mening

Medikinet (116 meningen)

02-09-2019

Amfexa (dexamfetamine)
Acne/puistjes

Voorheen slikte is magistraal gemaakte dexamfetamine 2.5 mg. Dit omdat ik per inname 12.5 mg moet slikken. Sinds deze maand ben ik verplicht om over te stappen naar amfexa, omdat dexamfetamine 2.5 mg niet meer uitgegeven mag worden van de inspectie. Volgens de apotheker heeft amfexa dezelfde werking en zou er dus niets moeten veranderen. Amfexa doet wat het moet doen, het[lees meer...] haalt de scherpe randjes van mijn ADHD weg waardoor ik beter functioneer. Echter ervaar ik met amfexa meer bijwerkingen en is de werking weldegelijk anders. Als de amfexa 's avonds uitwerkt krijg ik hoofdpijn. Vaak is deze zo hevig dat ik moeite heb om licht en geluid te verdragen. Ik val moeilijker in slaap, ik heb gelukkig nog geen slapeloze nachten meegemaakt. Tijdens de werking van amfexa trillen mijn handen. Soms trillen deze zo hevig dat ik moeite heb om netjes te schrijven of mors ik het drinken uit mijn glas nog net voordat ik een slok heb kunnen nemen. Mijn eetlust is verdwenen, ik heb nergens trek in en ervaar geen gevoel van honger. Hierdoor moet ik mijzelf dwingen om iets te eten waardoor ik soms misselijk word. Als ik eet, moet het voedsel vochtig zijn omdat mijn mond erg droog is. Ik heb bijna geen speeksel meer in mijn mond waardoor ik iets simpels als brood niet kan doorslikken zonder een slok water. Ik heb zodra de amfexa in begint te werken last van hartkloppingen. Soms zijn deze zo hevig dat ik rond 130 slagen per minuut zit. Ik heb constant het gevoel dat ik bezig moet zijn. Niets doen is geen optie meer. Met de magistraal gemaakte dexamfetamine ervaarde ik een aantal van de bovenstaande bijwerkingen ook, echter waren deze in mindere mate aanwezig en ondervond ik daar minder last van. Omdat de amfexa word geleverd in een drukstrip, moet ik werken met een pillen doosje. Dit vind ik zelf niet prettig. Het splitten van deze tabletten is overigens erg gebruiksvriendelijk door de speciale vorm.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum