dexamfetamine

ADD (150 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

12-03-2020 | Man | 12
ADD
Mijn zoon heeft sinds het gebruik van deze medicatie zo zichzelf kunnen zijn. Hij kon zich eindelijk concentreren op zijn werk opschool en is in 1 jaar tijd 2 niveaus gegroeid op school. Hij kon eindelijk wat meer vrienden maken zonder te veel strubbelingen. Tijdens sporten kon hij erbij blijven met zijn gedachtes. Verjaardagen bezoeken was geen hel meer voor hem. Hij k[lees meer...]on het nu allemaal overzien. We balen daarom echt dat hij de overstap naar amfexa heeft moeten maken en zijn hard op zoek naar een oplossing hiervoor

18-06-2020 | Man | 18
Syndroom van Asperger
Dexamfetamine heeft mij fantastisch geholpen. Mijn leven was een puinhoop. Door Dex kon ik dingen helder zien en mijn doelen voor ogen houden. Het beste wat ooit op mijn pad is gekomen.

21-02-2020 | Man | 18
ADD
Dit is tot nu toe het enige effectieve medicijnen voor add voor mij geweest.

21-02-2019 | Vrouw | 18
ADHD
ik gebruik het voor mijn concentratie, het werkt erg goed ik kan een lange tijd goed werken alleen het nadeel is is dat ik het gevoel krijg alsof ik koorts heb en erg misselijk kan worden

08-10-2019 | Vrouw | 19
dexamfetamine (2,5mg)

24-10-2018 | Vrouw | 19
dexamfetamine (2.5mg)

09-02-2021 | Vrouw | 20
ADHD
Het helpt me goed om me te concentreren alleen werkt t erg lang door waardoor ik lastig in slaap kom, ook als ik mn laatste dosis om 14:00 neem kan ik pas rond 2:00 in slaap komen. Dit zorgt er ook voor dat ik savonds geen leuke dingen met vrienden kan doen omdat ik nog te veel onder invloed ben van de medicijnen en me daardoor niet chill voel om gezellig te doen of te dri[lees meer...]nken etc. Ik heb erg last van hartkloppingen, weinig eetlust , een opgejaagd gevoel , dorst en een vieze smaak in mn mond die maar niet weggaat wat ik ook eet en hoe vaak ik ook mn tanden poets niks helpt, ik moet ook erg vaak plassen.

10-10-2019 | Vrouw | 20
dexamfetamine (2,5mg)
ADD
Ik vind dexamfetamine een heel fijn medicijn, het heeft natuurlijk wel zn nare bijwerkingen maar ik vind het het waard. Ik kan goed leren, ik kan makkelijk de dosering bepalen aan de hand van wat ik ga doen (of zelfs per schoolvak). Ik krijg er zelfs een beetje een motivatie boost van. Een nadeel kan zijn dat je er niet door kan slapen en dat je heel lang afgeleid kan zijn[lees meer...] als je je op het verkeerde focust, maar daar is heel makkelijk rekening mee te houden vind ik.

12-12-2018 | Man | 20
ADHD
Na sceptisch te zijn tegenover medicijnen en zeker na de ritalin ervaringen toch met de dokter in gesprek over mijn ADHD klachten. Hierbij is er gekeken welke mogelijkheden er waren maar wel expliciet aangegeven geen ritalin meer te willen. Toen kwam als optie voor medicijnen dexamfetamine en wat alternatieve mogelijkheden zoals mediteren etc. ook gevraagd naar de werki[lees meer...]ngen van CBD maar volgens de specialist te weinig concrete signalen dat het zou werken. Omdat ik dacht dat mediteren en dergelijke niets voor mij is, mede door mijn ADHD, gekozen voor dexamfetamine. Na een kort gezondheids onderzoek begonnen met het medicijn. Het eerste wat me opviel is dat er nauwlijks bijwerking waren. Vermindere eetlust is het enige wat optrad maar het was niet zo dat ik niks naar binnen kreeg wat bij Ritalin wel het geval was. na 2 weken aangekeken samen met de dokter wat het deed. ik was wel wat kg verloren maar dit had ik ook niet anders verwacht. Omdat ik ziek was een telefonische afspraak gemaakt 1 week later. Toen telefonisch aangegeven dat het super werkt maar ik toch dacht dat een hogere dosering beter is. nu zit ik momenteel op 5mg Conclusie: Zoals een andere hier terecht verteld heeft; het is niet dat je concentratie probleem weg is maar de energie die je erin steekt wordt beloond. Door de weinig bijwerkingen en het toenemen van de concentratie voel ik me meer gefocust.

31-10-2018 | Vrouw | 20
ADHD
van januari tot maart heb ik dex gebruikt. Hier ben ik mee gestopt omdat in deze periode ik heel erg prikkelbaar en agressief werd en mijn ADHD klachten alleen maar erger werden. Ik heb nog 2 keer mijn dosis verhoogd, maar dit werkte niet. Mijn concentratie was dan wel subliem, maar ik had ook het idee dat ik de wereld waarnam alsof ik in een donzen deken zat. Het leek[lees meer...] we alsof a mijn zintuigen minder actief waren. Hierdoor kreeg ik paniek aanvallen, omdat ik altijd het idee had achter de feiten aan te lopen. Mijn ouders hebben ook aangegeven dat ik niet meer mijzelf was. Maar ik moest en zou dit blijven gebruiken, mijn concentratie was immer uiterst goed du het zou toch wel goed werken. Tot ik op een dag ziek werd a.g.v. een ei-allergie, waardoor mijn medicatie niet binnen bleef. Ik merkte die dag dat ik weer mijzelf was en ondanks het ziek zijn mij prettiger voelde dan de drie maanden ervoor. Inmiddels heb ik meer inzicht in hoe ik mij in deze periode gedroeg en schaam mij hiervoor. Ik vindt het een wonder dat mijn vriend bij mij is gebleven tijdens deze periode.

