours cream. Voor mijn huid gebruik ik een creme van eucerin die speciaal bedoelt is voor tijdens roaccutane en ik gebruik sinds een jaar avocado olie wat ik zelf de beste uitvinding ooit vind! Avocado olie komt het dichts bij de natuurlijke huidolie en zorgt ervoor dat ik zelfs nu tijdens deze kuur nooit last heb van een droge huid.
07-02-2020

Acne/puistjes

Na een anabolen kuur 3 jaar geleden extreme last van acne gekregen, vooral op mijn rug, bovenarmen en gezicht. Werkelijk waar allerlei middelen en medicijnen gebruikt, zelfs mijn complete voeding omgegooid en wekelijks een zonnebank. Niets hiervan mocht baten. 4 maanden geleden uiteindelijk dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 2 maanden een dosis van 40mg geno[lees meer...]men, moet zeggen dat ik hier weinig van merkte en de acne alleen maar erger werd zelfs. Na het controlegesprek met de dermatoloog hebben we de dosis verhoogd naar 80mg. De bijwerkingen werden hierdoor een stuk erger maar de acne begon echt zichtbaar dagelijks te verminderen. Ik ga regelmatig naar feestjes en gebruik hierbij ook XTC en 3mmc, moet zeggen dat dit niet anders voelt met dit medicijn. Mijn acne is echt zo goed als verdwenen nu, alleen de littekens op mijn armen en borst zijn nog zichtbaar. Ik moet nog 2 maanden de kuur afmaken en ben benieuwd of de acne hierna ook daadwerkelijk weg blijft.
15-01-2020

Acne/puistjes

Acne die maar bleef terugkomen, veel horrorverhalen gehoord wat eraan beginnen bemoeilijkte. Nu 3 maanden bezig. ontstekingen zijn weg, en op wat droge huid, lippen en hoofdhuid na nergens last van. Eet normaal, kan normaal sporten, slapen etc.
29-12-2019

Acne/puistjes

Na 6 weken werden de flink ontstoken puistjes al minder pijnlijk. Na 8e week kreeg ik ernstig droge lippen. Jeuk aan gezicht, armen en rug. Hoofdpijn met momenten. Sinds ik vitamines D en B slik heb ik minder last van hoofdpijn.
20-11-2019

Acne/puistjes

droge lippen zijn verschrikkelijk voor de rest fantastisch product
01-11-2019

Acne/puistjes

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum