Amfexa

Methylfenidaat (306 meningen)
Medikinet (116 meningen)

25-10-2019

ADHD

Wat een ROTZOOI! 6 dagen 2x 2.5 mg geslikt. NOOIT WEER ! bij het begin ging het nog wel., maar langzaamaan veranderde ik in een hyper druk suïcidaal emotioneel wrak! Na 6 dagen gestopt en mijn klachten zijn dubbel zo erg geworden als voor het medicijn gebruik. Welke achterlijke heeft deze troep in de markt geroepen? Het is vergif, ik waarschuw één ieder die met deze rotzoo[lees meer...]i gaat beginnen DOE HET NIET!!!
15-10-2019

ADHD

Nu 6 dagen Amfexa gebruikt nadat ik moest overstappen. Dus nog kort gebruik van dit medicijn. Ik ervaar het ook anders, minder heftig , minder sterk of hoe je het ook noemt t.o.v. Dex 2,5mg tabletjes. Heb het idee dat ik iets minder kan focussen en de dosering hoger moet zijn voor min of meer hetzelfde gevoel/ervaring. Maar een te hoge dosering werkt juist weer remmen[lees meer...]d. Daartegenover staat dat ik nauwelijks last van bijwerkingen heb tot nu toe, en iets meer rust ervaar t.o.v. Dex 2,5mg tabletjes. De bijwerkingen bij dexamfetamine; bij 2 tot max. 3x dosis/dag (5 en 6,25mg) had ik tijdens- en na uitwerking veel last van chagrijn en een kort lontje. Was dan 1 tot ca. 3 uur na uitwerking weer blij mn oude ik te zijn. Het weekend gebruik ik bij voorkeur niets, voel me dan ook meestal prima. Dexamfetamine 2,5mg werkte heftiger en voelde bij mij meer als pepmiddel. Kon me wel goed concentreren (bij juiste dosis) maar een van de mindere dingen was dat ik veel meer kletste, (bij een iets lagere dosis) en energie voor 10 had en soms sneller op de kast zat. En nee, na 10 maanden gebruikt wist ik wat voor mij de juiste dosis was. Was dus tevreden over het effect van Dex 2,5mg tabletjes (voornamelijk voor gebruik tijdens het werk) maar de bijwerkingen, met name de rebound was gewoon echt klote. Regelmatig ruzies thuis erdoor gehad. Bijwerkingen; Zowel bij Dex 2,5mg tabletjes als Amfexa lekker kaak/tanden knarsen (van links naar rechts bewegen met je kaken) of hoe je het ook noemt. Had steeds minder last van een droge mond, bij Amfexa helemaal niet. Nadeel van deze vorm van amfetamines is dat je het idd niet telaat moet innemen ivm slapen, zeker als al je al moeite hebt met inslapen zoals in mijn geval. Linksom of rechtsom, het is toch stimulantia. Werkzaamheid: Voor mij is de beste graadmeter mijn werk en/of ik mijn werkzaamheden nog leuk vind na een tijdje. Ben namelijk snel op dingen uitgekeken en met Dex 2,5mg tabletjes vond ik zelfs suf en saai werk nog redelijk leuk....haha. Met Amfexa ervaar ik dat wel anders.....weer meer zoals voorheen. Ik denk dan letterlijk; wat een saaie baan, ik wil actie en pionieren. Ik geef het nog 1 a 2 maanden de kans en ga dan beoordelen wat Amfexa voor me kan betekenen of niet. Je moet het wel de kans geven is mijn mening. En verhalen van medegebruikers na 1 dag slikken of na inname van slechts 1x een pil of iets dergelijks en direct aangeven dat het rotzooi is lijkt me apart. Misschien kwestie van een neutrale mindset? Reden, de eerste paar maanden moest ik aan Dex 2,5mg wennen. (werking en bijwerking(en). En ja ik vind het ook tegek voor woorden dat je er nu ineens relatief veel voor moet betalen, tot max. 250 EURO/jaar. Dus vooralsnog een vrij neutrale mening over Amfexa mbt werking en bijwerkingen Is het effect na langer gebruik te gering, of moet ik omhoog wat betreft dosering, dan stop ik alsnog met Amfexa.
12-10-2019

ADHD

Zoom van 14 moest overstappen naar deze troep omdat zijn eigen medicijn niet meer wordt vergoed. Het oude dexafetamine werkte prima!!! Nu is het oorlog in huis met ruzie onrust en nog veel meer ellende !!! Vanaf morgen krijgt hij het niet meer en kijken we naar iets anders. Dit is echt vergif!!!!
09-10-2019