08-03-2020 | Vrouw | 21

16-01-2020 | Man | 21
ADHD
Het helpt voor de rust in je hoofd, het laat je vlotter praten en beter nadenken over je woordkeuze in plaats van het impulsieve wat je gewend bent van ADHD. Het geeft je meer energie voor de dingen die je moet doen en het werkt motiverend en verbeterend voor je stemming!

06-12-2019 | Vrouw | 21
ADHD
Ik heb hier hele nare ervaringen mee. Overdag voelde ik me vaak ruim 2-3 uur opgejaagd alsof ik door een beer achterna gezeten werd. En 's nachts kon ik hooguit 2-5 uur slapen. Na een paar dagen was ik compleet uitgeput.

08-09-2019 | Vrouw | 21
ADD
Ik gebruik nu sinds een jaar dexamfetamine na al eerder Concerta en later in combinatie met Ritalin heb gebruikt. Ook nog een periode Medikinet gebruikt. Deze middelen waren geen uitkomst voor mij. Ik kreeg erge last van stemmingswisselingen en rebound. Als laatste startte ik met Dexamfetamine, wat de eerste weken een uitkomst leek te zijn. Mijn concentratie was stukken[lees meer...] toegenomen en kon mij ook op mijn werk beter focussen. Op sociaal vlak was ik ook erg veranderd en kon mij veel meer openstellen wat weer gunstig is. Ook mijn extreme vermoeidheid was helemaal verdwenen waardoor ik op gegeven moment te veel hooi op mijn vork ben gaan nemen. Toen kwam deze vermoeidheid na een halfjaar gebruiken van dexamfetamine weer terug. Mijn concentratie problemen namen steeds meer toe en voelde mij niet meer mijzelf. Mijn persoonlijkheid veranderde van erg bedachtzaam en liever luisteren naar een ander naar erg hyperactief en impulsief waardoor ik door steeds iedereen in de reden viel. De laatste bijwerking en welke het meeste impact op mijn dagelijks functioneren heeft is de verminderde eetlust. Ik heb nergens meer trek in en ben hierdoor al 15 kg afgevallen. Eigenlijk achteraf gezien heeft deze behandeling met dexamfetamine mij niks positiefs gebracht als wat ik hoopte. Momenteel ben aan het afbouwen met de medicatie bij een andere praktijk en ben ik benieuwd wat het me gaat brengen.

23-03-2019 | Vrouw | 21
dexamfetamine (2.5)
ADHD
Ik gebruikte al een jaar (sinds mijn diagnose) merkloze dexamfetamine van 2,5 mg. Ik was er enorm blij mee en het helpt me naast ADHD ook bij depressieve klachten en mijn slaapstoornis. Maar nu heb ik ineens Amfexa gekregen. Ik heb drie keer gevraagd of het EXACT hetzelfde is, want ik wil niks anders. Volgens de apotheker was dat zo. Ik kan niet eens in woorden uitdrukken [lees meer...]wat Amfexa voor rotzooi is. Het enige wat het doet is me wakker houden tot 4 uur 's nachts. In plaats van de mentale helderheid die gewone dex geeft lijkt het wel alsof ik in een droom leef, alles gaat langs me heen. Ik kon met dex gewoon naar de supermarkt en met de trein in de spits, maar nu ben ik enorm paranoïde. Ik ben rusteloos, kan niet slapen, heb hoofdpijn, voel me enorm down. Dexamfetamine is super, maar Amfexa komt gewoon rechtstreeks uit de hel.

17-12-2020 | Man | 22
dexamfetamine (2.5mg)
ADHD
Hallo, ik ben 22 jaar heb ADHD/ODD met ernstige concentratieproblemen en ik ben WETTELIJK zwart op wit verplicht Dexamfetamine te slikken. Dexamfetamine (ADHD Medicijn) werd gemaakt door de apotheek zelf omdat er geen merk voor was. Waar ik en honderden-duizenden anderen al jarenlang heel erg blij mee waren. Maar op het moment dat een bedrijf medicijnen met de zelfde gr[lees meer...]ondstof (dexamfetamine) produceert en er een merk (Amfexa/tentin) van maakt is de apotheek verplicht jou die te verstrekken. Terwijl de bij-stoffen zowel als het effect compleet anders zijn. De bijwerkingen bestaan uit: stress, een onvermogen tot concentratie, slapeloosheid, eetlustvermindering, hartritme-stoornissen, misselijkheid, braken. hoofdpijn, manische depressies, woede uitbarstingen, paniekaanvallen en nog véél meer. Maar vooral een gevoel van machteloosheid en boosheid gericht op ministers die door maatregelen als deze levens overhoop weten te gooien, zonder ook maar één moment na te denken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn voor mensen die daar al jarenlang afhankelijk van zijn. Ik heb alle adhd medicijnen geprobeerd. En ik heb alle dexamfetamine soorten en vervangers geprobeerd. Amfexa/tentin: teveel nare bijwerkingen Lisdexamfetamine: teveel nare bijwerkingen Deze twee werken niet waarvoor het bedoeld is. Op deze manier gaat het niet lang meer duren voordat er alweer iemand zelfmoord pleegt door de wijziging van dit medicijn.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum