dexamfetamine

Bij  ADHDX

ADD (51 meningen)

Grootschalige omzetting van een apotheekbereiding van dexamfetamine naar Amfexa

Bij een doorgeleverde bereiding maakt een apotheker een geneesmiddel zelf, en levert dat vervolgens aan andere apothekers. Voor deze geneesmiddelen is geen handelsvergunning afgegeven. Als een geneesmiddel een handelsvergunning heeft, betekent dat dat de kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid van het geneesmiddel onafhankelijk getoetst is. Dat is bij een eigen bereiding door een apotheek dus niet zo. Deze geneesmiddelen zijn daarmee niet per se onveilig, maar er zitten wel meer risico's aan.

Bereidende apotheken voldoen niet aan voorwaarden bij doorlevering dexamfetamine. Voor een deel van de patiënten brengt het gebruik van Amfexa hogere kosten met zich mee dan het gebruik van een doorgeleverde bereiding. Dat realiseert de inspectie zich.

Inspectie gezondheidszorg en jeugd (23-01-2020)

27-02-2020 | Vrouw | 23
ADHD
Met het gebruik van deze medicatie zijn alle moeilijkheden waarvoor de medicatie wordt geslikt bijna geheel teruggekomen.

27-02-2020 | Vrouw | 33

14-02-2020 | Man | 14
ADHD
Eerder dexamfetamine 2,5 mg De Magische Bereider, toen verplicht over naar Amfexa. Zoon vertoont nu bovenstaande bijwerkingen plus het brengt extra kosten met zich mee die nog steeds niet deels zijn vergoed door HEVO consult. Huisarts gelooft niet dat het product de bijwerkingen kan vertonen: "het is hetzelfde stofje". Prestaties en gedrag op school hebben er fors onder te[lees meer...] leiden.

12-02-2020 | Vrouw | 23
ADHD
Geachte fabrikant van Amfexa, Jaren heb ik last gehad van zware adhd buien. Ik heb veel betaald om er therapieƫn voor te krijgen. 2 jaar geleden kreeg ik dexamfetamine, top medicijnen waren dit! Nu ineens krijg ik amfexa, ik ben continue zenuwachtig. Ik ben minder gemotiveerd. Ik wil namelijk heel veel in mijn leven doen, helaas bestaat adhd echt. Het is nu met deze me[lees meer...]dicijnen dat je precies het tegenovergestelde hebt van dexamfetamine. Iedereen met adhd die medicijnen slikken willen gewoon dat amfexa werkt en daarom blijven het slikken om de hoop te houden dat het ooit gaat wennen. Ik heb dit gevoel nu ook en blijf eigenlijk hopen dat dexamfetamine weer terug komt.

10-02-2020 | Vrouw | 24
ADHD
Ziek zwak en misselijk door de Amfexa. Hoofdpijn en misselijkheid tot overgeven aan toe. Worst dood ziek van dit medicijnšŸ‘ŽšŸ¼

08-02-2020 | Man | 34
ADHD
Omgezet naar van dexamfetamine naar amfexa, maar de werking is verdwenen. Kan me niet meer concentreren. En fabrikant betaalt eigen bijdrage terug als je formulieren invult. Laat dat voor een adhd'er zonder werkende medicatie net een probleem zijn.

05-02-2020 | Man | 32
ADHD
ik heb in december 2018 na een zeer moeilijke periode diagnose ADHD type 3 gekregen. er werd dexamfetamine voorgeschreven door mijn begeleider, 2,5 mg van Ceban. en wat ging er een wereld voor me open, ik kreeg overal weer zin in, begon een nieuwe hobby, was energiek en had het naar mn zin op het werk, dat was daarvoor wel anders. natuurlijk was niet alles perfect, maar d[lees meer...]e ( relatief weing ) bijwerkingen waren prima te overzien. totdat afgelopen zomer ineens Amfexa van de apotheek meekreeg. de werkzame stof was gewoon hetzelfde werd verteld, dus niks aan de hand. Toen begon de ellende, kreeg last van mn maag en mn darmen, hoofdpijn, noem maar op. legde eerst niet direct de link met de nieuwe medicatie, de stof is toch hetzelfde? Vanaf begin oktober weer de dex van Ceban gebruikt, prima en nergens geen last van. daarna automatisch weer op de Amfexa, dat ging een week goed totdat ik een enorme rebound kreeg, last van mn darmen, heb de hele nacht wakker gelegen en me ziek gemeld. kan er nog wel een heel verhaal van maken over Amfexa, maar het is troep. dit gun je niemand.. schandalig gewoon. daarna Elvanse geprobeerd, gaf super veel rust, maar zeer veel bijwerkingen. nu aan de methylfenidaat van Sandoz, werkt niet zo optimaal als de oude dex, maar veel beter dan amfexa

01-02-2020 | Man | 41
ADHD
In principe is hethet zelfde als generiek. Maar drie onnodige glansmiddelen en een zoetstof maaktdat ik alle problemen met geld terugvragen het bijna niet waard vind om door te gaan. Maar stoppen lukt me niet... grappig toch?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum