Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (484 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (401 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

20-09-2011 | Man | 10
ADHD
Mijn zoon (10 jaar) gebruikt sinds 1 maand Medikinet. Hij begon met 10 mg. Dosis is opgebouwd en inmiddels slikt hij sinds 2 weken 20 mg. In het begin had hij verschillende bijwerkingen, zoals: misselijkheid, draaierig, autoziek, minder eetlust, moeite met inslapen. Eten van melkproducten helpt tegen de misselijkheid. 1 pilletje Melatonine helpt goed voor het inslapen. Er[lees meer...] is waarschijnlijk 1 bijwerking die door niemand is beschreven en daar maak ik me zorgen om. Sinds hij 20 mg medikinet slikt maakt hij rare gezichtstrekkingen. Het lijkt op gekke zenuwtrekkingen. Zijn wenkbrauw gaat omhoog en ogen worden wijder. Hij draait met zijn ogenbol en op een gekke manier maakt hij zijn mond wijd open. Hij draait ook met zijn hele hoofd. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met de kinderarts, maar toch doe ik een oproep aan medikinet gebruikers en zijn/haar omgeving. Wie herkent dit en zou dat te maken hebben met het gebruik van medikinet? Graag jullie reactie.

04-10-2019 | Man | 11
ADHD
Mijn zoon van inmiddels 11 heeft ze alledrie gehad: Ritalin, concerta ( teveel bijwerkingen) en nu medikinet 30 mg. Hij slikte 20 mg en nu hoger naar 30, Medikinet CR 30 mg. Want 20 mg. Werkte te kort en onvoldoende! We zijn benieuwd. Medikenet omdat hij hiervan de minste bijwerkingen heeft 😉

06-12-2012 | Vrouw | 11
ADHD
Onze dochter slikt meer dan twee jaar Medikinet. In de weekenden en vakanties geven wij haar het middel niet. Wij merken dan dat zij iets drukker is. Op school willen de leerkrachten dat ons kind het medicijn gebruikt. Zij geven aan te merken dat onze dochter zich minder kan concentreren. Mijn dochter zegt dat zij zich uitstekend kan concentreren. De laatste tijd merk ik[lees meer...] dat zij wat depressiever wordt en meer last heeft van stemmingswisselingen. Door blijven gaan met slikken?

18-06-2012 | Man | 11
ADHD
hierbij wil ik reageren op de laatste reactie, die ik op mijn vorige bericht heb gekregen, wij, mijn vriend en ik hebben besloten om het de kinderen niet meer te geven.\, we hebben zelf het idee dat moeder een beetje drukke zonen niet aan kan, als de kinderen de medicijnen niet krijgen, zijn ze vrolijk levenslustig eten en slapen goed, doen gezellig met anderen, en twee[lees meer...] jongens met een jaar leeftijdsverschil doen nou eenmaal wat drukker, de tics zijn helemaal verdwenen. jammer alleen dat ze ze bij moeder wel krijgen, die is het er ook helemaal niet mee eens, omdat ze dan op maandag avond 8 uur drukkere kinderen thuis krijgt, ik heb aan iedereen in mijn omgeving gevraagd of ze de kinderen dan abnormaal druk vinden, en iedereen vind ze prettiger in de omgang. nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit voor alle kinderen geld, er zullen best kinderen zijn die onhoudbaar zijn, maar in ons geval kan de moeder beter een pilletje nemen, ze praat de kinderen van alles aan, waardoor ze zelf gaan denken dat ze van alles mankeren, alleen is dit niet zo en dat hebben wij ze ook duidelijk gemaakt, ik heb veel van internet gehaald en ze dit ook laten lezen. bedenk dat adhd nooit bewezen kan worden, en meer een hype is van de laatste jaren. ik hoop dat deze beslissing geen verdere consequenties heeft voor mijn vriend, mbt het zien van de kinderen, maar desnoods word het een rechtzaak, je moet vechten voor het wezijn van je kinderen. Ooit was u een kind. U kunt zich vast nog wel een periode herinneren dat u verveeld was in de klas of druk of rusteloos, uw jeugdige energie bracht u soms in de problemen. Werd u door uw ouders of door een arts aan bewustzijnsveranderende middelen gezet om uw jeugdig enthousiasme te onderdrukken? Natuurlijk niet. De waarheid is dat in veel gevallen opstandig gedrag niet een psychologische of chemische stoornis is… maar een symptoom van kind zijn. misschien dat iemand na het lezen hiervan, zich nog een achter de oren krabt. (RED: helaas van het vele werk, hebben we de mening in moeten korten tot zuiver eigen ervaringen. De kracht is juist dat eigen verhaal, niet de resultaten van een verre studie!)

06-12-2011 | Man | 11
methylfenidaat
Mijn zoon van 11 gebruikte al medikinet 3x daags 5mg na een lange zoek tocht naar een medicijn zonder veel tics of hart klachten, medikinet sloot daar goed op aan alleen begon de 3x daags 5mg om de 2 uur uit tewerken en werk hij erg druk op school. sinds april medikinet cr 20. zijn er zeer tevreden over geen rare klachten.op school gaat het ook goed geen rebound effect zo[lees meer...]als bij de kort werkende.sinds 4 weken begint hij met optrekken van zijn wenkbrauwen doet z'n mond ver open ook onder het eten of hij trekt het vel onder z'n ogen naar beneden ipv z'n mond open te doen en als een vis naar lucht te happen.wie herkent dit volgens de huis arts is dit zenuwen en gaat het wel weer over.vandaag toch maar het GGz gebeld om te kijken wat onze behandel arts op de ADHD Poli er van vind.

17-01-2019 | Man | 12
methylfenidaat (10mg)
ADHD
doordat deze capsule maar 8 uur werkt, kreeg ik de rebound als ik uit school kwam en daardoor mijn huiswerk niet (goed) maakte.

26-04-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon gebruikt het medicijn medikinet 3-3,5 jaar en in de loop van deze jaren werden zijn woede buien sterker , waardoor afgelopen weekend hij flipte. Ik had al een lange tijd aan de neuroloog aangegeven dat zijn woede buien toename , maar er kon niets veranderd worden qua medicatie. Van ritalin kreeg hij hartkloppingen en het gaat om zijn concentratieproblemen. Mediki[lees meer...]net bleek het juiste te zijn. Tot van het weekende , mijn zoon is dus helemaal geflipt, je had hem moeten zien. Die blik in zijn ogen, om bang van te worden. Maandag gelijk gebeld naar de neuroloog, deze was er zodanig van geschrokken dat hij acuut moest stoppen met medikinet, daar de woede door het medicijn versterkt kan worden. Het gaat inmiddels weer goed met hem , af en toe is hij heel druk is, maar het is en blijft een kind, moet zijn energie kwijt . Dit is mijn verhaal als moeder zijnde; aub houdt u kind goed in de gaten, volg je innnerlijke gevoel als deze zegt dit is mijn kind niet meer, knok hiervoor.

26-07-2011 | Man | 12
ADHD met beperkte hyperactiviteit
Mijn zoon slikt deze medicatie nu 5 jaar. Hij is begonnen met Ritalin maar vond het niet prettig om dit ook op school tijdens de overblijf te moeten innemen. Hierna Concerta geprobeerd maar sloeg eigenlijk nauwelijks aan. Toen gestart met Medikinet. Dit sloeg direct goed aan. Voordeel is dat de 8 uur ruim de schooltijd overlapt, waardoor hij veel profeit heeft van de conce[lees meer...]ntratieverbetering. Het is ook lastig als een kind ADHD heeft om dan niet te vergeten om iedere 4 uur je medicatie in te nemen....... Gedurende de afgelopen jaren 1 x opgebouwd naar de 30 mg ivm groei. Hijj heeft heel veel profeit van deze medicatie. Schoolprestatie zijn er zeker op vooruit gegaan, maar ook in privesfeer is hij makkerlijker te benaderen en daarldoor ook leerzamer zeg maar.

27-05-2011 | Man | 12
Adhd
mijn zoon is er 2-5 MEE BEGONNEN Snachts was hij erg duizelig en de volgende morgen ging hij braken en was erg duizelig had ook hele wijde puppillen van de ogen was heel de dag erg suf en wou niets eten en drinken pas om 6uur wou hij wat eten en drinken hij had hiervoor ritalin en had daar geen last van ik ben me naar geschroken dus voor ons ritalin dan maar geen langdurig[lees meer...]e werken en dan maar eens een pilletje vergeten jammer dan voor de leraar maar ik wil wel mijn kind behouden ik vind het trouwens allemaal troep maarja wat moet je als ouders ik vind het is en blijft een probleem en het zijn puur drugs

01-08-2021 | Man | 13
ADD
Geen enkel effect. Niet positief, maar ook niet negatief

30-03-2017 | Man | 13
methylfenidaat (10mg)

30-03-2017 | Man | 13

01-12-2014 | Man | 13
PDD-NOS
mijn zoon van 13 jaar slikt nu ongeveer een jaar concerta , helaas had hij hierdoor bijna tot geen eetlust dus i.o. met specialist besloten om het weekend over te stappen op medikinet met een werking van 8 uur. sinds hij dit slikt heeft hij er last van paniekaanvallen. na inname wordt hij onrustig, krijgt hij hartkloppingen en vaak een paniekaanval. als de medicijnen zijn [lees meer...]uitgewerkt wordt hij weer zichzelf, erg druk maar geen last van paniek. omdat hij een aantal keer zo'n paniekaanval hft gehad is hij ook op school niet meer rustig omdat hij bang is om weer een paniekaanval te krijgen. wij zijn er nu mee gestopt en gaan dit nooit meer gebruiken.

01-05-2012 | Vrouw | 13
ADHD
Mijn dochter gebruikt nu sinds een maandje medikinet opgebouwd tot 1keer s'ochtends 30mg enbegin vd middag10mg overdag op school voelt ze zich lekkerder hierdoor maar s'avonds vanaf een uur of 18:00wordt ze heel opstandig en depressief. Herkent iemand dit ?

20-12-2012 | Man | 14
ADHD
ik kon mij nooit concentreren en was druk en nu niet meer het werkt heel goed

25-11-2011 | Man | 14
Pdd-nos
sinds onze zoon deze medicatie gebruikt , zit hij echt beter in zijn vel. betere concentratie, niet meer altijd moe in zijn hoofd, weinig tiks er aan over gehouden. wel in het begin hoofdpijn. helaas ook obstipatie en weining eetlust.. pas savonds heeft hij honger als medicatie is uitgewerkt. schoolresultaten zijn prima en onze zoon heeft nu ook meer tijd om zich socialer [lees meer...]op te stellen naar anderen toe. wij zijn tevreden, alleen als ik die andere vervelende bijwekingen vd vorigen commentaren lees wordt ik toch wel bezorgd, je hebt niet zoveel keus, het is dit of niets...