Ervaringen met Dexamfetamine

ADD (159 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

07-09-2019 | Man | 28
ADD
Ondanks de bijwerkingen werkte Dexamphetamine prima voor mijn concentratievermogen. Ik kon me eindelijk gericht bezig houden met taken en alles was overzichtelijker in mijn ervaring. Het gaat hier trouwens om Dexamphetamine 2,5 mg, die nu dus niet meer vergoed worden of ‘mogen’.

19-08-2019 | Man | 48
dexamfetamine (10mg)
ADHD
word erg moei van deze medicijnen, maar stoppen is ook geen optie dan verliest ik mijn concentratie en kan ik niet meer stil zitten .

27-07-2019 | Vrouw | 28

21-03-2024 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Helpt enorm. Niet tegen de pijn, ben wel weer hele dagen actief en heb focus. Wat een enorme opluchting.

06-11-2023 | Vrouw | 50
ADHD
Jaren geleden met Dex begonnen. Eerst met Methylfenidaat begonnen, vreeselijke rebounds en had er geen goed gevoel bij.. met Dex; wel het werkte super. Toen werd het Amfexa en daarna Tentin.. het ging wel maar niet altijd goed. Vorige wk kreeg ik Dex weer en ik voel me veel rustiger en beter. Alleen heb ik wel weer dat begin gevoel van toen ik eerst met Dex begon.. geen [lees meer...]trek, veel dorst en een beetje hyper van binnen (ik bedoel dat rush zeg maar) en niet echt hartkloppingen maar weet je dat gevoel waar je denkt je bloed te kunnen voelen pompen door je lichaam? Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit ook hebben? hl

27-09-2023 | Man | 26
dexamfetamine (2mg)
ADD
Apotheek bereide dexamfetamine was gewoonweg uitstekend

07-01-2023 | Man | 36
dexamfetamine (30mg)
Psychische klachten
Zag het allemaal nie meer zitten door enkele dikke tegenslagen in men leven dit medicijn heeft en helpt me nog steeds normaal door het dagelijkse leven te gaan mss zelf beter dan ervoor!

06-11-2022 | Vrouw | 35
ADHD
Ik heb de diagnose gecomb. type gekregen in juli 2022. Nu ben ik ca. 3,5 maand verder en ik ben sinds een maand op de lage dosering beland die voor mij super goed werkt. Ik ben heel blij met dit medicijn. Hierdoor heb ik een overzichtelijk leven waarbij ik goed in mijn vel zit en zelf kan bepalen hoe mijn leven gaat. Op alle vlakken is mijn leven nu weer leefbaar geworden.[lees meer...] Ik zie het echt als een toevoeging, waar ik niet meer zonder kan!

14-02-2022 | Vrouw | 27
ADHD
Door negatieve effecten van methylfenidaat door mijn behandelend arts dexamfetamine voorgeschreven gekregen. Dit was voor mij een verademing. Kon na een hele lange tijd eindelijk weer normaal functioneren. Toen kwamen ze ineens met het verbod op de doorlevering van de dexamfetamine naar andere apothekers.. En daar was Amfexa... En daar ging ik.. Ik was gelijk terug bij af.[lees meer...]. Ik was mezelf niet meer kwam in een crisis terecht.. Durfde me huis niet meer uit en op mijn werk kwam ik langdurig in de ziektewet door Amfexa... Na dat ik dit bij mijn apotheker neergelegd had is er direct een blokkade gezet op deze rotzooi.. Alleen toen? Ik heb heel veel geluk gehad dat mijn behandelend wist dat er nog wel een manier was om terug te gaan op mijn oude medicatie Dexamfetamine. Na het gebuik van Amfexa helaas nog wel blijvende schrik en angstgevoelens.. Dexamfetamine is niet te vergelijken met Amfexa.. Dexamfetamine werkt super bij mij en ben blij dat ik deze medicatie kan blijven gebruiken.

25-12-2021 | Vrouw | 26
ADD
Tentin werkt voor mij een stuk fijner dan de 2,5mg tabletjes! Ik neem het nu consistent 2 keer per dag in. Merk enorm verschil met als ik het niet inneem. Heb dan veel minder overzicht, ben snel geïrriteerd omdat alles me te veel is, en ik loop rond 'als een kip zonder kop' (woorden van m'n baas). Maar nu dus niet meer. Helpt me echt enorm!

21-09-2021 | Vrouw | 26
ADHD
Het hielp om mijn gedachten tot rust te brengen en beter te concentreren. Depressie gedachten werden een stuk minder. Na overstap op Tentin (hiervoor Amfexa) veel meer last van bijwerkingen.

09-08-2021 | Vrouw | 23
ADHD
Dexamfetamine van DMB hielp mij op alle fronten van mijn leven. Omdat er rust in mijn hoofd kwam, was er van piekeren en angst veel minder sprake en kon ik mij focussen op het positieve. Ik werd opgewekter, kon langere dagen beter hendelen doordat de prikkels minder hard binnen kwamen, en de muur in mijn hoofd verdween.

19-07-2021 | Man | 51
ADD
Dexamfetamine wekte perfect, werd helder in mijn hoofd en kon me goed concentreren.

26-06-2021 | Man | 29
ADD
Dexamfetamine generiek werkte voor mij vele malen beter dan Tentin. Had een goede concentratie, stabiele stemming, was gemotiveerd en had eindelijk het idee weer grip op het leven te hebben. Nu met Tentin is dat allemaal weg.

16-06-2021 | Man | 20
ADHD
Dexamfetamine van DMB werkte erg goed! Helaas is deze uit de markt gehaald.

15-05-2021 | Man | 56