ADHD

Ik stond net bij de apotheek met een hhrecept dex. Krijg ik het hele verhaal over Amfexa te horen. Het duizelde me al gauw; werd er heel onrustig van. Ik zag ‘spoken’: heeft t wel dezelfde werking? En hoe zit t met bijwerkingen? En wat een verwarrend verhaal over de vergoedingsregeling.... Ik uitte mijn zorgen bij de assistent. Ik zei ook: “gezien de diagnose is het voor m[lees meer...]ij nogal belangrijk dat ik op een goede werking kan vertrouwen”. Ze was heel behulpzaam en begripvol, maar ik begreep algauw dat deze switch voor de apothekers ook nog even wennen is. Op weg naar huis ging ik me vreselijk zorgen maken. Bij thuiskomst meteen m’n psych geïnformeerd. Ik heb het nodig, dus ik heb maar wel een tablet naar binnen geknikkerd. Met dex had ik mijn leven zo mooi op orde. Hoop dat dat niet in gevaar komt. En dan die declaratietoestand. Hoe kunnen ze dat nou zó doen bij mensen met AD(H)D??? Ik zie dat nu al niet goed komen bij mij :( Al met al een heel chaotische toestand voor iedereen die dex gebruik(te). Ik heb de meningen maar op ‘geel’ gezet, hoewel ik net de eerste pil gehad heb. Ik hoop heel erg voor ons allemaal dat we het gauw op ‘groen’ kunnen zetten. Sterkte allen!!!
08-10-2019

ADHD

Na een heftig jaar in de nasleep van een klinische behandeling voor verslaving en eetstoornis erachter gekomen dat ik ADHD heb. De oude 2,5 mg medicatie heeft mn leven letterlijk veranderd en ervoor gezorgd dat ik een groot gedeelte van mijn psychische ziektes kon wegstrepen door een rust die ik nog nooit eerder ervaren had. Na 4 maanden de overstap naar amfexa en de terug[lees meer...]keer van een hoop negativiteit, bv. zucht naar middelen. Ik schrijf deze ervaring omdat ik hoop dat mensen hun mening over dexamfetamine niet baseren op de amfexa omdat dit voor mij een wereld van verschil is vergeleken met de oude dexamfetamine. Zomaar duizenden gebruikers op andere medicatie gooien vind ik belachelijk. Amfexa doet voor mij niet 10% van wat de oude medicatie deed.
08-10-2019

ADHD

Sinds het overstappen opeens last van hoofdpijn en pijn in mijn nek. Mijn handen worden elke dag wel een keer extreem koud en beginnen te 'slapen'. Ik voel een lichte druk op mijn borst af en toe. Ik neem nu ook elke week een stop dag om bij te komen van het medicijn. Als ik dat niet doe dan wordt ik oververmoeid en ziek. Vanaf de stopdag neemt het koortsig gevoel toe met[lees meer...] de dag en na een paar dagen heb ik het gevoel overdag dat ik maar een paar uur heb geslapen die nacht.
07-10-2019

ADHD

Na een eindeloze zoektocht wat 'loos' was met mij, eindelijk de diagnose adhd gecombineerde type. Alles geprobeerd: Ritalin reageerde ik heel heftig op, rebound. Stratterra was ok, maar uiteindelijk afgebouwd wegens enorme kosten. Nu al jaren aan de dexamfetamine. 2,5 mg x 2. In de ochtend 2 x 2,5 en in de middag 2x 2,5. Nu opeens verplicht Emfaxa. Vreselijk! Alle bijwer[lees meer...]kingen wat ik had met ritalin. Urenlang pijn in mijn kaken, kort lontje, hoofdpijn... etc... dit is absoluut niet mijn medicijn. Ik wil terug naar mijn dexam 2,5
07-10-2019

ADHD

Toen ik over moest stappen van dexamfetamine naar Amfexa bekeek ik natuurlijk even de recensies. Ik schrok nogal van wat ik hier las. Inmiddels gebruik ik het enkele weken en merk ik geen verschil met dexamfetamine. Ik ben erg tevreden met de werking en vind ook dat dit geluid gehoord mag worden op deze website. Iedereen reageert vanzelfsprekend anders op de overstap. We[lees meer...]l hoop ik dat er snel wat bedacht gaat worden op de omslachtige manier van vergoeding en declaraties. Denk niet dat de gebruiker de dupe hoeft te zijn van de politieke afspraken die gemaakt worden door producenten, verzekeraars en overheid. Dit moet toch eenvoudiger kunnen?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum