Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

24-07-2020 | Vrouw | 28
ADHD
Werkt goed voor mijn concentratie en mijn stemming. Ik word er vrolijk van. Bijwerkingen zijn er, maar de voordelen zijn vele malen groter. De verplichte overstap op Amfexa (binnenkort Tentin) was rampzalig, maar gelukkig heb ik nu weer een medische indicatie voor magistraal bereide dexamfetamine. Ik hoop dat Amfexa / Tentin aangepakt gaat worden en de andere varianten bes[lees meer...]chikbaar blijven. Ik spreek namens een grote patientengroep als ik zeg dat dure Amfexa / Tentin ziekmakende rommel is. Haal die isomalt uit je product Eurocept / Medice!

16-07-2020 | Man | 30
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
De dexamfetamine van de magistrale bereider was ik zeer tevreden over. Vrolijker gevoel, concentratie, goede nachtrust. De amfexa lijdt tot hoofdpijn, slechte nachtrust, prikkelbaar.

26-06-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Medicijn van de Magistrale Bereider, werkte prima. weinig bij werkingen.

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Dexamfetamine heeft mij fantastisch geholpen. Mijn leven was een puinhoop. Door Dex kon ik dingen helder zien en mijn doelen voor ogen houden. Het beste wat ooit op mijn pad is gekomen.

15-06-2020 | Vrouw | 35
ADHD
Ik ben zeer gebaat bij dexamfetamine ik krijg meer rust door en voel mij beter

02-06-2020 | Vrouw | 33
ADHD
Ik heb een heel dubbele ervaring met dit medicijn (ruim 8 jaar geslikt). De eerste paar jaar (3 á 4 jaar) vloog ik echt op dit middel. Cijfers op de universiteit gingen van worstelen voor een 6 je naar dikke 8 en. Ook baat bij met werken, in de horeca was ik degene die het beste werkte van iedereen. Daarna (laatste 4 á 5 jaar) steeds meer last van de bijwerkingen, het [lees meer...]was echt een glijdende schaal. Voortdurend zin om meer te slikken vanwege euforie en als ik dat deed werd ik alleen maar angstiger. Aan het einde was ik de hele dag bang durfde aan het einde van de dag amper meer de deur uit en ging ik veel drinken om dit tot rust te laten komen. Vond aan het einde niets meer leuk en had alleen nog maar stress over niets. Ik heb mij nu eindelijk los geworsteld van dit middel (verslaafd!) en ben inmiddels ruim twee maanden gestopt. Ik merk nu wel weer wat het middel mij wel gaf, ik ben weer aan het uitstellen, heb een super kort lontje en emoties vliegen alle kanten op de pan uit (positief en negatief). Wees ajb voorzichtig met dit middel als je verslavingsproblematiek kent.

09-04-2020 | Vrouw | 26

30-03-2020 | Man | 42
ADD
Dexamfetamine 2,5mg van DMB werkte uitstekend. Amfexa werkt niet. Het is een afschuwelijke ervaring. Alsof je een prachtig bergachtig zonovergoten natuurlandschap inwisselt voor een grauw bedrijventerrein. Ik gebruik geen Amfexa meer.

22-03-2020 | Man | 47

12-03-2020 | Man | 12
ADD
Mijn zoon heeft sinds het gebruik van deze medicatie zo zichzelf kunnen zijn. Hij kon zich eindelijk concentreren op zijn werk opschool en is in 1 jaar tijd 2 niveaus gegroeid op school. Hij kon eindelijk wat meer vrienden maken zonder te veel strubbelingen. Tijdens sporten kon hij erbij blijven met zijn gedachtes. Verjaardagen bezoeken was geen hel meer voor hem. Hij k[lees meer...]on het nu allemaal overzien. We balen daarom echt dat hij de overstap naar amfexa heeft moeten maken en zijn hard op zoek naar een oplossing hiervoor

08-03-2020 | Vrouw | 21

04-03-2020 | Vrouw | 32
ADD
Een paar jaar geleden (2015) ook al Dex gebruikt, dat goed beviel. Uiteindelijk afgebouwd omdat ik het gevoel had dat de medicatie niet langer nodig was + een actieve kinderwens. Eind 2019 weer begonnen. Eerst verplicht Methylfenidaat (wat een ramp, zoveel bijwerkingen). Dus ik wilde graag weer over op Dexamfetamine. Verplicht over moeten stappen op Amfexa, net als de r[lees meer...]est van Nederland. Omdat ik erg slecht reageerde op Amfexa 5mg (binnen 1,5 week was ik zwaar depressief en was ik niet meer in staat goed voor mijn dochtertje te kunnen zorgen), ben ik in overleg met mijn psychiater meteen overgestapt op Dexamfetamine 2,5mg van de Magistrale Bereider van de Apotheek. Dit keer 2x daags 2 tabletten 2,5mg. om 8 en om 12:30 uur. Hoewel het wel goed bevalt heeft het bij lange na niet het effect dat ik gewend was uit 2015. Wellicht dat mijn lichaam er anders op reageert dit keer. Jammer. Ik heb een nerveus onderliggend gevoel de hele dag, en heb nog steeds flinke opstartproblemen bij het starten van taken. Daarnaast ervaar ik een heftige rebound precies tijdens het avondspitsuur thuis. Na het in bed leggen van mijn dochtertje stort ik qua energie enorm in en wil ik helemaal niets meer. Ik ga nu in overleg met mijn psychiater over op 3x daags 2 tabletten 2,5mg met de hoop dat ik de rebound kan opvangen en kan uitstellen totdat ik al slaap. Ik hoop dat ik geen inslaap problemen krijg, maar dat zullen we wel zien. Ook zit ik eraan te denken om naast mijn medicatie te starten met Omega-3 voedingssupplamenten. Heeft iemand daar positieve ervaringen mee met betrekking tot ADD/ADHD?

27-02-2020 | Vrouw | 23
dexamfetamine (2.5mg)

27-02-2020 | Vrouw | 33

21-02-2020 | Man | 18
ADD
Dit is tot nu toe het enige effectieve medicijnen voor add voor mij geweest.

20-02-2020 | Vrouw | 39