Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

03-02-2020 | Man | 31
ADD
Na lang zoeken bleek Dexamfetamine een zeer effectief medicijn voor mij. Ik heb dit daarom 3,5 jaar met opluchting gebruikt. Onlangs helaas gedwongen moeten overstappen op Amfexa, wat vele malen minder bevalt.

30-01-2020 | Vrouw | 29
ADD
Hoop dat de normale apothekers dexamfetamine weer snel verkrijgbaar is want Amfexa heeft m’n leven in zeer korte tijd enorm verslechterd.

21-01-2020 | Man | 23
dexamfetamine (2,5MG)
Beter dan de amfexa

16-01-2020 | Man | 21
ADHD
Het helpt voor de rust in je hoofd, het laat je vlotter praten en beter nadenken over je woordkeuze in plaats van het impulsieve wat je gewend bent van ADHD. Het geeft je meer energie voor de dingen die je moet doen en het werkt motiverend en verbeterend voor je stemming!

12-01-2020 | Man | 25
ADHD
Na diagnose ADHD werd dexamfetamine voorgeschreven. Dit resulteerde in een hoop positieve veranderingen in mijn leven. Ineens was er rust, focus, structuur en lukte het ook om eindelijk te presteren. Dit zorgde voor veel minder stress en voldoende energie om ook andere dingen te ondernemen en sociale contacten te onderhouden. In het begin was het een tijdje behoorlijk wenn[lees meer...]en om de juiste dosis te vinden. Ik merkte wanneer het tijd werd om even een aantal dagen een break te nemen. Maar door gebruik van diverse supplementen, zoals magnesium, valeriaan, vitamine c en melatonine werden de meeste bijwerkingen verholpen. Uiteindelijk het belangrijkste om de rust te bewaren, genoeg water drinken/gezond eten en zorgen voor voldoende slaap. Helaas sinds de verplichte overstap naar Amfexa aardig gefrustreerd geraakt, aangezien dit nog niet een klein beetje in de buurt komt qua werking, maar een hoop nare bijwerkingen met zich brengt.

06-01-2020 | Man | 44
Autisme
Mijn al drukke hoofd werd opgejaagd tot orkaankracht. Kon me soms zelfs niet eens meer bewegen, terwijl ik mij daar wel degelijk van bewust was.

29-12-2019 | Vrouw | 30
ADHD
Geeft focus en rust. Geen wondermiddel maar echt een topmiddel voor kinderen en ook volwassenen die het nodig hebben.Het verbetert echt de kwaliteit van je leven. De eerste tijd (weken/maanden) goed instellen medicatie ; tijdrns instellen kan je last krijgen van bijwerkingen zoals slapeloosheid en geen honger ook opgejaagd gevoel...maar op een gegeven moment verdwijnt dit[lees meer...]. Maar kijk uit, altijd Proberen voldoende te slapen en een gestructureerde leven te leiden. Het gevaar bestaat dat je denkt dat de medicatie niet meer werkt, maar dat is het niet. Het komt omdat je steeds meer van je zelf verwacht nu je “ meer aan kunt” dankzij medicatie.

27-12-2019 | Man | 57
ADHD
3x 2 2,5 mg tabletten steeds rebounds. Laatste weken ging ik ipv om de 3 uur om de 2,5 uur tabletten nemen om de rebounds te voorkomen. Wel lastig om steeds te rekenen, wanneer en hoe laat en hoe dat in te passen in het dagelijkse leven (werk, sociale activiteiten)

12-12-2019 | Vrouw | 64
ADD
na jaren drukte in mijn hersenen gaf dexamfetamine me een rustiger gevoel en kon ik mn dag beter beginnen, met meer focus !

11-12-2019 | Man | 29
dexamfetamine (2,5mg)
ADD
De apotheek gaf aan dat er wegens een wetswijziging Amfexa mee gegeven moest worden. Me DMB Dex voorraad was al en dag op door leveringsproblemen. Na 2 jaar zonder probleem DMB Dexamfetamine gebruikte te hebben kreeg ik in eens Amfexa mee. Me DMB Dex was op en ik ben in me lunchpauze snel naar de apotheek gegaan. De bijwerkingen begonnen na een half uur. Op dat moment w[lees meer...]erkte ik ruim 10 meter hoog aan een staalconstructie gezekerd. Ik kon op dat moment echt niet stoppen en heb nog zo'n 3 uur spacend/wappie doorgewerkt. Het was alsof ik onder invloed van harddrugs was. Als je over moet stappen van je huidige ADD/ADHD medicatie naar Amfexa, zorg er dan voor dat je in een gecontroleerde omgeving bent! Ik heb dit ook doorgegeven aan de huisarts en apotheek. Al je je in ADD medicatie verdiept blijkt dit vaak voor te komen. Het is dan ook compleet van de zotte dat dit zonder waarschuwing mee gegeven wordt!!!

07-12-2019 | Vrouw | 37
dexamfetamine (2.5)
ADHD
Zo blij met deze medicatie.. rust. Blij, geen irritatie, geen eetbuien meer.. Ik voelde me normaal. Op het werk veel functioneler.. 100x tot 10 kunnen tellen.. Nu helaas gedwongen over op amfexa..

06-12-2019 | Vrouw | 21
ADHD
Ik heb hier hele nare ervaringen mee. Overdag voelde ik me vaak ruim 2-3 uur opgejaagd alsof ik door een beer achterna gezeten werd. En 's nachts kon ik hooguit 2-5 uur slapen. Na een paar dagen was ik compleet uitgeput.

05-12-2019 | Vrouw | 47
dexamfetamine (7,5)

03-12-2019 | Vrouw | 39
ADHD
prima, maar minder sterk / effectief dan amfexa

25-11-2019 | Man | 28
ADHD
Dexamfetamine werkt voor mij perfect. De dosis van 7.5mg 2 keer daags doet wonderen. Ik word nu gedwongen amfexa te slikken dit is niet hetzelfde! Dat werkt niet voor mij.

20-11-2019 | Man | 28
dexamfetamine (2,5mg)